Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Elixirien keittäminen
1
Epi
06.05.2012 10:50:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keittäminenhän on vanha tuttu konsti putsata ryytteisiä bassonkieliä, mutta miten on Elixirien kohdalla? Nekin kun tumppuuntuvat lopulta.
Ajattelin vaan kysäistä, onko porukalla kokemuksia miten se muovipäällyste mahtaa reagoida keittämiseen? Sulaako pois vai kestääkö kuumuutta?
 
Kun miehet rumenee niin soitto kovenee!
TommiW.
06.05.2012 11:31:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epi: Keittäminenhän on vanha tuttu konsti putsata ryytteisiä bassonkieliä, mutta miten on Elixirien kohdalla? Nekin kun tumppuuntuvat lopulta.
Ajattelin vaan kysäistä, onko porukalla kokemuksia miten se muovipäällyste mahtaa reagoida keittämiseen? Sulaako pois vai kestääkö kuumuutta?

 
Kokeilematta ja mutulla en keittäisi - en usko että se päällyste kestää kuumuutta.
 
www.verityofficial.com
MPU
06.05.2012 11:42:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän se keittäminen mitään hyödytä Elixireissä. Silloin kun ne ovat tumppuuntuneet, on päällyste jo kulunut ainakin osittain pois. Lisäksi kielet ovat todennäköisesti jo melko vanhat joten vaihtoon vaan.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Antti K.
06.05.2012 11:46:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Eihän se keittäminen mitään hyödytä Elixireissä. Silloin kun ne ovat tumppuuntuneet, on päällyste jo kulunut ainakin osittain pois. Lisäksi kielet ovat todennäköisesti jo melko vanhat joten vaihtoon vaan.
Marko

 
Komppia tälle.
 
Itse olen aikoinaan merisuolassa keittänyt basson kieliä (talouskäytöstä poistetussa kattilassa), mutta siitä saatu hyöty ei ole pitkäkestoinen. Elixirejä käytän itse, ja tälläkin hetkellä on musarissa varmaan viisi vuotta vanhat elixirit. Pinta on kuoriutunut jo aikoja, mutta kyllä niissä klangia on vielä (voi olla kyllä vähän bassonkin ansiota).
 
No höh!
Etvi
06.05.2012 12:02:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä Elixirit taitavat olla ihan lopullisesti valmiit, kun pinnoitteet lähtee. Testailin itsekin joskus kauan sitten kielten keittämistä ja putsaamista erilaisilla liuottimilla. Jopa ultraäänipesua. Hetkellistä soundin kirkastumista niillä saattoi saada, mutta ei uudenveroisia kieliä. Enää en viitsi touhuta niin paljon noiden kanssa. Vaihdan uudet kielet, kun vanhat lakkaa soimasta.
 
"Äänimies hoi, saisko vähän lisää akustiikkaa?"
Epi
06.05.2012 12:58:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kommenteista. Itsekin suhtauduin asiaan kyllä kokolailla skeptisesti, eli vaihtoon vaan.
 
Kun miehet rumenee niin soitto kovenee!
SnowCrow
06.05.2012 14:56:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähteekö muuten se elixirien päällyste nopeammin pois, jos soittaa plektralla? Ainakin mun logiikan mukaan juu mutta smuh...
 
MPU
06.05.2012 15:28:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SnowCrow: Lähteekö muuten se elixirien päällyste nopeammin pois, jos soittaa plektralla? Ainakin mun logiikan mukaan juu mutta smuh...
 
Riippuu ihan siitä miten sillä plekulla kieltä rouhit. Jos pleku on kovin kulmallaan niin varmasti lähtee nopeammin, jos taas siististi lappeella soitat niin tuskin paljoakaan nopeammin.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Siderocks
06.05.2012 15:34:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SnowCrow: Lähteekö muuten se elixirien päällyste nopeammin pois, jos soittaa plektralla? Ainakin mun logiikan mukaan juu mutta smuh...
 
Mun kokemusten perusteella vasta plekulla rouhiessa alkaa mennä pinnoite "karvaiseksi".
 
www.myspace.com/heavyspacehero
Epi
06.05.2012 19:12:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siderocks: Mun kokemusten perusteella vasta plekulla rouhiessa alkaa mennä pinnoite "karvaiseksi".
 
Sama havainto itsellä.
 
Kun miehet rumenee niin soitto kovenee!
absqua
06.05.2012 19:19:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä saan ton pinnoitteen kesimään ihan sormillakin. Kerran oli 8pv laivapesti 6 settiä päivässä = uudet elixirit karvaisina ja täynnä skeidaa reissun lopussa.
Liekö ollut maanantaikappaleet vai mistä kiikasti.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
JussiKoo
06.05.2012 19:23:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: Mä saan ton pinnoitteen kesimään ihan sormillakin. Kerran oli 8pv laivapesti 6 settiä päivässä = uudet elixirit karvaisina ja täynnä skeidaa reissun lopussa.
Liekö ollut maanantaikappaleet vai mistä kiikasti.

 
Pitkät kynnet?
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
absqua
06.05.2012 19:29:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rock-Ola: Pitkät kynnet?
 
Ei tod. Ja se kesiminen tapahtuu sekä oikean käden alta A- ja D-kielillä, että vasurissa raharekisterin polttopisteessä.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
rintapek
06.05.2012 19:44:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: ... vasurissa raharekisterin polttopisteessä.
 
Pyrsk. Oli pakko mennä parvekkeelle nauramaan. Viimeistään nyt naapurusto pitää mua hulluna.
 
One kind of music only - the good kind
pekezu
06.05.2012 20:09:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: Ei tod. Ja se kesiminen tapahtuu sekä oikean käden alta A- ja D-kielillä, että vasurissa raharekisterin polttopisteessä.
 
Mut jos soitit raharekkarissa niin mihin sä sitä D-kieltä tarvihit?
 
Takki...
 
absqua
06.05.2012 20:33:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekezu: Mut jos soitit raharekkarissa niin mihin sä sitä D-kieltä tarvihit?
 
Takki...

 
Takkipa hyvinkin.
 
Kyllä D-kieltä tarvitaan rahanpesuun koko ajan, mutta G on jo sitten toista maata.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
ATIA
14.05.2012 07:25:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En olekaan koskaan tullut ajatelleeksi että keittäisin kieleni :-) Kertokaas miten moinen homma tehdään, josko kohta olen kieletön :-)
 
Mungo-Jerry
14.05.2012 13:22:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ATIA: En olekaan koskaan tullut ajatelleeksi että keittäisin kieleni :-) Kertokaas miten moinen homma tehdään, josko kohta olen kieletön :-)
 
Kielen voi polttaa syömällä esimerkiksi liian kuumaa soppaa tai piimää, mutta bassonkieliä voidaan keitellä ihan tavallisessa kattilassa, tosin jotkut ei käytä sitä kattila enää ruoanlaittoon, pari minsaa kiehuvassa vedessä per kieli ja kuivaus, esimerkiksi hihaan, lahkeisiin tai jos omistat niin pyyhkeeseen
 
Sitten vaan isket nämä puhtaat kielet takaisin bassoosi ja ihmettelemään kuinka kirkas saundi on.
 
Sen 5 minuuttia.
 
All talk and no sound makes me a dull boy. And she's a babe. Sha-wing.
Rulliz
14.05.2012 21:35:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ATIA: En olekaan koskaan tullut ajatelleeksi että keittäisin kieleni :-) Kertokaas miten moinen homma tehdään, josko kohta olen kieletön :-)
 
Itse olen laittanut ihan parin basson kielisetit kattilaan kerralla. Vettä päälle ja eiku kiehumaan. Fairya olen lisännyt sekaan tehostamaan mähmän irtoamista. Jos tiskiainetta laittaa niin kannattaa pistää liesituuletin päälle ettei höyryt leviä ympäri asuntoa. sit vaan jollain puhtaalla kankaalla kuivaa ne ja esim. sanomalehden päälle kuivumaan. Olen tehnyt tätä perus roundwoundeilla ja myös flateilla. Flatteihin tulee sellasta kirkasta klangia takaisin oman kokemuksen perusteella. Elixireistä ei ole kokemusta. Veikkaisin, että se pinnoite voisi sulaa tai muuten kulahtaa.
 
http://www.myspace.com/retaliationsyndicate
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «