AngieRainbow 11.05.2012 16:41:58 | |
---|
Juzpe: Tuossa tuli äänitellessä vastaan tämä kysymys etsittäessä oikeanlaista komppikitarasoundia ja komppikitarasoundien yhdistelmää. Stratolla ei irronnut riittävän rähjäistä meininkiä riittävän pienellä säröllä, joten päädyin lainaamaan "isoa komppausta" varten Telen. Soundieroa (sama soittaja, styrkkari ja samat asetukset) voisin kuvailla siten, että lyömäsoitossa (pikkaus lähtee lantiosta) Telen ätäkki on purevampi ja myöskin reagointi soittajan otteisiin oli huomattavasti herkempi. Soitto vaati enemmän voimaa ja huomattavasti useampia ottoja halutun soundin taltioimiseksi (koska allekirjoittaneen paskalla fyysisellä kunnolla ei paiskota viittä tuntia putkeen isoja sointuja helikopteripikkauksella), mutta lopputulokseksi saatiin hyvin pitkälti sellainen "soitetaan rummuilla sointuja"-soundi. Naapuriraidalle päädyin soittamaan varsin tuhdilla soundilla lähinnä yksiäänistä riffittelyä Les Paulilla ja kärsivällisen paiskonnan jälkeen yhteissoundista tuli varsin toimiva. Molemmat komppikitarat ovat omalla paikallaan bändin osana eivätkä myöskään riitele äänikuvassa basson tai laulusolistin kanssa. Otat Juzpe, mut siihen bändiin, niin mä vedän telellä semmoset kompit, että on joka ukolla paska housussa ;) What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Keke Urlaub 11.05.2012 16:52:53 | |
---|
Tämän kanssa on tullut talvi harrastettua lähikontaktia: http://muusikoiden.net/dyn/users/39670.jpg Pikkasen alkaa jo luuttu kaivata entrausta, säätöä ja trimmausta, mutta työkalu on työkalu. Toimii tarvittaessa. Puoliakustinen haukahtelu yhdistettynä telen ponnekkaaseen rytmirähinään on kyllä ton paras ominaisuus. No en mä kyllä tuota vaahterakanttakaan pahana pidä. Mukavan kirkas klangi tässä, mitä humbuckerit sopivasti tasoittaa. Quarter poundereilla tai P90-mikeillä voisi toimia kans...ehkä sitten joskus, jos innostuu tallan vaihtamaan. Tai ehkä tuo menee myyntiin jossain vaiheessa, kun alkaa olla bändirintamalla niin kuollutta. Siirryn vain näppäilemään haikeasti akustista. Hei tuota meniskö soittamaan välillä -> |
mattim 11.05.2012 18:11:04 | |
---|
Keke Urlaub: Tämän kanssa on tullut talvi harrastettua lähikontaktia: http://muusikoiden.net/dyn/users/39670.jpg Pikkasen alkaa jo luuttu kaivata entrausta, säätöä ja trimmausta, mutta työkalu on työkalu. Toimii tarvittaessa. Puoliakustinen haukahtelu yhdistettynä telen ponnekkaaseen rytmirähinään on kyllä ton paras ominaisuus. No en mä kyllä tuota vaahterakanttakaan pahana pidä. Mukavan kirkas klangi tässä, mitä humbuckerit sopivasti tasoittaa. Quarter poundereilla tai P90-mikeillä voisi toimia kans...ehkä sitten joskus, jos innostuu tallan vaihtamaan. Tai ehkä tuo menee myyntiin jossain vaiheessa, kun alkaa olla bändirintamalla niin kuollutta. Siirryn vain näppäilemään haikeasti akustista. Onhan hän toki niin hyvän näköinen ... "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side."
-- Hunter S. Thompson |
Gabe 11.05.2012 18:11:08 | |
---|
PIM: Ehtaa alumiinipeltiä eli ontto sisältä. Cool O_o mistä ostit ja paljon maksoi? Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
PIM 11.05.2012 18:17:04 | |
---|
Gabe: Cool O_o mistä ostit ja paljon maksoi? Tuli mulle jossain vaihtokaupassa joskus 10 vuotta sitten. Tuhannella aussitaalalla + tullit ja alvit saisi tilattua uuden bodyn www.molonatorguitars.com:sta Tasmaniasta. |
sustain65 11.05.2012 19:01:28 | |
---|
AngieRainbow: Otat Juzpe, mut siihen bändiin, niin mä vedän telellä semmoset kompit, että on joka ukolla paska housussa ;) Kuka nyt sellaisella keikalla haluaa olla?! ;-) |
aristoteles666 11.05.2012 19:40:45 (muokattu 11.05.2012 19:41:02) | |
---|
hallu: Ei tarvinne sitten alumiinifoliota tekniikkapoteroihin;-) lienee hurinaton peli? tuhannennen kerran, ne hurinat tulee yksikelaisista mikeistä, ne hurinat ei vaimene vaikka työntäisit kilon alumiinifoliota kaikkiin maaiilman kitarapoteroihin. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
lonelyplayer 11.05.2012 21:14:48 (muokattu 11.05.2012 21:16:19) | |
---|
Voisko tässä yhteenvetona todeta että Gibsonin ehdoton fani saattaa löytää yllättäviä elämyksiä hakatessaan yksikelaista Tele tai Stratoa. Ja ihan sama toisinpäinkin, yksikelaisen F-merkkisen omistaja saattaa herkällä hetkellä lähes kyyneliin liikuttua kun huomaa miten soolo G-merkkisellä vaan jotenkin etenee ja niin hyvältä kuullostaa... := |
Ziggy Bubba 11.05.2012 21:55:12 (muokattu 11.05.2012 21:55:48) | |
---|
lonelyplayer: Voisko tässä yhteenvetona todeta että Gibsonin ehdoton fani saattaa löytää yllättäviä elämyksiä hakatessaan yksikelaista Tele tai Stratoa. Ja ihan sama toisinpäinkin, yksikelaisen F-merkkisen omistaja saattaa herkällä hetkellä lähes kyyneliin liikuttua kun huomaa miten soolo G-merkkisellä vaan jotenkin etenee ja niin hyvältä kuullostaa... := Kyllä. Niistä LP-mallisista voi varsinkin löytää semmosta sustainia ja pehmeetä laulavuutta liideissä, mitä ei F-kitaroilla vaan mitenkään saa. Kun taas Telen tuttu kahen mikin asetelma ja loistava kolina voi olla G-miehelle äärimmäisen piristävää. Voin samaistua molempiin :) |
ReBeat 11.05.2012 22:19:36 (muokattu 11.05.2012 22:20:04) | |
---|
PMMP kuulosti livenä vieläkin erinomaisemmalta silloin kun kitaristi käytti telecasteria eikä les paulia. |
Rämppy 11.05.2012 22:34:29 | |
---|
Ziggy Bubba: Kyllä. Niistä LP-mallisista voi varsinkin löytää semmosta sustainia ja pehmeetä laulavuutta liideissä, mitä ei F-kitaroilla vaan mitenkään saa. Kyllä sen saa. Kysymys on lähinnä osaamisesta ja oikeasta set upista ;-) En sitten malttanut olla sanomatta. |
Gabe 11.05.2012 23:02:55 | |
---|
Ziggy Bubba: Kyllä. Niistä LP-mallisista voi varsinkin löytää semmosta sustainia ja pehmeetä laulavuutta liideissä, mitä ei F-kitaroilla vaan mitenkään saa. Kun taas Telen tuttu kahen mikin asetelma ja loistava kolina voi olla G-miehelle äärimmäisen piristävää. Voin samaistua molempiin :) Juurikin tämän takia mulla on tele gibsoneiden vastapainona :) Piristävää vaihtelua puolin ja toisin. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
AngieRainbow 11.05.2012 23:10:39 | |
---|
Gabe: Juurikin tämän takia mulla on tele gibsoneiden vastapainona :) Piristävää vaihtelua puolin ja toisin. Mulla gibsonin les paulit on ykköskitaroita. Näin les paul -miehelle tuntuu tele paljon mieluisammalta kuin strato, mutta tämä on varmaan yksilöllistä. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Ziggy Bubba 11.05.2012 23:30:13 (muokattu 11.05.2012 23:34:10) | |
---|
Rämppy: Kyllä sen saa. Kysymys on lähinnä osaamisesta ja oikeasta set upista ;-) Ainakaan perus Tele- tai Stratocaster ei samalla tavalla laulele. Varsinkaan ilman niitä humpuukeri-mikrofooneja. Ja kyllä, olen omistanut useamman kaikkia. Tele ja LP on ne selkeät omat suosikit - yhestä saa rähinää ja kolinaa, toisesta tuhdimpaa tööttiä ja älytöntä sustainia. E: Perinteisessä stratossa kusee eniten se toneton tallamikki, turhat väliasennot ja kummallisen vino design. Miusta. Anyhoo, talla ja kaula on ne oikeesti ainoot hyvät asennot mulle Raadossa... Välissä on kolme enemmän tai vähemmän turhaa säätöä. |
hallu 11.05.2012 23:48:38 | |
---|
aristoteles666: tuhannennen kerran, ne hurinat tulee yksikelaisista mikeistä, ne hurinat ei vaimene vaikka työntäisit kilon alumiinifoliota kaikkiin maaiilman kitarapoteroihin. No yrittänyttä ei laiteta;-) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
RamoQ 12.05.2012 00:08:47 | |
---|
Ziggy Bubba: E: Perinteisessä stratossa kusee eniten se toneton tallamikki, turhat väliasennot ja kummallisen vino design. Miusta. Mitä mitä..? Mulle justiin ne väliasennot on se juttu miksi Strato käsiin välillä eksyy. :) Muutenhan olen melkolailla Telemieheksi tunnustautuva.. Pitäisikö melkein uskaltaa hankkia Nashville tele stratomikeillä, niin elämä voisi hymyillä. Siihen vielä vaikka Bigsby kiinni niin huhhuh. "Nobody boogie like the boogieman" |
RamoQ: Mitä mitä..? Mulle justiin ne väliasennot on se juttu miksi Strato käsiin välillä eksyy. :) Muutenhan olen melkolailla Telemieheksi tunnustautuva.. No njoo, ne väliasennot antaa joillekin se oman soundin (Pulliainen), mutta kuka käyttää oikeesti sitä keskimikkiä? |
aristoteles666 12.05.2012 00:14:48 | |
---|
Ziggy Bubba: No njoo, ne väliasennot antaa joillekin se oman soundin (Pulliainen), mutta kuka käyttää oikeesti sitä keskimikkiä? robin trower, esmes. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
hallu 12.05.2012 00:53:18 | |
---|
Ziggy Bubba: No njoo, ne väliasennot antaa joillekin se oman soundin (Pulliainen), mutta kuka käyttää oikeesti sitä keskimikkiä? Mun mielestä straton sielu asuu siinä keskimikissä ja itse ainakin soittelen enimmäkseen sillä keskimikillä, vaikka pidän niistä väliasennoistakin. Tallamikki yksistään taas tuntuu stratossa turhan kimakalta eikä siinä tunnu olevan sitä samaa lämpöä kuin telen tallamikissä, joka taas on oma suosikkini tallamikkien klaanissa. Tosin LesPaulissa tulee soitettua enimmäkseen tallamikillä rokkia ja sillä väliasennolla puhtaita sointeja. No jaa, makuasioitahan nämä ovat. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
ATIA 12.05.2012 07:25:55 (muokattu 12.05.2012 07:26:30) | |
---|
Yksi parhaista kitaroista mitä olen omistanut oli G&L ASAT Special. Siinä oli 2kpl G&L kuumaksi käämittyjä isokokoisia yksikelaisia mikkejä. Saundi oli tosi hyvä, voimakas, runsas vivahteinen ja sopivan kuuma. Kitara oli muutenkin tosi vahvan tuntuinen ja kaikki oli hyvää ja laadukasta. Saundin puolesta se olisi ollut kiva pitää vieläkin mutta en enää ole kelpuuttanut muuta kuin kotimaista käsityötä soittimissani. Jaa yksi Les Paul tyylinen USA kitara on mutta se on valittu poikkeus. Mulla on kaksi kotimaista stratoa. Nykyisin tympii ohuehko stratomainen sointi. Olen vaihtanut kaikki osat mutta stratolta se edelleen kuulostaa. Vibratalla on itselleni turha ja vedetty jousilla tiukalle. Vintage tyylinen talla on muutenkin turhan old-school itselleni. Kitarat on puiden suhteen tosi hyvät ja uskon että säilyttämisen arvoiset. Saundikin varmasti paranee sitten kun laitan tilalle Salon patenttimikit. |