Kivijalka 29.04.2012 14:09:37 | |
---|
Minun kaikki kitarani soittavat väkisin AC/DC:n riffejä. Se on ihan hemmetin hyvä asia, se. :) A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
Epi 29.04.2012 14:56:00 | |
---|
the-Antero: Jos Sg:ssä olis hihnatappi samassa kohti kuin esim stratossa niin veikkaan ettei kaula sukeltaisi, mutta se olisi todella tyhmä paikka sille tuossa kitarassa :D Kerro tuo Iommin Tonylle, se voi olla eri mieltä... Kun miehet rumenee niin soitto kovenee! |
rheinone 30.04.2012 17:07:58 | |
---|
Meikäläiselläkäään ei oo mitään pahaa sanottavaa SG:stä. Paras. "Ääääh, paskapuhetta johon ei viitti ees kommentoida :D" - jäsen Void:in kommentti SG:n mitättömästä sustainista. |
lonelyplayer 30.04.2012 20:04:04 | |
---|
fox: Tuo on ongelmallista kyllä.. Siinä on joku Krieger-syndrooma. Voisi auttaa, jos hinkkais sitä SG:tä sellasella "inkkarikuvioidulla" leveellä hihnalla. Kannattaa varoa kuitenkin, ettei sitten siitä kitarasta lähde ainoostaan jotain Soul Sacrificea, Black Magic Womania tai vastaavaa.. ;) Niin pahaks on jo mennyt että parempi olisi myyntiin laittaa. Santana varsinkin (korvamato) kauhistuttaa... |
lonelyplayer 01.05.2012 00:03:07 | |
---|
carcase: Morjensta vaan. Ajattelin piruuttani täältä kysellä soittokokemuksia Gibson SG:stä, Itellä on nyt tällä hetkellä kaks G:n Exploreria, joista tykkään kuin hullu puurosta. Nyt kaasuttais tuo SG visuaalisestikin ja muutenkin ahtaassa makkaristudiossa tuollainen sulavalinjainen olis mukavempi. Sen verran korvessa asun ettei täällä mitään gibsoneita pääse missään musakaupoissa testaamaan joten ennenkuin lähden seikkaileen ihmisten ilmoille ajattelin kysäistä täältä vähän alustavaa informaatiota. Millainen tuo on istualtaan soittaa? Onko kauheesti soundi eroa Explorerin kanssa, kun eiks ton SG:n runko ole aika ohut ja muutenkin aika pienehkö? Sooloura ainakin näyttää sille että helposti pääsee viimesillekin nauhoille.. Luin jostain että on hieman kaulapainoinen, pitääkö paikkansa ja onko pahastikin? Muutakin infoa saa mielellään kertoa heikkouksia ja plussia.. Ja toivomus on että pidetään aihe Gibsoneissa, mua ei kiinnosta Tokait tai mitkään kapitalistikommunistien tusina pökäleet. On se yksi parhaita kitaroita, pelkästään istuallani olen soitellut. Varmaan voi seistenkin soittaa... Makuullakin kerran kokeilin...mutta huomasin että vieressähän olikin nainen... Mulla ei Exploreisista kokemusta mutta kyllä SG on varsinainen rähinäkitara. Kapitalistikommunisteja en ole enään pitkään aikaan äänestänyt. Ovatkohan edes hallituksessa enään... Heikkous on ohut kaula, katkeaa helposti. |
Gabe 01.05.2012 00:26:59 | |
---|
lonelyplayer: Heikkous on ohut kaula, katkeaa helposti. Mikä SG sulla olikaan? Ainakin tuossa standardissa on niin paksu kaula että sen luulis kestävän vaikka mitä :D Taittuva lapa taas on se heikoin lenkki kyllä siinäkin. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
WinterMad 01.05.2012 10:41:38 | |
---|
Gabe: Mikä SG sulla olikaan? Ainakin tuossa standardissa on niin paksu kaula että sen luulis kestävän vaikka mitä :D Taittuva lapa taas on se heikoin lenkki kyllä siinäkin. Itse veikkaisin pikemminkin rungon päässä olevan kaulaliitoksen kestävyyttä. Sehän on Les Pauliin verrattuna jonkin verran pidemmällä rungossa ja massaa on ympärillä vähemmän.. Tämä kun yhdistetään vielä lapakulmaan niin kaulaa voidaan luonnehtia aika herkäksi? |
Gabe 01.05.2012 12:08:44 (muokattu 01.05.2012 12:09:02) | |
---|
Mitä itse vertasin niin eihän siinä sitä kosketuspintaa ole vähemmän, vai mitä tarkoitit? En ole ainakaan kuulut yhtään joka olisi siitä kohtaa rikki mennyt. Kaula taitaa olla pari nauhaa pidemmällä mutta on sitä pidempiäkin näkynyt. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
rheinone 01.05.2012 12:09:11 | |
---|
lonelyplayer: Heikkous on ohuin kieli, katkeaa helposti. Hä? Just soitin Stratolla, ja katkeshan se kieli siitäkin. There's plenty good money to be made.
Supplying the Army with the tools of the trade. |
Itse en enää osaa keikalla soittaa muilla skeboilla kuin SG:llä. Kepeys, ketteryys ja kaulaliitoksen sijainti ulkona rungosta viehättää. Sekä tietysti myös soundi. Ja ulkonäkökin :) |
hallu 08.05.2012 10:53:32 (muokattu 08.05.2012 17:35:10) | |
---|
Ihan hirveitä SG kaasuvaivoja:-) tuolla toisessa ketjussa vakuutin että en osta sellaista vasta kuin kolmen vuoden päästä (tai täsmälleen ottaen kahden vuoden yhdentoista kuukauden kolmen päivän kahdentoista tunnin ja kahdenkymmenen minuutin päästä). Nyt en ole ihan varma jaksanko odottaa millään. Onneksi minulla ei vielä ole rahaa tarpeeksi säästössä, mutta lomarahoista tai viimeistään vaimon veronpalautuksista sen saisi:-). Vääntelehtii täällä ja kärsii:-D ei ole apua LesPaulista kun SG:tä himoitsee. Gibsonin Blueshawk olisi muuten pirun kiinnostava myös. Musafasulla oli johonkin kuuteensataan käytettynä sellainen sininen sunburst Blueshawk, jossa oli mikkikytkin kierrettävä kananpää ja salmiakin muotoiset asemamerkit. Hitsin hieno kitara jonka olisin ostanut siltä seisomalta jos olisi ollut rahaa. Toinen kiinnostava oli musafasulla 1300 euroa Ruokankaan mojoblues telekasteri. Oli meinaan ehkä hienoin tele mitä olen ikinä nähnyt ja hinta vain tuhatkolmesataa!?!? en tajua miksi se oli niin älyttömän halpa, mutta eipä ollut rahaa silläkään kertaa. Pitäs varmaan kerätä joku parin tonnin taskuraha, että aina kun näkee noita "uskomattomia" löytöjä niin pystyisi tarraamaan kiinni. En usko että kukaan koskaan enää tulee ostamaan noin halpaa Ruokangasta. En viitsi enää mennä katsomaan joko se on mennyt, koska sattuisi vain sieluun jos se siellä olisi eikä edelleenkään pystyisi ostamaan. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Gabe 08.05.2012 12:22:01 | |
---|
Voi hallu parkaa :/ Gas on kyllä kamala vaiva. Taisin siellä toisessa ketjussa sanoakin että katsotaan kuinka äijän käy tuon rajan kanssa ;D Mulla gas on onneksi nyt vähän helpottanut. SG on kyllä se the kitara ainakin minulle. Eli jos olen myymässä niin olen joko seonnut täysin tai katkonut molemmat kätenä. Oletko jo päättänyt onko se nyt Standard vai 61? Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
Laulava Kylätohtori 08.05.2012 12:29:36 | |
---|
hallu: En viitsi enää mennä katsomaan joko se on mennyt, koska sattuisi vain sieluun jos se siellä olisi eikä edelleenkään pystyisi ostamaan. Ei kannatakaan. Yhtälailla se kirpaisee sieluun, jos näet, että se on mennyt, etkä voi sitä enää saada..... San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano... |
Spiral 08.05.2012 12:33:36 | |
---|
Mullakin on alkanut tuo SG kiinnostamaan lähinnä keveytensä (?) ja ergonomisuutensa takia, siis verrattuna Les Pauliin. Mitesn nuo Standardien perusmikit, eivät taida olla mitkään tykit? |
Gabe 08.05.2012 12:38:40 | |
---|
Kolmen kilon molemmin puolin nuo keikkuu painonsa puolesta :) Perus mikit ei mun mielestä ole niin paskat kuin keskustelupalstoilla huudellaan. Mut kokeile itse, eihän nuo paha ole vaihtaa jos ei miellytä :) Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
novo 08.05.2012 12:59:36 | |
---|
Spiral: Mullakin on alkanut tuo SG kiinnostamaan lähinnä keveytensä (?) ja ergonomisuutensa takia, siis verrattuna Les Pauliin. Mitesn nuo Standardien perusmikit, eivät taida olla mitkään tykit? Ihan saakutin kuuma omaan makuun oli tallamikki ja melko eleetönkin. Melko botnekas, sopii kyllä raskaamman musan vääntöön kivasti. Et ihan on kyl siitä kiinni, että mistä digaa ja mitä soittaa. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." |
hallu 08.05.2012 17:33:17 | |
---|
Gabe: Voi hallu parkaa :/ Gas on kyllä kamala vaiva. Taisin siellä toisessa ketjussa sanoakin että katsotaan kuinka äijän käy tuon rajan kanssa ;D Mulla gas on onneksi nyt vähän helpottanut. SG on kyllä se the kitara ainakin minulle. Eli jos olen myymässä niin olen joko seonnut täysin tai katkonut molemmat kätenä. Oletko jo päättänyt onko se nyt Standard vai 61? No en ole päättänyt. Standard miellyttää silmää enemmän, vaikka ei se pöllömpi ole 61RI:kään niissähän näyttää olevan todella vähän eroa. Tuolta maailman foorumeilta käväisin katsomassa, niin siellä sanottiin, että 61RI:sä olisi vähän ohuempi kaula ja lyhyempi kaulaliitos ja keho yhdestä palasta ja vissiin erilaiset mikit (ainakin ne mikit on LP tyyliin kehystetyt). Soundiltaan se olisi kuulemma vähän vintagemaisempi. Itse tykkäisin Standardin tukevammasta kaulasta ja pidemmästä kaulaliitoksesta, mutta kun kaupassa noita rinnakkain hypistelin, niin en kyllä huomannut mainittavaa eroa kummassakaan vaan hyvin samalta ne tuntuivat. Täytyy sitten kun on ihan tosi mielellä liikkeellä, kokeilla ihan sähköisesti alkaisiko taipua jommalle kummalle kannalle. Tällä hetkellä tuntuu vähän, että sama kumpi kunhan se on viininpunainen:-) taino kyllä mustakin käy:-D Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Tympee Huttunen 08.05.2012 17:47:17 | |
---|
Spiral: Mullakin on alkanut tuo SG kiinnostamaan lähinnä keveytensä (?) ja ergonomisuutensa takia, siis verrattuna Les Pauliin. Mitesn nuo Standardien perusmikit, eivät taida olla mitkään tykit? Mun mielestä oman Standardin mikit oli huonot. Soundi ei todellakaan ollut erotteleva ja lisäksi mikit olivat todella häiriöherkät. |
Johann Onn 08.05.2012 18:42:44 | |
---|
|
rheinone 08.05.2012 19:27:49 | |
---|
Lastinen: Mun mielestä oman Standardin mikit oli huonot. Soundi ei todellakaan ollut erotteleva ja lisäksi mikit olivat todella häiriöherkät. Mulla oli 2000-luvun Stankku, ja tykkäsin kyllä 490R/498T-mikeistä. Koko kitara tosin lähti kiertoon kun hommasin Stankku '62 reissuen vuodelta 1986. Siinä on ihan PAF:fit vain. Toimii nekin mainiosti. There's plenty good money to be made,
Supplying the Army with the tools of the trade. |