Aihe: Onko mikkien värivalinta ropleema?
1 2
P2
15.04.2004 15:05:47
SURfin omakuvasta toi ainaskin löytyy.

Hoho, oon nolo. Kenelläs se amfisound-lp sitten oli, aika samantyyppinen muistaakseeni?
LaXu
15.04.2004 23:30:19
Toi on Makarooni-lp eli Jim Reed.
ko. yksilö ei ole mun, mutta vastaava on tulossa mulle, toivottavasti jo tällä viikolla ehtii perille...

Kertoilepa sitten kokemuksia ja pistä kuvia. Mä ja mun lompakko tykkää kovasti edullisista laatukitaroista. :)
SURf
16.04.2004 07:44:47
Kertoilepa sitten kokemuksia ja pistä kuvia. Mä ja mun lompakko tykkää kovasti edullisista laatukitaroista. :)

Jepu.
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
Nazareth
16.04.2004 07:56:48
ei se mulle probleema oo. kuha toimivat
"Yks kalja ja yks lapin kulta."
p130
16.04.2004 17:10:18

Tietääkös kukaan pitääkö tämä kuulemani väite paikkansa: Seymour Duncanin metallikuorisissa mikeissä on (yleensä tai jopa aina) tuplacremet kuoren alla.

Eli kiertävät tällä tavalla DiMarzion "oikeuksia"...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
mongoloidi
16.04.2004 17:13:19
Ei tuota ongelmia.
Kunhan vaan pelittävät asiallisesti.
"Saksa on paska maa" - Seppo Räty
SURf
16.04.2004 19:32:38

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=15&t=56649&o=0&co=0

Kommentoin siis tarkemmin kuvien kera myöhemmin, nyt on vähän kiirus.
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
Juzzu
17.04.2004 09:04:57
Tietääkös kukaan pitääkö tämä kuulemani väite paikkansa: Seymour Duncanin metallikuorisissa mikeissä on (yleensä tai jopa aina) tuplacremet kuoren alla.

Eli kiertävät tällä tavalla DiMarzion "oikeuksia"...

Mielenkiintoista... Tuota voisi melkein SD-vöörumilta kysyä.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Tompsi
17.04.2004 12:18:19
Mielenkiintoista... Tuota voisi melkein SD-vöörumilta kysyä.

Joko aloitit asiasta topiikin? Ajattelin silmä tarkkana seurailla sen kehittymistä mutten pystynyt SD- foorumilta sitä paikantamaan.
Juzzu
18.04.2004 12:56:03
Joko aloitit asiasta topiikin? Ajattelin silmä tarkkana seurailla sen kehittymistä mutten pystynyt SD- foorumilta sitä paikantamaan.

Enpä ole vielä aloittanut. Pitää ens viikolla katella, taitaa ko. voorumin salasanat ja tunnarit olla työkoneella tallessa, sitten vasta pääsee kyseleen.
Kossu
19.04.2004 13:35:04 (muokattu 19.04.2004 13:37:07)
Tuo on kanssa yksi mielenkiintoinen Les Paul-kultin vakiokeskustelun aiheita. Minkäväriset mikit ovat aidoimmat 58-60 mallisessa Les Paulissa.

Alunperihän kaikki PAF:it olivat mustia, mutta sitten alihankkijalta pääsi ilmeisesti musta raaka-aine loppumaan ja kelojen päätyjä ruvettiin tekemään myös valkoisina. Eihän värillä ollut alunperin mitään väliä koska kelat eivät näkyneet joten väriä ei enää spesifioitu osia tilatessa.

Sitten näillä kokoonpanolinjan vanhoilla rouvilla oli laatikot työpöydän vieressä ja niissä oli 50-luvun lopulla sekaisin valkoisia ja mustia kelan päätyjä ja he poimivat sieltä sen värisen kuin sattui käsiin osumaan, eikä kukaan välittänyt hittojakaan.

Näin jatkuin kunnes 60-luvun lopulla sai ajatuksen että mikin kuoret huonontavat soundia ja irroitti ne. Pian huomattiinkin että osa mikeistä on kokomustia osa valkoisia ja osa zebroja - ja eikös sitten käynyt niin että zebroista tuli arvostetuimpia ja kalleimpia.

Aaah mint flame top with double zebra PAF:s.

No nythän on taas niin että suojusten pitää olla paikoillaan - jota minäkin kannatan, ei ne kuoret mitään soundia huononna.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Juzzu
19.04.2004 14:19:16 (muokattu 19.04.2004 14:21:14)
- ja eikös sitten käynyt niin että zebroista tuli arvostetuimpia ja kalleimpia.

En nyt mene takuuseen noista hinnoista, mutta olen antanut ymmärtää että tupla-kermaisia on ainakin tehty vähiten ja erään LP-foorum -postauksen (joku burst-keräillijä) niistä joutuisi myös maksamaan eniten.

Mutta voihan tuota muistaa väärin, ja so not, oli asia sitten miten päin vaan. :o)

EDIT: tuo "tehty vähiten" tarkoitti siis sitä, että niitä on sattumalta tullut vähemmän. Kuten Kossu ansiokkaasti tuossa selvittikin mikkien värejä ei mitenkään tarkoituksella valkkailtu.
Juzzu
20.04.2004 14:56:48 (muokattu 20.04.2004 14:59:39)
Enpä ole vielä kysynyt tuota sd-voorumilta, mutta tässä LP:ssa on seth loverit, joista on kuoret poistettu.. Ja mitä alta paljastuikaan: http://home.woh.rr.com/dbartosik/90%20Classic%20Dbl%20Whites.jpg

EDIT: tjaahas, lisää tietoa.

You can get Double Creme from Seymour Duncan. It is a special order and only available with pickups that are covered. Neat thing is that the cover is only placed on the pickup, not soldered. They come in a S.D. Custom Shop case. They cost a bit more, but they are available. Dimarzio holds the Double Creme market in Uncovered pickups only.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)