Aihe: Jackson RR-LL
1 2 3 4 5
Jeszse
08.05.2012 20:52:26
reaper666: Kerro miten? Vai lukeeks niillä lavassa se vai kui?? Äkkiäkös mä sinne usa raapustan.

http://members.shaw.ca/hellbat/headstock.jpg

Tokihan sä sen sinne raapustat, mut koitappa tuhertaa se lakan alle. Ja samallahan sä näppärästi luot tuoteväärennöksen. :)
Karvamammutti: Mutta siulla on ultra-secks-Salovaara -ääni.| The Jasser Arafats | Alternaty
reaper666
09.05.2012 06:56:21
Jeszse: http://members.shaw.ca/hellbat/headstock.jpg

Tokihan sä sen sinne raapustat, mut koitappa tuhertaa se lakan alle. Ja samallahan sä näppärästi luot tuoteväärennöksen. :)

Ei vittu kun on hieno kuva. Pakko saada USA-jaska.
Jeszse
09.05.2012 07:01:08
reaper666: Ei vittu kun on hieno kuva. Pakko saada USA-jaska.

Torillahan niitä on, nappaa sieltä.
Karvamammutti: Mutta siulla on ultra-secks-Salovaara -ääni.| The Jasser Arafats | Alternaty
munkero
09.05.2012 08:06:06
Jos lähtis ni pääsis kotiinki joskus.
"En ymmärrä mistä jäähyistä puhutte, en tiedä mikä on komodo, en tiedä mitä tarkoittaa rölöttäminen." - Nainen Muusikoiden.netin facebook-sivulla.
Jeszse
09.05.2012 08:06:52
munkero: Jos lähtis ni pääsis kotiinki joskus.

Pitäsköhän sun ny olla dadassa näitten viestien kans?
munkero
09.05.2012 08:39:07
Jeszse: Pitäsköhän sun ny olla dadassa näitten viestien kans?

Ehkäkenties. Meh.
"En ymmärrä mistä jäähyistä puhutte, en tiedä mikä on komodo, en tiedä mitä tarkoittaa rölöttäminen." - Nainen Muusikoiden.netin facebook-sivulla.
Riffikuningas84
26.06.2025 23:29:45
Aika vanha aihe mutta kitarat ei vanhene....
Löytyy kyseinen kitara Jackson RR/LL numero 44(musta, keltaisilla raidoilla),Lukasin nämä 5 sivua tätä topiccia läpi kun ei muutakaan ollu tekemistä ja en tiiä jotenkin lievästi alakanttiin kyllä tyypit arvostelee. Mulla on tuo kitara ollu vuodesta 2001 asti ja vire pysyy, talla toimii, käytän DR kieliä näissä omissa kitaroissa mut joissain on ernie ball.

Hiton hyvä kitara, ostin vähän käytettynä lukio ikäisenä kun kuuntelin bodomia ja sinergyä niin annoin entisen kitaran vaihdossa ja ostin tämän enkä ole katunut päivääkään.
Soitan tällä tällähetkellä WASPia ja Stratovariusta ja mitä nyt lähtee madalletusta E-vireestä ja toimii jämäkästi ja virettä ei tarvitse kiristellä 2h soittosessioiden aikana, nytkin otin kitaran laukusta kun piti tarkastaa tuo numero että olihan se 44 ja tämähän on ihan tikissään ja vireessä vaikka en ole soittanut tällä nyt puoleen vuoteen tai reiluun. Asun tämmöisessä rintamamiestalossa puutalo että täällä on kosteusprosentti vaihtelu aika vähäinen verrattuna johonkin betoni kerrostaloon niin ihan hyvin pysyy soittokamat vireessä, ehkä talvella jos on -20 pakkasta pitkän aikaa niin saattaa huomata että joutuu löysäämään tai kiristämään vähän hienosäätö ruuveja. Mut tässä kitarassa ja myös 3 muussa kitarassa mitä mulla on niin viritysmittarilla katottuna ihan riittää treenin alussa hienosäätö kohdalleen.

Olen vaihtanu tähän LL kitaraan EMG-81 joskus ja ihan on ärtsy ja tanakka särö, vanha mikki on tallessa jossain mutta en muista enää kun siitä on jo niin kauan aikaa että minkä takia vaihdoin. Nyky setupilla kun on tuo 100w marshalli niin ei tarvii gainia olla paljoa kun kitara pääsee luontaiseen harmoniaan. Mulla oli joskus lukio aikoina joku edullinen marshallin transistori pikkuvahvari niin siinä piti olla gainia kunnolla että lähtee ees tanakkaa särön tapaista. Vaihdoin sen kun sain rumpalin orkesteriin niin se vähän puuroutu se vanhan mallin transistorimarsu, tällä DSL100w marsulla ei puuroudu vaikka siinä on kytkin millä saa sen pudotettua noin 50w.
Sitten saanen sanoa tähän Jackson RR24 arvosteluun, ostin myös senkin kun olin rahoissani ja vuosi oli kun niitä ensimmäisiä tänne suomeen tuli, joskus Susperian ykkös levyn aikaan. Ihan saatanan hyvä kitara(valkoinen, mustilla raidoilla), neck thru body ja original floydrose, en tiiä mitään aivan mullistavaa eroa verrattuna tähän Jacksonin RR/LL kitaraan, on siinä se otelauta jotenkin vähän eri tuntuinen enkä tarkoita väriä, toisessa on rosewood ja toisessa on eben puu mut olikohan niissä fretseissä jotain eroa, molemmissa on 24 fretsiä mut pieni ero kuitenkin. RR/LL on pulttikaula( silti hyvä) mut kerran on se kiristetty ja käytin kitarateknikolla sen huollossa ja kielten vaihdossa ja ite vaihtanu siihen kielet ja putsaillu otelaudan ja öljynnyt sen myös ja huolta pitänyt niin kyllä ovat molemmat kitarat Jackson RR/LL ja Jackson RR24 erittäin hyviä kitaroita. Verrataan vaikka tuohon minun ESP Horizon, mahonki runko ja kiinteä talla niin on se hyvä sekin.
Minä oon jotain kitaroita joskus kokeillu että kun kammesta vähän antaa Dimebag Darrelin kyytiä niin menettää vireen, ei ainakaan näillä kitaroilla ole ollut semmosta ongelmaa ellei anna kieli periksi. Nyt on vuosi 2025 eli mulla on ollu tuo LL jotain yli 20v ja tämä RR24 mitähän lie yli 10v ja ei ole mitään pahaa sanottavaa, RR24 oli kalliimpi(tuliterä), mutta hyvät virittimet ja hyvä runko tässä Latvala Laiho Jacksonissakin. Tämä RR24 painaa hivenen enemmän kuin RR/LL, juuri mittasin.

Kattokaapas vaikka Guitar Clinic Lahti youtubesta niin Roope ja Alexi testaavat tätä RR/LL ja aika ärtsy peli on toteavat. Ja jos mennään historian kirjojen mukaan niin Stonessa Roope käytti tätä eka ja Alexi osti Roopelta sen ekan Jacksonin niin Sanottakoon että tämä on Latvala/Laiho, yhdessähän ne on sen suunnitelleet vissiin ??? Jos Roopelta joku kommentti tähän irtoaa niin miellelään kuuntelen, Laiho on kuollut DED, niin siltä nyt ei voi ihan heti kysyä ja jos vastauksen siltä joskus saan niin takaisin tänne foorumille kirjoittaminen vaatii manaajaa

Soittotaito ratkaisee eikä se 500 000punnan Mark Knopflerin Pensa-Shur kitaralla vai mikä se oli. Ja Markki osaa soittaa vaikka Mexico Stratolla ja kopio gibsonilla jos on vaan mikit edes laadukkaat.
Riffikuningas84
27.06.2025 00:05:51
niin korjaan omaa kirjoitus/ajatusvirhettä, Laiho osti Roopelta sen ekan Jacksonin Custom Shop kitaran mikä näkyy siinä Deadnight warrior musavideolla, ja sillä kitaralla on siis soitettu Stonen albumeilla ennen mitään Bodomia. Oliko näin että että ainakin osa Something wild levyn kappaleista on soittettu jollain perus Jacksonilla ? Muistaakseni Laiho sai sen kitaran vasta musavideon kuvauksiin. Ja sitten joku *ulkku varasti sen kitaran lopulta, mut kerkes se sillä soittamaan monta albumia.
Metalkallo
27.06.2025 17:20:47
Riffikuningas84: jos mennään historian kirjojen mukaan niin Stonessa Roope käytti tätä eka ja Alexi osti Roopelta sen ekan Jacksonin

Eikös se ollut Stonen Jiri Jalkanen joka kyseisen Jacksonin custom RR:n omisti, ja sitten päätyi Laiholle? Laiholla kyllä oli toinen musta RR myös mitä soittaa esim. 2003 Tuska videolla logo piilotettuna koska oli silloin jo ESP:n kanssa yhteistyössä.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)