Aihe: Kemper Profiling Amp
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1089 90 91 92 93
MoreK
08.05.2012 09:38:34

Ja taas lisää ilmaisia laatuprofiileja:
http://www.kemper-amps.com/forum/in … read&threadID=4882&pageNo=1

Tässä satsissa on joka lähtöön. Clean profiilit ovat *todella* hyvän kuuloisia.

Nyt on Kemperissä mulla vissiin 200-300 erittäin käyttökelpoista profiilia. Ähky tulee. Parasta näissä on se, että ovat samantien tai muutamalla potikan pyöräytyksellä soittovalmista tavaraa.
Rock Rooster - Shakin' Up the Henhouse! http://www.rockrooster.com
Wolfheart
09.05.2012 13:18:17
MoreK: Ja taas lisää ilmaisia laatuprofiileja:
http://www.kemper-amps.com/forum/in … read&threadID=4882&pageNo=1

Tässä satsissa on joka lähtöön. Clean profiilit ovat *todella* hyvän kuuloisia.

Nyt on Kemperissä mulla vissiin 200-300 erittäin käyttökelpoista profiilia. Ähky tulee. Parasta näissä on se, että ovat samantien tai muutamalla potikan pyöräytyksellä soittovalmista tavaraa.

Nämä oli kyllä todella hyviä! Nuo high gain profiilitkin toimii hienosti pienen ruuvailun jälkeen.
TTV
12.05.2012 08:12:22 (muokattu 12.05.2012 15:52:25)
No niin, eilen tuo KPA sitten viimein kotiutui. Jännityksellä availin pahveja että mitäs sieltä tuleekaan. No, nätti musta-vihreä KPA:han sieltä :-) Ensivaikutelma, kun nappasin pömpelin käteeni, oli että johan on jämäkän tuntuinen ja kevyt. Potikat ja painikkeet ovat todella hyvän tuntuiset ja varsinkin potikoissa riittää säätövaraa, jos näytön lukemiin on yhtään uskomista.

No, virta päälle ja piuhat kiinni. Käynnistyminen kestää jonkin aikaa ja se oli jopa 11R:ään tottuneelle ehkä hieman liian pitkä. Tästä oppi heti sen, ettei KPA:ta kannata turhan takia sammutella jatkuvasti; aamulla päälle ja illalla kiinni :-) Koska kyseessä oli Thomannin B-stock (demolaite), oli käyttis ja rigit vanhoja. Molempien päivitys onnistui USB-tikun kanssa helvetin hyvin. RigUpdaten yhteydessä hain jo Kemperin sivuilta muutaman ENGL E670:m ja KEith Merrowin 5150:n.

Saundit, ööö, ovat vallan hienot. Kaikki kuvaus liittyy nyt sitten vain kuulokesoittoon, koska sitä varten tämän hommasin. Verrokkina on 11R, joka jo itsessään nostaa riman korkealle. KPA:n saundit ovat mielestäni paremmat ja varsinkin mallinnosten kaapit tuovat just sen kaipaamani lisäjutun kokonaisuuteen, joka 11R:ssä jäi hieman vajaaksi (tosin Ecstasyn malli antoi jo 99% tyytyväisyyden). Eli, saundit siis ensipuremalta varsin hyvät. Kokeilin ekaksi Dual Rectoa, joka ensimmäisen kerran mallintavasta kuunneltuna kuulosti hyvältä (11R, POD, POD HD, GT-8, ... kokeiltuna jo ja oikeaa kuultu). Säädettävillä parametreilla voi saundia muokata aivan hemmetisti, ja siinähän sitä saa aikaa kulumaan. Onneksi nämä eri profiilien default asetukset ovat jo melko hyvät, eli pienet muutokset riittää. Recto siis oli eka kosketus, sitten Merrowin 5150 ja E670. Toi ENGL profiili on kyllä niin sairaan hyvän kuuloinen että taitaa jäädä mulle pitosaundiksi. Eli, tulipa hommattua kuulokesoittoon ja rajalliseen ominaisuuksien hyödyntämiseen todella hyvä laite :-)

Jottei ihan ensikosketuksen orgastisiin hekumointeihin jäädä, sanotaan jotain vakavaakin. Volumesäädöt pitää tonkia hemmetin tarkkaan läpi, koska tässä on defaulttina sellainen vittumainen ominaisuus, että "volume" nasahtaa aina tiettyyn tosi isoon arvoon kun lataa uuden profiilin käyttöön. Ekan kerran jälkeen opin, että "väännä kitaran vola nollaan ennen uuden priifilin lataamista". Eli, toi pitää selvittää ja muillekkin varmaan hyvä vinkki. ==> Kuulokkeille saa säädettyä globaalin tason, eli ei enää ongelma.

