Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Envelope filtterin buustaus.
1
Jamppa2
05.05.2012 18:43:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kyselisin vaan että onko väki buustaillut envelope filttereitä Mxr Micro Ampin tyyppisillä buustereilla. Omas passos taitaa mikit olla vähän "kylmät" joten filtteri ei oikein aukea kunnolla. Oon buustaillu EBS:N MultiDrivellä ja sillä saa Aquilarin Filter Twinin aukeamaan kivasti, mutta hakusessa olis vähemmän "säröisempää" muljautusta. Fenderin Jazzilla paukuttelen.
 
Osta koko paketti jo tänään ja naura paskainen nauru iloisena Esso-vahvistimen omistajana tavallisille hölmöläisille.
spade
05.05.2012 21:16:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole ja omistan myös ko. pedaalin. Säädöistä mun mielestä enempi kiinni kun siinä tosiaan on se tatsiin reagoiva tunnistus jolloin hiljempaa soitettaessa siinä oikeilla säädöillä tulee huomattavasti erillaisempi soundi kun kovemmalla otteella soitettaessa. Ja jos plekulla soitat niin se herkästi ottaa sen kovempana tatsina, jolloin se ottaa kovemman atackin takia ei muhjiuta sitä toivotulla tavalla.
 
Lentokonesuihkuturbiinimoottoriapumekaanikkoaliupseerioppilas
Jamppa2
06.05.2012 21:11:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo oon kyllä ruuvaillu Tresholdin päästä päähän. Voi olla vähän vahvistin kohtainenkin ku liikkeessä testasin Aquilarin styrkariin. Ittellä Orange ja semmonen tuntuma että oma basso aavistuksen viileä mikkien suhteen. Ja sormillahan ne funkit tupsutellaan eiks je. Ei vaan ihan vakavasti ku olen noita isoja staroja kattellu esim. Flea niin näyttää tota Micro amppia olevan siellä filttereitten edessä. Tiedä sitten siitä käyttötarkoituksesta.
 
Osta koko paketti jo tänään ja naura paskainen nauru iloisena Esso-vahvistimen omistajana tavallisille hölmöläisille.
fridgebuzz
07.05.2012 11:16:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä käytän tuollaista Ibanezin ikivanhaa analogimultiefektiä (UE303B: http://i34.photobucket.com/albums/d … 8/metallicarocks05/IbanezUE303B.png) jossa on käytännössä AF-9 ja saman sarjan flangeri + kompura, tätä kompuraa käytän boostaamaan myös filtteriosastoa. Toimii.
markus16
07.05.2012 11:59:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fridgebuzz: Mä käytän tuollaista Ibanezin ikivanhaa analogimultiefektiä (UE303B: http://i34.photobucket.com/albums/d … 8/metallicarocks05/IbanezUE303B.png) jossa on käytännössä AF-9 ja saman sarjan flangeri + kompura, tätä kompuraa käytän boostaamaan myös filtteriosastoa. Toimii.
 
Mä haluun samanlaisen.
 
Kirka saatana!
mr.bungle
07.05.2012 15:37:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jamppa2: Joo oon kyllä ruuvaillu Tresholdin päästä päähän. Voi olla vähän vahvistin kohtainenkin ku liikkeessä testasin Aquilarin styrkariin. Ittellä Orange ja semmonen tuntuma että oma basso aavistuksen viileä mikkien suhteen. Ja sormillahan ne funkit tupsutellaan eiks je. Ei vaan ihan vakavasti ku olen noita isoja staroja kattellu esim. Flea niin näyttää tota Micro amppia olevan siellä filttereitten edessä. Tiedä sitten siitä käyttötarkoituksesta.
 
Koita nostaa mikkejä, eiköhän noita suunnitellessa käytetä Jazz Bassosta lähtevää signaalia referenssinä. Joka tapauksessa joudut käyttämään kunnolla voimaa jos haluat kunnon funk-lätkettä. Näin soinnissa atakki on voimakkuuden lisäksi jyrkempi ja erottuvampi, ja vaippakäyrää seuraava filtteri sanoo WÄY eikä whääää.
 
tjugo kilo tursk aer mycket tursk
Jamppa2
09.05.2012 20:38:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mr.bungle: Koita nostaa mikkejä, eiköhän noita suunnitellessa käytetä Jazz Bassosta lähtevää signaalia referenssinä. Joka tapauksessa joudut käyttämään kunnolla voimaa jos haluat kunnon funk-lätkettä. Näin soinnissa atakki on voimakkuuden lisäksi jyrkempi ja erottuvampi, ja vaippakäyrää seuraava filtteri sanoo WÄY eikä whääää.
 
Nostin mikkejä ja filtterit aukes ehkä vähän paremmin. Ei se kuitenkaan kuulosta vielä aivan niin "märältä kuin liikkeessä tai tolla MultiDrivellä buustaten. Tolla buustaamalla saa kyllä tosi härskin muljautuksen, mutta kiinnostais miltä Twin Filtteri kuulostaa kun sitä buustaa vaan puhtaalla volan nostatuksella. Kaippa se Micro Amppi on haettava huomenna.
 
Osta koko paketti jo tänään ja naura paskainen nauru iloisena Esso-vahvistimen omistajana tavallisille hölmöläisille.
Stopa
10.05.2012 23:54:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jamppa2: ku olen noita isoja staroja kattellu esim. Flea niin näyttää tota Micro amppia olevan siellä filttereitten edessä. Tiedä sitten siitä käyttötarkoituksesta.
 
Flea käyttää tota Micro Ampia pääasiassa släppi- jne. kohtien boostaukseen, mitä keikkavideoilta olen huomannut. Lisäksi se on ainakin ennen ollut sillä signaaliketjussa envelope filterin (EHX Q-Tron) jälkeen.
 
Nykyään voi tosin olla eri homma, kun näkyy noita micro amppeja löytyvän parikin kappaletta. Ellei tuo toinen ole sitten MXR M87 kompressori.. Vähän huono kuva, paha sanoa. Otettu viime vuodelta, levynjulkaisukeikalta Saksasta.
 
http://666kb.com/i/bwsnkhs97fumsr9fx.jpg
 
Mutta testaamallahan tuo parhaiten selviää. Pienelläkin säröllä saa kyllä yllättävän paljon eloa envelope filtereihin, efekti aukeaa ja leikkaa paljon paremmin :)
 
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever.
spade
11.05.2012 22:05:48 (muokattu 11.05.2012 22:11:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä et onko se kiinni presarin paremmasta keskisoundista kiinni mut mulla ei ole ollut ongelmia ton avautumisen kanssa.
 
E: Ja tatsista varmaan kun en kuitenkaan hiplaa niitä kieliä...
 
www.myspace.com/otherhoodgroup
Keny
14.05.2012 12:00:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä toi spedu pitäis ihan hyvin jazzin kanssa pelittä mutta niinkun edelliset totes niin toi soittotatsi on kyllä tärkee osa tätä envelope spedujen käyttöä.Kandee tubesta kattoo noita eri valmistajien pätkiä,niissä tää asia tulee hyvin esiin.
 
Toisillahan tulee taas ongelmia kun on liian hotti basso,esim 18v etuset ja vahvemmat.
 
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Jamppa2
15.05.2012 10:00:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keny: Kyllä toi spedu pitäis ihan hyvin jazzin kanssa pelittä mutta niinkun edelliset totes niin toi soittotatsi on kyllä tärkee osa tätä envelope spedujen käyttöä.Kandee tubesta kattoo noita eri valmistajien pätkiä,niissä tää asia tulee hyvin esiin.
 
Toisillahan tulee taas ongelmia kun on liian hotti basso,esim 18v etuset ja vahvemmat.

 
Tatsi on kyllä niin funk kun voi vaan olla. Edelleenkin epäilen noita mikkejä minkälaisia mikkejä noissa fenderin perusmalleissa ylipäätään on. Jotku Duncanit, mutta minkälaiset?
 
Osta koko paketti jo tänään ja naura paskainen nauru iloisena Esso-vahvistimen omistajana tavallisille hölmöläisille.
MrShaft
23.05.2012 08:15:47 (muokattu 23.05.2012 08:17:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jamppa2: -- buustaillut envelope filttereitä Mxr Micro Ampin tyyppisillä buustereilla. Omas passos taitaa mikit olla vähän "kylmät" joten filtteri ei oikein aukea kunnolla. -- saa Aquilarin Filter Twinin aukeamaan kivasti, -- Fenderin Jazzilla paukuttelen.
 
- Soitan Deluxe Jazzilla Filter Twiniä sekä aktiivina että passiivina. Sanoisin, että aktiivin hönkä kyllä auttaa jos haluaa tanakat 70-luvun "Shaft"-muljautukset.
- Toisaalta, Filter Twin on mun mielestä suunniteltu hiukan hienovaraisempaan soundimaailmaan, joten joku muu laatikko voi toimia paremmin ihan hard core funk-hommissa...
- Kehotan katselemaan myös vahvistimen ja soittimen treble-asetuksia, koska ne vaikuttaa aika paljon siihen, kuinka se filsun aukeaminen kuuluu kansalle.
- buustauksesta en muuten tiedä mitn.
 
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
Jamppa2
25.05.2012 16:12:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin voihan silläkin olla tietysti merkitystä, että en käytä kaapin pilliä ollenkaan. Tosiaan Multirdivellä buustaamalla saa just sen hardcore-muljautuksen.
 
Osta koko paketti jo tänään ja naura paskainen nauru iloisena Esso-vahvistimen omistajana tavallisille hölmöläisille.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «