Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Reason 6
1 2 3
edenbeast
03.12.2011 13:06:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisikos joku Reason kutosen omistava kertoa onko tuo Reasonin audioäänitys millään tavalla pätevä. Tarkoituksena olisi saada aikaan julkaisukelpoista ääntä. Mulla menee tietokone vaihtoon ja olen olosuhteiden pakosta joutunut liukumaan pois periaatteestani rakentaa analoginen studio joten olen pakotettu hommaamaan äänitysohjelma. Minulla on ennestään Reason 4 johon olen ollut tyytyväinen ambientimmassa hommassa ja Zoom r16 mutta siinä on ollut liikaa värkkäystä pyöritellä raitoja Reasonista Zoomiin joten tuo Reason 6 vaikuttaisi oivalliselta vaihtoehdolta. Kiinnostaisi vain onko laatu likimainkaan sama audioäänityksessä kuin esim Presonus Studio onessa joka on ollut toisena vaihtoehtona. Ja välikysymyksenä, toimiiko Reason 4 windows 7:lla. Kiitos jo etukäteen jos joku vaivautuu minua valaisemaan.
 
Harrastelija
03.12.2011 20:49:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edenbeast: Osaisikos joku Reason kutosen omistava kertoa onko tuo Reasonin audioäänitys millään tavalla pätevä. Tarkoituksena olisi saada aikaan julkaisukelpoista ääntä. Mulla menee tietokone vaihtoon ja olen olosuhteiden pakosta joutunut liukumaan pois periaatteestani rakentaa analoginen studio joten olen pakotettu hommaamaan äänitysohjelma. Minulla on ennestään Reason 4 johon olen ollut tyytyväinen ambientimmassa hommassa ja Zoom r16 mutta siinä on ollut liikaa värkkäystä pyöritellä raitoja Reasonista Zoomiin joten tuo Reason 6 vaikuttaisi oivalliselta vaihtoehdolta. Kiinnostaisi vain onko laatu likimainkaan sama audioäänityksessä kuin esim Presonus Studio onessa joka on ollut toisena vaihtoehtona. Ja välikysymyksenä, toimiiko Reason 4 windows 7:lla. Kiitos jo etukäteen jos joku vaivautuu minua valaisemaan.
 
Enpä omista Reason 6:sta, demoa tosin testasin ihan mielenkiinnosta. Sillä voi tehdä kaiken ja tallentaa, ainoa että demolla ei saa auki tallennuksia.
 
Sen sijaan omistin Recordin aika kauan, joka oli ropellipäitten ensi yritys audionkin äänittelyyn Reason 5 rinnalla. Nehän sai yhdistettyä jos omisti kummatkin. Tuossa kutosessa sitten on valmiina kaikki yhdessä ja Record ilmeisesti katoaa valikoimista.
 
Laatu audion äänityksessä on hyvä ellei loistava, johan Recordkin sai asiasta kehuja eikä tuossa Reason 6:ssa ole ainakaan taaksepäin menty.
Omin korvin kuunneltuna itse olen saanut parhaan kuuloista suoraan juuri Recordilla, Studio Onella ja Samplitudella, jota olen käyttänyt vuosia, joten siinä mielessä ei pahaa sanottavaa tuostakaan.
 
Ainoa on se, että toki Studio One antaa hiukan enemmän erilaisia mahdollisuuksia äänenkäsittelyyn kuin Reason, mutta kyllä Reasonissakin ihan riittävästi niitä tuollaisena on.
 
Kokeile demoa, senhän saa imaistua ropellipäitten sivuilta. Voi olla että kotiäänitysten suhteen olisin itsekin harkinnut Reason kutosta, ellen juuri syksyllä olisi palannut takaisin Samplitudeen ja satsannut taas vähiä varojani siihen.
 
Sehän vielä tietysti haittana ja hyötynä, Reason on todella vakaa kun ei sitä voi sotkea erilaisilla plugareilla, tosin soundejahan saa refilleinä vaikka mitä ja mukana sitten tulee ihan kattava paketti eri efektejä ja muokkaustyökaluja. Studio One taas syö vst plugareita (ei tosin Artist versio) omiensa lisäksi ihan kiitettävästi ja on melkoisen selkeä ja näppärä käyttää.
 
Se tärkein, eli audion laatu äänityksessä Reasonissa pärjää kyllä mille tahansa DAV:lle, mutta testaamallahan tuo itsellesikin selviää.
 
Harrastelija
 
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen..... Jaa miksen tiluta? En halua kuulostaa äänenmurroksesta kärsivältä katuporalta.
ballfish
03.12.2011 21:08:14 (muokattu 03.12.2011 21:08:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harrastelija: Enpä omista Reason 6:sta, demoa tosin testasin ihan mielenkiinnosta. Sillä voi tehdä kaiken ja tallentaa, ainoa että demolla ei saa auki tallennuksia.
 
Sen sijaan omistin Recordin aika kauan, joka oli ropellipäitten ensi yritys audionkin äänittelyyn Reason 5 rinnalla. Nehän sai yhdistettyä jos omisti kummatkin. Tuossa kutosessa sitten on valmiina kaikki yhdessä ja Record ilmeisesti katoaa valikoimista.
 
Laatu audion äänityksessä on hyvä ellei loistava, johan Recordkin sai asiasta kehuja eikä tuossa Reason 6:ssa ole ainakaan taaksepäin menty.
Omin korvin kuunneltuna itse olen saanut parhaan kuuloista suoraan juuri Recordilla, Studio Onella ja Samplitudella, jota olen käyttänyt vuosia, joten siinä mielessä ei pahaa sanottavaa tuostakaan.
 
Ainoa on se, että toki Studio One antaa hiukan enemmän erilaisia mahdollisuuksia äänenkäsittelyyn kuin Reason, mutta kyllä Reasonissakin ihan riittävästi niitä tuollaisena on.
 
Kokeile demoa, senhän saa imaistua ropellipäitten sivuilta. Voi olla että kotiäänitysten suhteen olisin itsekin harkinnut Reason kutosta, ellen juuri syksyllä olisi palannut takaisin Samplitudeen ja satsannut taas vähiä varojani siihen.
 
Sehän vielä tietysti haittana ja hyötynä, Reason on todella vakaa kun ei sitä voi sotkea erilaisilla plugareilla, tosin soundejahan saa refilleinä vaikka mitä ja mukana sitten tulee ihan kattava paketti eri efektejä ja muokkaustyökaluja. Studio One taas syö vst plugareita (ei tosin Artist versio) omiensa lisäksi ihan kiitettävästi ja on melkoisen selkeä ja näppärä käyttää.
 
Se tärkein, eli audion laatu äänityksessä Reasonissa pärjää kyllä mille tahansa DAV:lle, mutta testaamallahan tuo itsellesikin selviää.
 
Harrastelija

 
Saahan tuon reasonin pyörimään rewirenä mikäli VST:tä kaipaa.
 
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
edenbeast
03.12.2011 21:30:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo reason 6 houkutteleekin lähinnä siksi ettei tarvitsisi pitää montaa eri ohjelmaa yhtä aikaa. Toisaalta Studio Onessa taitaa olla enemmän efektejä ja parempi masterointi. Valinta on vaikea... Studio onea on tullut testattua demoversiona ja aika mukava oli, Recordia testasin kanssa silloin kun se tuli ja sillä erää jäi ostamatta. Voi olla että pitkässä juoksussa tuo Studio One olisi parempi ostos. Toisaalta Sonar x1 houkuttelisi myös, olen tykännyt sonarin vanhasta le-versiosta. Hinta vaan nousee vielä lisää.
 
Harrastelija
03.12.2011 22:14:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edenbeast: Tuo reason 6 houkutteleekin lähinnä siksi ettei tarvitsisi pitää montaa eri ohjelmaa yhtä aikaa. Toisaalta Studio Onessa taitaa olla enemmän efektejä ja parempi masterointi. Valinta on vaikea... Studio onea on tullut testattua demoversiona ja aika mukava oli, Recordia testasin kanssa silloin kun se tuli ja sillä erää jäi ostamatta. Voi olla että pitkässä juoksussa tuo Studio One olisi parempi ostos. Toisaalta Sonar x1 houkuttelisi myös, olen tykännyt sonarin vanhasta le-versiosta. Hinta vaan nousee vielä lisää.
 
Se, ettei tarvitsi pitää montaa ohjelmaa yhtä aikaa on ehkä yksi suurimpia syitä minkä vuoksi itsekin olen miettinyt jotain Reasonin tapaista mahdollisuutta. Siksi ostin aikanaan Recordinkin, kun oli muutama soitin refill valmiiksi omasta takaa lisänä.
 
Masterointi on Studio Onessa erilainen, Record/Reason 6 systeemeissä on ihan hyvät masterointi työkalut joilla saa aikaan jos osaa. Itsehän nyt en osaa erityisen hyvin ja onhan noita Reasonin efektejä kautta aikain hiukan dissattu, tosin kyllä kehuttukin.
 
Suurin syy nyt kuitenkin oli itselläni juuri tuo "mahdollisimman vähän ohjelmia" että niitäkin oppisi kunnolla käyttämään kun vuosia haali erilaisia plugareita ym. joihin tutustui lähinnä pinnallisesti alla olevan ohjelman lisäksi.
 
No, kun nyt kuitenkin opin vuosien mittaan käyttämään Samplitudea ohjelmana eri plugareineen, päädyin sitten itsekin kalliiseen vaihtoehtoon, mutta siinä tulikin sitten mukana Yellowtoolsin Independence 70 gigan soitinkirjasto, joten periaatteessa kaikki on nyt yhdessä ohjelmassa.(Onhan Independence toki plugari, mutta hyvin integroitu Samplitudeen nykyisin, koska Magix osti Yellowtoolsin)
 
Ainakin kaikki tarpeellinen itselleni koska mukana tulevat plugaritkin ovat ihan riittävät ja hyvätasoiset. Samplitude nyt ei ole kovin käytetty tai tunnettu suomessa muuta kuin niitten markettiversioiden osalta, keskieuroopassahan tuota käytetään paljonkin studioissa Sequoian ohella.
 
Hintahan nousi, tosin itselläni oli hyötyä vanhasta, kun pystyi päivittämään Samplitude Pro X Suiteen, pääsi paljon halvemmalla, eli aika lähelle Reason 6 hinnalla.
 
Mitä sitten tuohon rewire mahdollisuuteen tulee, niin toki se kaikissa Reason versioissa on yksi vaihtoehto. Se vaan syö tehoja ja tekee juuri sen, että pitää olla useampi ohjelma käytössä/opeteltavana ja jos pyrkii yksinkertaisuuteen ja käyttämään aikaa sen musan tekemisen opetteluun, niin silloin ainakin itselleni on paras systeemi "mahdollisimman vähän mutta riittävät" ohjelmissa.
Kyllähän tuotakin tuli joskus käytettyä, mutta kyllästyin aika pian sen kanssa.
 
Valintojahan nämä aina ja hiukan makukysymyksiäkin. Mac maailmassa hyvä yhden ohjelman paketti olisi Logic mutta Macia omistamattomalle siihen tulisi päälle sen ostamisen kustannukset ja muuta pientä, joten siinä tapauksessa ei mikään halpa vaihtoehto, etenkin jos Windows ympäristöön on jo hankittuna erilaista roinaa jota voi jatkossakin hyödyntää.
 
Harrastelija
 
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen..... Jaa miksen tiluta? En halua kuulostaa äänenmurroksesta kärsivältä katuporalta.
edenbeast
04.12.2011 13:29:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, mäkkiä ei tule hommattua, niin pienellä budjetilla toistaiseksi mennään. Alunperin tarkoituksena oli rakentaa analoginen studio mutta sitten tulikin tilanpuute ja toisaalta myös se etten tarvitsekaan enää useaa yhtaikaisesti nauhoitettavaa raitaa. Kuten sanottua, valinta on vaikea. Sonarista tykkään kuten myös Studio Onesta. Reason on syntikoiltansa mukava mutta Recordin demo ei täysin vakuuttanut. Todennäköisesti pitää testata toimiiko Reason 4 windows 7:lla ja jos toimii niin hommata Studio one.
 
kmh
05.12.2011 13:25:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edenbeast: Todennäköisesti pitää testata toimiiko Reason 4 windows 7:lla ja jos toimii niin hommata Studio one.
 
Väittävät että toimisi ongelmitta.
 
Kalmo
05.12.2011 14:13:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt oikein ymmärrä logiikkaa hankkia Reason, ettei tarvitsisi hankkia montaa ohjelmaa!! Kun lähes kaikki DAWit työstävät sujuvasti MIDIä ja audiota sekaisin, mutta Propellit ovat tehneet kumpaakin varten oman ohjelman, jotka ei kaiken lisäksi tue ulkopuolisia VSTtä. Reason ja Record yhdessä tekevät saman minkä muut DAWit yksin. Eli noista jomman kumman hankkijan on nimenomaan pakko hankkia muita ohjelmia voidakseen tehdä musahommia monipuolisesti.
Hyviä tuotteita ne kuulemma toki ovat, ja tiedän, että monet ovat ihastuneet niiden workflowhin.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
kmh
05.12.2011 15:43:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: En nyt oikein ymmärrä logiikkaa hankkia Reason, ettei tarvitsisi hankkia montaa ohjelmaa!! Kun lähes kaikki DAWit työstävät sujuvasti MIDIä ja audiota sekaisin, mutta Propellit ovat tehneet kumpaakin varten oman ohjelman, jotka ei kaiken lisäksi tue ulkopuolisia VSTtä. Reason ja Record yhdessä tekevät saman minkä muut DAWit yksin. Eli noista jomman kumman hankkijan on nimenomaan pakko hankkia muita ohjelmia voidakseen tehdä musahommia monipuolisesti.
Hyviä tuotteita ne kuulemma toki ovat, ja tiedän, että monet ovat ihastuneet niiden workflowhin.

 
Reason 6 yhdisty reasonin ja recordin, ellet jo tiennyt asiasta. Propellihatut eivät oikein halua käsitellä muitten plugariarkkitehtuureja vaan haluavat pitää koko rakenteen omissa näpeissään. Mikäs siinä, selvästi käyttökelpoinen tuote sellaisenaan.
 
edenbeast
05.12.2011 20:53:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Studio One 2 pro hommattu. Tulin siihen tulokseen ettei reason ollut ehkä oikea ohjelma mulle kun kerran recordin demotuskin tökki jotenkin.
 
JPQ
05.12.2011 22:50:09 (muokattu 05.12.2011 22:52:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

päivällä katson reasonia lisää (siis sen demoa) mutta yhllätyin kun soundeja kuuntelin paljon parempia soundeja sen presetit kun eräiden softasynien josta ei kyllä äkkiä löydy yhtäkään osundia jota käyttäisin. jos oikeasti budjetti studiota kyhäisin(ilman rautalaitteita jos syntikoita sillä tarkoitetaan) nykyinen reason voisi olla ihan riittävä moneenkin juttuun varsinkin kun nykyään pidän yhä enempi itse'no säveltäjänä en soundi kikkailijana. varsinkni kun kuuntelin demoja että jos talenttia on se kyllä loistava,talentti viittaa siihen että silloin kun synat ei ole parhaimpia et aika yksinkertiasia osa (subtractor ainakin) niin siloin kyvyt tulee tärkeämmäksi. vaikka logic mies olenkin olen miettinyt reasoniakin joskus rinnalle. varsinkin uudistusten jälkeen ja sen että demossa on muutamia todella kelvon kuuloisia soundeja. joskin samalla rahalla saa paljon muutakin kun daw on jo. lisäksi vain muutamaa soundilajia kaipaan erityisesti johon ei tuo Reason auta yhtään. harmistuen todeten että aika tyyritä vaan samplet (aamplaus edelleen paras tapa minusta niihin) vaikkei tähän asiaan liitykkänä oikein.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
jp8000
02.05.2012 08:06:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tämä kuumottaa aikasta paljon, Sonarin kaveriksi olisi ihan kiva ohjelma
 
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
sakrra
04.05.2012 15:57:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jp8000: Kyllähän tämä kuumottaa aikasta paljon, Sonarin kaveriksi olisi ihan kiva ohjelma
 
Nyt kannattaa hommatakin, kun tulee 6.5 versio (ilmainen päivitys) kohta, jossa rack extensions. Esim. propsien tekemä Radical Piano tuntuu aikamoiselta pluginilta:
http://www.propellerheads.se/produc … ction=get_article&article=whats-new
Tuon voisin kuvitella tulevan 6.5 päivityksen mukana esimakuna RE:istä. Ja samalla aukeaa niiden pluginkauppa josta sit voi ostella tai latailla (jos ilmaisia) niitä plugineita.
 
Cathi777
04.05.2012 21:20:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sakrra: Nyt kannattaa hommatakin, kun tulee 6.5 versio (ilmainen päivitys) kohta, jossa rack extensions. Esim. propsien tekemä Radical Piano tuntuu aikamoiselta pluginilta:
http://www.propellerheads.se/produc … ction=get_article&article=whats-new
Tuon voisin kuvitella tulevan 6.5 päivityksen mukana esimakuna RE:istä. Ja samalla aukeaa niiden pluginkauppa josta sit voi ostella tai latailla (jos ilmaisia) niitä plugineita.

 
Tuli tällä viikolla hankittua koko setti edullisena pakettina, kun oli tuolla Torilla myynnissä. Pakettiin kuului siis Reasonin lisäksi Balance äänikortti ja Recycle. On kyllä loistava kombo kerrassaan ja muutenkin musiikin tekoon tulee erilailla iloa tämän softan kanssa.
 
Only pop music can break my heart...
Harrastelija
08.05.2012 18:01:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo olisi kyllä jälleen mielenkiintoinen vaihtoehto kun hiljalleen ne rajoittavat tekijätkin muuten suht fikusta kokonaisuudesta alkavat kadota yksi kerrallaan.
 
Jossain tuolla aiemmin taisin mainita, että myin Recordin pois, en siksi että se olisi ollut huono, vaan siksi, että sillä hetkellä ilman ulkoista styrkkaria tai mallintavaa kitaran soundien muokkailu softassa oli hiukan rajoittunutta moniin muihin verrattuna. Joskin parilla efektillä ja muilla saikin suht kivaa soundia kun jaksoi testailla.
 
Muutenhan tuo ropellipäitten kokonaisuus paranee aina vaan, joten mielessä on käynyt, jos ostaisi Essential version, etenkin kun se saa suht halvalla (109€) ja katsoisi mitä nuo uudet ominaisuudet lopulta todellisuudessa käytännössä tuovat mukanaan. Ja jos ne ovat omiin tarpeisiin todella hyödyllisiä, siitä sitten päivittäisi täysversioon joskus.
 
Eli suljettu vakaa ympäristö ja hyvä äänenlaatu ym. ovat aina tuossa olleet mieleen, ne määrätyt rajoitukset vaan ovat olleet se mikä tökkii. Ja Refilleissähän on (omasta mielestäni) todella laadukkaita soittimia, vaikka osa niistä onkin jo melko vanhaa tuotantoa.
 
Eli siinäpä taas miettimistä ostaako vai ei, hinta kuitenkin luultavasti nousee 6.5/1.5 päivityksen jälkeen ainakin Essentialsin osalta jos vanhat merkit paikkansa pitävät.
 
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen..... Jaa miksen tiluta? En halua kuulostaa äänenmurroksesta kärsivältä katuporalta.
Cathi777
08.05.2012 19:18:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En minäkään tosiaan olisi noilla perushinnoilla tätä hankkimaan lähtenyt, mutta tuolta Torin kautta sai edullisesti pakettihintaan koko setin äänikorttia myöten niin olihan siihen pakko tarttua. Nyt viikon käytön jälkeen täytyy sanoa, että ei kaduta hankinta kyllä ollenkaan. Jotenkin tuon kanssa jaksaa säätää ja vääntää ihan eri tavalla kuin, vaikka Logicin kanssa, jota normaalisti käytön. Soundit on mielestäni oikein hyviä ja kyllä tuolla visuaalisuudella vaan on merkitystä käyttöön. Innostaa tekemään asioita, ja sitten voi vielä käännellä laitteita ja leikkiä virtuaalipiuhoillakin, kun siltä tuntuu.
 
Only pop music can break my heart...
Frey
11.05.2012 12:51:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen itse Reason fanboi, joten jos jokin siitä softasta askarruttaa, niin sopii kysäistä. Koitan muistaa käydä katsomassa tätä keskustelua silloin tällöin ja vastailla.
 
Reasonin efektien kanssa voi olla niin luova kuin vai itse haluaa. Yksinkertaisuus on sallittua, mutta jos kutittelee väkertää monimutkaisia ja monisyisiä kokonaisuuksia, niin virtuaalinen räkki kyllä kasvaa sitä mukaa kun rakennat. Ropellipäiden youtube-kanavaltahan löytyy hyviä klippejä, joiden avulla voi arvioida mitä sillä softalla voi tehdä. Esimerkiksi rakentaa kitaravahvistimen:
http://www.youtube.com/watch?v=_W85M4e5Glg
 
krushing
15.05.2012 16:39:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nauhoitusäänenlaadusta vois tehä semmosen sivuhuomion, että sehän määräytyy yksinomaan sen signaaliketjun perusteella *ennen* kuin päädytään sinne softaan asti. Eli Windows Sound Recorder nauhottaa ihan samat nollat ja ykköset kuin Pro Tools HD jos mennään saman ketjun läpi. Mitä se softa tekee sille äänelle sen jälkeen on tietty eri juttu ja siinä tulee sit esim. se Reasonin SSL-emulaatio kehiin, mut ei se nauhottamiseen vaikuta.
 
sakrra
31.05.2012 15:05:06 (muokattu 31.05.2012 15:05:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=ziDR9pJOl6M&feature=g-all-u
 
Nyt on lisätietoa RE:istä. Pirun hienolta näyttää ja tuntuu, että tosissaan ovat kehittäjät mukana tässä. Mm. Rob Papen näytti innostuneelta ja sillä on aikas kovia plugineita. Samoin Korgin Polysix näytti pakko-ostokselta... Tulis vaan jo 6.5, kuukauden sisään pitäis saapua.
 
rattrap
11.06.2012 14:03:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä on mainio tämä Reason 6.0 . Ainut miinus on tietenkin audion kanssa pelailu, kun omasta masiinasta loppuu löyly jo parin raidan jälkeen. Mutta sehän onkin Mac:n siirtyminen joskus edessä. Tällä hetkellä Reasonia pyörittää PC 2,6 GHz, Xp käyttis, 3,5 Gb muistia, äänikorttina M-Audio Audiophile 2496.
 
En ole puolesta, enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «