Aihe: Cubase offtimessä?
1
marke-
17.04.2004 08:46:46
Eli mulla on Cubase SX jolla oon nyt alkanu nauhotteleen.. viikon oon sillä leikkiny ja ongelma on seuraava:

Kaveri soittaa rumpuraidan klikin kanssa ja lähettää sen netin kautta mulle. No, lyön rumpuraidan cubaseen ja kuuntelen, että jees. Sit soitan kitarat päälle ja mitäs v***a? Rumpuraita ja kitararaita menee noin neljäsosa tahdin (160 tempo) eri tahtiin.
Kitara tulee vähän jäljessä. (sama homma jos kitaraa soittaa pelkästään klikin kanssa.) Nauhottaessa iskut tuntuvat menevän kohdalleen, mutta kuunnellessa ei.
Rytmikorvassani ei ole vikaa (näin paljoa), sillä kun kitararaitaa siirtää karvan verran taaksepäin, rumpu+skeba natsaa ku nyrkki silmään. Alkaa vaan risoon tää millintarkka siirtely, joten kokeneemmat vois kertoo, että mistäköhän tämmönen vois johtua? Konetehoissakaan ei pitäs olla vikaa..
No chiefs, all indians.
Niq
17.04.2004 08:56:29

Mikäs on äänikortti? Kuulostaa ihan latenssilta minun korvaani tuo. :)
I have a cunning plan
Joel Harald
17.04.2004 10:28:38
Syy tähän on äänikortti. Varsinkin kaikki Creativen kortit meinaavat jäädä jälkee. Joskus koitin ihan huvikseen Live! -kortilla nauhoitusta. Latenssia tuli juuri joku sekunti.
Aerodactev
17.04.2004 10:41:23
Se on taas kunmallista, kun Creativen Soundblaster audioPCI 128:lla ei tule latenssia nimeksikään. Joskus saattaa hieman laahata, näin on käynyt kuitenkin ehkä 300 raidan nauhoitushistorian aikana 2 kertaa.
If it's good, it must be progressive!
ANDREY BOLSHAKOV - MACTEP OF CXPED!!!
Niq
17.04.2004 17:49:24

Se on taas kunmallista, kun Creativen Soundblaster audioPCI 128:lla ei tule latenssia nimeksikään. Joskus saattaa hieman laahata, näin on käynyt kuitenkin ehkä 300 raidan nauhoitushistorian aikana 2 kertaa.

Ihme juttu kyllä tuo creativen SB128, joskus aikanaan tuli äänitettyä tuolla kortilla, eikä latenssista ollut tietoakaan. Enpä tainnut tuntea koko sanaa. :)
I have a cunning plan
Gypsy
17.04.2004 18:38:29

-------------------------------------------------------------------

Ihme juttu kyllä tuo creativen SB128, joskus aikanaan tuli äänitettyä tuolla kortilla, eikä latenssista ollut tietoakaan. Enpä tainnut tuntea koko sanaa. :)

Millä ohjelmilla ootte äänitelly? Mulla on SB PCI 128 ja cubasen kanssa siinä on viive lähemmäs sekunnin ilman säätämisiä. No, nyt sain viiveen helvetin pieneks ASIO4ALL ajurilla, mutta on siinä kuitenkin vieläkin sen verran, että sen kuulee.

Cakewalkkia ja muita kun oon joskus kokeillu niin viivettä ei oo. Mulla noi isot viiveet on pelkästään cubasen kanssa.

Ite en jaksa enää tapella tietokoneitten kanssa. Taidan näyttää tietokoneelle vasaraa ja ostaa kunnon äänitysvehkeet.
niko
18.04.2004 15:41:47
Taas ihmettelen, kun 1000 euron äänityssoftan kaveriksi ei ole viitsitty ostaa sb:tä kalliimpaa äänikorttia.
Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku.
Gypsy
18.04.2004 16:35:23 (muokattu 18.04.2004 16:57:33)
Taas ihmettelen, kun 1000 euron äänityssoftan kaveriksi ei ole viitsitty ostaa sb:tä kalliimpaa äänikorttia.

Niin, eikö oliskin mukavaa, jos kaikilla olis niin paljon rahaa kun sulla, että vielä 1000 euron ohjelman oston jälkeen uuden äänikortin osto olis pelkästä viittimisestä kiinni?
KeljuK
18.04.2004 17:25:09
Niin, eikö oliskin mukavaa, jos kaikilla olis niin paljon rahaa kun sulla, että vielä 1000 euron ohjelman oston jälkeen uuden äänikortin osto olis pelkästä viittimisestä kiinni?

Tai senverta järkeä että hankkii aluksi vaikka kevyemmän softan, ja kelvollisen äänikortin sillä tonnilla. Tuhannen euron ohjelmasta kun ei paljoa hyötyä ole ilman kunnon korttia.
Gypsy
18.04.2004 17:38:22 (muokattu 18.04.2004 17:39:44)
Tai senverta järkeä että hankkii aluksi vaikka kevyemmän softan, ja kelvollisen äänikortin sillä tonnilla. Tuhannen euron ohjelmasta kun ei paljoa hyötyä ole ilman kunnon korttia.

No niinpä. Mutta mahollisuuksiahan on vaikka mitä. Entäpä jos uus kortti ostetaan ens kuun palkasta?

Mulla itellä on samat latenssiongelmat, ja jos täällä neuvoo kysyisin, niin varmasti sanoisitte, että mulla on laiton kopio. Mun "laiton" kopio on kuitenkin riffin mukana joskus tullu Cubase VST32 demoversio mitä aina sillontällön tulee testattua. Tosin neuvoja en tarvi kun tiedän missä on vika.
d-iivil
19.04.2004 08:07:43
Millä ohjelmilla ootte äänitelly? Mulla on SB PCI 128 ja cubasen kanssa siinä on viive lähemmäs sekunnin ilman säätämisiä. No, nyt sain viiveen helvetin pieneks ASIO4ALL ajurilla, mutta on siinä kuitenkin vieläkin sen verran, että sen kuulee.

Kiitos hyvästä vinkistä! Itselläni kun ei tuosta Herculeksen kortista löydy ASIO-tukea lainkaan (tai ajureita siis..), mutta tuolla Asio4All paketilla sain ASIOn pelaamaan kuin unelma, latenssikin pysyy alle 10ms mikä on jo varsin reilusti siedettävyyden rajoissa :) Plussaa tuli.
Reddie
23.06.2004 20:11:06
Okei, eli ku meikäläisellä on Nuendo niin milläs ilveellä saisin sen tottelemaan noita ASIO4ALL ajureita? Auttakaa tyhmää?
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)