Räkkipeli: No voi huoh, kaikki varmaan pitää samalla tavalla huolta kamoistansa kuin sinä? Se nyt vaan on niin että keikkareissuilla suurin osa kolleegoittesi kamoista saa kulumaa enemmän kuin kotona tai treeniksellä. Catching? Ei voi ikinä tietää missä laite on ollut, ja jos tietää ettei se ainakaan keikkoja ole nähnyt, voi odottaa ettei siinä ole niin paljoa kulumaa kuin monta keikkaa nähneessä kaiutinkaapissa esim. Välillä oikeasti tuntuu että te ihmiset leikitte idiootteja, ja vielä vain sen takia että saisitte jonkun selittämään asian sen sijaan että käyttäisitte omia aivoja. "Mikä saattaisi olla syy siihen että ilmoituksessa sanotaan että "ei keikkailtu"? Hmm, ei kyllä pysty tietämään.." No jos noin haluaa ajatella, niin onko se "ei keikkailtu" sitten miten luotettavaa tietoa? Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
aoi 19.05.2012 14:33:48 (muokattu 19.05.2012 14:34:38) | |
---|
lavaamo: No jos noin haluaa ajatella, niin onko se "ei keikkailtu" sitten miten luotettavaa tietoa? Itsestäänselvyys: Ei sitä täällä kukaan pysty enempää tietämään kuin vaikkapa sinä. Myyjä tietää, miten laitettaan on itse käyttänyt. Hänen käsissään on sekin, että päättääkö valehdella ja jos, niin mistä syystä. Laitteesta kun pyytää kuvia joka puolelta, niin näkeehän tuon että onko runnottu ulkoisesti hajalle vai ei. Muuten on paha sanoa mitään ellei kokeile vehjasta itse paikan päällä. |
slapvete 19.05.2012 14:48:10 | |
---|
Type: Tai sakemannien tyyliin: Ollut lääkärillä joka on aina töissä ja ei ole ehtinyt käyttämään tätä lainkaan. Tai taloilmoituksista tuttu "arkkitehdin suunnittelema"... "There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman |
Alfons Åberg 19.05.2012 15:14:03 | |
---|
Antero5: Ja jostain helvetin syystä joka ikinen kitara tuntuu olevan just vielä sitä parempaa vuosimallia. "Tämä on vielä sitä parempaa 99 vuosimallia, jolloin nää oli vielä oikeita kitaroita". Vaikka olis mikä lie Wolffi tai Harley Benton, niin hyvin usein sattuu olemaan sitä vuosikertaa kun puu oli huomattavasti laadukkaampaa... Samahan se on autoissakin. Myydään jotain pre-faceliftiä tyyliin TÄMÄ ON VIÄLÄ AUTON NÄKÖÖNEN! |
Laulava Kylätohtori 19.05.2012 15:19:30 | |
---|
lavaamo: No jos noin haluaa ajatella, niin onko se "ei keikkailtu" sitten miten luotettavaa tietoa? Ja jos myyjä on vaikka kolmas omistaja, niin mistä se tietää, onko 1. tai 2. omistaja keikkaillut tai huudattanut... San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano... |
Gabe 19.05.2012 15:58:01 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ja jos myyjä on vaikka kolmas omistaja, niin mistä se tietää, onko 1. tai 2. omistaja keikkaillut tai huudattanut... Eikös ne yleensä ole kuitenkin aina ensimmäiseltä omistajalta ja soitettu alle kymmen tuntia :D Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
elsewhere 19.05.2012 16:14:03 | |
---|
"Miksei sitä ole huudatettu? Onko siinä jotain vikaa tai kuulostaako se huonolta?" ~ Love broke out and I forgot it's war. |
lavaamo 19.05.2012 16:53:38 (muokattu 19.05.2012 16:54:28) | |
---|
aoi: Itsestäänselvyys: Ei sitä täällä kukaan pysty enempää tietämään kuin vaikkapa sinä. Myyjä tietää, miten laitettaan on itse käyttänyt. Hänen käsissään on sekin, että päättääkö valehdella ja jos, niin mistä syystä. Laitteesta kun pyytää kuvia joka puolelta, niin näkeehän tuon että onko runnottu ulkoisesti hajalle vai ei. Muuten on paha sanoa mitään ellei kokeile vehjasta itse paikan päällä. Mikä itsestäänselvyys se on? Monesti noilla kamoilla on useampi ollut omistaja, mistä sitä kenenkin keikat tietää? Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
Midrange 19.05.2012 16:57:17 (muokattu 19.05.2012 17:01:02) | |
---|
