bize 18.04.2012 15:08:33 | |
---|
Audio-Technica ATH-M50S Erittäin jees, hyvä lineaarinen ja tarkka soundi alinta botnea myöten, suljetut, keikoilla kestäväksi todetut ja löylyä riittää. Impedanssi 38 ohmia. |
Katti 18.04.2012 16:31:48 (muokattu 18.04.2012 16:32:29) | |
---|
bize: Audio-Technica ATH-M50S Erittäin jees, hyvä lineaarinen ja tarkka soundi alinta botnea myöten, suljetut, keikoilla kestäväksi todetut ja löylyä riittää. Impedanssi 38 ohmia. Olin juuri tuomassa samaisen mallin keskusteluun... Itselläni ollut nyt muutamia vuosia ja tykkään... Senkun HD:t läks muualle, kun nää saapu, eikä pelkästään sen niiden mukavamman istuvuuden takia. e: siis nimen omaan HD25:set... Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa... |
duane 19.04.2012 10:15:54 | |
---|
bize: Audio-Technica ATH-M50S Meillä on laivalla tollaiset yökerhon ja teatterin kiinteinä luureina. En tykkää yhtään, kupit pyörii miten sattuu ja kaiken lisäksi tyynyjen pinta murenee rikki hiljalleen. Tulee käytettyä vaan äärimmäisessä hädässä, HD25:t kulkee mukana aina jos on jotain vakavampaa käyttötarkoitusta.. katellaan... |
sammakko54 19.04.2012 19:22:27 | |
---|
Tyhmä kysymys, mutta näyttää niinkuin nuo hd25 olisivat pienemmät kuin normikokoiset sulkevat luurit. Eli peittävätkö nuo vain korvan, mutta korva ei mahdu luurien sisälle? Jos on näin, niin miten livetilanteessa kuulet noista tarpeeksi lavamökän ja miksauksen yli ilman että huudatat niitä niin että sattuu? Ovatko monitorihommiin sitten sopivat? perunamuusikoiden.net |
Kallekorvola 19.04.2012 19:58:34 (muokattu 19.04.2012 19:59:31) | |
---|
sammakko54: Tyhmä kysymys, mutta näyttää niinkuin nuo hd25 olisivat pienemmät kuin normikokoiset sulkevat luurit. Olet katsonut oikein. Eli peittävätkö nuo vain korvan, mutta korva ei mahdu luurien sisälle? Näin juuri. Jos on näin, niin miten livetilanteessa kuulet noista tarpeeksi lavamökän ja miksauksen yli ilman että huudatat niitä niin että sattuu? Ovatko monitorihommiin sitten sopivat? Helposti. Niissä on aika kova puristus. Ja korvaan ääni menee sisään siitä reiästä. Ei koko korvalehden ympäriltä. Riittää, että sen reiän päällä on este. IEM-napitkin toimivat, vaikkeivät peitä koko korvaa. Monitorihommiin ovat mitä sopivimmat. Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Valitse kaksi mieleisintä vaihtoehtoa. |
bize 19.04.2012 21:12:42 | |
---|
duane: Meillä on laivalla tollaiset yökerhon ja teatterin kiinteinä luureina. En tykkää yhtään, kupit pyörii miten sattuu ja kaiken lisäksi tyynyjen pinta murenee rikki hiljalleen. Tulee käytettyä vaan äärimmäisessä hädässä, HD25:t kulkee mukana aina jos on jotain vakavampaa käyttötarkoitusta.. Tyynyjä saa uusia ja yhdet kestää sen pari vuotta. Omaan korvaan AT:n soundi toimii sen verran paremmin HD25:n verrattuna että siedän sen kuppien pyörimisen. :) |
duane 20.04.2012 15:45:47 | |
---|
bize: Tyynyjä saa uusia ja yhdet kestää sen pari vuotta. Omaan korvaan AT:n soundi toimii sen verran paremmin HD25:n verrattuna että siedän sen kuppien pyörimisen. :) Juu, tää on vaan niin "henk.koht mieltymys" -kysymys. Molemmilla (ja monilla muilla) luureilla pääsee maaliin, mulle parhaiten toimiva ratkaisu on edelleen HD25. Jokunen vuosi sitten hukkasin edelliset senkut ja pohdiskelin ja testailin vakavasti kyllä muitakin vaihtoehtoja.. katellaan... |
Cza 08.05.2012 02:37:51 | |
---|
Saako noihin Senkun HD25 -luureihin jotain muuta korvatyynyä kuin tuota mikä niissä defaultisti on. Materiaali on nimittäin todella inhottavan hiostavan nihkeä, varsinkin kesällä ulkoilmatapahtumissa. Onko tälläistä BD-990 -tyyppistä kangastyynyä saatavilla? "Mun vasen jalka on ihan käsi" - Cza |
Cza 08.05.2012 02:45:34 | |
---|
"Mun vasen jalka on ihan käsi" - Cza |
jorma666 08.05.2012 02:57:05 (muokattu 08.05.2012 02:59:31) | |
---|
Cza: Vastaan itse omaan kysymykseeni toteamalla, että ainakin jossain Thomannin paketeissa näkyy tuollaiset kangaspädit luureihin. Esitän uuden kysymyksen. Thomannilta etsiessä Sennheiserin HD-25 -luureja, löytyy niitä yhteensä 7 erilaista pakettia. Mitä eroa näillä malleilla on? Mikä seuraavista on uusin/paras/suosteltavin? http://www.sennheiser.com/sennheise … ts_headphones_502188?Open&row=4 Erimittaisilla piuhoilla, erilaisilla korvatyynyillä jne. Lue noitten luettelemiesi kohteitten kuvaus, siellä mun mielestä eroavaisuudet mainitaan aika selvästi. HD25 SP on halpisversio, selkeästi huonomman kuuloinen kuin orkkismalli. Siitäkin tarkempaa tietoa valmistajan omilla sivuilla. Meni melkein minuutti kun googletin. Itse ottaisin tuon mallin, jossa impedanssi 70 ohmia, suora johto ja korvatyynyt veluuria. we call it music - they call the cops |
Netistä: As far as I understand it: hd-25 II -->Generic name for the series but usually refers to the hd-25-1 II. hd-25-1 II --> The standard 70 ohm version. I have had these for over 10 years. hd-25-C --> hd-25-1 with a coiled cord hd-25 LE --> hd-25-1 without the velour earpads (which I rather like), with a cheaper carrying bag for a few dollars less. hd-25-13 --> The 600 Ohm "pro" version. hd-25 SP --> A different headphone with a similar name and concept. Smaller drivers, fiddly headband, double sided cord. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
dewil 08.05.2012 11:25:24 | |
---|
Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
Pauli Lappalainen 08.05.2012 12:08:44 | |
---|
Sitten kun haetaan broadcast-osaston referenssikuulokkeita, niin nuo lienevät sellaiset. DT-48 vekottimia on tehty jostain WW II:sta saakka. Soundi noissa on totaalisen neutraali ja saattavat tuntua jopa keskialuevoittoisilta kun verrataan vaikkapa DT 250 vehkeisiin. http://europe.beyerdynamic.com/shop … tage/studio-headphones/dt-48-e.html Aika hinnakkaat ovat, mutta.. |
sammakko54 17.07.2012 21:44:32 (muokattu 17.07.2012 21:46:24) | |
---|
perunamuusikoiden.net |
Örkinrumilus 23.08.2012 00:06:24 | |
---|
Nonni, nyt tarvis audio technican käyttäjiltä visioo. Mul o tos pöydäl testissä beyerdynamic 770m ja hd 25:set. Diggailen enemmän senkun soundista ja beyerin mukavuudesta. Osuuko noi audio technicat kuinka hyvin tohon senkun soundi / beyerin istuvuus - kombinaatioon? Kiitos & anteeks -Örkki- |
Katti 24.08.2012 10:09:59 | |
---|
Örkinrumilus: Nonni, nyt tarvis audio technican käyttäjiltä visioo. Mul o tos pöydäl testissä beyerdynamic 770m ja hd 25:set. Diggailen enemmän senkun soundista ja beyerin mukavuudesta. Osuuko noi audio technicat kuinka hyvin tohon senkun soundi / beyerin istuvuus - kombinaatioon? Kiitos & anteeks -Örkki- Parhaiten jyvälle tietysti pääsisit kun kävisit kuuntelemassa ko. luureja jossain. Vaikee se on sanoa toiselle, mikä niissä on hyvää, ja mikä huonoa, kun kuitenkin sekä Senkku että AT on jo sen verran hyviä luureja, että ne erot on enemmänkin makuasioita... Beyeristä ei ole oikein mulla mitään käsitystä kun ei itsellä semmoisia koskaan ole ollut, mutta mitä soundiin tulee niin Senkut läks mulla vaihtoon 2 pääasian takia, joista diggasin enempi Audio Technicassa, (tai pitäiskö sanoa, että ei varmaan olis vaihtunu muuten mutku tartti vaihtaa eniveis, niin ajattelin sit avata silmiäni ja onneksi niin tein, koska itse diggaan AT:n luureista kovin) 1) volan määrä (teen etupäässä monitorihommia, jolloin luureista pitää saada hönkää irti tarvittaessa) 2) Midbasson alueen erottelu. Tästä olen kinastellut useammankin Senkku-hahmon kanssa mut mun mielestä (korostan että tää on subjektiivinen näkemys) toi erottelu alemmalla keskialueella ja midbassoissa on parempi noissa AT:n luureissa... Se kaikkein korkein diskantti on kanssa mun mielestä hieman ylikorostunut Senkuissa (again, täysin subjektiivinen, minun näkemykseni) Myös istuvuus on ainakin mun päähän huomattavasti parempi noissa AT:n luureissa kuin Senkuissa oli... Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa... |
Örkinrumilus 24.08.2012 17:05:16 (muokattu 28.08.2012 01:14:22) | |
---|
tässä vähän itse itselleni vastaten, tai yhden ehdokkaan lisää esitellen: shuren srh840. koekuuntelin tänään noita ristiin senkkujen kanssa ja yllätyin positiivisesti. senkun yläalue on minun mielestäni liian kirkas, jopa hieman pistävä. shure oli sillä osa-alueella huomattavasti mukavampi. shure myös lupaa 1khz kohdalla 102db herkkyyden, ja tämä myös kuulosti siltä. ja myöskin alakerran osalta pisteet shurelle, juurikin ylläolevassa kirjoitetut seikat senkusta pätevät myös verrattaessa shureen. myös napakkuus ja vaimennus, sekä hinta, ovat senkkujen tasolla. miellytti vaan soundillaan enemmän ja olivat mukavat käyttää :) taitaa tulla shuret kokeiluun.. -örkki- "Miksei kuulu ääntä?!" "Laita signaalipiuha kiinni mikseriin.." |
frenzie 17.08.2013 01:41:24 | |
---|
Mulla kaks paria hd-25 toiset käytössä ja toiset varalla aina keikoilla mukana, eli niille ääni minulta. Samoilla luureilla hoitaa keulan ja mikämikämaan ilman ongelmia, paremman puutteessa voi ruuvata jotain neuvoa antavaa In-ear ryhmällekin. |
eetuss 17.08.2013 10:58:42 | |
---|
Mun kokemuksen mukaan no Hd25:set on loistavat niille, kenelle ne sopii. Ehkä pienen kokonsa vuoksi riippuu ihmisen muodoista sattuuko ne sopimaan. Jos ne ei sovi, eristys ei pelaa ja soundi on paska. Mulle sovivat erinomaisesti. - Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you. |
Jaava 17.08.2013 11:24:50 | |
---|
Mulla on beyerin dt250. Soundi on hyvä ja mukavuus päässä ensiluokkainen, mutta livetilanteissa mä vähän kaipaan sitä, että kuulokkeet kääntyisivät, jotta olisi mahdollista vaan iskeä toinen kuuloke nopeasti korvalle. Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari |