Aihe: Judas Priest - All Guns Blazing kitarasoundi
1
the-Antero
19.05.2012 08:43:19

Hello

Onkos kellään tietoa tai muuten vaan hajua että millasilla kamoilla on Priestin biisin All Guns Blazingin soolo vedetty. Aivan törkeen siisti kitarasoundi.

Tossapa vielä linkki http://www.youtube.com/watch?v=d_aQgmFXRYI

Eka soolo lähtee siinä 1:13 paikkeilla ja toka 3:05

Eipä tässä kai muuta kun jännätään sit Suomen peliä :D
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Krice
19.05.2012 11:07:26

the-Antero: Onkos kellään tietoa tai muuten vaan hajua

Tuossa kuulee vähän sellaista synteettistä soundia mikä tuli mukaan Turbon aikaan. Tarkempaa tietoa laitteistosta ei ole, mutta yllätyin kun luin wikipediasta, että Tipton varsinkin käytti 70-80 -luvulla paljon MXR:n pedaaleita. Olin aina olettanut, että soundi tuli pitkälle Marshalleista suoraan naru kiinni.
the-Antero
19.05.2012 11:31:22

Krice: Tuossa kuulee vähän sellaista synteettistä soundia mikä tuli mukaan Turbon aikaan.

On kyllä. Ja jotain tilaefektiä siinä myös on. Samaa soundia löytyy muistakin levyn biiseistä. Mistä luit Tiptonista ja MXR:stä?
Shredator
19.05.2012 12:10:55

Eikös tuo ole Priestille tyypillinen "chorus-särö"? Aika lähelle tuota soundia olen saanut, kun laittaa efektiksi chorusta ja reverbiksi roomia.
Nomen est omen.
the-Antero
19.05.2012 12:37:15

Shredator: Eikös tuo ole Priestille tyypillinen "chorus-särö"? Aika lähelle tuota soundia olen saanut, kun laittaa efektiksi chorusta ja reverbiksi roomia.

Tuossa levyssä tuo soundi ainakin pomppaa meikän korvaan todella hyvin :)

Voi olla että on juurikin noita efektejä tuossa molempia. Jännä jotenkin "metallinen" klangi tuossa, ainakin noissa tapping jutuissa
zedder
19.05.2012 13:23:20
Onpas sälleillä ohkaisia kieliä kitaroissaan. Minä kun luulin että yksi tosi pelimannin tunnusmerkki on se että sellainen soittaa aina paksuilla kieliseteillä...
Krice
19.05.2012 13:27:21

Tiptonin kotisivulla on uudempaa kamaa:
http://www.glenntipton.co.uk/equipment.asp

Behringer eq pisti silmään. No mikäpä siinä jos se toimii.
the-Antero
19.05.2012 13:54:46

Krice: Tiptonin kotisivulla on uudempaa kamaa:
http://www.glenntipton.co.uk/equipment.asp

Behringer eq pisti silmään. No mikäpä siinä jos se toimii.

Vastapainona tälle on sitten custom räkki wahi :D
McNulty
19.05.2012 19:31:51
Kuten jo todettua, niin Marshall JCM800 + Gibson Flying V (kuumilla keloilla, esim. Duncan JB tai DiMarzio Super Distortion)... MXR:n keltainen Chorus-loota toimii myös.
"Courage is not the absence of fear, but rather the judgement that something else is more important than fear." -A. Redmoon
Victor Helldriver
20.05.2012 18:23:49
aissaattana tollakin nollaseiskan setti. mitäköhän tulis ku kokeilis ite sellasia...vois olla aikas plirut
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)