Aihe: Nais(soolo)kitaristeja?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Chemo
10.12.2004 09:46:10 (muokattu 10.12.2004 09:47:29)

Kärjistä aivan omia sanomisiasi, mutta älä rupea mun sanomisiani kärjistämään tai muokkaamaan. Jos satuit lukemaan kirjoitukseni kunnolla, niin huomautin siinä, että kärjistin aika rajusti tarkoituksella, että syntyisi keskustelua, ja keskustelua näköjään syntyi.

Kyllä mä sun kirjoituksesi luin. Kysyin lisää, koska noissa esimerkkikitaristeissasi on tiettyä yhtenevyyttä. Ja tuumasin, että noistako se optimi sitten muodostuu. Kuten huomasit, muutkin kiinnittivät noihin valintoihisi huomiota.

Sitten sä otat mun kysymykseni kärjistämisenä... oman kärjistämisesi kärjistämisenä ilmeisesti? No, ei jaksa hieroa tämmöisiä, eiköstä vaan.

Äläkä taaskaan rupea muokkaamaan mun sanojani, en sanonut noin.

Tottakai mä ymmärsin, että sä halusit vain kuvata sitä, että miehillä ja naisilla on erilaisia kiinnostuksen kohteita, ja että tämä heijastuu sitten soitinvalinnoissakin. Mutta se, mitä vastaan mä purnaan, on se että naisille ominaisiksi toiminnoiksi esitetään tässä yhteydessä tuollaisia arkisia töitä, ihan niinkuin mitään sen henkisempää ei heille voisi keksiä.

Tuosta mä provosoiduin, vaikka eihän sun tarkoituksesi sitten ollutkaan naisia alentaa. Bygones? :-)

Ja klassinen musiikkiko on sitten kaiken sähköisillä soittimilla soitetun yläpuolella? =) Tiedän ettet tarkoittanut sitä, mutta jos edellytät minun kirjoituksiltani parempaa muotoilua, niin ehdottaisin että teet niin myös itse.

Mä yritin korostaa, että nyt kun kyse oli makuasioista, voisin julkituoda oman makuni ja oman mielipiteeni. Ihan harkittu se mun kommenttini oli: mähän en puhunut kaikesta sähköisestä musiikista, vaan tilukitaristeista (tyyliin Satriani ja Vai, joita käytit esimerkkeinä), joita en satu itse niin diggaamaan. Ja mun näkökulmastani (suuri osa) klassisesta musiikista todella menee noiden edelle kiinnostavuudessa.

Edit: typo vaan.
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
JC
10.12.2004 11:34:34
Jos sillä ei olisi väliä, niin miksi sitä sitten ylipäätään tutkittaisiin?

Tutkijat ovat varmasti kiinnostuneita asiasta, mutta tämän keskustelun kannalta tuon selvittäminen ei ole olennaista.
kimurantti1
10.12.2004 16:35:17 (muokattu 10.12.2004 16:36:21)
Kyllä mä sun kirjoituksesi luin. Kysyin lisää, koska noissa esimerkkikitaristeissasi on tiettyä yhtenevyyttä. Ja tuumasin, että noistako se optimi sitten muodostuu. Kuten huomasit, muutkin kiinnittivät noihin valintoihisi huomiota.

Otin esimerkiksi vain kaksi kitaristia jotka porukka satavarmasti tietää.

Sitten sä otat mun kysymykseni kärjistämisenä... oman kärjistämisesi kärjistämisenä ilmeisesti? No, ei jaksa hieroa tämmöisiä, eiköstä vaan.

Tottakai mä ymmärsin, että sä halusit vain kuvata sitä, että miehillä ja naisilla on erilaisia kiinnostuksen kohteita, ja että tämä heijastuu sitten soitinvalinnoissakin. Mutta se, mitä vastaan mä purnaan, on se että naisille ominaisiksi toiminnoiksi esitetään tässä yhteydessä tuollaisia arkisia töitä, ihan niinkuin mitään sen henkisempää ei heille voisi keksiä.

Rinnastin aivan tarkoituksella arkisiin asioihin, provosoin kyllä ehkä vähän liikaa, korjasin sitä kirjoitusta. Olemmeko nyt enemmän samoilla linjoilla?

Tuosta mä provosoiduin, vaikka eihän sun tarkoituksesi sitten ollutkaan naisia alentaa. Bygones? :-)

Naulan kantaan=)

Mä yritin korostaa, että nyt kun kyse oli makuasioista, voisin julkituoda oman makuni ja oman mielipiteeni. Ihan harkittu se mun kommenttini oli: mähän en puhunut kaikesta sähköisestä musiikista, vaan tilukitaristeista (tyyliin Satriani ja Vai, joita käytit esimerkkeinä), joita en satu itse niin diggaamaan. Ja mun näkökulmastani (suuri osa) klassisesta musiikista todella menee noiden edelle kiinnostavuudessa.

Edit: typo vaan.

Makuasia sanoi Musti kun pallejaan nuoli...

Jep, rauha rauha.
On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus. Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni.
kimurantti1
10.12.2004 16:37:04 (muokattu 10.12.2004 16:45:18)
Tutkijat ovat varmasti kiinnostuneita asiasta, mutta tämän keskustelun kannalta tuon selvittäminen ei ole olennaista.

Totta kyllä tuokin.
On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus. Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni.
Syöpä
27.08.2005 16:08:58
Ei turhanpäiväinen tiluosaamisen esittely ole näköjään kikkelinomaavien yksinoikeus;

http://www.carinaalfie.cjb.net

tilulilusililei.
Mr_Brightside
29.08.2005 14:20:48
Kaki King. Mainittiinkin jo, mutta pakko kompata vielä. Erikoinen soittotyyli (ei uniikki, mutta erikoinen) ja jotkut biisit ovat jopa hyviä! Henk. Koht. suosikki: Happy As A Dead Pig In The Sun. No, loppua kohti siinäkin karkaa biisin punainen lanka käsistä, mutta sehän noilla teknisillä soittajilla yleensä onkin ongelma...
Ze Kink
29.08.2005 18:20:51
http://www.sonymusic.com/artists/Ka … ing_PlayingWithPinkNoiseVidFull.ram

Joo, Kaki King on kyllä loistava. Myös Justin King (ovatko muuten sukua?) on aika hyvä samantyylinen, vaikka meneekin jo offtopiciksi.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
Toivo
01.09.2005 13:20:23

Lori Linstruth!!! Soittaa Arjen Lucassenin uudessa bändissa sooloja!
PoLFus
01.09.2005 20:42:14 (muokattu 01.09.2005 20:43:22)

"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11
The Phosphorescent Rat
15.09.2005 12:36:30
Michelle Meldrum
...and sunshine's waiting for me a little further down the road...
marx
15.09.2005 13:37:42
Just meinasin Meldrumin mainita. Sen laulaja on kyllä kissa...
m@tu
03.11.2005 08:56:25
Lori Linstruth!!! Soittaa Arjen Lucassenin uudessa bändissa sooloja!

Juu Lori on kyllä kohtalaisen kova mimmi kepittämään. Kannattaa katsoa sen kotisivut. Joskus oli ihan tyylikkäitä soittovideoita. Mun mielestä käyttää "vähän" liikaa floikkaa sooloissa, mutta ovelan kuuloisia sooloja soittaa silti.

piis aut
mitä paksummat kielet kitarassa, sitä paksumpi ego
pee
03.11.2005 14:34:49
http://www.anapopovic.com/

...bongattu livenä, stevieraymaista meininkiä, lavapreesenskin kunnossa....ei tilumiehille....kun saattaa soittaa yhtä ääntä pitempäänkin...sehän taisi olla huonon kitaristin merkki....

...pääsivulta löytyy äänetenäytteitä...
Guitar Hero
03.11.2005 16:51:23
Tiktakin Noora! Se tiLuttaa!
Emppuha!!!!!11!!½
Net, kun on kuornevia, ovat välillisesti roipautettuja keesoja.
tiukkapipo
06.05.2012 03:26:34
Ei mitään tilutusta, mutta yllättävältä taholta (ainakin minulle oli yllätys) tulee tyylipuhdasta kitarointia biisissä, joka alkaa n. kohdassa 45 min ja soolo n. kohdassa 47 min.

http://www.cbs.com/late_night/liveonletterman/norah_jones/video/
-Dr.DW-
06.05.2012 03:54:34
Miettikääpä miten vajaavainen ihminen onkaan...? Hitto, jos me löydetään jotakin hienoa, niin päästetään ääntä/onnetonta ölinää suusta ja hakataan meidän "elannontekovälineitä" yhteen. Jostakusta ulkopuolisesta tämä käytt'ytyminen mahtaisi tuntua hiukkasen "eksentriseltä"?
"Alcoholic? I prefer, drinking enthusiast!" =D
Zeeboo
06.05.2012 11:49:39
Leni Stern
White men can't Monk
kojak1306
09.05.2012 18:55:58
Mama Paula
Funkånaut
09.05.2012 19:25:04 (muokattu 09.05.2012 19:27:24)

Kampela77: Alexi Laiho

Eissssss!! +++

Heitetää Vicki Genfan. http://www.youtube.com/watch?v=clR9PInwDb4 Osaa kaiken, mitä tartteekin.

E: Ja tietty Emily Remer. http://www.youtube.com/watch?v=VfV7q3NIkQo
Otan täyden vastuun siitä mitä sanon ja kirjoitan. En siitä mitä sinä ymmärrät. Kuuntelen tälläistä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)