Aihe: Omat unelmakamat foto
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Victor Helldriver
10.05.2012 14:18:30
http://muusikoiden.net/dyn/users/99674.jpg

tällä mä saan kaikki tarpeeni tyydytettyä.
rokkiin strato tai p-90 tai humpparein varustettu gibson.
hevihommiin emg-varustetut lekat. spedut sitten biisin mukaan mut tällä mä oon pärjänny ja tuun pärjäämään.
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Krice
10.05.2012 20:35:22

Space_Ace: Mitä hele**ttiä multa on menny ohi?? Mitä tapahtui lyhytskaalaselle superstratolle, jossa ei oo volapotikka tiellä?

Flying V on siinä mielessä kätevämpi, että niitä on saatavalla kohtuuhintaan (ainakin siis perusmallia kiinteällä tallalla, joka kelpaa myös) ja kontrollit on oikeassa paikassa tuossa '68-mallissa eli pois soittamisen tieltä. Ergonomiakin on siinä mielessä hyvä, että ranneviistettä ei tarvita kun rungon muoto on sellainen, että ranne ei hinkkaa niin pahasti lankun laitaan kuten viisteettömissä strato-malleissa. Plus tietty se Gibson- eli lyhyt mensuuri.
Osteri
10.05.2012 23:32:55
Mä olen kans sitä mieltä, että unelma on jotain sellaista mistä haaveilee. Unelmat vois siis olla jotain tän suuntaista:

Kitara joka on yli kaiken muun: Ibanez JS Chromeboy
http://gear-vault.com/ibanez-js2prm-chromeboy-photo-gallery/

Vahvistimeksi valkoinen half stack esim. Marshall Randy Rhoads :
http://the-worlds-latest.blogspot.c … randy-rhoads-1959rr-signature.html#

Ei siinä mitään, olen kyllä nykyisiin omiin soittokamoihin varsin tyytyväinen. Vahvistinpuolella ei oikeastaan tarvitse enää edes unelmoida, koska Hughes & Kettner Statesman 40W on kaikkea sitä mitä tarvitsen. Löysimme jo toisemme ja olemme erottamattomat :) Kitaraoitahan voikin sitten keräillä mielen mukaan.
Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
korvaoo
11.05.2012 07:33:17
Osteri: Mä olen kans sitä mieltä, että unelma on jotain sellaista mistä haaveilee. Unelmat vois siis olla jotain tän suuntaista:

Kitara joka on yli kaiken muun: Ibanez JS Chromeboy
http://gear-vault.com/ibanez-js2prm-chromeboy-photo-gallery/

Voin hyvin kuvitella että joku haluaa moisen kammotuksen ja vaikka oman listan ei niin kärkipaikassa onkin niin tuo varuste- ja lappustaso on kyllä melko vakuuttava, josta pitäsii kyllä muidenkin maakareiden ottaa mallia :)

Jos oikeasti haaveista pitää saada kuva, vaikka tokko koskaan tulee toteutumaan, niin jo pidemmän aikaa oon oikeasti haaveillu sekä:
http://www.dv247.fi/assets/products/36956_p.jpg

että
http://www.musicgadgets.net/wp-cont … /uploads/2007/12/2guitars-cs6-1.jpg

tosta tuo etummainen mutta kullanvärisillä mikeillä :)
Eihän nuo toki mitään mahdottoman hintaisia ole, mutta ylittää jo parikin kertaisesti sen kipurajan mitä mielessäni harrastelijarämpyttäjälle voinen asettaa...
kaikki paitsi on turhaa.
Sakmongkol
11.05.2012 07:49:49
Mulla ei oo muita unelmakamoja kun kitara ja siitä on kuva tuossa: http://muusikoiden.net/dyn/users/94759.jpg

Vahvistuksen kanssa ei ole niin tarkkaa ja efektejä en juuri tarvitse. Enimmän aikaa tuo on kiinni ihan TonePortissa.
Jouni74
11.05.2012 21:13:44 (muokattu 11.05.2012 21:13:58)
Huono kuva - hyvä setti :)

http://muusikoiden.net/dyn/users/99716.jpg

Customin kanssa tosin samalla viivalla Standard..
ONLY HARD IS HARD ENOUGH -The Grammers
Vainottu
12.05.2012 03:00:09 (muokattu 12.05.2012 03:01:31)
Mun ongelma on se, ettei ainakaan unelmakitarasta kuvia löydy. Se olisi todennäköisesti amfisoundin les paul tuohon tyyliin http://www.amfisound.fi/modelsfiles/halti2.html mutta toki custom maalauksilla. Toinen vaihtoehto olisi vee-tyyli. Mieluummin molemmat. Lespaa kertaalleen testailin ja soittotuntuma tuon kaulaliitoksen kanssa oli kyllä hieno.

Vahvistinosasto paranisi ehkäpä Diezelin tavaroilla. VH4 nuppi ja sopiva kaappi alle. Tai miksipä ei kaksi. Täysi läjä on aina parempi kuin puoli läjä. Kuvaa ei tähän ole, mutta ajatus on tärkein.
Kitara on soitin
FastEddie
13.05.2012 20:12:59 (muokattu 14.05.2012 21:56:58)

http://muusikoiden.net/dyn/users/99766.jpg

Koch Classic SE, TC electronics Nova, Gordon Smith Graduate 60 Slimline.

Ei ehkä unelmakamat, mutta supertoimiva kompromissi.

Vahvistin on pieni ja kevyt, hyvä soundinen, ei turhia nappuloita. Kovaääninen.
Efekti sisältää kaiken tarpeeksi hyvällä laadulla, särö on hyvä, ei pattereita tai miljoonaa virtalähdettä.
Kitara tehty mun spekseillä, volumepotikka loistavassa paikassa, puolitettavat mikit, runsas soundipaletti, loistava soitettavuus.

Ja paras piirre: kulkee keikalle ja kämpälle yhdellä kantokerralla, vaikka julkisilla.
"Rehab is for quitters"
juikkipuikki
15.05.2012 16:38:26

Tossa nyt ainakin äänitysmielessä meikän unelmakamat:

http://dl.dropbox.com/u/63012618/Muusikoiden.net/P1050741.JPG

- R:n hellcat
- Fractal Audion axe2
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
AngieRainbow
15.05.2012 18:02:30
juikkipuikki: Tossa nyt ainakin äänitysmielessä meikän unelmakamat:

http://dl.dropbox.com/u/63012618/Muusikoiden.net/P1050741.JPG

- R:n hellcat
- Fractal Audion axe2

No johan on mylly... Meikäläinen ei tajua noista muuta kuin, että on helvetin hieno kitara.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
juikkipuikki
15.05.2012 19:07:54

AngieRainbow: No johan on mylly... Meikäläinen ei tajua noista muuta kuin, että on helvetin hieno kitara.

Noi on kyl mielettömän hyviä keihäitä kumpikin Hellcat! Tervetuloa vaan testaamaan, jos joskus Riihimäen suunnalla tulee käytyä :)
AngieRainbow
15.05.2012 19:10:10
juikkipuikki: Noi on kyl mielettömän hyviä keihäitä kumpikin Hellcat! Tervetuloa vaan testaamaan, jos joskus Riihimäen suunnalla tulee käytyä :)

Kiitos. Täytyy pitää mielessä. Se voi olla vähän riskialtista hommaa, kun kohta on taas muutaman tonnin köyhempi.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
juikkipuikki
15.05.2012 19:11:55

AngieRainbow: Kiitos. Täytyy pitää mielessä. Se voi olla vähän riskialtista hommaa, kun kohta on taas muutaman tonnin köyhempi.

Juu siin käy juuri kuten mun allekirjoituksessa lukee! :D
Åboensis
16.05.2012 15:55:08

FastEddie: http://muusikoiden.net/dyn/users/99766.jpg

Koch Classic SE, TC electronics Nova, Gordon Smith Graduate 60 Slimline.

Ei ehkä unelmakamat, mutta supertoimiva kompromissi.

Vahvistin on pieni ja kevyt, hyvä soundinen, ei turhia nappuloita. Kovaääninen.
Efekti sisältää kaiken tarpeeksi hyvällä laadulla, särö on hyvä, ei pattereita tai miljoonaa virtalähdettä.
Kitara tehty mun spekseillä, volumepotikka loistavassa paikassa, puolitettavat mikit, runsas soundipaletti, loistava soitettavuus.

Ja paras piirre: kulkee keikalle ja kämpälle yhdellä kantokerralla, vaikka julkisilla.

Asiaa! Kumpi Classic sulla muuten on, 6- vai 12 -wattinen? Itse tyydyin pienempään, ja olen tullut sillä toimeen vallan mainiosti.

Entä miten tuo Novasi on pelittänyt? Onko varmatoiminen ja/ tai riittävän helppokäytöinen myös käytännössä (treeneissä, keikoilla)? Soundeja jo kehuitkin, mutta millainen se on mielestäsi käyttää esim. juuri perinteiseen pedalboardiin verrattuna?

Olen nimittäin itsekin harkinnut jaloissa pyörivän muljutinhelvetin (jota siis myös pedaalilaudaksi kutsutaan) korvaamista jollain kompaktimmalla ratkaisulla, ja tuo Nova on ollut yksi kaikkein varteenotettavimmista vaihtoehdoista. Olisi siis kiva kuulla käyttökokemuksia, kehuja ja/ tai haukkuja joltakulta laitteen jo pitempään omistaneelta. Kiitos jo etukäteen.
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
FastEddie
16.05.2012 16:51:15 (muokattu 16.05.2012 17:00:07)

Åboensis: Asiaa! Kumpi Classic sulla muuten on, 6- vai 12 -wattinen? Itse tyydyin pienempään, ja olen tullut sillä toimeen vallan mainiosti.

Entä miten tuo Novasi on pelittänyt? Onko varmatoiminen ja/ tai riittävän helppokäytöinen myös käytännössä (treeneissä, keikoilla)? Soundeja jo kehuitkin, mutta millainen se on mielestäsi käyttää esim. juuri perinteiseen pedalboardiin verrattuna?

Olen nimittäin itsekin harkinnut jaloissa pyörivän muljutinhelvetin (jota siis myös pedaalilaudaksi kutsutaan) korvaamista jollain kompaktimmalla ratkaisulla, ja tuo Nova on ollut yksi kaikkein varteenotettavimmista vaihtoehdoista. Olisi siis kiva kuulla käyttökokemuksia, kehuja ja/ tai haukkuja joltakulta laitteen jo pitempään omistaneelta. Kiitos jo etukäteen.

Mulla on 6 watin Classic, mutta yleensä pidän vahvistinta yhden watin asennossa. Silti basistimme meinaa jäädä jalkoihin Ampeg-rantasaunansa kanssa.

Nova on oikein hyvä laite. Käytän sitä efekti-modessa, jossa jokainen efekti on käytettävissä, kuten normaalissa pedalboardissa.
Laite vaatii kuitenkin hieman totuttelua ja säätöä. Normaalista poiketen efekti menee päälle ja pois, kun jalan nostaa kytkimeltä, ei siis kuten tavallisissa purkeissa, jotka menevät päälle painettaessa kytkintä. Myös kytkimet ovat melko lähellä toisiaan, välillä menee muutama efekti päälle yhdellä polkaisulla.
Efektit ovat laadultaan loistavia, mutta parametrejä on melkoisesti ja sen "oman" asetuksen löytämiseen saattaa mennä aikaa. Esim. mulla meni puolisen vuotta, että halutunlainen kaiku löytyi.

Särö on analoginen ja aivan huippu!

Novaa pyörii toreilla käytettynä hullun halpaan hintaan, vaikkei se uutenakaan liikaa maksa.
"Rehab is for quitters"
Åboensis
16.05.2012 18:42:46

FastEddie: Mulla on 6 watin Classic, mutta yleensä pidän vahvistinta yhden watin asennossa. Silti basistimme meinaa jäädä jalkoihin Ampeg-rantasaunansa kanssa.

Mullakin on melkeinpä aina käytössä nimenomaan se pienempi tehoasetus - tosin meillä kaikki instrumentit menevät nykyään linjaan eli Classic toimii käytännössä "pelkästään" kitaramonitorina, ja yleisö kuulee lähinnä sen, mitä PA:sta tulee.

Nova on oikein hyvä laite. Käytän sitä efekti-modessa, jossa jokainen efekti on käytettävissä, kuten normaalissa pedalboardissa.
Laite vaatii kuitenkin hieman totuttelua ja säätöä. Normaalista poiketen efekti menee päälle ja pois, kun jalan nostaa kytkimeltä, ei siis kuten tavallisissa purkeissa, jotka menevät päälle painettaessa kytkintä. Myös kytkimet ovat melko lähellä toisiaan, välillä menee muutama efekti päälle yhdellä polkaisulla. Efektit ovat laadultaan loistavia, mutta parametrejä on melkoisesti ja sen "oman" asetuksen löytämiseen saattaa mennä aikaa. Esim. mulla meni puolisen vuotta, että halutunlainen kaiku löytyi.

Särö on analoginen ja aivan huippu!

Suurkiitos tiedoista! Nova alkaa kuulostaa koko ajan paremmalta idealta, vaikka sitä sitten pitäisikin opetella käyttämään ns. pitkän kaavan mukaan ;-D. Sitä paitsi täytyyhän yksittäisiä pedaalejakin ruuvata usein suuntaan jos toiseenkin, mikäli niistä haluaa saada irti sen "parhaan" soundin, varsinkin, jos laudassa on paljon tavaraa.

Tuo efekti-mode vaikuttaa minustakin (omiin tarpeisiini) käyttökelpoisimmalta, kun on tottunut polkemaan pedaaleja päälle ja pois yksi kerrallaan - midihommat ja useita yhtäaikaisia efektejä sisältävät biisikohtaiset muistipaikat jätän mielihyvin itseäni fiksummille (ja paremmille) soittajille XD. Ymmärrän myös sen, että Novan tapaisessa "all-in-one" -laitteessa joutuu aina tekemään ainakin jonkin verran kompromisseja, ja tuo kytkinten turhan ahdas sijoittelu taitaa olla yksi tavallisimmista tämänkaltaisten vermeiden varjopuolista. Kiva kuitenkin kuulla, että soundipolitiikassa ja -laadussa ei ole kitsasteltu. Analoginen, mehukas särö on iso plussa!

Mites tuo käyttövarmuus ja keikankestävyys? Onko laitteen toimintavarmuudessa ollut mitään ongelmia? Kestääkö vähän raskaampaakin polkaisua tai päälle roiskahtavia soittoliemen pisaroita? Entä käytätkö Novan kanssa koskaan mitään muita pedaaleja (esim. wahia ja ekspressiopedaalia)? Ja jos, niin miten pelittävät?

Novaa pyörii toreilla käytettynä hullun halpaan hintaan, vaikkei se uutenakaan liikaa maksa.

Joo, DLX-musiikista ja T-kaupasta taitaa saada uutta tällä hetkellä karvan verran alle neljäänsataan eguun... hmm, jokohan pitäisi pistää torilla pystyyn varsinainen pedaali(s)ale...
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
FastEddie
16.05.2012 19:14:00

Åboensis: Mullakin on melkeinpä...
Mites tuo käyttövarmuus ja keikankestävyys? Onko laitteen toimintavarmuudessa ollut mitään ongelmia? Kestääkö vähän raskaampaakin polkaisua tai päälle roiskahtavia soittoliemen pisaroita? Entä käytätkö Novan kanssa koskaan mitään muita pedaaleja (esim. wahia ja ekspressiopedaalia)? Ja jos, niin miten pelittävät?

Laite on rakennettu hyvinkin keikankestäväksi, tanakka metallikuori ja painoakin sopivasti, ei liiku polkaistessa. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia luotettavuuden kanssa.
Wah on välillä edessä; en ole huomannut mitään soundieroa ilman tai Novan kanssa.
"Rehab is for quitters"
Jyrken
17.05.2012 11:14:24 (muokattu 17.05.2012 11:14:54)
On tuo Nova vissiin ihan pätevä vehje. GN'Rssä soittava Bumblefoot on vetäny kaikki efektinsä juuri tuolla laitteella viimeiset kolme vuotta, vaikka tällasen maailmanluokan areenabändin budjetti sallisi ihan minkä tahansa muun ratkaisun (vaikka Axe FX kakkosen). Hän myös pitää Novassa olevaa kompressoria päällä koko keikan ajan riippumatta siitä vedetäänkö säröillä vai ei.
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
Åboensis
19.05.2012 21:42:37

No niin, wanha pedalboard ja suurin osa sitä kansoittaneista matolaatikoista on myyty ja Nova tilattu! Tullee ensi vkolla.

Novan kanssa poljettavaksi löytyi torilta yhdistetty wah- ja volumepedaali. Entisistä pedaaleista lattialle jäi ainoastaan viritin (tiedän tiedän, Novassa ON viritysmittari, mutta tuo Polytune on vaan NIIN hyvä...).

Parkerien piezomikkien sointia elävöittämään tilasin vielä yhdessä Novan kanssa Fishmanin Aura sixteen -spedun. Jokohan alkaisi ne "unelmakamat" olla koossa? Fotoa pistän framille heti, kunhan kaikki kalusto on kotiutunut/ koolla ;-D.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)