Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bändin perustamisvaikeudet
1 2
Tumppi.
31.01.2012 18:46:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ongelmana tuppaa olemaan se, että laulajia ja soittajia kyllä etsitään mutta tarjolla olevia ei oteta vastaan useinkaan. Ja etenkin haluaisin kysyä, kuinka verkostoitua ja missä etsiskellä bändiä ja mihin laittaa ilmoitusta?
 
"Miksi teen sitä? Miksi en? Joku on jo kaatanut kauniin puun tehdäkseen siitä jonkun vitun kitaran.. Joten riko se!" -Kurt Cobain
Nidhöggr
31.01.2012 18:55:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tumppi.: Ja etenkin haluaisin kysyä, kuinka verkostoitua ja missä etsiskellä bändiä ja mihin laittaa ilmoitusta?
 
http://muusikoiden.net/
 
"Joo tiede, heh. Matikka, heh. heh. Semmosta." -ruuvimeisseli
AnonHero
31.01.2012 19:00:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on se ongelma että kaikki tuntuu tahtovan soittaa heviä enkä itse en sitä jaksaisi soittaa ellei olisi jotain tosi epäpuritaaniheviä.
 
JudeJude
06.02.2012 22:26:50 (muokattu 06.02.2012 22:30:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa käydä kuuntelemassa keikkoja ja sitten mennä juttelemaan soittajille keikan jälkeen/tauolla. Tutustua, fiilistellä. Tai sitten käydä jameissa ja jutella (muiden) soittajien kanssa biisien välissä tai muuten. Myös jos tiedät jonkin kahvilan/kapakin jossa hengaa muusikoita, voi kokeilla siellä ruveta käymään ja vähitellen päästä mukaan porukoihin. Sillä tavalla mun kokemukseni mukaan verkostoidutaan.
 
Ihmisistähän tässä kuitenkin on kyse, ja ihmisiin tutustuu olemalla oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Joskus sitä paikkaa ja aikaa tosin saa hakea, mutta työtä kannattaa tehdä sellaisen asian eteen jota pitää tärkeänä.
 
EDIT:
 
Sen verran vielä, että uskaltamalla jutella ihmisten kanssa pääsee kummasti lähemmäs kuin vain katsomalla kaukaa. Olin itse viikonloppuna keikalla sellaisten tyyppien kanssa, joiden soittoa muutama vuosi sitten kuuntelin huuli pyöreänä. Satuin sitten juttelemaan oikean tyypin kanssa ihan sattumalta - kysyin neuvoa johonkin juttuun mitä olin silloin opettelemassa. Nyt on jo pari tällaista keikkaa ollut, ja vaikkei mistään vakikokoonpanosta olekaan kyse, selvä käsitys on että mä olen nyt jollain tavalla tässä jutussa mukana. Noin vain se kävi.
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta http://soundcloud.com/hohka
Kailis
07.02.2012 18:16:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen verran vielä, että uskaltamalla jutella ihmisten kanssa pääsee kummasti lähemmäs kuin vain katsomalla kaukaa.
 
Elämä on laiffii!
 
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
Keikkarumpali1
27.02.2012 16:51:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä, kuin itse pystyisi olemaan ihan ammatikseen soittelemassa
niin iso ero on, kun aktiiviharrastajat ja oikeat muusikot välimaatossa..
 
Aktiiviharrastajat soittaa miten pystytään ja kuka aina vuorostaan estyy keikoilta jne.
odella vaiket asaada pysyvä kokoonpano, joka niittää keikkaa..
 
Ammattimuusikot ovat tasan varattuna ihan eri maailmassa..soitta rahasta ja
yleensä jonkun taustabändissä..
 
Tähän väliin on vaikea löytää soittajia mielestäni?
 
Toki olis hienoa, kun olisi aktivoitunut soittajaporukka, jotka yleisemmin
tekee ihan normaalia duunia ja sit mennä viheltää viikonloput ehkä hieman
nimeä kantavalla porukalla. Tehtäisiin taustatyöt kuntoon jne..
Tälläseudulla on pari bändiä jotka näin onnistuneet, mutta heikossa on..
 
Mutta pelkän rokkikitaristin saaminen keikoille aktiivibändiin on vaikeaa..
tai sitten tansibändiin laulavaa basistia.. etenkin täältä suunnlta..
 
Wanted palstan kautta todella huonosti yhteyksiä parikin hyvää keikkailevaa bändiä
mutta perustaminen on vaikeaa, kun kaikki haluaa valmiiseen bändiin, jolla 200keikka
vuodessa ja 500eur / keikka. Yleensä kun kysyy onko keikkaa ja paljonko saa liksaa en edes mieti sellaista soittajaa yheistyöhön.
 
jo lähes 100 jäsentä! Muusikkokontaktit suoraan ja nopeasti MUUSIKOIDEN KELTAISET SIVUT
rockingfer
10.04.2012 19:04:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen kohdannut tämän vaikeuden, ja alkanut nyt toden teolla etsiä josko jostakin löytyisi saman henkisiä ihmisiä.
Itse olen nyt 17-vuotias naispuolinen kitaristi, ja tykkään perus rock'n'rollista sekä suomirockista, esim. Popedan biisejä hyvin ahkerasti opeteltu viimeajat.
Itse mielelläni alottaisin bändin kanssa soittamisen , covereilla tai omia biisejä väsäilemään..
 
Numb
11.04.2012 09:58:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutamaankin ketjuun olen tällännyt oheisen:
 
Miten saa bändin:

- Ole hyvä tyyppi
- Asu isossa kaupungissa
- Tunne paljon soittajia
- Omista tai vuokraa treenis
- Omista PA tai vähintään laulukamat
- Omista paku
- Tee biisit
- Ole laulaja tai basisti

Mitä useampi näistä täyttyy, sen todennäköisempää on, että bändi syntyy ja pyörii.
 
Terv. Kikki Hiiri
MOT
13.04.2012 11:02:36 (muokattu 13.04.2012 11:04:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Muutamaankin ketjuun olen tällännyt oheisen:
 
Miten saa bändin:

- Ole hyvä tyyppi
- Asu isossa kaupungissa
- Tunne paljon soittajia
- Omista tai vuokraa treenis
- Omista PA tai vähintään laulukamat
- Omista paku
- Tee biisit
- Ole laulaja tai basisti

Mitä useampi näistä täyttyy, sen todennäköisempää on, että bändi syntyy ja pyörii.

 
Tavallaan sisältyy ekaan kohtaan, mutta mainitaan nyt vielä erikseen. Kun bändillä on treenit tahi keikka, ole paikalla sovittuna aikana, sovittujen kamojen kera ja soittokunnossa. Ja tää koskee erityisesti niitä, jotka ei itse tee viisuja orkesterille...
 
Edit: ja kysymyshän koski bändin perustamista, joten ei liene apua siihen.
 
käsi
21.04.2012 16:47:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Verkostoidu. Käy keikoilla, siellä tapaa helposti jengiä. Kysele netissä, muusikoiden.net ja mikseri on hyviä paikkoja. Paikallisen soitinkaupan ilmoitustaulut kannattaa käydä läpi välin väliä.
 
Oman kunnan/kaupungin nuorisotoimi saattaa osata opastaa treenikämpän löytymisessä.
 
eleeton
17.05.2012 22:59:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Miten saa bändin:

- Ole hyvä tyyppi
Oon ihan paska jätkä :(
Oikeasti osaan olla mukava, mutta olen neuroottinen ja jokseenkin omalaatuinen.
 
- Asu isossa kaupungissa
Riittääkö Helsinki?
 
- Tunne paljon soittajia
Kyllä noita useamman tietää menneiltä vuosilta, mutta nepä soittavat muun tyylistä matskua kuin mitä itse haluan tehdä.
 
- Omista tai vuokraa treenis
Kallista yksin pitää eli ei ole :(
 
- Omista PA tai vähintään laulukamat
Äääh..
 
- Omista paku
Löytyy!
 
- Tee biisit
Levyllinen löytyy ja ovat lauluja vaille äänitettykin!
 
- Ole laulaja tai basisti
Juu ei.
 
Eli 3/8. No siinäpä syy. Kirjotellaan biisejä sitten yksin. Kthxpai..
 
puusormi
18.05.2012 12:59:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eleeton:Eli 3/8. No siinäpä syy.
Progemuusikoilla on ihan sama syy, etteivät pääse bändiin. siis 3/8.
 
Saapiko lähettää terveisiä?
Funkånaut
18.05.2012 14:46:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Muutamaankin ketjuun olen tällännyt oheisen:
 
Miten saa bändin:

- Ole hyvä tyyppi

 
Tästä on monet henkilöt samaa ja eri mieltä.
 
- Asu isossa kaupungissa
 
Takasin Tampereelle, eli on tää suht iso.
 
- Tunne paljon soittajia
 
Tää on hallussa, piste mulle.
 
- Omista tai vuokraa treenis
 
Teoriassa onkin.
 
- Omista PA tai vähintään laulukamat
 
Mä oon p.a.
 
- Omista paku
 
Ei oo, eikä tuu.
 
- Tee biisit
 
Olen jammailevampi enemmän, mutta osaan tehä ideoiden ympärille erilaisia sovituksia.
 
- Ole laulaja tai basisti
 
Oon jälkimmäinen(kin) pääosin.

Mitä useampi näistä täyttyy, sen todennäköisempää on, että bändi syntyy ja pyörii.
 
Viis ja puol kasista. Ainoo vaan, että vahvaria ei löydy. Eikä kykyä sitoutua pidemmäks aikaa projekteihin käytännön syistä johtuen. Poikkeuksena Mr.Jazz and the Funkonauts.
 
Otan täyden vastuun siitä mitä sanon ja kirjoitan. En siitä mitä sinä ymmärrät. Kuuntelen tälläistä
eleeton
18.05.2012 14:51:02 (muokattu 18.05.2012 14:51:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

puusormi: Progemuusikoilla on ihan sama syy, etteivät pääse bändiin. siis 3/8.
 
Suosikkini on tosin 7/4
 
EDIT: ota pulsa
 
spade
18.05.2012 18:25:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ittellä yllättävän helppoa on ollut bändeihin liittyminen. Saattaa tosin johtua siitä et oon basisti...
 
Mut kaikki bändit ei välttämättä sen pahemmin pyöri muusikoiden.netissä et kannattaa pitää silmiä ja korvia auki musiikki aiheisissa baareissa. Kannattaa scoutata joku isompi treenis kompleksi ja sen lähellä olevat baarit ja käydä siellä pyörimässä niin saatat jopa päästä bändiin jos pääset hyvin juttuun soittajien kanssa.
 
www.myspace.com/otherhoodgroup
kitaramies123
21.05.2012 16:37:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändi on kasassa mutta ongelmana on erilaiset musiikki maut.
 
Jape Muusa
25.05.2012 19:40:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikkarumpali1: Tässä, kuin itse pystyisi olemaan ihan ammatikseen soittelemassa
niin iso ero on, kun aktiiviharrastajat ja oikeat muusikot välimaatossa..

 
Joo,saman oon huomannu.
Sunnuntaisoittelijoita löytyy kyllä,mutta sitten kun on kysymyksessä bändi,joka ei ole breikannut,mutta haluaa todella tehdä duunia katsoakseen,mihin rahkeet oikeasti riittää,niin alkaakin olla hiljaisempaa.
Kai tämä on myös genrekohtainen kysymys,luulen että heviosastolle kyllä pelimanneja löytyy pienemmiltäkin paikkakunnilta,mutta kun kyse ei ole valtavirtamusasta,niin eipä meinaa tyyppejä löytyä.
Jos löytyy,niin ammattimainen suhtautuminen bändityöskentelyyn onkin sitten vieras käsite.
Meillä on ollut ilmoitus http://muusikoiden.net/wanted/nayta.php?id=96844 kitaristista useampaankin otteeseen täällä,mutta menestys on jäänyt laihaksi. On kyselty musaliikkeiden kautta ja lehti-ilmoituksilla,mutta kun ei niin ei.
Kun ei tule edes notkuttua noissa soittajakuppiloissa,niin aika toivottomaltahan se kieltämättä välillä tuntuu,kun ei täyttä bändillistä sopivia tyyppejä löydä.
 
En se minä ollut!
tatta
29.05.2012 14:06:42 (muokattu 29.05.2012 14:08:19)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itse olen ihmetellyt sitä, että kun keikkaa haluaa tehdä ja musiikkia, nii mikä vitun taika se on siinä, että joitakin ei kiinnosta ku se itestään baarissa istuminen. On tullu huomattua, että ku keikkaa on paljon, ois se jo sairasta vapaallakin istua bubeissa joka toinen päivä. Yhtyettä ei välttämättä ole vaikea perustaa, mutta helvetin vaikea pitää kasassa. Vanhenpana kun ei jaksa ryhtyä siihen leikkiin, että jotakuta viinan viemää pitäs jatkuvasti ymmärtää ja sovittaa omista menoista piittaamatta kaikki joidenkin toisten menojen mukaan just niin kun muille sopii.
 
Ja Toinen epäkohta, jos yhtye hakee jäsentä ja ilmoittaa nimenomaan halukkaita keikkailuun tarvitsevansa, niin jos sellaseen LIVE-yhtyeeseen lähtee mukaan, niin mikä se hankaluus siinä sitten on se keikkailu? Kaiken maailman valittajia ja paskanpuhujia on kyllä maailman sivu täynnä.
 
Kehotan ihmisiä selvittämään itselleen, onko musiikin parissa eläminen haave vai riittääkö siihen rahkeet. Sitä voi joko olla yhtyeessä, perustaa sellaisen, tai keikkailla yksinään, jos ei kestä ihmisiä, niin ei kannata liittyä yhtyeisiin vain kokeillakseen ja pettääkseen sitten jengin. Yhtyeessä kun tuppaa olemaan useampi ihminen, joihin toisten teot vaikuttaa.
 
Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not! Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä....
pimp
29.05.2012 15:04:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tatta: Kehotan ihmisiä selvittämään itselleen, onko musiikin parissa eläminen haave vai riittääkö siihen rahkeet. Sitä voi joko olla yhtyeessä, perustaa sellaisen, tai keikkailla yksinään, jos ei kestä ihmisiä, niin ei kannata liittyä yhtyeisiin vain kokeillakseen ja pettääkseen sitten jengin. Yhtyeessä kun tuppaa olemaan useampi ihminen, joihin toisten teot vaikuttaa.
 
Aika hankala sitä on selvittää kokeilematta, että riittääkö rahkeet, mä näkisin. Tosin sitten kun huomaa, että ei ollut oma juttu, niin pitäisi siitä kertoa kavereille heti, eikä alkaa vetelehtimään ja keksimään tekosyitä. Nämä vituttaa enemmän kuin rehellisyys.
 
Words can hurt, you know
tatta
29.05.2012 15:11:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pimp: Aika hankala sitä on selvittää kokeilematta, että riittääkö rahkeet, mä näkisin. Tosin sitten kun huomaa, että ei ollut oma juttu, niin pitäisi siitä kertoa kavereille heti, eikä alkaa vetelehtimään ja keksimään tekosyitä. Nämä vituttaa enemmän kuin rehellisyys.
 
No toikin on kyllä totta, ja onhan se "kokeilu aika" toisille eri, luulisin mä, ja toivoisin, että esim. yli 25 vuotiailla tai 30-v, nuo kokeilut ois jo kokeiltuna.
Sellasissa tilanteissahan se on paskaa, jos sellanen jäsen, joka on tärkeässä osassa, jota ilman keikkaa ei voi vetää, jättää leikin kesken. Ja sekään välttämättä, etä joku lupaa esim. hoitaa vaikka sovitut keikat, ole sitten mukavaa muiden mielestä, jos yks vaan vittuilee, tai ei suhtaudu keikkaan, muuta kun läpivetona.
 
Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not! Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä....
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «