Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 5122 123 124 125 126414 415 416 417 418
jazzmies
17.05.2012 18:41:27
hollmi-5: En ole kokenut Ambassadorin viritystä ongelmana ;)

Minä olen ja vika löytyi kalvo(i)sta. Kun rumpu on tarpeeksi särmikäs ja yläkertavoittoinen, tai sitten lugeja ei ole kymmenen, Ambassadorin vanteen ja vakauden heikkoudet tulevat esiin. Normikokoisissa peruspurnukoissa epävireinen älämölö ei häiritse samalla tavalla kuin sopraano- tai pikkolovirveleissä, jossa sitä "dängdängiä" tai soivaa säveltä on ihan erilailla koodattu rummun ominaissointiin. Näissä esim. Aquarinen TC kulkee ihan eri sarjassa.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Speedy
17.05.2012 19:59:41

totomiettinen: http://muusikoiden.net/dyn/users/99874.jpg

Drumcraft Series 8 Birch kit 22, 14, 10, 12, 14. Keikkakäytössähän nämä vasta punnitaan.

Hienot on ja hieno väri.. Tuosta löytää vaikutteita aika monestakin setistä.. Sonorista, Yamahasta, Pearlin Referencestä, Milleniumista..=)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
OPJ1974
17.05.2012 20:00:48

jazzmies: Minä olen ja vika löytyi kalvo(i)sta. Kun rumpu on tarpeeksi särmikäs ja yläkertavoittoinen, tai sitten lugeja ei ole kymmenen, Ambassadorin vanteen ja vakauden heikkoudet tulevat esiin. Normikokoisissa peruspurnukoissa epävireinen älämölö ei häiritse samalla tavalla kuin sopraano- tai pikkolovirveleissä, jossa sitä "dängdängiä" tai soivaa säveltä on ihan erilailla koodattu rummun ominaissointiin. Näissä esim. Aquarinen TC kulkee ihan eri sarjassa.

En ymmärtänyt edellä olevasta kuin puolet, mutta itse olen ollut enemmän kuin tyytyväinen vaihdettuani Remot Aquarianiin. Snareissa mulla on kaikissa Texture Coated ja tosiaan verrattuna Remoon, semmoinen epämääräinen vinkuna ja diudäyyyydöng on poissa. Testattu kolmella eri syvyisellä virvelirummulla (kts. jäsenkuvaus).

En ole mikään virtuoosivirittäjä, joten elämä siinäkin mielessä helpompaa.
totomiettinen
17.05.2012 21:17:13
hollmi-5: Mistä noita saa?

Saksastahan niitä tulee ja nopeasti. ;) Hardis on persoonallisen näköistä, mutta ständit vaikuttavat hiukan kömpelöiltä itsessään. Ensimmäinen sc on tehty ja basari (22x18) ainakin vakuutti! :) Tomeihin läväytän heti emperorit tai muut 2-kerroskalvot. Nyt loppu ambassador-season mulla. Haluan tuhtia saundia!

Halvathan nää on, mutta nää tuleekin todellisiksi workhorseiksi. Ei haittoo vaikka ottavat hittiä. Väri on nätti juu!
-I like my sugar with coffee and cream-
EJ84
17.05.2012 21:17:27

totomiettinen: http://muusikoiden.net/dyn/users/99874.jpg

Drumcraft Series 8 Birch kit 22, 14, 10, 12, 14. Keikkakäytössähän nämä vasta punnitaan.

Rohkea veto! Taisivat YMCA:t löytää jo uuden kodin? Ovatko nämä 8-sarjalaiset?
totomiettinen
17.05.2012 21:18:12
EJ84: Rohkea veto! Taisivat YMCA:t löytää jo uuden kodin? Ovatko nämä 8-sarjalaiset?

Ovat. Ja löysivät. Nyt runtataan näillä. :)
-I like my sugar with coffee and cream-
zak69
17.05.2012 22:03:07
Maanantaina tullee Sabian AA 17" fast crash.
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
EJ84
18.05.2012 13:41:28 (muokattu 18.05.2012 13:41:59)

Ihmettelin tässä drumcraftin hintoja ja tulin kaivelemaan viitteitä täältä. Samalla huomasin että aiemmin kysyin sarjan mallia, joka kuitenkin jo luki lainaamassani tekstissä. Jos olen aiemmin sortunut vastaavaan typeryyteen tai tulen jatkossa niin tekemään, huomauttakaa reilusti.

Unenpuute, mikä ihana tekosyy... :)
ferodoz
18.05.2012 14:58:40

42 lankainen Taman matto. Tuli Pöörlistä melko rapsakan kuuloinen rokkisnare. :)
www.suhdelukucoverband.fi
Bobana
18.05.2012 20:38:38
jazzmies: Minä olen ja vika löytyi kalvo(i)sta. Kun rumpu on tarpeeksi särmikäs ja yläkertavoittoinen, tai sitten lugeja ei ole kymmenen, Ambassadorin vanteen ja vakauden heikkoudet tulevat esiin. Normikokoisissa peruspurnukoissa epävireinen älämölö ei häiritse samalla tavalla kuin sopraano- tai pikkolovirveleissä, jossa sitä "dängdängiä" tai soivaa säveltä on ihan erilailla koodattu rummun ominaissointiin. Näissä esim. Aquarinen TC kulkee ihan eri sarjassa.

Senhän jo tiesinkin että omat viritystaidot eivät ole sieltä parhaasta päästä. Studion heppu kun viimeisteli Ambassadorien hienovirityksen niin voihan jesus että HiLitet soi... Tosin nyt vissiin puhuttiin virveleistä mutta kuitenkin. Parhaiten soi ainakin oman kokemuksen mukaan.
Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa.
mattjuha
20.05.2012 23:22:32
F-Musiikista Sabianin HHX Manhattan 14" haitsut tuli hommattua. Lisäksi 20"x16" bassorumpu ja 14"x14" lattiatomi mustaa Signiaa. Yamahan Tour Customit 12",16", 22" hommasin raudoiksi tulevaa settiprojektia varten. Rungoiksi tulee 6mm mahonkirungot by Carrera.
WanhaWihtahousu
21.05.2012 22:48:13

Bognerin Alchemist -nuppi ja Owl Drumsin snare.

Owl siis jäsen mkokin värkkäämä tammi-stavevirpula. 13"x7" ja on makia soundi!

http://muusikoiden.net/dyn/users/100022.jpg

http://muusikoiden.net/dyn/users/100023.jpg
http://www.myspace.com/metallishtan
Antti1997
21.05.2012 22:59:31
Hehee, Rolandin sähkörunmut tuli tuossa pienessä pöhnässä hankittua heräteostoksena. Aikaisemmin en ollut sähkörumpuja edes kokeillut, mutta pari minuuttia soittelua riitti vakuuttamaan minut että nämä minä tarvitsen. :D
ferodoz
21.05.2012 23:17:14

Antti1987: Hehee, Rolandin sähkörunmut tuli tuossa pienessä pöhnässä hankittua heräteostoksena. Aikaisemmin en ollut sähkörumpuja edes kokeillut, mutta pari minuuttia soittelua riitti vakuuttamaan minut että nämä minä tarvitsen. :D

Pitäis itse tehdä sama temppu. Joskus puoli vuotta sitten myin ihan järkyttävässä ra(ha)pulassa omat DTXplorerit pois ihan pilkkahintaan, ja ny harmittaa.
Duro
22.05.2012 06:21:55 (muokattu 22.05.2012 06:22:13)
Torstaina kattelemaan/testaamaan/95% todennäkösyydel hakemaan ensimmäistä kunnon vintakerummustoani. Täydellinen skenepisteiden huoraaminen täydentyy sillä että se on Yamaha-merkkinen. 20/12/14-pläjäys 70-lukua. Ehkäpä jotai tellinkejäkin. Apdeittia myöhemmin.
Tilipitappituppitappi
ferodoz
22.05.2012 06:36:32

Duro: Torstaina kattelemaan/testaamaan/95% todennäkösyydel hakemaan ensimmäistä kunnon vintakerummustoani. Täydellinen skenepisteiden huoraaminen täydentyy sillä että se on Yamaha-merkkinen. 20/12/14-pläjäys 70-lukua. Ehkäpä jotai tellinkejäkin. Apdeittia myöhemmin.

Ei, koska nykyään tehdään parempia. Koska PHX ja Sabian, sekä taide, ilmaisukanavat, karaktääri ja minäminäminäminä.
VeKrio
22.05.2012 08:26:00

ferodoz: Ei, koska nykyään tehdään parempia. Koska PHX ja Sabian, sekä taide, ilmaisukanavat, karaktääri ja minäminäminäminä.

Höm. Ei näin. Ei todellakaan näin. Piilopottuilu ei nyt skulaa, ainakaan mun mielestä.

Jos haetaan toimivuutta ja usein monipuolisempaa saundia, uudemmat on parempia. Oon sitä mieltä, että parhaita rumpuja tehdään nykyään, eikä joskus muinoin. Samaan hengenvetoon sanon, että vanhoissa on sitä jotain fiilistä mitä uusissa ei ole. Ei edes vanhaa stailia jäljittelevissä uustuotannoissa, kuten esim. Yamaha Club Custom.

Jos mun pitäis nostaa edesmenneistä seteistä se, mikä on tuonut eniten fiiliksiä ja jota kaipaan, niin kyllä se oli 70-luvun halpa Beverley joka saundas tosi hyvältä, varsinkin levyllä. Se oli tosin mun pitkäaikaisin setti, joten soiton määräkin mulla on ollut sillä setillä suurin.
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
ferodoz
22.05.2012 09:03:00

VeKrio: Höm. Ei näin. Ei todellakaan näin. Piilopottuilu ei nyt skulaa, ainakaan mun mielestä.

Jos haetaan toimivuutta ja usein monipuolisempaa saundia, uudemmat on parempia. Oon sitä mieltä, että parhaita rumpuja tehdään nykyään, eikä joskus muinoin. Samaan hengenvetoon sanon, että vanhoissa on sitä jotain fiilistä mitä uusissa ei ole. Ei edes vanhaa stailia jäljittelevissä uustuotannoissa, kuten esim. Yamaha Club Custom.

Jos mun pitäis nostaa edesmenneistä seteistä se, mikä on tuonut eniten fiiliksiä ja jota kaipaan, niin kyllä se oli 70-luvun halpa Beverley joka saundas tosi hyvältä, varsinkin levyllä. Se oli tosin mun pitkäaikaisin setti, joten soiton määräkin mulla on ollut sillä setillä suurin.

Samoilla linjoilla joo. Säästin vain Jazzmieheltä kirjoittamisen vaivan. :)
Speedy
22.05.2012 09:28:25 (muokattu 22.05.2012 09:28:52)

Duro: Torstaina kattelemaan/testaamaan/95% todennäkösyydel hakemaan ensimmäistä kunnon vintakerummustoani. Täydellinen skenepisteiden huoraaminen täydentyy sillä että se on Yamaha-merkkinen. 20/12/14-pläjäys 70-lukua. Ehkäpä jotai tellinkejäkin. Apdeittia myöhemmin.

Ne siniset R-merkkiseltä myyjältä..? Ne oli kyllä hienot, itsekkin kuolasin kaksi sekuntia, kunnes hoksasin että nehän on Yömahat.. jotka on edelleenkin vähän njääh..=D
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)