Aihe: Kemper Profiling Amp
1 2 3 4 57 8 9 10 1189 90 91 92 93
TTV
14.05.2012 22:27:06
juki: Mielenkiintoista jos näin. Jos Main-ja kuulokeulostuloissa täsmää routtaukset ja EQ:t (voisi olettaa, oisko DAW:lla verrattavissa?) niin jääkö jäljelle muuta kuin kuulokevahvarin laatu tai sitten impedanssisovituksessa haasteita. Mitkä kuulokeet käytössä ja antaako Kemper tarkempia speksejä ulostuloista?

AKG K-81 dj kuulokkeet ovat käytössä. Ne ovat valikoituneet käyttöön laajan testin jälkeen toiston ja akustisen melun kumoamisominaisuuksien takia.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
MoreK
14.05.2012 22:40:26

juki: Mielenkiintoista jos näin. Jos Main-ja kuulokeulostuloissa täsmää routtaukset ja EQ:t (voisi olettaa, oisko DAW:lla verrattavissa?) niin jääkö jäljelle muuta kuin kuulokevahvarin laatu tai sitten impedanssisovituksessa haasteita. Mitkä kuulokeet käytössä ja antaako Kemper tarkempia speksejä ulostuloista?

Tämän mukaan Master EQ ei vaikuta kuuloketuloon, eli kaikki tuolla ei täsmää:
http://kemper-amps.com/forum/index.php?page=Thread&threadID=4672
Rock Rooster - Shakin' Up the Henhouse! http://www.rockrooster.com
ReBeat
14.05.2012 22:51:33 (muokattu 14.05.2012 22:53:37)

Sitten vaan hankkimaan jotain ulkoista high-end kuulokevahvistinta jossa S/PDIF in. Menee kesä mukavasti testejä lukiessa ja mielikuvia kehitellessä.
TTV
15.05.2012 06:01:03 (muokattu 15.05.2012 07:13:24)
ReBeat: Sitten vaan hankkimaan jotain ulkoista high-end kuulokevahvistinta jossa S/PDIF in. Menee kesä mukavasti testejä lukiessa ja mielikuvia kehitellessä.

Heh, juu ei. Tän hintaluokan laitteen tulee olla timanttia saundiensa, käytettävyyden ja olemuksen osalta ilman mitään kikkailuja. Eli, minun osaltani tämä tuote ei lunastanu odotuksia, hyvä että suurimmalla osalla tämänkin ketjun kirjoittajilla sentään kävi toisin. Jos toi kuulokejuttu johtuu paskasta raudasta, niin silloin Kemper teki ison mokan, toivottavasti kuitenkin korjaantuu tulevaisuuden softapäivityksillä. Eipä tolla Kemperforumillakaan juuri hyvää sanottu vehkeen kuulokesaundista . . .
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
penatuna
15.05.2012 08:47:58
TTV: Heh, juu ei. Tän hintaluokan laitteen tulee olla timanttia saundiensa, käytettävyyden ja olemuksen osalta ilman mitään kikkailuja. Eli, minun osaltani tämä tuote ei lunastanu odotuksia, hyvä että suurimmalla osalla tämänkin ketjun kirjoittajilla sentään kävi toisin. Jos toi kuulokejuttu johtuu paskasta raudasta, niin silloin Kemper teki ison mokan, toivottavasti kuitenkin korjaantuu tulevaisuuden softapäivityksillä. Eipä tolla Kemperforumillakaan juuri hyvää sanottu vehkeen kuulokesaundista . . .

AXen ykkösversiossa ei ollut edes kuulokeliitäntää... Ei vaan, jos suora kuulokekäyttö on oleellista, niin ymmärrän harmistuksesi hyvin. Useissa kalliissakin laitteissa juuri tuommoiset pikkujutut on mokattu. Itselle ei suora kuulokesoundi ole tärkeä, joten Kemper pysyy.
TTV
15.05.2012 11:01:39
penatuna: AXen ykkösversiossa ei ollut edes kuulokeliitäntää... Ei vaan, jos suora kuulokekäyttö on oleellista, niin ymmärrän harmistuksesi hyvin. Useissa kalliissakin laitteissa juuri tuommoiset pikkujutut on mokattu. Itselle ei suora kuulokesoundi ole tärkeä, joten Kemper pysyy.

Juu, näissä mallintavissa haen juurikin kuulokesaundia, ilman kuulokkeita kotisoitto tulee InVader+E570 kombinaation kautta :-) Pitäydyn 11R:ssä ja koitan lopettaa muiden kuolaamisen (kunnes liityn taas AXE-II jonoon) . . .
Tympee Huttunen
15.05.2012 12:34:16
Kannattaisiko silti rajata jotenkin pois se vaihtoehto, että laitteessa olisi jotain vikaa? Onko edellinenkin omistaja palauttanut sen samasta syystä? Eikö tuo ollut se b-stock?
Ilelee
15.05.2012 13:22:55 (muokattu 15.05.2012 13:27:07)
Mikäköhän ihme siinä kuulokesoundissa on, samaa emulointia siinä varmaankin käytetään kuin muutenkin? Ehkäpä tehoton kuulokevahvistin (jolloin vaaditaan vähintään herkät kuulokkeet)? Luulisi, että siinä samaa D/A muunninta käytetään kuin muutenkin ja luulisi, että Kemperissä D/A muunnin olisi kohtuullisen hyvää tasoa.

Jos laitteesta kerran saa tavaran ulos digitaalisena, vaihtoehtoja erilliseen ja hyvään D/A-muuntimeen/kuulokevahivistimeen on todella paljon, ei laitetta sen takia kannata dumpata jos se muuten soundillisesti miellyttää. Toki jos 11R löytyy jo, toimii riittävän hyvin, eikä Kemper sitä enempää muutenkaan sytytä niin mitä sillä sitten tekee vaikka kuulokelähtö olisikin parempi. Jos mahdollista, kannattaa kanssa kokeilla erilaisia kuulokkeita, niissä on niin mielettömän suuri vaikutus.

Sinänsä mielenkiintoinen keskustelu, itse olen kanssa pääosin kuulokekäyttäjä ja kyisenen laite, siinä missä Axe ja 11R on toki kiinnostanut pidempään. Nykyinen perinteinen putkivahvari (tubemeister 18 ja blackstar ht-5), emuloitu-line out mini-mixeriin ja siitä luureihin on tosin toistaiseksi riittänyt ja kuulostaa luonnollisemmalta kuin nämä digi-laitteet.

Se mitä näitä Kempereitä, Axeja, 11R ja muita digihärpäkkeitä on tullut netistä kuunneltua, niin kyllä sieltä vielä hieman se digitaalisuus kuuluu, ei tosin näissä parhaissa enää kovin pahasti. Näistä kolmesta tuntuu, että ylivoimainen hinta-laatusuhde on kyllä tuossa 11R:ssä ja Axessa taas sitten huonoin (hintansa takia). Tämä Kemper on kyllä todella mielenkiintoinen laite noin muuten, vaikka ei itse yhtään vahvistinta edes kopioisi.
TTV
15.05.2012 18:23:45
Lastinen: Kannattaisiko silti rajata jotenkin pois se vaihtoehto, että laitteessa olisi jotain vikaa? Onko edellinenkin omistaja palauttanut sen samasta syystä? Eikö tuo ollut se b-stock?

Voipihan tää olla paska yksilö, B-stockista ostin. Saundillisen kyrpiintymisen lisäksi negatiivinen yllätys oli USB audion puuttuminen, joten 2 erittäin hyvää syytä palauttaa . . .
juki
15.05.2012 21:57:07
TTV: AKG K-81 dj kuulokkeet ovat käytössä. Ne ovat valikoituneet käyttöön laajan testin jälkeen toiston ja akustisen melun kumoamisominaisuuksien takia.

MoreK: Tämän mukaan Master EQ ei vaikuta kuuloketuloon, eli kaikki tuolla ei täsmää:
http://kemper-amps.com/forum/index.php?page=Thread&threadID=4672

Näiden pohjalta molemmat saattaisi osaltaan vaikuttaa epämieluisaan lopputulokseen. Kemper ei ilmeisesti, kuten monet muutkaan, jostain syystä tykkää antaa tarkempia tietoja raudastaan, mutta ainakin line6 on suositellut yleisesti 150-600 ohmisia luureja. Noi DJ kuulokkeet taas on 32ohmisia. Suunniteltua pienempää kuormaan ajaminen käsittääkseni kadottaa alakertaa / kirkastaa yleissointia, miten vain, mutta DJ luureissa taas vasteet on alakerrastaan boostattuja. Lopputulos....jaaa-a, mutta KPA kieltämättä kiinnostaa.

Ei jaksanu lukea kaikkia sivuja, mutta miten KPA:ssa on toi käyttöliittymäpuoli hanskassa; helppous, loogisuus, intuitiivisuus etc. Viimeinen mikä kiinnostaa on valikkomenuissa skrollailu, mut miten tässä?
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
Wolfheart
16.05.2012 02:14:43 (muokattu 16.05.2012 02:20:44)
juki:

Ei jaksanu lukea kaikkia sivuja, mutta miten KPA:ssa on toi käyttöliittymäpuoli hanskassa; helppous, loogisuus, intuitiivisuus etc. Viimeinen mikä kiinnostaa on valikkomenuissa skrollailu, mut miten tässä?

Mielestäni todella looginen käyttöliittymä. Mihinkään toimintoihin ei tarvita kymmeniä napin painalluksia kuten joissakin laitteissa. Käytön oppi hetkessä ilman manuaalin selaamista. Ainoa negaativinen asia mitä on toistaiseksi tullut vastaan on omien profiilien tallennus, koska tuolla potikalla on melko tuskaista kirjoitella profiilin tietoja. Tämä helpottuu toivottavasti, jos/kun saavat julkaistua jonkinlaisen editorin tietokoneelle. Kemperin soundeihin olen ollut todella tyytyväinen. Vuosien varrella on tullut testailtua monenlaisia mallintajia ja tämä on aikalailla omaa luokkaansa soundien ja soittotuntuman osalta. Axea en ole tosin päässyt vielä testailemaan.
Moyhiss
17.05.2012 10:51:11

Moro ! Olen itse varmaan Kemperin tossa jonkun ajan päästä, joten olis täs muutama kysymys. Juu tiedän että kyllä näihin vastauksia löytää googlettamalla, ja olen etsinytkin, mutta meikä nyt haluaa vielä varmistää täällä ettei tule turhia ostoksia :)

1) Onko se nyt varma, ettei tuota pysty käyttämään ns. omana äänikorttina niinkun esim eleven räkkiä?

2) Jos tuota ei pysty käyttäämään äänikorttina, niin mitä outputtia kemperissä käytätte kun äänitätte koneelle? Jostain luin, että siinä olisi pakko käyttää tota S/PDIF ulostuloa, onko näin? Jos on niin sehän on sitten uuden äänikortin hankinta edessä.

3) Pystyykö tolla äänittämään koneelle sillee että niitä soundeja voi muutella jälkeenpäin kemperin avulla?

4) Onko tolle keksitty joku oma editoriohjelma niiden soundien muuttamiseen?

5) Ajaako moni tällä tuota aktiivikajareitten läpi? Miltäs kuulostaa? :) Ite oon etsiskellyt tietoa noista että mitkä kannattais tämmösella budjettihinnalla hankkia. Nyt on tullu vastaa Fbt maxx ja Rcf art sarjat joilla ei kuulemma mene metsään. Ja uusimpana vaihtoehtona tullut Alto ts sarja. Tyypit tuolla fractalin foorumilla kehunu paljonkin, ja hinta ei ole edes paha.
TTV
17.05.2012 11:00:33 (muokattu 17.05.2012 11:13:26)
Tom Raww: Moro ! Olen itse varmaan Kemperin tossa jonkun ajan päästä, joten olis täs muutama kysymys. Juu tiedän että kyllä näihin vastauksia löytää googlettamalla, ja olen etsinytkin, mutta meikä nyt haluaa vielä varmistää täällä ettei tule turhia ostoksia :)

1) Onko se nyt varma, ettei tuota pysty käyttämään ns. omana äänikorttina niinkun esim eleven räkkiä?

On, tämän hetken rauta/softa ei tue sitä, eikä herra Christian Kemper moista tukea ole luvannut edes Kemper-forumin keskusteluissa. Jos tuki vaatisi rautapäivityksen, niin se tuskin toimii laitteen jo ostaneiden tapauksessa.
penatuna
17.05.2012 12:08:23 (muokattu 17.05.2012 12:10:03)
2) Jos tuota ei pysty käyttäämään äänikorttina, niin mitä outputtia kemperissä käytätte kun äänitätte koneelle? Jostain luin, että siinä olisi pakko käyttää tota S/PDIF ulostuloa, onko näin? Jos on niin sehän on sitten uuden äänikortin hankinta edessä.

Joko Master out tai monitor out käy hyvin. Analogisia ulostuloja molemmat. s/pdif on sidottu laitteessa 44khz mikä on vähän ärsyttävää. Kuulemma tuki ainakin 48khz on tulossa.

3) Pystyykö tolla äänittämään koneelle sillee että niitä soundeja voi muutella jälkeenpäin kemperin avulla?

Direct outin kautta voi äänittää kuivan raidan mitä voi myöhemmin reampata. Toimii hyvin.

4) Onko tolle keksitty joku oma editoriohjelma niiden soundien muuttamiseen?

Tulossa, muttei ikävä kyllä ole vielä. Soundien muuttaminen on itse laitteessa helppoa. Tässä härvelissä ei juuri valikkopelleilemään joudu. Olisihan library/editointiohjelma silti poikaa.

5) Ajaako moni tällä tuota aktiivikajareitten läpi? Miltäs kuulostaa? :) Ite oon etsiskellyt tietoa noista että mitkä kannattais tämmösella budjettihinnalla hankkia. Nyt on tullu vastaa Fbt maxx ja Rcf art sarjat joilla ei kuulemma mene metsään. Ja uusimpana vaihtoehtona tullut Alto ts sarja. Tyypit tuolla fractalin foorumilla kehunu paljonkin, ja hinta ei ole edes paha.

Kotona ajan Tannoy lähikenttämonitorien läpi. Toimii ihan mukavasti. Treeniksellä käytössä Matrix GT800FX pääte ja 2x12 EVM12L Bluetone kaappi.
Elvastinen
17.05.2012 14:02:04
Vaatiiko tuo yksinkertaisimmillaan mitään muuta kun itse tuon laitteen ja aktiivikaiuttimet?
TTV
17.05.2012 14:05:07
Elvastinen: Vaatiiko tuo yksinkertaisimmillaan mitään muuta kun itse tuon laitteen ja aktiivikaiuttimet?

Ei. Toki kitara kanstii olla :-)
Elvastinen
17.05.2012 21:44:23
Osaako joku suositella aktiivikaiuttimia lähinnä kotifiilistelyyn hyvällä hinta/laatu suhteella?
Skebaristi
17.05.2012 22:01:18 (muokattu 17.05.2012 22:07:46)

Elvastinen: Osaako joku suositella aktiivikaiuttimia lähinnä kotifiilistelyyn hyvällä hinta/laatu suhteella?

Behringer B2030A

http://www.thomann.de/fi/behringer_b2030a_truth_aktivmonitor.htm

Tuosta saa hyvät ja halvat ilman että ostaa kahdet eri kaiuttimet.
TTV
17.05.2012 22:16:46
Elvastinen: Osaako joku suositella aktiivikaiuttimia lähinnä kotifiilistelyyn hyvällä hinta/laatu suhteella?

Jos sulla on massia sijoittaa Kemperiin, niin älä säästä aktiivikajareissa, osta Genelecin laatua heti suoraan. Kotisoittoon sopii hyvin esim 8020B, joilla itse vetelen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)