MPU 10.05.2012 15:12:52 | |
---|
Ostin ihan piruuttaan ameriikan ihmemaasta oikein kunnon käärmeöljyä otelautaan. http://www.beafifer.com/boredoctor.htmTuolla olen öljynny pari otelautaa ja hyvin tuo on tähän asti toiminut. Imeytyy nopeammin ja syvemmälle kuin pintakäsittelyyn tarkoitetut öljyt (Tru Oil, Liberon) ja kuivuu myös nopeammin. Imeytymisen syvyyden olen verrannut ruusupuupalikoissa. Tiedä häntä onko tuo ihan oikeasti sen kummempaa, mutta toimii eikä tuo taloutta kaatanut tilata kokeeksi. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
ATIA 11.05.2012 10:35:57 (muokattu 11.05.2012 10:44:58) | |
---|
Rämppy: Aika usein öljyät. Mulle riittää kerran vuodessa hyvin kevyesti annosteltuna. Minäkin yritän pitää annostelun kevyenä, kokemukseni mukaan runsas öljyn käyttö saattaa vaikuttaa puuhun huonolla tavalla, ja ainakaan mitään etua en ole siitä huomannut että öljyä laittaa paljon. Kaksi kertaa vuodessa on mielestäni aika minimi. Kerran vuodessa varmaan riittää yhtä hyvin. Silloin kun soittimia oli paljon, ei niitä kaikkia ainakaan tullut öljyttyä niin usein, ainakaan niitä mitä ei tullut juuri soitettua. Minulla on ystäviä jotka eivät koskaan öljyä otelautaa. Olen joitakin näistä soittimista puhdistanut ja öljynnyt joitakin kertoja, ja en tiedä onko sillä muuten ollut vaikutusta, mutta puhdas otelauta on mielestäni kivempi soittaa ja öljyttynä kauniimpi. |
hollstro 11.05.2012 12:41:02 | |
---|
ATIA: Minäkin yritän pitää annostelun kevyenä, kokemukseni mukaan runsas öljyn käyttö saattaa vaikuttaa puuhun huonolla tavalla, ja ainakaan mitään etua en ole siitä huomannut että öljyä laittaa paljon. Kaksi kertaa vuodessa on mielestäni aika minimi. Kerran vuodessa varmaan riittää yhtä hyvin. Silloin kun soittimia oli paljon, ei niitä kaikkia ainakaan tullut öljyttyä niin usein, ainakaan niitä mitä ei tullut juuri soitettua. Minulla on ystäviä jotka eivät koskaan öljyä otelautaa. Olen joitakin näistä soittimista puhdistanut ja öljynnyt joitakin kertoja, ja en tiedä onko sillä muuten ollut vaikutusta, mutta puhdas otelauta on mielestäni kivempi soittaa ja öljyttynä kauniimpi. Puhdas soitin on aina parempi kuin likainen. En ymmärrä soittajia jotka antavat paskan kertyä joka paikkaan ja ovat sitä mieltä että se kuuluu asiaan. Tai on jotenkin vintagempaa kun peli on yltä päältä gunkissa. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Rämppy 11.05.2012 14:22:05 | |
---|
Ruusupuuotelaudan voi käsitellä myös carnauba-vahalla. Mulla on pariin kitaraan laitettu nauharempan yhteydessä carnaubat otelautaan. Erittäin miellyttävä hieman öljykäsiteltyä liukkaampi pinta, joka on kestävä ja todella kaunis. Käsittelyn jälkeen otelautaa ei tarvitse käsitellä pitkiin aikoihin. En sitten malttanut olla sanomatta. |
PasiB 11.05.2012 18:31:20 | |
---|
hollstro: Puhdas soitin on aina parempi kuin likainen. En ymmärrä soittajia jotka antavat paskan kertyä joka paikkaan ja ovat sitä mieltä että se kuuluu asiaan. Tai on jotenkin vintagempaa kun peli on yltä päältä gunkissa. En ymmärrä minäkään, joku aika sitten tein huollon pojan kaverin bassoon jossa oli otelauta sellaisen paskan peitossa, ettei puuta näkynyt eniten käytetyissä nauhaväleissä. Hyi saatana, vaikka kyseessä ei ollut kuin halpisbasso, niin voisi siitä silti hiukan huolta pitää. Vaatevalintojen kultainen sääntö: kaikki passaa mikä peittää.. |
ATIA 12.05.2012 07:42:53 | |
---|
PasiB: En ymmärrä minäkään, joku aika sitten tein huollon pojan kaverin bassoon jossa oli otelauta sellaisen paskan peitossa, ettei puuta näkynyt eniten käytetyissä nauhaväleissä. Hyi saatana, vaikka kyseessä ei ollut kuin halpisbasso, niin voisi siitä silti hiukan huolta pitää. Kävin kerran testaamassa myynnissä olevaa teleä joka oli samalla lailla likainen. Ihan kiva soitinhan se muuten oli mutta oli niin likainen että ei houkutellut ostaa :-) Itselläni on kaapissa roikkunut varmaan 10v käyttämätön purkki Dunlopin "Cream of Carnauba" nimistä tuotetta. Olenkin miettinyt mitä sillä tehdään :-) |
rintapek 12.05.2012 09:34:52 | |
---|
ATIA: Kävin kerran testaamassa myynnissä olevaa teleä joka oli samalla lailla likainen. Ihan kiva soitinhan se muuten oli mutta oli niin likainen että ei houkutellut ostaa :-)) Jos hinnassa on paskaisen soittimen vintagelisää, niin kauppa ei kannata. Mut jos hinnassa on huonosti pidetyn soittimen alennusta, niin siin putsaustyössä voi päästä ihan kelpo tuntipalkalle. One kind of music only - the good kind |
hollstro 12.05.2012 10:19:34 (muokattu 12.05.2012 10:19:56) | |
---|
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Mungo-Jerry 12.05.2012 10:31:38 | |
---|
Mikähän siinä on, että nuorempana 14-17-vuotiaana mulla oli lähes aina törkyisessä kunnossa basson otelauta, nauhojen välissä kunnon liat, mutta nyt miltein 10 vuotta myöhemmin ei likaa tartu otelautaan lähes lainkaan (?) Oudointa tässä on se, että nyttemin soitan paljon enemmän kuin nuorempana kun oli kiire hässimään tai pummaa kaljaa. Lopetan tyhjentävän kirjoitukseni, kirjoittamalla vielä isäni suusta kuullun sitaatin, joka tyhjentää pöydän: "Ei otelautaa saa putsasta" All talk and no sound makes me a dull boy.
And she's a babe. Sha-wing. |
rintapek 12.05.2012 10:41:48 | |
---|
hollstro: Niinkuin tässä. Noin se käy. Ei vissiin montaa tuntia asian kans tarttenu edes tapella? Sit anteeksipyytäen asiasta ihan kukkaruukkuun. Stressiklubini basistalla on kans tontyyppinen vuosikertapresariksi määriteltävä vehjes. Hää tos pari vuotta sitten tuumi, et vaihtelu vois virkistää, laittoi presarin eläkkeelle ja hankki Sandbergin aktiivin. Täs paris viime treeneissä sit on kuulunu siihen malliin kevään ääniä ja kiroilua, et tää uus lelu ei pidä virettä ollenkaan samaan malliin kuin vanha luottopresari. Siitepölyn lisäksi ilmassa on vahvat merkit siitä, et presari palaa eläkkeeltä keikkasoittimeksi. One kind of music only - the good kind |
Rämppy 12.05.2012 16:27:20 | |
---|
rintapek: Siitepölyn lisäksi ilmassa on vahvat merkit siitä, et presari palaa eläkkeeltä keikkasoittimeksi. Perusasiat kunniaan :D En sitten malttanut olla sanomatta. |
Voitto Ankka 12.05.2012 20:42:39 | |
---|
Pois alta vaan, nyt lasketaan, en pelkää ollenkaan! |
Knoppix 13.05.2012 13:36:33 (muokattu 13.05.2012 13:37:10) | |
---|
Tallaa taisit hinkata oikein huolella, kun siitä massaakin näytti lähteneen. ;) Mikä on tuo salaluukku tuolla takana? Jotain aktiivi himmeleitä? Nätti presarihan tuo on, ei siitä mihinkään pääse. Turhan kalliita vaan tuppaa olemaan aidot 70-lukulaiset. EDIT: Viesti osoitettu Hollstrolle. |
Knoppix: Tallaa taisit hinkata oikein huolella, kun siitä massaakin näytti lähteneen. ;) Mikä on tuo salaluukku tuolla takana? Jotain aktiivi himmeleitä? Nätti presarihan tuo on, ei siitä mihinkään pääse. Turhan kalliita vaan tuppaa olemaan aidot 70-lukulaiset. EDIT: Viesti osoitettu Hollstrolle. Patteriluukku. Basso on ollut joskus aktiivipeli. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |