Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Orange Dual Terrorille kaiutin?
1
Kultasydän
17.05.2012 17:45:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,
 
ajattelin kysellä kansalaisten vastauksia seuraavaan pulmaan:
 
Nuori muusikko suunnittelee hankkivansa Orangen Dual Terror (DT-30H) -putkinupin. Hän ei kuitenkaan ole varma, millainen kaappi hänen kannattaisi kyseistä nuppia varten hommata. Jokin Orangen oma kaappi (esim. PPC-112) toimisi varmastikin mainiosti, mutta erinomaisia vaihtoehtojakin epäilemättä löytyy.
 
Millaisia kaappeja sinä - kokenut konkarikitaristi - voisit harkita käyttäväsi tämän nupin kanssa lähinnä kotona nauhoitteluun ja rämpyttelyyn?
 
Tällä hetkellä käytössä oleva kitara on Ibanezin joku RG, enny muista tarkalleen mikä :p
 
Kaikki mielipiteet ovat arvokkaita!
 
Twinkle
17.05.2012 17:52:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostaisin ite jonkun sopivan ja vetäisin sillä, mut toki en ole mikään konkari.
 
P-Nut
17.05.2012 18:32:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oranget kuulemma toimivat pirun hyvin Vintage30-elementeillä, jotka löytyykin Orangen combojen ja kaappien sisältä. Myös sen perusteella mitä olen arvosteluja ja kommentteja lukenut niin Orangen kaappien pitäis olla myös ihan laatutavaraa. Tilasin itse Orangen TH30-nupin ja pitihän sille jo ihan saman väriteeman perusteella tilata kaveriksi saman sarjan 2x12 kaappi.
 
Tietty budjetti määrittelee myös hyvin pitkälti millaista kaappia tulee kateltua.
 
planet Bullshit on a galaxy of this sucks cameldicks.
aleksi-
18.05.2012 01:41:23 (muokattu 18.05.2012 01:45:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Combothan totta kai säästää selvää rahaa..
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=638412
 
:D mutta juu tosiaan, mitä oransseihin tulee, vintage 30 on takuuvarma ratkaisu. Ja jos se rahasta on kiinni, niin oman kokemukseni mukaan ei kannata turhaan karsastaa näitä halvempia kaappeja samoilla elementeillä. Onhan ne aina kumminkin kopioita laatupeleista :)
 
Mutta jos budjetti venyy, niin totta kai oranssi nuppi sointuu oranssiin kaappiin. Estetiikkaa ei sovi vähätellä.
 
s8na
18.05.2012 09:38:10 (muokattu 18.05.2012 09:39:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nauhoitteluun ja kotihommiin varmaan se PPC112 menis kivasti. Mulla on Rockerverbin kanssa PPC212 ja se on jo melkoisen iso laatikko. Kotiin hommaisin pienemmän vaikka pienempi soundi siinä kuulemma on. Noiden väliltähän tietty löytyy se 212OB joka on hieman pienempi kuin suljettu 212.
 
Terry Pantheras
18.05.2012 20:29:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä DT joka toimii loistavasti Orangen 2x12-kaapin kanssa, joka on ladattu Eminencen Texas Heateilla. V30:t sopii kans hyvin, mutta tykkään enempi Texaseista.
 
Höpsis!
Supercolio
19.05.2012 23:53:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekisin itse.
 
...
 
tai sitten ostaisin Orangen 2x12". Maksavat vaan perkeleesti. No, "köyhällle kaikki on kallista".
 
Gabe
20.05.2012 11:48:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PPC-112 on hyvä.
 
Tää kannattaa kans katsastaa:
 
http://www.thomann.de/fi/traynor_darkhorse_112_cab.htm
 
Kanadassa kasattu, 1x 12" Celestion Greenback, värimaailmakin miellyttää mun silmääni enemmän. Ellei sit nimenomaan pidä Orangen oranssista :)
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Laulava Kylätohtori
21.05.2012 12:29:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kultasydän: Kaikki mielipiteet ovat arvokkaita!
 
Ihailtavaa optimismia.. ;)
 
Mutta, jos budjetti on tiukka, tee itse kaappi. Helppoa kuin mikä.
 
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
StJerky
21.05.2012 12:36:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-Nut: Oranget kuulemma toimivat pirun hyvin Vintage30-elementeillä
 
Näin minustakin.
 
Umas
21.05.2012 12:38:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: PPC-112 on hyvä.
 
Tää kannattaa kans katsastaa:
 
http://www.thomann.de/fi/traynor_darkhorse_112_cab.htm
 
Kanadassa kasattu, 1x 12" Celestion Greenback, värimaailmakin miellyttää mun silmääni enemmän. Ellei sit nimenomaan pidä Orangen oranssista :)

 
En tiedä onko pidemmän päälle kannattavaa tuutata 30wattisella 25w kestävään kajariin. Luulis että pidemmän päälle voi käydä kajarille turhan raskaaksi.
 
Möö
Kultasydän
21.05.2012 12:40:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Houkuttelisi kyllä kovasti tehdä itsekin kaappi, mutta kun on käsi täynnä peukaloita puu- ja sähkötöissä niin jännittää vähän lopputulos :D kuitenkin harkitsemisen arvoinen idea.
 
Tuo Traynor vaikutti muuten ihan hyvältä, mutta mietin itsekin että kannattaako ottaa riskiä ja käyttää 30 wattisen nupin kanssa.
 
Gabe
21.05.2012 12:47:14 (muokattu 21.05.2012 12:47:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totta.. on siitä 2x12 versiokin olemassa joka ainakin kestää :)
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Laulava Kylätohtori
21.05.2012 12:48:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kultasydän: Houkuttelisi kyllä kovasti tehdä itsekin kaappi, mutta kun on käsi täynnä peukaloita puu- ja sähkötöissä niin jännittää vähän lopputulos :D kuitenkin harkitsemisen arvoinen idea.
 
Tuo Traynor vaikutti muuten ihan hyvältä, mutta mietin itsekin että kannattaako ottaa riskiä ja käyttää 30 wattisen nupin kanssa.

 
Ei se itse tekeminen kovin vaikeaa ole. Itse tein juuri 15 mm koivuvanerista 2x12" Marshallin 1936-kopion. Ihan hyvä siitä tuli, vaikken puuseppä olekaan...
 
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
Gabe
21.05.2012 13:28:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en kuitenkaan uskaltaisi suositella alottelevalle soittoniekalle joka ei ole kätevä käsistään kaapin tekoa :) Kun siinä pitää ne työkalut ostaa jne. niin äkkiä tulee hintaa parinkin kaapin verran..
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Laulava Kylätohtori
21.05.2012 14:42:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Mä en kuitenkaan uskaltaisi suositella alottelevalle soittoniekalle joka ei ole kätevä käsistään kaapin tekoa :) Kun siinä pitää ne työkalut ostaa jne. niin äkkiä tulee hintaa parinkin kaapin verran..
 
Tosiaan, enpä ajatellut tuota, kun itsellä on jo työkalut valmiina - kuten myös ruuvit ja liimatkin. Jouduin ostamaan vain vanerin. Pintakäsittely on vielä tekemättä, mutta helpointa varmaan olisi kitata ja maalata....
 
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
Gabe
21.05.2012 15:58:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Tosiaan, enpä ajatellut tuota, kun itsellä on jo työkalut valmiina - kuten myös ruuvit ja liimatkin. Jouduin ostamaan vain vanerin. Pintakäsittely on vielä tekemättä, mutta helpointa varmaan olisi kitata ja maalata....
 
Niin veikkasinkin :) uraltonella oli myös aika nättejä päällystemateriaaleja
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Bluesmies
21.05.2012 19:43:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Ihailtavaa optimismia.. ;)
 
Mutta, jos budjetti on tiukka, tee itse kaappi. Helppoa kuin mikä.

 
Totta. Esim. tällainen: http://www.kaipuu.fi/kuvat_25p/kaappi_1_ov_spaneeli_p_16.png
Ei vaadi paljoa nikkarointitaitoa.
 

 
Takki.
lonelyplayer
25.05.2012 22:19:56 (muokattu 26.05.2012 08:21:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

virhe
 
Terry Pantheras
25.05.2012 22:35:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bluesmies: Totta. Esim. tällainen: http://www.kaipuu.fi/kuvat_25p/kaappi_1_ov_spaneeli_p_16.png
Ei vaadi paljoa nikkarointitaitoa.
 

 
Takki.

 
Juu, työkkärin kaappikellontekokurssin opeilla pärjää...
 
Höpsis!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «