Gabe 08.05.2012 19:39:23 (muokattu 08.05.2012 19:44:02) | |
---|
Lastinen: Mun mielestä oman Standardin mikit oli huonot. Soundi ei todellakaan ollut erotteleva ja lisäksi mikit olivat todella häiriöherkät. Aika jännä, mulla on nimittäin ihan eri kokemus, millä lailla ne olivat häiriöhärkät?.. eli mille häiriöille? :) Mitkä mikit vaihdoit tilalle? Nimittäin jos haluaa erottelevampaa soundia niin P90:set kuullostaa hyvältä tilalla. Olen itse miettinyt vaihtoa niihin ihan soundin puolesta :) Humppareina olen tyytyväinen noihin vanhoihin kyllä. hallu: Tuolta maailman foorumeilta käväisin katsomassa, niin siellä sanottiin, että 61RI:sä olisi vähän ohuempi kaula ja lyhyempi kaulaliitos Mulla oli kans syy Standardin valitsemiseen näiden kahden väliltä pikku huoli tuon 61:sen kaulan kestävyydestä sen ohuuden ja lyhemmän liitoksen tähden... siis sen lisäksi että stankun kaula tuntui hyppysiin sopivammalta. :) Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
Spirocore 08.05.2012 20:50:58 | |
---|
Gabe: Mulla oli kans syy Standardin valitsemiseen näiden kahden väliltä pikku huoli tuon 61:sen kaulan kestävyydestä sen ohuuden ja lyhemmän liitoksen tähden... siis sen lisäksi että stankun kaula tuntui hyppysiin sopivammalta. :) Eipä se 61:sen kaula miksikään mene ellei sitä lyö seinään, ja sillonkin saa lyödä aika kovaa. Tai jos on hurjan vahva ja innokas kaulavibraaja. Se alkuperäinen vanha heikompi liitostyyppi muutettiin kai jo joskus 60-luvulla..? Mun mielestä Stnd/61 kauloissa on hurja ero, mutta se on todellakin makuasia. You can pick your friends and you can pick your nose, but you can't pick your friend's nose! |
En minäkään usko että se nyt mikään ihan hupero on :) Ihan kestävä varmasti. Eihän noita nyt seiniin kuitenkaan paiskota. Olipahan kuitenkin vaan vaikuttava kriteeri...neurootikko kun olen :D Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
Tympee Huttunen 08.05.2012 22:15:58 | |
---|
Gabe: Aika jännä, mulla on nimittäin ihan eri kokemus, millä lailla ne olivat häiriöhärkät?.. eli mille häiriöille? Lähti vinkumaan melko herkästi, enkä tarkoita tosiaan sellaista oikeanlaista feedbackia. Etumikki mulla jäi paikkaan, mutta taakse meni Teslan PlasmaIII. |
hallu 08.05.2012 23:10:39 | |
---|
Lastinen: Lähti vinkumaan melko herkästi, enkä tarkoita tosiaan sellaista oikeanlaista feedbackia. Etumikki mulla jäi paikkaan, mutta taakse meni Teslan PlasmaIII. Kuulostaapi vialliselta mirofoonilta tuommoinen. Takuuseenhan sitä olisi voinut myös tarjota. Olisiko olleet vialliset vahaukset tai löysästi käämitty siis valmistusviallinen mikki kyseessä? Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Gabe 09.05.2012 00:20:36 | |
---|
Minusta tuo kuullostaa kans valmistusvialta. Ei meinaan esiinny mulla tuollaista. Mut hyvän mikin ruuvasit tilalle joten tuskin kovasti murehdit? :) Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
Tympee Huttunen 09.05.2012 08:45:55 | |
---|
Gabe: Minusta tuo kuullostaa kans valmistusvialta. Ei meinaan esiinny mulla tuollaista. Mut hyvän mikin ruuvasit tilalle joten tuskin kovasti murehdit? :) Itse muistelen jollain muullakin olleen samoja kokemuksia. Olisikohan ollut jossain arvostelussakin samoja huomioita. Mutta ei tosiaan harmita, omaan makuun Tesla on vain parempi. Pitäisi varmaan pari kuvaa napata omasta SG:stä. Värinä vähän harvinaisempi natural burst. Hiton hyvä kitara kyllä. |
Sergei Fallinen 09.05.2012 08:59:25 | |
---|
Hienoimmissa SGissä on kolme humpparia. Harmi ettei Gibsonil taida olla mitään sellast (järkevän hintaista) mallia valmistukses. Gothic Mortekin on tyhjine otelautoineen varsin hieno. Mun unelma-SGs olis -musta väri, ei otelautamerkkejä -24 nauhaa -kolme passiivihumbuckeria -gibsonin muodot, ei siis mitään esp vipereit |
Gabe 09.05.2012 11:19:50 | |
---|
Eipä taida tuollaisia tosiaan olla :/ Custom Shop Gibson taitaa olla lähinnä mut hinnat alkaa kolmesta tonnista. Mulle taas kaksi mikkiä on enemmän kuin riittävä. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
lonelyplayer 09.05.2012 19:57:13 (muokattu 09.05.2012 19:57:52) | |
---|
Gabe: Mikä SG sulla olikaan? Ainakin tuossa standardissa on niin paksu kaula että sen luulis kestävän vaikka mitä :D Taittuva lapa taas on se heikoin lenkki kyllä siinäkin. Vasta nyt alkaa Vapusta toipumaan... ja kai siihen Juhannukseen vielä aikaa on. Mulla on Gibson SG Standard, Heritage Cherry ja kaula on ok, lapa se todella on heikompi lenkki jos nyt haluaa kitaran kaulan päällä seistä... :) Muuten pelkkää hyvää sanottavaa vaikka Tele se nr. 1. onkin. |
Gabe 09.05.2012 20:30:44 | |
---|
Sama kun mulla :) Onhan se telekin loistava. SG ja Telecaster pitää talosta löytyä oli mikä oli :D Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
mvirta 09.05.2012 21:46:11 | |
---|
Lastinen: Itse muistelen jollain muullakin olleen samoja kokemuksia. Olisikohan ollut jossain arvostelussakin samoja huomioita. Joo sama täällä, stankun 498T tallamikki vinkui aika herkästi. X2N tilalle niin taas pääsee. '61 RI:n tallamikki ('57 Classic) alkoi vinkua vasta kymmenen vuoden piiskaamisen jälkeen. Tähän en halunnut mitään tarvikemikkiä laittaa joten Nevalainen käämi sen uusiksi ja vahasi. Taas pelaa. Siihen aikaan soiteltiin melko lujalla, nykyään varmaan menisi nuokin sellaisenaan. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
mopar 29.12.2012 13:33:58 | |
---|
Nyt on kova SG-kuume päällä. Siksi parit kyssärit... En omista Gibsunia, enkä näin ollen tiedä heidän kaulaproifiileistaan mitään. Voisko näitä joku jotenkin verrata esim Fenkun C-profiiliin. Epin LP Custom mulla on, eli siihenkin vois vertailla jos jollain on parempaa tietoa. Mulla aika lyhyet sormet, eli mikään kauhee halko ei toimi... Mites on, onko saundipoliittista merkitystä onko mikit kiinni pleksissä vai lespa-tyyliin bodissa? Esim. sustain? Ja onko niissä SG:n pleksi-versioissa enempi routattu sitä bodia? Soittokykyihini verraten mulle riittäis hyvinkin joku faded-malli. Onko näitä eri kaulaprofiilleilla. |
Gabe 29.12.2012 13:47:33 | |
---|
mopar: Nyt on kova SG-kuume päällä. Siksi parit kyssärit... En omista Gibsunia, enkä näin ollen tiedä heidän kaulaproifiileistaan mitään. Voisko näitä joku jotenkin verrata esim Fenkun C-profiiliin. Epin LP Custom mulla on, eli siihenkin vois vertailla jos jollain on parempaa tietoa. Mulla aika lyhyet sormet, eli mikään kauhee halko ei toimi... Soittokykyihini verraten mulle riittäis hyvinkin joku faded-malli. Onko näitä eri kaulaprofiilleilla. Tästä tekstistä tuli selkeästi ilmi että 70`s Tribute on SG sinulle. Ohkainen kaulaprofiili ja edullisempi hinta. Standardeissa esimerkiksi on aikamoinen halko se kaula. Suosittelen siis tätä: http://www.thomann.de/fi/gibson_sg_ … id=92885763a81bd3013e878f4550df921d www.kitaramaailma.com |
mopar 29.12.2012 14:00:44 | |
---|
Gabe: Tästä tekstistä tuli selkeästi ilmi että 70`s Tribute on SG sinulle. Ohkainen kaulaprofiili ja edullisempi hinta. Standardeissa esimerkiksi on aikamoinen halko se kaula. Suosittelen siis tätä: http://www.thomann.de/fi/gibson_sg_ … id=92885763a81bd3013e878f4550df921d Vaikuttais ihan asialliselta, mut mitenkä on jos innostuu vaihtelemaan mikkejä. Tossa kun on noi minihumpparit, ni mahtuuko tohon normi humppari? Täytyy mahtua, muuten ei tuu tästä mittää... |
the-Antero 29.12.2012 14:06:08 | |
---|
mopar: Vaikuttais ihan asialliselta, mut mitenkä on jos innostuu vaihtelemaan mikkejä. Tossa kun on noi minihumpparit, ni mahtuuko tohon normi humppari? Täytyy mahtua, muuten ei tuu tästä mittää... Veikkaan ettei mahdu ilman röytöä... Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
mopar 29.12.2012 14:14:00 | |
---|
the-Antero: Veikkaan ettei mahdu ilman röytöä... Näin vähä ajattelinki, joten skippaan tän. Edelleen niihin kaulaprofiileihin jos sais kommenttia, kiitos. |
fox 29.12.2012 14:45:59 | |
---|
the-Antero: Veikkaan ettei mahdu ilman röytöä... Oikeassa olet, mikkikolot on noita minihumppareita varten jyrsitty. Aika mielenkiintoinen "yhdistelmä" nelosversion Standardista (miniblokit otelautamerkkeinä) ja mikitys on nelosversion Pro/Special. Kyllähän minihumppareitten kokoisia mikkejä löytyy, jos se mikeistä kiinni on. Saa vaikka Firebirdin uusien versioiden todella kuumat keraamiset minit tuohon tilalle, jos ei (jostain syystä) tunnu siltä, että nuo kiinni olevat olis riittävän hyvät. Tai jos, niinkuin toisinaan asia tuntuu olevan, on mikit vaihdettava ihan "vaihtamisen ilosta, ja kun kaikki sanoo, että vaihtaa pittää..." |
fox 29.12.2012 14:51:44 | |
---|
mopar: Edelleen niihin kaulaprofiileihin jos sais kommenttia, kiitos. No, tuossa edellä mainitussa on slim taper, eli se ohut 60s profiili, ja kas, volute on palannut takaisin. Uusissa Standardeissa ja Specialeissa on hivenen paksumpi profiili koskapa sellaista ostajat haluaa. "Kuusykkönen" Standard on tuolla ohuemmalla profiililla. Kommentoinnista ei ole sinänsä hyötyä, kyllä sinun täytyy ihan ite se hahmottaa ja kokeilla mikä on omaan käteen se paras. Ei se 50s tyylin paksumpi profiilikaan mikään hirveä halko ole, itse tosin ehdottomasti tuota ohuempaa tykkään omissa soittimissa. |
mopar 29.12.2012 15:00:50 (muokattu 29.12.2012 15:03:23) | |
---|
fox: ...kyllä sinun täytyy ihan ite se hahmottaa ja kokeilla mikä on omaan käteen se paras. Ei se 50s tyylin paksumpi profiilikaan mikään hirveä halko ole, itse tosin ehdottomasti tuota ohuempaa tykkään omissa soittimissa. Joo, tämä on kyllä totta. Ei vaan näistä pikkukylistä löydy testimahdollisuuksia. :( On tossa mun Epiluurin LP Customissakin (vm. 2002/Korea) varmaan hiukan tukevampi kaula ku straton C, ja silläkin toimeen tulee. Eli ei sen mikään ultra-ohut tartte olla. Mikä kaularofiili muuten nuissa faded-gibsuissa on? |