Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: "Ei huudatettu"
1 2 3 4
Spiral
19.05.2012 08:22:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikoinaan oli ketju jossa ihmeteltiin tori-ilmoitusten "Ei keikkailtu" huomautusta kitaroiden myynnissä. Vähän samanlaista ilmiötä ihmettelen nyt vahvistimien osalta.
 
"Ei huudatettu", tai "soitettu vain kotivolumella" tms.
Kärsiikö vahvistin tai kaappi jos sitä "huudatetaan" treenisvolumella, vai putkiako tässä nyt ajatellaan?
Ite oon kuullut että ameeriikan isot pojat jopa väittää kitarakaiuttimien paranevan pienen huudatuksen jälkeen.
 
Laulava Kylätohtori
19.05.2012 08:27:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: Aikoinaan oli ketju jossa ihmeteltiin tori-ilmoitusten "Ei keikkailtu" huomautusta kitaroiden myynnissä. Vähän samanlaista ilmiötä ihmettelen nyt vahvistimien osalta.
 
"Ei huudatettu", tai "soitettu vain kotivolumella" tms.
Kärsiikö vahvistin tai kaappi jos sitä "huudatetaan" treenisvolumella, vai putkiako tässä nyt ajatellaan?
Ite oon kuullut että ameeriikan isot pojat jopa väittää kitarakaiuttimien paranevan pienen huudatuksen jälkeen.

 
Vielä ei ole tainnut sentään olla automyyntipuolelta tuttua "naisen käytössä ollut" -fraasia ilmoituksissa...
 
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
Type
19.05.2012 09:27:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Vielä ei ole tainnut sentään olla automyyntipuolelta tuttua "naisen käytössä ollut" -fraasia ilmoituksissa...
 
Tai sakemannien tyyliin: Ollut lääkärillä joka on aina töissä ja ei ole ehtinyt käyttämään tätä lainkaan.
 
Antero5
19.05.2012 10:22:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja jostain helvetin syystä joka ikinen kitara tuntuu olevan just vielä sitä parempaa vuosimallia. "Tämä on vielä sitä parempaa 99 vuosimallia, jolloin nää oli vielä oikeita kitaroita". Vaikka olis mikä lie Wolffi tai Harley Benton, niin hyvin usein sattuu olemaan sitä vuosikertaa kun puu oli huomattavasti laadukkaampaa...
 
www.myspace.com/theenchained www.myspace.com/narlyband
Entropia666
19.05.2012 10:25:44 (muokattu 19.05.2012 10:26:20)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaapissa ei huudatettu tavallaa vituttas ku se pitäs sitte ite soittaa kuitenki sisään huudattamalla ihan vitun kovalla. Ainaki V30-tötteröissä.
 
Vahvistimissa ei taida kulua kuin putket. Trankuissa ei mikään. Kovaa soitettavaks ne on tehty jos 100W on tehoja.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
blues guitar
19.05.2012 10:48:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai sitten ilmoituksessa kehutaan miten hyvin tämä kitara "resonoi".
Itse en ainakaan pysty sanoilla kuvailemaan tuota "resonointia", kyllä se pitää itse testata ja todeta se "resonointi". Mitä sitten lieneekään mahtaa kyseinen sana tarkoittaa?
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Muovinen
19.05.2012 10:49:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittamalla ja huudattamalla ne luonteenpiirteet sieltä esiin tulee. Käytetyn soittimen ja miksei kitarakaapinkin karaktääri on paljon kiinni siitä, että miten sitä on pidetty. Siitähän se mojokin tulee. Sitä on harvemmin aivan uudessa soittimessa.
 
-General Petrovsky
Vetehinen
19.05.2012 10:52:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Tai sitten ilmoituksessa kehutaan miten hyvin tämä kitara "resonoi".
Itse en ainakaan pysty sanoilla kuvailemaan tuota "resonointia", kyllä se pitää itse testata ja todeta se "resonointi". Mitä sitten lieneekään mahtaa kyseinen sana tarkoittaa?

 
http://fi.wikipedia.org/wiki/Resonanssi
 
Kumpaan käytät enemmän aikaa: soittamiseen vai verkossa roikkumiseen?
Krice
19.05.2012 10:53:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Kaapissa ei huudatettu tavallaa vituttas ku se pitäs sitte ite soittaa kuitenki sisään huudattamalla ihan vitun kovalla. Ainaki V30-tötteröissä.
 
Miten kovaa huudattaminen vaikuttaa kaiuttimen rakenteeseen?
 
Gabe
19.05.2012 10:55:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaa olen minäkin ihmetellyt :) Ainahan ne kaikki on vähän soitettuja, hyvin huollettuja, parempaa vuosimallia jne. :D
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
lavaamo
19.05.2012 10:59:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Samaa olen minäkin ihmetellyt :) Ainahan ne kaikki on vähän soitettuja, hyvin huollettuja, parempaa vuosimallia jne. :D
 
Torilta on helppo ostaa kun ne kaikki on timangeja ;)
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Räkkipeli
19.05.2012 11:43:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä ymmärrän "ei keikkailtu" huomion, mutta ehkä vahvistimien kohdalla tämä "ei huudatettu/revitetty" viittaa enemmän myyjän tapaan kertoa ettei vahvistin ole ollut aktiivisessa bändikäytössä, ja täten putket eivät ole kuluneet tms. Voisihan sen selkeämminkin ilmaista, ja todettakoon että jotkut kopioi nämä lainit vain myynnin edistämisen toivossa.
 
"Suht suomalaisia ja kaljanhuurusia suoria junttimielipiteitä."
Räkkipeli
19.05.2012 11:46:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Miten kovaa huudattaminen vaikuttaa kaiuttimen rakenteeseen?
 
Tässä taidettiin puhua kaiuttimen "sisäänajosta", joka ei tarkoita sitä että sen rakenteeseen tapahtuisi jotain, vain sitä että kaiuttimen suorituskyky paranee kovan käytön tuloksena.
 
"Suht suomalaisia ja kaljanhuurusia suoria junttimielipiteitä."
Spiral
19.05.2012 11:54:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: Kyllä mä ymmärrän "ei keikkailtu" huomion, mutta ehkä vahvistimien kohdalla tämä "ei huudatettu/revitetty" viittaa enemmän myyjän tapaan kertoa ettei vahvistin ole ollut aktiivisessa bändikäytössä, ja täten putket eivät ole kuluneet tms. Voisihan sen selkeämminkin ilmaista, ja todettakoon että jotkut kopioi nämä lainit vain myynnin edistämisen toivossa.
 
Kuluuko putket nopeammin jos soittaa isommilla tehoilla?
 
Invader
19.05.2012 11:57:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: Tässä taidettiin puhua kaiuttimen "sisäänajosta", joka ei tarkoita sitä että sen rakenteeseen tapahtuisi jotain, vain sitä että kaiuttimen suorituskyky paranee kovan käytön tuloksena.
 
Tuossa sisäänajossa kyllä elementin ripustukset nöyrtyvät, joten fyysistäkin muutosta tapahtuu.
 
Tai sitten ei..
lavaamo
19.05.2012 12:07:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: Kyllä mä ymmärrän "ei keikkailtu" huomion, mutta ehkä vahvistimien kohdalla tämä "ei huudatettu/revitetty" viittaa enemmän myyjän tapaan kertoa ettei vahvistin ole ollut aktiivisessa bändikäytössä, ja täten putket eivät ole kuluneet tms. Voisihan sen selkeämminkin ilmaista, ja todettakoon että jotkut kopioi nämä lainit vain myynnin edistämisen toivossa.
 
No mitä tuo "ei keikkailtu" sitten kertoo, en mä ainakaan keikoilla omia kamojani sen kummemmin nakkele kuin reeneissäkään, ja rojut kulkee asianmukaisissa caseissa.
 
Yleensä keikoille viedään kuitenkin ne parhaat ja luotettavimmat kamat, huonommilla voi sitten soitella muualla.
 
Ainut mikä tulee mieleen on värinät kuljetuksen aikana, mutta kyllä laatukamppeiden se pitäisi kestää.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
nannne
19.05.2012 13:52:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: No mitä tuo "ei keikkailtu" sitten kertoo, en mä ainakaan keikoilla omia kamojani sen kummemmin nakkele kuin reeneissäkään, ja rojut kulkee asianmukaisissa caseissa.
 
Yleensä keikoille viedään kuitenkin ne parhaat ja luotettavimmat kamat, huonommilla voi sitten soitella muualla.
 
Ainut mikä tulee mieleen on värinät kuljetuksen aikana, mutta kyllä laatukamppeiden se pitäisi kestää.

 
Keikoilla tulee soitettua yleensä hiljaisemmalla kun reeneissä muutenskin kun voipi mikitellä kioskit mitä ei tuu reeniksellä yleensä tehtyä.
 
Räkkipeli
19.05.2012 14:00:26 (muokattu 19.05.2012 14:01:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: No mitä tuo "ei keikkailtu" sitten kertoo, en mä ainakaan keikoilla omia kamojani sen kummemmin nakkele kuin reeneissäkään, ja rojut kulkee asianmukaisissa caseissa.
 
Yleensä keikoille viedään kuitenkin ne parhaat ja luotettavimmat kamat, huonommilla voi sitten soitella muualla.
 
Ainut mikä tulee mieleen on värinät kuljetuksen aikana, mutta kyllä laatukamppeiden se pitäisi kestää.

 
No voi huoh, kaikki varmaan pitää samalla tavalla huolta kamoistansa kuin sinä? Se nyt vaan on niin että keikkareissuilla suurin osa kolleegoittesi kamoista saa kulumaa enemmän kuin kotona tai treeniksellä. Catching? Ei voi ikinä tietää missä laite on ollut, ja jos tietää ettei se ainakaan keikkoja ole nähnyt, voi odottaa ettei siinä ole niin paljoa kulumaa kuin monta keikkaa nähneessä kaiutinkaapissa esim.
 
Välillä oikeasti tuntuu että te ihmiset leikitte idiootteja, ja vielä vain sen takia että saisitte jonkun selittämään asian sen sijaan että käyttäisitte omia aivoja.
 
"Mikä saattaisi olla syy siihen että ilmoituksessa sanotaan että "ei keikkailtu"? Hmm, ei kyllä pysty tietämään.."
 
"Suht suomalaisia ja kaljanhuurusia suoria junttimielipiteitä."
Entropia666
19.05.2012 14:11:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: Tässä taidettiin puhua kaiuttimen "sisäänajosta", joka ei tarkoita sitä että sen rakenteeseen tapahtuisi jotain, vain sitä että kaiuttimen suorituskyky paranee kovan käytön tuloksena.
 
En nyt tiedä suorituskyvystä, mutta ainakin V30-tötteröiden soundiero on selkeä sisäänsoitetut vs. uudet. Se paljon haukuttu ylämiddlepuukko tasoittuu.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
Räkkipeli
19.05.2012 14:25:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: En nyt tiedä suorituskyvystä, mutta ainakin V30-tötteröiden soundiero on selkeä sisäänsoitetut vs. uudet. Se paljon haukuttu ylämiddlepuukko tasoittuu.
 
Joo, meinasin lisätä tuohon virkkeeseen etten tiedä paljoakaan kaappien sisäänajosta, mutta tämmöinen käsitys minulla on.
 
"Suht suomalaisia ja kaljanhuurusia suoria junttimielipiteitä."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «