Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: schaller floidia
1
Victor Helldriver
08.05.2012 14:55:41 (muokattu 08.05.2012 15:01:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moro!
 
http://www.thomann.de/fi/schaller_original_tremolo_lockmeister_c.htm
 
mitäs tää meinaa ku ois noin halvalla? onks kokemuksia? mitä vittua? ping pongia? ding dongia? kertokaas fiksummat.
 
http://www.thomann.de/fi/schaller_fr_tremolo_ii.htm
 
tähän malliin oon tutustunu ku laitoin frendin skebaan kiinni.ihan asialliselta vaikutti. frendi tilas kyl musamaailman kautta suoraan schallerilta ku halus spessuvärin ja hinta olikin sit jo reippaasti kovempi, kilkkeet luonnollisesti messissä...
 
mitenköhän thomannilta?
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Entropia666
08.05.2012 14:58:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Victor Helldriver: moro!
 
http://www.thomann.de/fi/schaller_original_tremolo_lockmeister_c.htm
 
mitäs tää meinaa ku ois noin halvalla? onks kokemuksia? mitä vittua? ping pongia? ding dongia? kertokaas fiksummat.

 
Toi on pikkusen leveempi sitten ku OFR. Mun deaniin esimerkiks ois jääny kanittamaan. Toisaalta taas esim. Jacksoneihin missä on schallerin lisenssi toi menee ilman ongelmia. Omassa jaksonissa on periaatteessa tommonen floideri, OFR:n pohjalevy vaikuttaa tukevammalta tavaralta ja muutenkin vähän fiksummin rakennettu (yhtenäinen palikka). Tosin kyllä tuokin varmasti hommansa hoitaa.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
Victor Helldriver
08.05.2012 15:03:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

toi toka linkittämäni talla oli aika iso siihen yhteen ltd:hen mihin laitoin sen ni joutu puuta repii irti kyl jonkiverran. en oikeen tiiä vielä et jos lähtis tilaamaan ni mihin skebaani sitä ees laittaisin vai laittasko oikeen mihinkään vielä ees.
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Entropia666
08.05.2012 16:23:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Victor Helldriver: toi toka linkittämäni talla oli aika iso siihen yhteen ltd:hen mihin laitoin sen ni joutu puuta repii irti kyl jonkiverran. en oikeen tiiä vielä et jos lähtis tilaamaan ni mihin skebaani sitä ees laittaisin vai laittasko oikeen mihinkään vielä ees.
 
Katoinkin nyt vähän tarkemmin, mulla on siis tommonen toka käytännössä. Huomaa jo ulkonäöstä että on erilainen verrattuna OFR. Toi sun eka linkittämä on sitten enemmän 1:1 OFR:n kanssa. Mitathan tossa thomannilla olis ku kattois.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
Jeszse
08.05.2012 16:30:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Katoinkin nyt vähän tarkemmin, mulla on siis tommonen toka käytännössä. Huomaa jo ulkonäöstä että on erilainen verrattuna OFR. Toi sun eka linkittämä on sitten enemmän 1:1 OFR:n kanssa. Mitathan tossa thomannilla olis ku kattois.
 
99 x 39,5mm näyttäis olevan molemmat pohjalevyt.
 
Karvamammutti: Mutta siulla on ultra-secks-Salovaara -ääni.| The Jasser Arafats | Alternaty
Victor Helldriver
08.05.2012 16:34:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nii joo onneks en katellu mittoja ollenkaan ja vertaillu vaan kuvista vaan. kunnon puusilmänä taas :D
 
mut siis joo lähinnä tota metallia hain takaa ettei sit ois mitään lisenssisontamatskua mitä saa heivaa roskikseen samointein.
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Jeszse
08.05.2012 16:39:27 (muokattu 08.05.2012 16:39:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Victor Helldriver: nii joo onneks en katellu mittoja ollenkaan ja vertaillu vaan kuvista vaan. kunnon puusilmänä taas :D
 
mut siis joo lähinnä tota metallia hain takaa ettei sit ois mitään lisenssisontamatskua mitä saa heivaa roskikseen samointein.

 
Joo siis kyllähän schallerin floikat on laatukamaa.
 
Vissiinki ainoo lisenssifloikka joka on oikeesti suoraan verrattavissa orkkikseen.
 
Karvamammutti: Mutta siulla on ultra-secks-Salovaara -ääni.| The Jasser Arafats | Alternaty
Entropia666
08.05.2012 16:43:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Joo siis kyllähän schallerin floikat on laatukamaa.
 
Vissiinki ainoo lisenssifloikka joka on oikeesti suoraan verrattavissa orkkikseen.

 
Gotohit myös, tosin ne on parempia ku OFR materiaaleiltaan (myös ergonomia ja käytettävyys). Ibanezin Edge on kanssa kehuttu laadukkaaks ja pikaisilla testillä sitä ollutkin.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
Victor Helldriver
08.05.2012 16:59:21 (muokattu 08.05.2012 17:01:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tiedossa on kyl mut hinta ku laskenu noin ni tuli heti mieleen joku ping pongi-osasto.

sanokoot kuka mitä haluaa noista pingpongeista mut meikäläinen ei sellasia kelpuuta. nähny ihan tarpeeks monta noita floyd rose logolla kulkevia halpiksia.
 
gotohit ja edget tuttui kans luonnollisesti.
ite yks gotoh mikä ei oikeen mieltä lämmitä ison kokonsa ja huonon holkkinsa takia. aikoinaan maksoin joku kuuskymppiä uutena ja ihmettelin ku ei löydy netistä paljoa tietoa.
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Jeszse
08.05.2012 17:11:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Victor Helldriver: tiedossa on kyl mut hinta ku laskenu noin ni tuli heti mieleen joku ping pongi-osasto.
 
Paljos se ennen on maksanu sit? Mun mielestä toi schallerfloikka on aina ollu tota sadanviidenkympin luokkaa thomannilla..
 
Stewmacillahan se on vähän viel halvempaa, koko setti satuloineen ja hilppeineen 120 euron luokkaa... http://www.stewmac.com/?PCR=1%3A100 … gedisplaycurrency&tab=¤cyid=7
 
Karvamammutti: Mutta siulla on ultra-secks-Salovaara -ääni.| The Jasser Arafats | Alternaty
Victor Helldriver
08.05.2012 18:36:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko? mä oon aina muistellu ettei alle 250e saa kelpoa floidia.
ja en kyl oo huomannu et tota tallaa siellä ois ollu ikinä ku oon miettiny ostoa.
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Antti1
08.05.2012 18:38:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Victor Helldriver: onko? mä oon aina muistellu ettei alle 250e saa kelpoa floidia.
ja en kyl oo huomannu et tota tallaa siellä ois ollu ikinä ku oon miettiny ostoa.

 
Et vaan oo osannut katsoa. ;)
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Jeszse
08.05.2012 18:39:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Victor Helldriver: onko? mä oon aina muistellu ettei alle 250e saa kelpoa floidia.
ja en kyl oo huomannu et tota tallaa siellä ois ollu ikinä ku oon miettiny ostoa.

 
No siis eihän tuol thomannilla krominen orkkisfloikkakaan maksa ku 205e, ja siinäki kaikki kilkkeet mukana.
 
Karvamammutti: Mutta siulla on ultra-secks-Salovaara -ääni.| The Jasser Arafats | Alternaty
lvaatamoinen
15.07.2012 22:33:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Victor Helldriver:
http://www.thomann.de/fi/schaller_fr_tremolo_ii.htm
 
tähän malliin oon tutustunu ku laitoin frendin skebaan kiinni.ihan asialliselta vaikutti.

 
Itte tiputin tuommosen kiinni Ibanezin RG:hen alkuperäisen Lo-TRS II:mn veitsilaakeroinnin tylsymisen takia. Hyvin kukkuu ja itse asiassa tuosta tuli ihan uusi kitara soinnin suhteen.
 
Huomaa myös että tossa tallassa on vaihdettavat "veitsenterät", eli ei tartte koko tallaa vaihtaa tai viilata kulumisen takia.
 
arppah8
15.07.2012 23:10:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lvaatamoinen: Huomaa myös että tossa tallassa on vaihdettavat "veitsenterät", eli ei tartte koko tallaa vaihtaa tai viilata kulumisen takia.
 
Saako noita oikeasti jostain?
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Mandarax
16.07.2012 00:26:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arppah8: Saako noita oikeasti jostain?
 
Ebaysta on löytynyt silloin tällöin. Joku muistaakseni kertoi myös saaneensa suoraan Schallerilta kun oli tiedustellut missäköhän niitä myydään.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Entropia666
16.07.2012 12:30:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mandarax: Ebaysta on löytynyt silloin tällöin. Joku muistaakseni kertoi myös saaneensa suoraan Schallerilta kun oli tiedustellut missäköhän niitä myydään.
 
Paljonkohan lie kustantavat? Uus pohjalevy kustantaa 40€.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
Mandarax
16.07.2012 12:53:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Paljonkohan lie kustantavat? Uus pohjalevy kustantaa 40€.
 
Pikaisesti guuglettamalla esim tuo suljettu kohde on samanlainen jota välillä näkyy, 10kpl Schallerin omia knife edgejä hintaan $2.99:
http://www.ebay.com/itm/NEW-Schalle … olo-Knife-Edge-Qty-10-/360363192653
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «