Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 540 41 42 43 44298 299 300 301 302
fox
06.05.2012 19:00:50 (muokattu 06.05.2012 19:02:20)

Jucciz:
Niin hyvää puuta.

Puissa on eroja.. Riippuu ihan siit kasvupaikasta kuinka paljon piihappoa se on mahonki imaissut maaperästä. ;)
Ei sillä välttämättä ole sen akustisiin ominaisuuksiin eroja, pienillä painonvaihteluilla. =)

Edith Piaf: ja kyllähän ne vakiomallit tuolta -83 vuodesta asti olivat Swiss cheese-porattuja..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
fox
06.05.2012 19:21:06

statementus: Kiitos vinkeistä!

Voitko tyhmälle tarkentaa vielä miten tuon mittaamisen siis suoritan?

Otetaan 1 kpl pöytä, laitetaan kitara siihen pöydälle ja vaikka siihen rungon alle joku paksumpi kirja tai parikin, siten että se lapa (tai virityskoneet) ei ole siinä pöydän pinnassa kiinni. Sitten vaan työntömitalla tai viivottimella mittaat kummastakin lavan kulmasta etäisyyden siihen pöytälevyyn. =)
Gabe
06.05.2012 19:25:44 (muokattu 06.05.2012 19:28:05)
Minushuman: Eka Gibson mulla on toi Voodoo X-Plorer.

Noi Voodoot on kyllä hienoja. Piti ostaa Voodoo SG mutten saanut sitten aikaiseksi :/ Vois ettiä käytettynä jostain. Noitahan ei enää tehdä?

Jucciz:'89 Les Paul Custom: vintage sunburst

https://www.dropbox.com/gallery/430 … Les%20Paul%20Custom%201989?h=74e46a

painavin Les Paul, joka mulla on ollut: 4,9 kiloa.

Kaunishan tuo silti on :) Vaikka on kyllä superpainava. Tuolla ei kauaa varmaan seisten soitellut? Mulle kun nelikiloinenkin kävi liian painavaksi.
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
fox
06.05.2012 19:27:01

Gabe: Noi Voodoot on kyllä hienoja. Piti ostaa Voodoo SG mutten saanut sitten aikaiseksi :/ Vois ettiä käytettynä jostain. Noitahan ei enää tehdä?

Ei ole tehty pitkiin aikoihin.. :(
Gabe
06.05.2012 19:33:00
fox: Ei ole tehty pitkiin aikoihin.. :(

Harmi :( Eikös noissa ollut suosaarnea tuo runko?
Jucciz
06.05.2012 19:56:07
Gabe: Kaunishan tuo silti on :) Vaikka on kyllä superpainava. Tuolla ei kauaa varmaan seisten soitellut? Mulle kun nelikiloinenkin kävi liian painavaksi.

Hieno keppihän se oli, tai siis on. Ei tommonen paino hyvän ja riittävän leveän hihnan kanssa toki ole ylitsepääsemätön, mutta toki mieluummin lähempänä neljää kuin viittä kiloa.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
fox
06.05.2012 20:05:19

Gabe: Harmi :( Eikös noissa ollut suosaarnea tuo runko?

Oli kyllä.. Ja siihen korostettu "voodoolla" sitä syyrakennetta.
slapvete
06.05.2012 23:37:04
Gabe: noh jumppa ja venyttely toki auttais myös :)

Maastavetoa tai joogaa. Muut on kuivaharjoittelua noihin verrattuna.
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Gabe
07.05.2012 00:02:22
Muutaman sentin vajaa parimetrinen suomalainen mies ei joogaa... ei vain fyysisesti kykene. :D
korvaoo
07.05.2012 08:22:19 (muokattu 07.05.2012 08:26:07)
pahuksen pällit saitta aikuisen ihmisen haluamaan jotain jota tähän mennessä ei oo ollu lainkaan ikävä, no onneks talous ei anna toistaseks periks että vingauttais v2:n tai vanhemman ykkösen joten pysyttäydyn edelleen topicciin sopimattomana erakkona.
kaikki paitsi on turhaa.
Gabe
07.05.2012 08:58:26 (muokattu 07.05.2012 08:58:41)
Hienoa! :) Mitä tuossa uudessa olikaan eroa verrattuna aiempaan?
korvaoo
07.05.2012 09:20:40
Gabe: Hienoa! :) Mitä tuossa uudessa olikaan eroa verrattuna aiempaan?

Taitaa olla lähinnä fiilis ja puiden laatu jotka erottaa uudemman ykkösen vanhemmasta, ite tässä kelailin että jos nyt pitää ostaa se gibsoni niin en ymmärrä miks ostaisin valmiiks uutena raiskatun tai vanhaks tehdyn, kun muutamilla lisäsatkuilla saattaa jo saada sopivan ikäisen "alkuperäisen" oletettavasti hyvillä puilla olevan ja toivottavasti valmiiksi hyvin aukisoitetun kapineen :)
Kakkosessa sitten olisi lähes perverssimäinen ulkonäkö joka tälleen keski-iän kynnyksellä hivelis niin silmää kuin ajatusmaailmaakin :D
kaikki paitsi on turhaa.
Gabe
07.05.2012 09:52:29
korvaoo
07.05.2012 10:22:54
Gabe: Tuollaistako meinaat? Ei hullumpi tosiaan :D

http://www.vintageandrare.com/produ … /Gibson-FLYING-V2-1980-NATURAL-3276

kyllä :) tosin noita on näkynyt järjellisemmissäkin hinnoissa :)
kaikki paitsi on turhaa.
Rämppy
07.05.2012 12:31:18
Gabe: Leveä nahkahihna tosiaan auttaa :) Mut kyllä saattais meikälaiselle tuska hiipiä jos kauan seisaallaan soittelis. Muutenkin hartiat jäykkänä...noh jumppa ja venyttely toki auttais myös :)

Mulla ainakin alkaa raskaampi kitara tuntua hartioissa neljännen setin aikana. Ja usein vielä viideskin setti pitää soittaa. Duunityö on vuosien varrella tuonut kaikenlaista hartia-jumia. Siksi olen aika kranttu kitaran painon suhteen. Yli nelikiloinen Gibson on mulle ehdoton nou. Tärkeä pointti pitkillä keikoilla on juoda tarpeeksi alkoholitonta ja kofeiinitonta. Kuivuminen iskee heti lihaksiin, tulee jumitusta ja kramppeja. Ja tietysti ne jumpat + kunnollinen hihna.
En sitten malttanut olla sanomatta.
GiovanniDiRondo
07.05.2012 13:09:37

Rämppy: Mulla ainakin alkaa raskaampi kitara tuntua hartioissa neljännen setin aikana. Ja usein vielä viideskin setti pitää soittaa. Duunityö on vuosien varrella tuonut kaikenlaista hartia-jumia. Siksi olen aika kranttu kitaran painon suhteen. Yli nelikiloinen Gibson on mulle ehdoton nou. Tärkeä pointti pitkillä keikoilla on juoda tarpeeksi alkoholitonta ja kofeiinitonta. Kuivuminen iskee heti lihaksiin, tulee jumitusta ja kramppeja. Ja tietysti ne jumpat + kunnollinen hihna.

Juu kyllä se kitaran paino on tärkeä juttu. Mulle puolestani nää Les Paulit on out sen tähden, että kun niissä ei ole sitä "rib cut"ia, niin runko siirtyy kauas kehon painopisteestä, jolloin sen kannatteluun tarvitsee tehdä enemmän työtä.

Minun vanhassa Ibanezissa on painoa kai 6,5 kiloa, mutta siinä on tuo lovi jolla saa paremman soittoasennon.

Mieluusti sitä ottaisi tietysti sopivan painoisen soittimen, jossa olisi tuo lovi.

Juu ja lihakset ei tykkää ylimääräisestä kuivattelusta, mutta jooga on ihan hyvä, jos ei sitten ole kova punttimies.

Äijäjoogakin on muuten keksitty, siinä saa rangan liikkuvaksi, suoraksi ja keskivartaloon voimaa ja koordinaatiota. Ehkä nerokkain laji kitaransoittajalle, mitä on keksitty.
Spirocore
07.05.2012 13:58:05 (muokattu 07.05.2012 13:59:15)

Gabe: Noi Voodoot on kyllä hienoja. Piti ostaa Voodoo SG mutten saanut sitten aikaiseksi :/ Vois ettiä käytettynä jostain. Noitahan ei enää tehdä?

Mulla oli tuollainen, ja oli kyllä todella hyväsoundinen kitara. Mikit oli vähän nuhaiset (496/500), ja kaula oli omaan kätöseen liian paksu. Mutta se ohut lakkaus antoi mukavan avoimen soundi, samaan tapaan kuin faded-lakatuissa.

Kovin painava se kyllä oli ollakseen SG. Jotain 3,5 ja 4 kg väliltä. Jos vastaan tulisi edes hitusen kevyempi yksilö jonka kaulan fiksu omistaja olisi hionut ohuemmaksi........
You can pick your friends and you can pick your nose, but you can't pick your friend's nose!
Gabe
07.05.2012 14:33:50 (muokattu 07.05.2012 14:35:26)
Spirocore: Mulla oli tuollainen, ja oli kyllä todella hyväsoundinen kitara.

Kovin painava se kyllä oli ollakseen SG. Jotain 3,5 ja 4 kg väliltä.

Jep, toi ohut lakkaus ja puusyiden korostaminen tekee tuosta kyllä upean näköisen. Aika painava yksilö muuten olikin... kun eikös tuon suosaarnen pitäisi olla aika kevyttä puuta? Mikähän mahtaa olla SG-tyyppisten kitaroiden keskipaino noin yleensä?

GiovanniDiRondo: Äijäjoogakin on muuten keksitty, Ehkä nerokkain laji kitaransoittajalle, mitä on keksitty.

...Äijä jooga? Mitä se on? Kuullostaa hyvältä tuolleen äkkiseltään. Kankea kun olen niin perusvenyttelykin käy joogasta :D
GiovanniDiRondo
07.05.2012 14:53:04

Gabe: Aika painava yksilö muuten... kun eikös tuon suosaarnen pitäisi olla aika kevyttä puuta? Mikähän mahtaa olla SG-tyyppisten kitaroiden keskipaino?

...Äijä jooga? Mitä se on? Kuullostaa hyvältä tuolleen äkkiseltään. Kankea kun olen niin perusvenyttelykin käy joogasta :D

Äijäjooga on hatha-joogasta kehitetty muoto, jossa on miehille sopivia asanoita eli liikkeitä.

Kun nimi on tuommoinen ryhmään ei tule naisia, ja omaa kankeutta ei tarvi ihmetellä, kun kaikki muutkin ovat yhtä kankeita.

Harjoitus tehdään rauhallisesti asteittain ja oman kehon rajoitusten mukaan. Asennot eivä oikeastaan ole fyysisesti vaikeita, koska kukin tekee sellaisen asanan mihin pääsee, mutta keskittyminen, hengityksen huomioonottaminen, ja liikkeen yksityiskohtien oppiminen on suurin haaste, mutta se on puolestaan henkisesti tyydyttävää, koska muut ajatukset saa silloin pois mielestä.

Meillä lisäksi ohjaaja tarjoaa vaihtoehtoja, jos joku liike ei nappaa tai ei sovi; sekä kevennettyjä että kovennettuja versioita.

Joillakin isommilla paikkakunnilla on ryhmiä ja harrastus on kasvussa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)