Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä vahvistin Rokkenrolliin/Hard Rockiin vol. tuhat
1 2 3
Epävirtuoosi
14.05.2012 20:57:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedetään tiedetään näitä tulee ku sieniä sateella, mutta päätin nyt kysyä kuitenkin viisaammilta.
Hakusessa on aitoa brittisäröä rökkenröllin ja vanhanliiton hevin veivaamiseen noin 50 watin putkivoimalla. Soundiesimerkkeinä voidaan pitää vanhaa Motörheadia ja Peer Güntiä.
 
Budjetti on 1000 euron tuntumassa nupille (myös käytetyt kelpaa), mutta jos halvemmalla pääsee niin ei menoa haittaa. Ostaa sitten vaikka paremman kaapin. Myös combot kelpaa ja budjetti on suuntaa antava. Yksikanavaisuus plussaa, kliinikanavalla en tee mitään. Hoidan nämä jutut kitaran volapotikalla.
 
Erilaisia vaihtoehtoja, joista haluaisin mielipiteitä:
 
http://www.thomann.de/fi/orange_dual_terror_head.htm
Tietääkseni tuo 30w riittää aivan hyvin bändi ja keikkatouhuihin? Soundimaailma on youtubeklippien perusteella todella se mitä haen. Haulla ei kauheasti löytynyt tietoa muutakun pikkuveljestä Tiny Terrorista.
 
http://www.thomann.de/fi/orange_ad30htc_gitarrentopteil.htm
Tämä on ilmeisesti hyväsoundinen rokkipeli. Plussana kanavien räätälöinti. Tässäkin pätee tuo 30w kysymys.
 
http://www.thomann.de/fi/orange_rockerverb_50h_mkii.htm
Tuo kiinnostaisi myös kovasti, mutta maksaako tässä pelkkä mojo vai onko hintansa arvonen härveli?
 
http://www.thomann.de/fi/laney_gh50l.htm
Tämä on todella pohdinnan alla oleva peli. Epäilyttää vain hinta (n.450e käytettynä), ja että saako parin sadan satsauksella paljonkin lisää jonkin toisen vahvistimen muodossa?
 
+
 
kaikki marshallit, kuten JCM2000, mutta en tiedä onko internet huijannut mua, että hinta-laatusuhde on ainakin nykymalleissa päin p****ttä.
 
Muista vaihtoehdoista kuulen mielelläni lisää!
 
Ja kielipoliisit voi olla vaivautumatta ja mennä takasin lätkämatsin ääreen.
 
Jucciz
14.05.2012 21:40:10 (muokattu 14.05.2012 21:40:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku 70-luvun puolivälin tai loppupuolen JMP vois irrota noin tonnilla, eikä sillä yksinkertaisesti voi mennä vikaan mainitsemiesi bändien soundeja tavoiteltaessa.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Bald Anus
14.05.2012 21:49:10 (muokattu 14.05.2012 21:51:43)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/dyn/articles/1110.jpg
 
Omat mussukkani. Marshall Bluesbreaker ja Vox AC30. Molemmat 30w, mutta olihan tuo Orangekin. Näitä kannattaa myös harkita. Etenkin jos löydät Voxin blue alnico -elementeillä varustettuna käypään hintaan.
 
Jucciz: Joku 70-luvun puolivälin tai loppupuolen JMP vois irrota noin tonnilla, eikä sillä yksinkertaisesti voi mennä vikaan mainitsemiesi bändien soundeja tavoiteltaessa.
 
JMP on kyllä aina omien kaasutusten alainen.
 
sääh
Vainottu
14.05.2012 21:49:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs tuo torilla majaileva Ceriatonen JMP klooni sopisi?
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=637524
 
Ja ei, en ole ite myymässä. Lähinnä olen tuota mielenkiinnolla tuijotellu. :) Ei vaan ole jurikaan ylimääräistä rahaa tuommosiin ostoksiin.
 
Kitara on soitin
Epävirtuoosi
14.05.2012 22:00:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tota ceriatonea kattelin itekkin. Eihän se marshall ole, mutta tolla hinnalla jäis varaa muihinki leluihin, ja varmaan ihan pätevä klooni. Pitääki sukeltaa interwebin jännään maailmaan ja etsiä tietoa enempi tosta.
 
Entropia666
14.05.2012 22:24:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itelläni on marsun DSL, suosittelen väkevästi. Torilta irtos 650€:llä. Kannattaa putkia muutama vaihtaa etuasteeseen (vakioputket vähän "tunkkaset"), siihen menee 20-50€. Kyllä tää ihan sitä klassista marsusoundia tarjoilee. Crunch-kanavalla lyöt tuubihuutajan eteen niin ei voi mennä metsään.
 
Oon soittanu myös tuolla Tiny Terrorilla, tuskin tuo isoveli hirveästi siitä poikkeaa soundillisesti. Aika samalla tontilla soundien puolesta ton mun marsun kanssa, tietty tehoja vähemmän. Kelpuuttaisin jos pitäs joku pikkunen hommata.
 
Laneytäkin oon testaillu, se on ehkä omaan korvaan vähän kirkkaampi ja tavallaa ohkasempi ku noi edelliset. Mutta ei tosiaankaan huono tämäkään.
 
Marsu noista kaikista omaa eniten kiveksiä, ryytiä ja ärjyntää. Siks on itelläni.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
novo
14.05.2012 22:26:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyä Rockerverb vetää kevyesti Lanikkaa pleksiin. Tosin itelläni on Mk1 ja Lanikan taisin myydä pari vuotta sitten pois, ei oo siis ihan rinnan testattu.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
Gabe
15.05.2012 00:20:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Orangen Rockerverb noista sun vaihtoehdoista ehdottomasti. Muutoin katselisin Marshallin suuntaan..
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Terry Pantheras
15.05.2012 11:07:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Oon soittanu myös tuolla Tiny Terrorilla, tuskin tuo isoveli hirveästi siitä poikkeaa soundillisesti. Aika samalla tontilla soundien puolesta ton mun marsun kanssa, tietty tehoja vähemmän. Kelpuuttaisin jos pitäs joku pikkunen hommata.
 
Dual Terrorin fat channel on sananmukaisesti isompi ja muhkeampi kuin tiny terror kanava, joka on taas luonnollisesti identtinen Tiny Terrorin kanssa. Paljon on samankaltaisuutta Rockerverbin (ja Marsunkin esim. 2203, mutta Marsut on mielestäni "rapsakampia") kanssa; se Orangen tietty särösaundimaailma.
 
Itellä siis DT, joka on aika perskuleen hyvä ja ärhäkkä peli hintaisekseen ja kokoisekseen. Lykkää kaappiin Eminencen Texas Heatit niin kyllä ärjyypi!
 
Höpsis!
Entropia666
15.05.2012 11:13:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Dual Terrorin fat channel on sananmukaisesti isompi ja muhkeampi kuin tiny terror kanava, joka on taas luonnollisesti identtinen Tiny Terrorin kanssa. Paljon on samankaltaisuutta Rockerverbin (ja Marsunkin esim. 2203, mutta Marsut on mielestäni "rapsakampia") kanssa; se Orangen tietty särösaundimaailma.
 
Itellä siis DT, joka on aika perskuleen hyvä ja ärhäkkä peli hintaisekseen ja kokoisekseen. Lykkää kaappiin Eminencen Texas Heatit niin kyllä ärjyypi!

 
Mä testailin V30-ladatulla komerolla. Mutta yhtäkaikki, ihan pätevä peli. Tosin DSL vie.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
s8na
15.05.2012 14:04:30 (muokattu 15.05.2012 14:08:09)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rockerverbi on kyllä kova, mutta jos tarve on rock / hardrock ilman erillistä puhdasta kanavaa ja vielä tollaisellä 80-luvun soundilla, niin kattelisin JCM-800 2204:sta tai ässävetoina JCM-900 mkIII ja SL-X. Rockerverbistä saa kuitenkin pulittaa aika paljon enemmän ja käytettynä ei noita hirveästi pyöri.
 
Mulla on Rockerverbi MKII ja pändikaverilla JCM-800. Kyllä molemmat on kovia pelejä. Orange monipuolisempi ja hevimpi ilman speduja, mutta tossa klassisessa rokkisoundissa JCM on kyllä voittamaton.
 
slapvete
15.05.2012 21:07:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epävirtuoosi:
Hakusessa on aitoa brittisäröä rökkenröllin ja vanhanliiton hevin veivaamiseen noin 50 watin putkivoimalla.

 
Marshall JCM800 2204 tai 2205. Molemmat 50W, toimii kuin genitaalit sukassa.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Jucciz
15.05.2012 21:24:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slapvete: Marshall JCM800 2204 tai 2205. Molemmat 50W, toimii kuin genitaalit sukassa.
 
Tuon listan jatkeeksi ehdottomasti myös JMP 2204, miksei myös 1987 tai 1986, jotka toimivat upeasti tilanteesta riippuen joko boostattuna, modattuna tai sellaisenaan.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
blues guitar
15.05.2012 21:25:08 (muokattu 15.05.2012 21:27:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epävirtuoosi: Tota ceriatonea kattelin itekkin. Eihän se marshall ole, mutta tolla hinnalla jäis varaa muihinki leluihin, ja varmaan ihan pätevä klooni. Pitääki sukeltaa interwebin jännään maailmaan ja etsiä tietoa enempi tosta.
 
Joo...tuskin sillä on soundiin merkitystä vaikkei siinä Marshallin logoa olekaan, jos teknisesti on muuten samanlainen.
Itselläni Marshallin kuorissa Metropoulos tekniikkaa ja tyytyväinen olen : )
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Juzo95
15.05.2012 21:27:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohho... Tuosta halvalla VM:ä. Rokit lähtee laidasta laitaa. Plussana sinun kohdallasi, että VM on yksikanavainen ja puhdistuu kitaravolalla erittäin hyvin.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=637567
 
Virhe! Tyhmä tai liian turha allekirjoitus.
Muovinen
15.05.2012 21:29:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on toi AD30 ja Rockerverb 50 ja jos noista pitäis valita ROKKIhommiin vahvistin, niin kyllä se ois ehdottomasti toi AD30. Siinä on sellainen "piuha kiinni ja menoksi" fiilis, josta tykkään erityisesti. Toisen kanavan voi viritellä vaikka liideille, molemmistahan irtoaa rokkisäröt. AD30 kuulostaa parhaalta nupit viittä vaille kaakossa, eikä mun mielestä näin ollen sovellu niin hyvin hiljaisempaan meininkiin. RV50:stä saa jopa hevisäröt jo makkarivolalla.
 
-General Petrovsky
julkke
15.05.2012 21:51:51 (muokattu 15.05.2012 21:52:48)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikään ei voita kunnon vanhaa marsua.;) Kyllä määkin sinne JCM800/JMP osastolle kääntyisin noita soundeja hakiessa, niissä vaan on sitä munaa ja räkäisyyttä.
 
Tollasta saundia niistä lähtee, ja montaa muuta: http://dl.dropbox.com/u/49322143/ITO.mp3
 
Epävirtuoosi
15.05.2012 22:14:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä hetkellä kyllä kaasuttaa JMP tyylinen vekotin, mitä nyt soundiklipeistä pystyy päättelemään.Olen aiemminkin pohtinut ja kaasutellut tätä, mutta nytkun on mahdollisuus hommata niin jostain kumman syystä on jäänyt nolosti täysin unholaan. Ja eikös 100w nupin tehot pysty puolittamaan ottamalla kaksi putkea pois? Näin olen ainakin itse ymmärtänyt. Vattimäärällä ei sinänsä ole mulle merkitystä, mutta bändihommissa olisi hyvä saada edes kohtuullista äänenlaatua ilman että koko lääni herää.
 
Gabe
15.05.2012 22:17:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epävirtuoosi: Ja eikös 100w nupin tehot pysty puolittamaan ottamalla kaksi putkea pois? Näin olen ainakin itse ymmärtänyt.
 
Näin olen minäkin asian ymmärtänyt :)
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Laulava Kylätohtori
15.05.2012 22:19:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epävirtuoosi: Ja eikös 100w nupin tehot pysty puolittamaan ottamalla kaksi putkea pois?
 
Onnistuu ainakin Fenderin twinin kanssa.
 
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «