Aihe: Straton ja telen erot
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Puavali
12.05.2012 09:41:23
Ziggy Bubba: No njoo, ne väliasennot antaa joillekin se oman soundin (Pulliainen), mutta kuka käyttää oikeesti sitä keskimikkiä?

Keskimikki on rautakitaralanka/smurffisoitantaan usein paras.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
Gabe
12.05.2012 09:49:09
hallu: Mun mielestä straton sielu asuu siinä keskimikissä

Tallamikki yksistään taas tuntuu stratossa turhan kimakalta eikä siinä tunnu olevan sitä samaa lämpöä kuin telen tallamikissä, joka taas on oma suosikkini tallamikkien klaanissa.

Samaa mieltä. Tosin strato ei ollut muutenkaan oikein mun juttuni, ei oikein tuntunut istuvan kouraan eikä soundillisestikaan sopinut meikäläiselle.
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Vetehinen
12.05.2012 15:19:52
Gabe: Samaa mieltä. Tosin strato ei ollut muutenkaan oikein mun juttuni, ei oikein tuntunut istuvan kouraan eikä soundillisestikaan sopinut meikäläiselle.

Ootko kokeillut kytkeä straton tallamikin tone-potikkaan? Se suodattaa sopivasti pois korkeinta yläaluetta, mikä mielestäni parantaa saundia.
Kumpaan käytät enemmän aikaa: soittamiseen vai verkossa roikkumiseen?
Gabe
12.05.2012 15:37:10
beliel: Ootko kokeillut kytkeä straton tallamikin tone-potikkaan? Se suodattaa sopivasti pois korkeinta yläaluetta, mikä mielestäni parantaa saundia.

En ole muuten... ja koko stratokin on jo myyty :/ Ne yläalueet oli tosiaan vähän liian korkeat mun makuuni. Jääpiikkiä korvaan efekti :D
Rämppy
12.05.2012 16:07:20
Ziggy Bubba: No njoo, ne väliasennot antaa joillekin se oman soundin (Pulliainen), mutta kuka käyttää oikeesti sitä keskimikkiä?

Esa Pulliainen käyttää enimmäkseen nimenomaan keskimikkiä.
En sitten malttanut olla sanomatta.
sustain65
12.05.2012 16:24:44
Ja eikös tumpumpaan soundiin ole helppo päästä? Toiseen suuntaan ei sitten niinkään. Siinä mielessä minä en pidä kovin huonona juttuna jos kitarasta lähtee tarvittaessa hyvinkin kirkkaat soundit. (rajansa siinäkin varmaan)
Stone
12.05.2012 17:27:05 (muokattu 12.05.2012 17:32:14)

sustain65: Ja eikös tumpumpaan soundiin ole helppo päästä? Toiseen suuntaan ei sitten niinkään. Siinä mielessä minä en pidä kovin huonona juttuna jos kitarasta lähtee tarvittaessa hyvinkin kirkkaat soundit. (rajansa siinäkin varmaan)

Itse huomaan nimenomaan käyttävänii juurikin stratossa tallamikkiä päällä (tai vaihtoehtoisesti sitä keskimikkiä), koska omaan korvaani sen komppisoundi leikkaa sopivasti särösoundeissa läpi meidän soundipolitiikallamme ja tumppua saa tosiaankin enempi kaulamikki akselilta komppiin, jos näin olisi tarvis. Varmaan osittain tottumuskysymyskin, kun telessä käytän lähes yksinomaan tallamikkiä. Sinänsä straton kaulamikin lead soundihan on sitten aivan legendaariinen...vaan kyllähän se telessäkin laulaa hyvin.

Mikeissä on tietysti eroja. Teleni orig. tallamikki oli täysin käyttökelvoton jääpiikki.
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
aristoteles666
12.05.2012 17:27:37

Rämppy: Straton tallamikki on just magee. Sitä vain täytyy osata käyttää. Lisää käytettävyyttä saa kytkemällä takimmainen tonepotikka keskimikiltä tallamikille a'la Eric Johnson strato. Mun mielestä jos stratossa on häiritsevä treblepiikki, on vika joko mikkien korkeussäädöissä, nupikoiden säädöissä tai vahvistimessa / efekteissä. Tai sitten straton mikit eivät ole laadukkaat.

tai väärä korkeus mikeillä.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Gabe
12.05.2012 17:56:37
Rämppy: Straton tallamikki on just magee. Sitä vain täytyy osata käyttää. Lisää käytettävyyttä saa kytkemällä takimmainen tonepotikka keskimikiltä tallamikille a'la Eric Johnson strato. Mun mielestä jos stratossa on häiritsevä treblepiikki, on vika joko mikkien korkeussäädöissä, nupikoiden säädöissä tai vahvistimessa / efekteissä. Tai sitten straton mikit eivät ole laadukkaat.

Voihan se olla näinkin tietty. Ja makuasia tuo soundikin on niin pitkälle että vaikea mennä sanomaan mikä on oikein kun se voi sit toiselle olla ihan päinvastoin. En jaksanut alkaa sitä vaan sitten setvimään kun ei se strato muutenkaan niin miellyttänyt.
zapateados
13.05.2012 00:25:51

Samaa mieltä, straton talla mikin kanssa joutuu ruuvaamaan tonea kohdilleen. Silti harmillisen usein noista vaihtoehdoista mikkien, tai sanotaan nimenomaan tallamikin, laatu on se mun mielestä se heikoin lenkki.

Monissa perushyvissä ja keskihintaisissa straton mikkiseteissä tallamikissä on lähes poikkeuksetta liikaa trebleä.
"Ain't nobody now can play the blues that I play" - Junior Kimbrough
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)