Eri profiilien selaamisessa en toistaiseksi ole onnistunut tekemään muuta kuin pyörittämään "browse" nappia ja siinä kyllä menee aikaa jos profiileja on paljon. Toivottavasti noista page-nappuloista saa tähän jonkin helpotuksen, opetellaan siis vielä. ==> Toimii RIG-nappulalla; ylös ja alas vaihtuu tallennettujen rigien alkukirjain ja sivusuunnassa voipi plärätä peräkkäisiä rigejä.

Sellaiseen asiaan kaipaan neuvoa, että mites tän KPA:n saa tietokoneen audiointerfaceksi. 11R:n kautta toimi helposti, mutta KPA:n USB-liittäminen ei vielä vieny tilannetta samalle tasolle. Eli, pitääkö jotain ajureita asentaa, mitä pitää säätää koneelta (Win7)?

Nyt soittelua, säätämistä ja ihmettelyä, sitten taas kokemuksia :-)

EDIT: Kemper foorumilta löysinkin jo keskustelua tuosta USB-audiosta ja sehän vaikuttaapi olevan poissa tän laitteen ominaisuuksista? Voi perse jos näin on, sillä kuulokekäytössä toi on ihan pakko :-(

EDIT2: Voisikohan tota KPA:ta liittää 11R:n kautta koneeseen, jolloin 11R toimisi pää-audiointerfacena kuten aiemminkin?

EDIT3: KPA:n ja 11R:n liittäminen toisiinsa onnistui helposti S/PDIF liitinten ja RCA-piuhaparin avulla. KPA:n saundi ohenee jonkin verran, kun sitä kuuntelee kuulokkeilla 11R:n kautta. Kikkailu jatkukoon . . .
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
MoreK
12.05.2012 15:34:43

TTV:

EDIT: Kemper foorumilta löysinkin jo keskustelua tuosta USB-audiosta ja sehän vaikuttaapi olevan poissa tän laitteen ominaisuuksista? Voi perse jos näin on, sillä kuulokekäytössä toi on ihan pakko :-(

Joon näin se menee. Tulevissa päivityksissä ehkä saadaan tuo ominaisuus, ehkä ei....

Mulla ongelmaa ei ole kun ajan signaalin Kemperin ulostuloista tietokoneen äänikorttiin.
lonelyplayer
12.05.2012 21:14:06 (muokattu 12.05.2012 21:47:33)
On tämä mielenkiintoista tämä itsensä manipulointi...
Niin monta kertaa on tämä tie käyty ja kalliiksi on tullut.
Itse aloitin jollain Digitech RP-5 jutulla, sitten seurasi GT-8 / GT-10 ja sitten mentiin Line6 POD HD-maailmaan.
Aina oli innostus valtava että wau...tässä se nyt on. Tietyn ajan jälkeen totesi, ettei sittenkään mun juttu. Kummasti vaan putkivahvistin muutaman pedaalin kanssa vaan paremmalta kuullosti. Eli juttu on kun itse soittaa, ihan eri asia kun äänittää ja toisille toistaa, silloin en ainakaan minä eroa huomaa.

Veikkaa että n. vuoden päästä eivät ole esim. Axe FX II omistajat enään ollenkaan niin tohkeissaan... :)

Ja tokihan aina uutta "mullistavaa" on tulossa, prosessoriteho on moninkertaistunut jne...

Vanheneeko vanha putkivahvistin yhtä nopeasti ?
MoreK
12.05.2012 21:46:23

TTV: En ehkä vielä osaa ihan oikein hallita noita rigejä, mutta tuntuu, että kaappeja voi vaihtaa vain niihin muutamaan Kemperin omaan tuotokseen, ei esim jostain ladatusta rigistä toiseen??

Kaapin voi kyllä vaihtaa mihin tahansa profiiliin. Kaapit on kiinni profiileissa, jos haluat käyttää tietyin profiilin kaappia toisessa profiilissa, kaappi täytyy käydä erikseen irrottamassa ja tallettamassa, jonka jälkeen se on "vapaata riistaa".

Profiilin kaapin voi myös "lukita", jolloin profiilia vaihdettaessa kaappi ei vaihdu. Tämä on näppärä tapa testata kaappia eri vahvistimien kanssa. Lukituksen voi tehdä myös muille blokeille, esim. vahvistimelle.

Kokeile noita Andyn profiileja, joihin laitoin linkkejä edellä. Samoin Tills'in kaapit ovat saaneet kehuja, linkit löytyy Kemperin foorumista.

Mulla oli Axe Ultra ja II aikaisemmin ja vaihdoin Kemperiin paremman/realistisemman soundin ja soittotuntuman takia. Ehkä nää on paljon makuasioita ja riippuu myös haetusta tyylistä ja käytetyistä instrumenteista. Mutta Kemper on kyllä minun kohdalla toiminut paremmin kuin hyvin.
Lancelot
12.05.2012 22:15:51
Veikkaa että n. vuoden päästä eivät ole esim. Axe FX II omistajat enään ollenkaan niin tohkeissaan... :)

Ja tokihan aina uutta "mullistavaa" on tulossa, prosessoriteho on moninkertaistunut jne...

Vanheneeko vanha putkivahvistin yhtä nopeasti ?

Niinpä. Lopettakaa toi digirunkkailu ku parhaat saundit on keksitty '70-'80 -luvun vehkeillä;)
Spiral
13.05.2012 08:48:59

TTV: No niin, päivän verran testiä ja tuunausta takana ja mitähän tästä sanoisi. ..............

EDIT: heh heh, kyllä muuttui mieli päivän aikana melkoisesti, kun vertaa tätä tekstiä edelliseen. Ehkäpä tämäkään ei vielä ole koko totuus, vaan huomenna kirjottelen taas jotain ihan muuta :-)

Rehellistä tekstiä. Tällaisia tarvittaisiin enemmänkin.
MoreK
13.05.2012 09:25:10

Lancelot: Niinpä. Lopettakaa toi digirunkkailu ku parhaat saundit on keksitty '70-'80 -luvun vehkeillä;)

Mulla tää lähtee tarpeesta treenailla kotona ja purkittaa hyvän kuuloista soundia vuorokaudenajasta riippumatta, ilman että vaimo ja naapurit hermostuu. Treenikämpällä ja keikoilla on putkivermeet. Axe oli aikoinaan mukana treeneillä ja parilla keikalla, mutta soundi ja soittotuntumaa en saanut toimimaan ihan täydellisesti. Kemperin treeni- ja keikkakunnon tulen kyllä vielä testaamaan....
TTV
13.05.2012 12:11:42
MoreK: Kaapin voi kyllä vaihtaa mihin tahansa profiiliin. Kaapit on kiinni profiileissa, jos haluat käyttää tietyin profiilin kaappia toisessa profiilissa, kaappi täytyy käydä erikseen irrottamassa ja tallettamassa, jonka jälkeen se on "vapaata riistaa".

Profiilin kaapin voi myös "lukita", jolloin profiilia vaihdettaessa kaappi ei vaihdu. Tämä on näppärä tapa testata kaappia eri vahvistimien kanssa. Lukituksen voi tehdä myös muille blokeille, esim. vahvistimelle.

Kokeile noita Andyn profiileja, joihin laitoin linkkejä edellä. Samoin Tills'in kaapit ovat saaneet kehuja, linkit löytyy Kemperin foorumista.

Mulla oli Axe Ultra ja II aikaisemmin ja vaihdoin Kemperiin paremman/realistisemman soundin ja soittotuntuman takia. Ehkä nää on paljon makuasioita ja riippuu myös haetusta tyylistä ja käytetyistä instrumenteista. Mutta Kemper on kyllä minun kohdalla toiminut paremmin kuin hyvin.

Tänx, nyt toi "kaappien" vaihtelu sujuu.

Hyvin nukutun yön jälkeen virkeillä korvilla taas Kemperin kimppuun . . . fiilis heti sama kuin nukkumaan mennessä, eli liian steriiliä pikkausta. Tähän asiaan kun kiinnittää negatiivisessa mielessä huomion, niin moni hyvä juttu saattaa jäädä huomaamatta. Eikä se oikein mee laatuun, että pitää väkisin koittaa ettiä ja säätää edes samaa tasoa mitä jo 11R:stä irtoaa, tämänhän pitäisi mennä ohi ja reilusti, jotta pitämiselle olisi perusteita. Joka tapauksessa, tää värkki ei ole sitä mitä ite kaipaan kotisoitossa kuulokkeilla ja joskus Genelecin kautta, eli palautukseen lähtee.

... Tai, jos joku haluaa hyödyntää tilaisuuden, niin tän mun yksilön saa just nyt hintaan 1300€ (B-stockina maksoin 1329€, perjantaina sain itselleni, täydet takuut ym. tietty) noudettuna. Tinkaaminen ei kannata, koska T-kauppa maksaa ton 1329 kokonaisuudessaan.

Oppisinko jo tästä jotain, eli lopettaisin kamahomostelun ja ikuisen "paremman saundin metsästyksen", vai jatkaisinko journeytäni esim. Axe Ultran ja/tai II merkeissä??? Kas, siinänäpä sitä taas funtsimista, saas nähä miten käy :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
KUNU
13.05.2012 14:21:14
TTV: Tänx, nyt toi "kaappien" vaihtelu sujuu.

Hyvin nukutun yön jälkeen virkeillä korvilla taas Kemperin kimppuun . . . fiilis heti sama kuin nukkumaan mennessä, eli liian steriiliä pikkausta. Tähän asiaan kun kiinnittää negatiivisessa mielessä huomion, niin moni hyvä juttu saattaa jäädä huomaamatta. Eikä se oikein mee laatuun, että pitää väkisin koittaa ettiä ja säätää edes samaa tasoa mitä jo 11R:stä irtoaa, tämänhän pitäisi mennä ohi ja reilusti, jotta pitämiselle olisi perusteita. Joka tapauksessa, tää värkki ei ole sitä mitä ite kaipaan kotisoitossa kuulokkeilla ja joskus Genelecin kautta, eli palautukseen lähtee.

... Tai, jos joku haluaa hyödyntää tilaisuuden, niin tän mun yksilön saa just nyt hintaan 1300€ (B-stockina maksoin 1329€, perjantaina sain itselleni, täydet takuut ym. tietty) noudettuna. Tinkaaminen ei kannata, koska T-kauppa maksaa ton 1329 kokonaisuudessaan.

Oppisinko jo tästä jotain, eli lopettaisin kamahomostelun ja ikuisen "paremman saundin metsästyksen", vai jatkaisinko journeytäni esim. Axe Ultran ja/tai II merkeissä??? Kas, siinänäpä sitä taas funtsimista, saas nähä miten käy :-)

Itselläni oli alussa myös suuria ongelmia saada laite kuulostamaan hyvältä, lähinnä metalli puoli, ja jopa tuntuin että kaivan Micro cuben laatikosta esille uudestaan. Kunnes menin Kemperin forumille ja latasin erittäin laajan kaappipaketin koskien Marsun ja Mesan kaappia eri mikeillä ja mikkien paikoilla. Tämän jälkeen on ollut yhtä juhlaa, saundi muuttui totaalisesti parempaan suuntaan. Eli älä vielä luovuta hyvä mies, mahtava paketti tämä on, kunhan vain oppii sen salat.
Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa
MoreK
13.05.2012 15:07:46

KUNU: ...Kemperin forumille ja latasin erittäin laajan kaappipaketin koskien Marsun ja Mesan kaappia eri mikeillä ja mikkien paikoilla.

Kyseessä lienee tämä paketti: http://www.kemper-amps.com/forum/in … read&threadID=3143&pageNo=1
penatuna
14.05.2012 08:22:26

Suora kuulokesoundi on kemperissä aika hirveä, mutta pääulostulojen kautta äänikorttiin toimii mainiosti. Lataa nyt ihmeessä käyttäjien tekemiä profiileja ja säädä vähän ennen lopullista päätöstä. Mulla oli Axe (standard) ja nyt Kemper ja pidän kyllä Kemperiä parempana soundillisesti. Jos ei maltti riitä Kemperin kanssa niin Axe on kyllä ihan väärä laite, vaikka molemmat ovat hyviä.

Eri kaappeja kannattaa kokeilla myös; vaikkapa Tills -kaapit ovat laadukkaita. Onhan tietenkin mahdollista, ettei vaan sun korvalle sovi laite... Mielipidekysymyksiä kaikki kuitenkin.
TTV
14.05.2012 09:10:37
penatuna: Suora kuulokesoundi on kemperissä aika hirveä, mutta pääulostulojen kautta äänikorttiin toimii mainiosti. Lataa nyt ihmeessä käyttäjien tekemiä profiileja ja säädä vähän ennen lopullista päätöstä. Mulla oli Axe (standard) ja nyt Kemper ja pidän kyllä Kemperiä parempana soundillisesti. Jos ei maltti riitä Kemperin kanssa niin Axe on kyllä ihan väärä laite, vaikka molemmat ovat hyviä.

Eri kaappeja kannattaa kokeilla myös; vaikkapa Tills -kaapit ovat laadukkaita. Onhan tietenkin mahdollista, ettei vaan sun korvalle sovi laite... Mielipidekysymyksiä kaikki kuitenkin.

Juu, kyllä mä tonkimista ja tutkimista tuon kanssa teenkin. Tillin kaapit ja n. 40 extra profiilia on jo mukana ja erinäköisiä tuunausvinkkejä olenkin jo saanut mm. KUNU:ltä, kiitokset niistä. Suora kuulokesaundi on se mitä tässä haetaan ja kun mulla jo on toi 11R verrokkina, niin paremmat pitää irrota, jotta Kemperin pitämisessä on ideaa. Ja kyllä tässä vuosien saatossa on jonkinlainen näppituntuma tullut saundien kanssa pelailuun ja näyttääpä vahvasti siltä että jokaisesta laitteesta pyrin saamaan sen vastaavan "oman saundin" pihalle, jolloin 95% eri vehkeiden ominaisuuksista jää käyttämättä :-)

Tällä viikolla vielä koitan löytää tuon KPA:n hyvyyden ja sitten luovutan. Tuskimpa laitan ropojani Axeenkaan, koska toi 11R loistaa näköjään edelleen saundinsa puolesta . . .
Elvastinen
14.05.2012 17:40:15
Ei kyllä tee tämmönen laite yhtään hyvää meikäläisen GAS:ille, armoa.
MoreK
14.05.2012 18:02:09

Tuolta löytyy mukava kooste Kemperillä tehtyjä pätkiä:
http://soundcloud.com/groups/kemper … -amplifier-the-tracks-of-the-people
TTV
14.05.2012 21:44:30 (muokattu 14.05.2012 21:45:35)
Hoh hoijaa, alkaa ideat ja jaksaminen loppumaan tän vehkeen kanssa. Käyttääkö kukaan muu tätä kuulokkeiden kautta suoraan tuosta KPA:n kuulokeliittimestä ja erityisesti HiGain profiilien kanssa? Muutama kommentti onkin jo tullu, että toi kuulokeliitäntä antaa liian steriiä saundia ja että se on ihan eri kuuloinen jos ottaa vaikka ulkoisen äänikortin kautta kuulokkeisiin??? Voiko todella olla näin, että toi kuulokelähtö ei olekkaan niin hyvä kuin laite vaatisi? No, tää lähtee takaisin, sillä parempia kuulokesoittoon soveltuvia laitteita löytyy jo kotoa (ja ehkä 1 lisäksi markkinoilta).

Noissa MoreK:in laittamissa ääninäytteissä oli kyllä hienot saundit, valitettavasti ne ei vaan tuu mun laitteesta mun korviin :-(
MoreK
14.05.2012 22:11:12

TTV: Hoh hoijaa, alkaa ideat ja jaksaminen loppumaan tän vehkeen kanssa. Käyttääkö kukaan muu tätä kuulokkeiden kautta suoraan tuosta KPA:n kuulokeliittimestä ja erityisesti HiGain profiilien kanssa?

Mä voin huomenna illalla testailla ja vertailla....
juki
14.05.2012 22:18:42 (muokattu 14.05.2012 22:19:24)
TTV: Hoh hoijaa, alkaa ideat ja jaksaminen loppumaan tän vehkeen kanssa. Käyttääkö kukaan muu tätä kuulokkeiden kautta suoraan tuosta KPA:n kuulokeliittimestä ja erityisesti HiGain profiilien kanssa? Muutama kommentti onkin jo tullu, että toi kuulokeliitäntä antaa liian steriiä saundia ja että se on ihan eri kuuloinen jos ottaa vaikka ulkoisen äänikortin kautta kuulokkeisiin??? Voiko todella olla näin, että toi kuulokelähtö ei olekkaan niin hyvä kuin laite vaatisi? No, tää lähtee takaisin, sillä parempia kuulokesoittoon soveltuvia laitteita löytyy jo kotoa (ja ehkä 1 lisäksi markkinoilta).

Noissa MoreK:in laittamissa ääninäytteissä oli kyllä hienot saundit, valitettavasti ne ei vaan tuu mun laitteesta mun korviin :-(

Mielenkiintoista jos näin. Jos Main-ja kuulokeulostuloissa täsmää routtaukset ja EQ:t (voisi olettaa, oisko DAW:lla verrattavissa?) niin jääkö jäljelle muuta kuin kuulokevahvarin laatu tai sitten impedanssisovituksessa haasteita. Mitkä kuulokeet käytössä ja antaako Kemper tarkempia speksejä ulostuloista?
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)