Minua huvittaa se että toisinaan pedaaleja ja kitaroita myytäessä joku ilmoittaa jopa minuuttien tarkkuudella kuinka paljon kitaralla tai pedaalilla on soitettu. Esim tyyliin soitettu 30 min. Itselle käy aina tuossa hälytyskellot soimaan ja tulee mieleen että tainnut saada paskan yksilön kun noin nopeasti haluaa eroon. Ehkä mä vaan ajattelen eri tavalla, sillä mulle tuotteen käyttö kielii aina jonkin sortin laadukkuudesta. Tuote silloin toisinsanoen tekee sen mihin se on suunniteltu. Ja jo senkin puolesta ihmettelen, sillä eivät pedaalit ja kitarat oikein käytettynä mihinkään kulu. Ihan sama onko sillä soitettu 30 min vai viis viikkoa. Se on sitten asia erikseen jos on vuosista kyse, jolloin kitaroissa vaikutukset näkyvät nauhoissa ja floikan terissä esimerkiksi. Myöskään se että kitara on seisonut käyttämättömänä vuosia ei ole hyvä merkki minulle. Heti alan ihmettelemään että mikähän siinä on vikana. Itselleni kaikista kiinnostavimpia ilmoituksia kitaroiden suhteen on just semmoset loppuun soitetut 80-luvun ibanezit ja jacksonit. Kolhuja on, nauhat soitettu loppuun ja pientä remonttia tiedossa. Mutta tällöin myös todennäköisempää että kitara on ns. hyvä yksilö kun sitä kerran on niinkin kauan viitsitty käyttää. How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better |
AngieRainbow 19.05.2012 17:04:56 (muokattu 19.05.2012 17:10:12) | |
---|
Äijät täällä taas ihan tunteessa... Mä oon laittanut välillä tori-ilmoituksiini niin kitaroihin kuin vahvistimiinkin tyyliin: "Ei keikkailtu", "ollut vain kotisoitossa" tms. Tällä olen viitannut lähinnä siihen, että tuote ei ole ottanut osumia. Ainakin oman kokemuksen mukaan, kun kamoja raahataan pitkin poikin eri treenikämppien ja keikkapaikkojen välillä, niin niihin tulee väkisinkin kolhuja. Olen nähnyt, kun tyypit laittaa lavalla ihan rennosti kaljatuopin kalliin putkinupin päälle. Ei paljon hymyilyttäis, jos olisi oma nuppi ja se siihen päälle kaatuisi. Hiljattain kun myin 100w marsun nupin, niin taisin kirjoittaa, että "ei keikkailtu ja ollut vain pari kertaa treenikämpällä. Uuden veroisessa kunnossa." Tällä tarkoitin, että vahvistimessa ei ole ulkoisia jälikä ja että myyn, koska se on jäänyt tarpeettomaksi, Eihän 100w nuppia nyt kannata vain kotisoitossa pitää. Spiralin kysymykseen: Ei vahvistin siitä kärsi jos sitä pidetään lujalla. Putkia joutuu kuintenkin välillä vaihtamaan. Edit: En kyllä kehtaisi väittää, että jollain kitaralla tai vahvistimella ei ole keikkailtu, jos asia ei oikeasti niin ole. En myöskään missään nimessä väitä, että keikkailu huonontaisi kitaraa tai vahvistinta. Kyllähän kitarat tykkää, että niillä soitetaan. Voihan keikkoja paljon nähnyt kitara olla hyvin ihan siistissäkin kunnossa. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
aoi 19.05.2012 17:07:02 | |
---|
lavaamo: Mikä itsestäänselvyys se on? Monesti noilla kamoilla on useampi ollut omistaja, mistä sitä kenenkin keikat tietää? Itsestäänselvyys oli todeta, ettei tuollaista voida tietää. Vain sen laitteen käyttäjä tietää, ei kukaan tuntematon netissä. Ja eihän tosiaan laitteen myyjäkään tiedä käyttöhistoriaa muuten kuin oman käyttönsä osalta ja senkin hän voi vielä valehdella. Jos myyjä väittää ettei ole keikkailtu, niin ei siinä voi kuin katsella kuvia laitteesta tai tutkiskella ja testata sitä itse ja arvioida, voiko se olla totta. Sitten pitää vaan uskoa ja olettaa että myyjä on joko ensimmäinen omistaja tai saanut aiemmilta uskottavat tiedot vehkeen aikaisemmasta käytöstä. |
lavaamo 19.05.2012 17:19:52 | |
---|
aoi: Itsestäänselvyys oli todeta, ettei tuollaista voida tietää. Vain sen laitteen käyttäjä tietää, ei kukaan tuntematon netissä. Ja eihän tosiaan laitteen myyjäkään tiedä käyttöhistoriaa muuten kuin oman käyttönsä osalta ja senkin hän voi vielä valehdella. Jos myyjä väittää ettei ole keikkailtu, niin ei siinä voi kuin katsella kuvia laitteesta tai tutkiskella ja testata sitä itse ja arvioida, voiko se olla totta. Sitten pitää vaan uskoa ja olettaa että myyjä on joko ensimmäinen omistaja tai saanut aiemmilta uskottavat tiedot vehkeen aikaisemmasta käytöstä. Edelleen oon sitä mieltä että mulla on aivan saatanan sama jos on keikkailtu, etenkin jos kunto ja hinta vastaavat toisiaan. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
LamaAjanElvis 19.05.2012 18:19:04 | |
---|
Kitara on vähiten huonoa vuosikertaa ja soitettu vain kotivolyymilla kaksi kertaa. Nuppi on tehty vain kolmesta palasta ja resonoi tosi voimakkaasti jokaisella sävelellä. Kaapissa 13-milliä paksut kalvot ja kauniisti soi blues. Public enema 1 |
TTV 19.05.2012 18:19:46 | |
---|
Spiral: Kuluuko putket nopeammin jos soittaa isommilla tehoilla? Tähän minäkin haluaisin vastauksen ja tässä ketjussa tuntuu tietämys tiivistyvän, joten arvon kolleegat, mites on? Onko putkien elinikä tehoon sidonnainen ja jos on niin miksi? Tämä ilmeisesti pätee pääteputkiin, sillä ymmärtääkseni etuasteputket toimii melko stabiilissa pisteessä aina? "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
blues guitar 19.05.2012 18:21:20 | |
---|
lavaamo: Edelleen oon sitä mieltä että mulla on aivan saatanan sama jos on keikkailtu, etenkin jos kunto ja hinta vastaavat toisiaan. Juurikin näin. Miksiköhän ei ole keikkailtu? Olisko niin huono ettei ole iljetty viedä keikalle. Tietenkin on mahdollista että on ollut soittajalla joka ei käy keikoilla. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
lavaamo 19.05.2012 18:24:07 | |
---|
TTV: Tähän minäkin haluaisin vastauksen ja tässä ketjussa tuntuu tietämys tiivistyvän, joten arvon kolleegat, mites on? Onko putkien elinikä tehoon sidonnainen ja jos on niin miksi? Tämä ilmeisesti pätee pääteputkiin, sillä ymmärtääkseni etuasteputket toimii melko stabiilissa pisteessä aina? Nopeella kaulalla kuluu enemmän. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
TTV 19.05.2012 18:30:38 | |
---|
lavaamo: Nopeella kaulalla kuluu enemmän. Just just . . . josko vaikka vastaisit kunnolla tai sitten säästä nokkeluutesi muualle? Tai oikeestaan, jatka vaan tässä ketjussa ja älä rölötä muualla :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
lavaamo 19.05.2012 18:33:22 | |
---|
TTV: Just just . . . josko vaikka vastaisit kunnolla tai sitten säästä nokkeluutesi muualle? Tai oikeestaan, jatka vaan tässä ketjussa ja älä rölötä muualla :-) Rölöksihän tää meni jo tuolla aiemmin. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
Jucciz 19.05.2012 18:34:16 (muokattu 19.05.2012 18:36:38) | |
---|
Mun luottamusta herättää paljon enemmän se, jos myynnissä on tuote, joka on toimiva, vaikka se on ollut vuosia tai jopa vuosikymmeniä kovassakin käytössä. Tällöin on varmasti tullut selväksi, että kyseinen vempele oikeasti kestää kovaa käyttöä eli on toimiva työkalu eikä pelkästään koriste-esine. Jos nyt vaikka 60-luvun vahvistimessa onkin putki- tai konkkaremppa lähiaikoina tiedossa, ei kyseessä ole vika, vaan normaalia kuluvien osien vaihtelua, jota kaikille vahvistimille saa tehdä aika ajoin. Sen sijaan se, että kone on selvinnyt toimintakuntoisena tähän päivään, on selkeä osoitus siitä, että siinä on aikanaan tehty paljon oikein. Tää vaan keikkailevan muusikon näkökulmasta siis. Sitä kyllä kummastelen itsekin, että myynnissä olevissa kitaroissa on lähes poikkeuksetta kyseessä erityisen hyvä ja kauniisti resonoiva yksilö, vaikka luulen, että suurimmassa osassa tapauksista myyjä tuskin on edes nähnyt toista samanlaista soitinta, saati testannut moista huolella. Kunhan puhuu. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
hemmo 19.05.2012 18:36:01 | |
---|
TTV: Tähän minäkin haluaisin vastauksen ja tässä ketjussa tuntuu tietämys tiivistyvän, joten arvon kolleegat, mites on? Onko putkien elinikä tehoon sidonnainen ja jos on niin miksi? Tämä ilmeisesti pätee pääteputkiin, sillä ymmärtääkseni etuasteputket toimii melko stabiilissa pisteessä aina? Munsta putket eivät kulu sen enempää jos vahvaria luukuttaa kovemmalla. Kyse on putkien käyttötunneista ja kestoiästä ylipäätään. Toki pääteputket voivat kyrvähtää eli palaa, jos vetää ihan koko ajan ns. täysillä, mut sehän kuuluu hevilöihin rokkiloihin. Putkivahvistimet muuten tykkää siitä et niitä käytetään. pierevä hidalgo |