Gabe 21.03.2012 08:35:54 | |
---|
Ernie Ball .009-.042 Super Slinky on ollut ehdoton suosikki jo jonkun aikaa. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
Spirocore 21.03.2012 13:51:42 | |
---|
Mistähän saisi halvalla ison läjän kieliä? Olen jo pitkään pitänyt DR:n DDT 11-54 -settiä lähtökohtana, eikä viitsisi maksaa mitään Musamaailman hintoja noista. Voisikohan noita (tai no, miksei jotain muitakin) ostaa bulkkina jostain, siis merkittävällä säästöllä? You can pick your friends and you can pick your nose, but you can't pick your friend's nose! |
Numb 21.03.2012 14:26:57 | |
---|
Terv. Kikki Hiiri |
Kime86 21.03.2012 15:07:54 | |
---|
Olen käyttänyt tässä muutaman vuoden ajan Ernie Ballin 11-48 settiä, eli Power Slinkyjä. Ja eipä ole ollut valittamista. -Kime |
Decadetroll 21.03.2012 16:32:53 (muokattu 21.03.2012 16:34:58) | |
---|
Spirocore: Mistähän saisi halvalla ison läjän kieliä? Olen jo pitkään pitänyt DR:n DDT 11-54 -settiä lähtökohtana, eikä viitsisi maksaa mitään Musamaailman hintoja noista. Voisikohan noita (tai no, miksei jotain muitakin) ostaa bulkkina jostain, siis merkittävällä säästöllä? Ebay.com on aika toimiva ollut, itse olen hankkinut nykyään aina kieleni amöriikan mantereelta, hinnat ovat yleisesti tyyliin d'addarioita 10 settiä ~35e ja ernie ballit hiukan kalliimpia noin yleensä. Edit.. posteineen tietty. Tilaa 10 seteissä niin menee helposti alle tullausrajan. Webstrings.com on myös testattu juttu, joskus tilasin 20 settiä, maksoi jotain 50e luokkaa plus verot. don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
we're gonna kick you, kick you! |
Mental_Schok0_Gummi 03.05.2012 19:52:31 | |
---|
Yritin saada Gibsonin kielet. Se oli minulle hyvin tärkeää. Nyt on Roto Reds'it. Minulle uusina aikalailla. Vahvuus: 11-48. Muutoin olen pitänyt Rotosoundin kielistä. Suosittelisin Roto Yellows'ia monille, vahvuus 10-46. MSG + Menta, Shokolat, Mastik (isr. tyttötrio) + Shocking Blue ||=> -no siinäpäs net wiritykzet tähän käyttäjänimeen ;-D |
Mental_Schok0_Gummi 03.05.2012 20:19:16 (muokattu 03.05.2012 20:21:45) | |
---|
Roto Reds. Näitä en ole huomannut aikaisemmin. Ovat vielä asentamatta. Vahvuus: 11-48. En voinut kieltäytyä. Aiemmin kysyin Gibsonin kieliä. Niitä ei ollut saatavilla. Pitkään käytin GHS:ia. Vaan halusin totaalista muutosta tähän. (Jonkin kerran GHS oli tuottanut pettymyksen.) Eräs syy: ylimääräinen ylä-E. Ainakin minulla tuppailevat katkeamaan. Rotot kestänäeet yllättävän hyvin tähän asti. Aggressiivinen soittotyylini toki kuluttaa kieliä. MSG + Menta, Shokolat, Mastik (isr. tyttötrio) + Shocking Blue ||=> -no siinäpäs net wiritykzet tähän käyttäjänimeen ;-D |
Rokkijumala 2.0 03.05.2012 22:09:59 | |
---|
Ostin noita thomannin valuestrigsejä muutaman setin, ja ainakin tämä ensimmäinen kymppisetti tuntuu aivan yhtä hyvältä kuin mikä tahansa muukin kielisetti. Toimivat floikankin kanssa hyvin ja pitävät vireen hyvin. Vaikka kuluisivat hiukan nopeammin niin halvemmaksi tulee kuitenkin kun setti masaa 0.99e. |
Wallied 03.05.2012 22:30:44 | |
---|
Vaihdoin puoli vuotta sitten EB:n 10-52 setistä 11-54 settiin, enkä tuolloin juuri havainnut eroa. Nyt kun vaihdoin takaisin 10-52 settiin, täytyy todeta, notta ovat huomattavasti( ei paljon, vaan huomattavasti) paremmin itselleni sopiva vaihtoehto. Edelleenkään ei ole käytössäni yhtään Ernie Ballin kieltä katkennut, lähellä varmaan olisi ollut, kun nyt katselin vaihtamiani kieliä; monessa kielessä syvät urat melkein kaikkien nauhojen kohdalla. Hyvin kuitenkin kestivät puoli vuotta. |
kapa 04.05.2012 08:25:03 | |
---|
10-52 eli tuollainen Heavy Bottomi. Toimii mun mielestä stratossa hyvin, samoin kuulostaa hyvältä tuossa 70-luvun ibanezin lentovitosessakin. Soittotuntumalta pidän tuosta setistä. Nuorempana olin ronkeli, käytin noita kalleimpia settejä John Peerce ja Dr, GHS kelpasi myös, mutta kun tuossa työpaikan naapurissa ei oikein ollut kuin Rotoja, niin mennään niillä. Kaveri toi Japskeista pari settiä kieliä, mutta en ole vielä kokeillut. Kapa |
GiovanniDiRondo 04.05.2012 09:45:26 | |
---|
Sähkökitarat D'Addario Nickel (Nickel Plated ) LP 1 : 8.5 11 15 24 32 44 LP 2: 10-46 Strato: 9.5 13 17 26 36 49 Tele: 10.5 15 18 28 38 52 Hummingbird Ernie Ball Bronze 12-53 (muistaakseni) Bassot D'Addario Nickel (Nickel Plated ) Jazz ja SG: 45 65 85 105 Espanjalaiset Ferrer, Hondo, Yamaha: en muista Joskus kun ei tule tilattua noita yksittäiskieliä, ostan kaupasta ihan tavallisia 9, 10 tai 11 settejä |
Don Felder 04.05.2012 18:55:14 | |
---|
Kielten valintaa vaikuttaa lukemattomia eri asioita, esim. hinta, kielten paksuus, materiaali, merkki, mieltymys, hankinnan helppous, erikoisuuden tavoitelu jne... Soundiin vaikuttaa esim. kitara, kitaran materiaalit, mikit, mikien etäisyys, soittovoima, talla, satula, vahvistin, efektit, soitetaanko plektralla, sormilla vai molemmilla tai mahdollisesti kikkelillä jne... Joku tykkää äidistä, toinen tyttärestä, kolmas isästä, neljäs naapurin kissasta jne... Tällaisessa tuhansien muuttujien maailmassa on tarpeetonta tietää, että rockukko niemenmäestä soittaa 10 setin DR xyz puolikiiltävillä heavyjazz kielillä. UGH olen puhunut! En juo alkoholia uskonnon takia vaan aivan muun syyn takia. |
korvaoo 04.05.2012 19:05:47 | |
---|
tällä hetkellä korean prssissä on bluesteelin 10-52 setti ja kiinan prssissä Auroran Gold 10-46. yamahassa taitaa olla 11-jotakin jotkut kohta antiikki iässä olevat, laatikossa ois vaihtosetti curt magnaneita, vaan ei oo jaksanu. ketuttaa kun pientä oravaa kun suomenmaalta ei saa järkiposteilla optiman kielisettejä järkihintaan. t-marketistahan sais, mutta 12 euroruplaa posteista vaatinee kyllä tilipäivän, että ostaa sen 30 euron nailonrämpsän kaveriks :P kaikki paitsi on turhaa. |
Rämppy 05.05.2012 23:46:36 | |
---|
Viimeisen vuoden aikana olen huvikseni ostellut erimerkkisiä kielisettejä ettei jämähtäisi aivan yhteen merkkiin : D'Addario, Roto Sound, Ernie Ball, Pyramid Maximum Performance, R. Cocco, Gibson, Electro Harmonix. Kaikki ovat hyviä ja toimivia settejä. Tuo Electro Harmonix on halpa, mutta sekin oikein hyvä. Italialainen R. Cocco oli mulle uusi tuttavuus -erinomaiset kielet, suosittelen testaamaan. En sitten malttanut olla sanomatta. |
luciferi 07.05.2012 08:37:35 | |
---|
Bc richin warlockissa on dr stringsin black beautiet 10-46, epiphonen custom sg:ssä ernie ballin super slinkyt 9-42, ibanezin rg321:ssä dr stringsin red devils/black beautie yhdistelmä eikä mitään muistikuvia sarjan paksuudesta.. Sitten vielä yamahan klassisessa augustinen classic gold imperial, medium tension. Jos ei muut niin ainakin korvat soi hyvässä vireessä! |
DrGreenegg 07.05.2012 09:01:24 (muokattu 07.05.2012 09:02:32) | |
---|
DR MT-10 settiä olen käyttänyt nyt pari vuotta. Tällä hetkellä joka kitarassa, toimii vaan parhaiten. Aiemmin tuli testailtua montaakin merkkiä, Dean Markleyt tulee ehkä kakkosena. Soitin monta vuotta pelkillä D´Addarioilla ennen kuin aloin testailla muita :) samalla alkoi se muu kamavänkkäyskin, ennen vaan soitin. |
Testasin Stratossa taannoin useammat kielisetit: DR, RotoSound, ErnieBall ja Ghs nyt ainakin... Aika selvä voittaja oli sittenkin Fenderin omat Super Bullet kielet. Pitävät vireen helkutin hyvin, kirkas ja hyvä soundi joka säilyy pitkään ja jämäkkä tatsi. Näissä on tosiaan semmoiset "luotipäät" niiden palleroiden sijaan ja en muista olivatko jotenkin pinnoitetut tjsp. Kannattaa testata nimenomaan stratoihin näitä kieliä. 10-52 vahvuus on ok. |
GiovanniDiRondo 07.05.2012 10:32:05 | |
---|
Suosin D'Addariota sen vuoksi, että se on ainoa kieltenvalmistaja, joka ilmoittaa tuotteistaan paksuuden lisäksi tuon "unit weight"-arvon (ja mukavaa palvelua on se, että myös jännitteet on laskettu valmiiksi eri virityksiä varten, myös metriset mitat ovat saatavilla) |
ilmaseppa 08.05.2012 14:54:13 | |
---|
Rokkijumala 2.0: Ostin noita thomannin valuestrigsejä muutaman setin, ja ainakin tämä ensimmäinen kymppisetti tuntuu aivan yhtä hyvältä kuin mikä tahansa muukin kielisetti. Toimivat floikankin kanssa hyvin ja pitävät vireen hyvin. Vaikka kuluisivat hiukan nopeammin niin halvemmaksi tulee kuitenkin kun setti masaa 0.99e. Mä olen käyttänyt jo kanssa pitempään noita. Ihan hyviä, eikä edes kulu mielestäni niin nopeasti kuin jotkut daddariot. Tai siis säilyvät kirkkaina paremmin. Ihme kippurallahan ne on kun niitä ottaa pakkauksesta pois, mutta kielet viitsii vaihtaa vähän useamminkin, kun eivät ole hinnalla pilatut. En tiedä sitten onko niissä paksuusvaihteluita, kun tuntuu väliilä, että joutuu säätämään hienovirettä kielten vaihdon jälkeen. Pitäisi mitata mikrometrillä muutaman setin kielet kokeeksi. Seppä Ilmarinen |
tumo7 10.05.2012 15:32:55 | |
---|
Jackson DK2:ssa Ernie Ball Super slinky standardivireessä, vanhassa Squierin Stratossa saman firman Skinny top heavy bottom droppi-Beessä. |