Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Käsi/sormivaivat
1 2
Jere_H
16.04.2004 19:19:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko muilla omakohtaista kokemusta moisista? Yhdeksän vuotta kerkesin itse ilman vammoja räplätä mutta pari viikkoa sitten maratonibänditreeniviikonlopun jälkeen vasemman käden keskisormen ylempi nivel alkoi kiukutella, erityisesti kielten venyttäminen ja vibrato tuntuivat vähemmän kivalta.. Nyt jo vähän paremmalla mallilla mutta soittaa ei uskalla vieläkään ja sitten kun siihen hommaan taas ryhtyy niin mahtaa olla vamman uusiutumisen pelko persiissä. Pitäsköhän vielä lääkäriin raahautua.
 
Ziggy Bubba
16.04.2004 19:28:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko muilla omakohtaista kokemusta moisista? Yhdeksän vuotta kerkesin itse ilman vammoja räplätä mutta pari viikkoa sitten maratonibänditreeniviikonlopun jälkeen vasemman käden keskisormen ylempi nivel alkoi kiukutella, erityisesti kielten venyttäminen ja vibrato tuntuivat vähemmän kivalta.. Nyt jo vähän paremmalla mallilla mutta soittaa ei uskalla vieläkään ja sitten kun siihen hommaan taas ryhtyy niin mahtaa olla vamman uusiutumisen pelko persiissä. Pitäsköhän vielä lääkäriin raahautua.
 
Mulla ei ole ollu oikein ikinä tommosia hulluja soittokinkereitä, eli ei ole nivelet ihmeemmin ikinä kiukutellu. Koputan puuta. Ohut kielisetti auttaa kanssa aika paljon..
 
Kannattaa varmaan pitää pikkunen tauko, maistuu taas soittokin ihmeen mukavalta!
 
Herra Rapu
16.04.2004 19:44:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ulilla on varmaan sanansa sanottavana tähän aiheeseen..
 
Paino ei ole mikään ongelma.
† FAT = MOTION †
LaXu
17.04.2004 00:34:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Molemmissa ranteissa joku ihme patti..kipeytyy välillä soittaessa, jolloin pitää pitää parin päivän soittotauko.
Bilharzia
17.04.2004 00:47:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli jokunen viikko kyynärpäät vähän jäykkinä ja kipeinä. Pitäkää pari päivää lomaa. Ne ei parane riuhtomisella.
 
www.LifeofDebauchery.Com
zapster
17.04.2004 10:54:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikanaan mulla vuoden kova harjoittelu aiheutti kauheita kipuja otelautakädessä. Eka kerran menin terveyskeskuslääkärille ja hän suositteli instrumentin vaihtoa, ei tuntunut niin mukavalta kuulla.
Myöhemmin sain ongelman korjattua kun soittoasentoa korjattiin ammattitaitoisen kitaristin avustuksella.
Omasta kokemuksesta ja muilta kuultuna olen huomannut että semmonen runsas venytystreeni saattaa kipeyttää niveliä. Itselläni oireet on kuitenkin menny ohi nopeasti kunhan malttaa ottaa rauhallisemmin benditreeniä seuraavan päivän.
 
Sound and technique are obviously two different thing`s, he`s got both, I´ve got volume. Nigel Tuffnel Joe Satrianista
saha
17.04.2004 17:18:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vasurin(otelautakäsi) rystyset kipeytyy...alkavat rusahdella.
ja oikean käden ranne kipeytyy monasti vaikka en soita
silleen käsi jäykkänä...
ja uraa takana vasta 2v.
 
olen nakkisormi
vaurio
18.04.2004 00:50:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pari kertaa käyny tosi pitkien sessioiden jälkeen siten, että vasemman(otelauta) käden nivelet on turvonnu nii et ei oo edes pystyny soittaa vaik ois halunnu, ja ollu pari päivää kipeet..
 
hei.. mitä sä teet? Hei! Et kyllä ruuvaa mun kitaraa kiinni seinään!!!
Torniojaws
18.04.2004 01:18:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Välillä naksahtaa ilkeästi tuossa sisäranteessä (missä suonet menee) kun soittaa istualtaan jotain isompia venytyksiä.
 
A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old.
Spez
18.04.2004 03:57:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Selkä kipeytyy monesti istualtani soittaessa.
 
Ynkkä.. Jumalallista sweeppausta.
Pitkavirta
18.04.2004 16:46:22 (muokattu 18.04.2004 16:47:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isoisällä oli paha reuma. pelottaa ihan helvetisti, sillä se on jokseenkin periytyvää.. vasurin pikkurillissä mulla on sellanen epämuodostuma(?), jota kutsutaan nimellä "koukkusormi". sormi on siis kokoajan keskinivelestä vajaan 90* kulmassa.. onneksi on pitkät sormet.
 
EDIT: niin joo ja välillä on sellasta _toivottavasti ei_ reumasärkyä sormissa.
 
Robert
19.04.2004 10:58:11 (muokattu 19.04.2004 10:58:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa ruveta harrastamaan uimista, niin pysyy käsien jänteet norjina. Itse kauhon viikottain semmoset 5km, eikä ole mitään ihmeempiä kipuja ollut, vaikka joskus olen soittanut 7 tuntiakin putkeen.
 
EDIT: typo
 
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
JM
19.04.2004 11:39:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus alkuaikoina oli jotain sormi-ja nivelkipuja, mutta eipä noita juuri enää ilmene. Joskus oikein rankasti soittaessa tuppaa sormien iho repeilemään, mutta eipä se menoa haittaa.
 
Ja näihinkin vaivoihin auttaa oikeastaan yksi asia: harjoittelu.
 
Copyright ©1999-2004, Oikeuksien.net. Kaikki muusikot pidätetään.
Jäsen X
19.04.2004 11:43:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli koko oikea käsi ranteesta olkapäähän jäykkänä. Tilanne parani kun ruoesin käyttämään hiirtä vasemmalla kädellä. Mutta ei käsi vieläkään ennallaan ole kyllä...
 
"Working on a sex farm, Trying to raise some hard love, Getting out my pitch fork, Poking your hay"
Crackis
19.04.2004 12:50:13 (muokattu 19.04.2004 12:50:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikean käden ranteen kanssa on ollut eniten ongelmia. Joskus on mennyt parin viikon treeniputken jälkeen siihen kuntoon, että ei ole kärsiny soittaa ilman tukevaa teippausta. Ja tämä siis vain ja ainoastaan puutteellisen tekniikan takia! Sen jälkeen oon tyytyny kohtalooni ja yrittäny kovasti kehittää oikean käden tekniikkaa, ettei vastaavia vaivoja enää tulis.
 
"Ei se siitä..."
Slipknotisti
19.04.2004 14:27:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Molemmissa ranteissa joku ihme patti..kipeytyy välillä soittaessa, jolloin pitää pitää parin päivän soittotauko.
 
Mulla kans vasemman käden rantees sellanen patti... on kyl vittumainen, taittaa rannetta "ylöspäin" pikkasen liikaa nii tulee kipeeksi ja koko ranne muutaman päivän paskana. Ei mulla pelkästä soittelusta tule kipeäksi, vaatii aina ensin sen loukkaamisen jossain... Ollu ennenki täällä puhetta kyseisestä vaivasta...
 
Miksi seistä kun voi istua? Miksi istua kun voi maata?
Ze Kink
19.04.2004 20:20:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isoisällä oli paha reuma. pelottaa ihan helvetisti, sillä se on jokseenkin periytyvää..
 
Munkin papalla on reuma.. Onneks ei mikään paha, eikä kellään muulla sitä oo. Ja se onneks saikin sen vaan joku 1v sitten, joten tuskin perin sitä.
 
"Ford!" hän sanoi. "Tuolla ulkona on ääretön määrä apinoita jotka haluavat keskustella tekemästään Hamletin käsikirjoituksesta."
tinski
27.04.2004 20:50:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juu mul on kans semmonen patti oikeen käden rantees...kipeytyy soittaes...
 
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
toxic
27.04.2004 21:08:38 (muokattu 27.04.2004 21:08:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on koskeny myös oikeeseen ranteeseen. Siihen pistää ja se tuntuu kylmälle. Ei kai mulle oo tulossa jännetuppia?
 
Edit: Ei siis koko ajan.
 
Keppiheikki
27.04.2004 21:34:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko muilla omakohtaista kokemusta moisista?
 
Tuttua juttua! Mulla on ollu vasurin keskisormessa juuri samantapainen vaiva. Venytykset tuottivat tuskaa ja pelkäsin jo että mikä perkeleen reuma se on.:) No kyseessä oli ainakin itsellä ns. ganglio, eli sellainen pieni pullistuma, joka voi tulla helposti ranteeseenkin. Parani onneksi itsestään kun malttoi olla muutaman viikon bendailematta eikä ole vaivannut sen jälkeen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «