Aihe: Basarin soittaminen vasemmalla jalalla ja polvivammoista
1 2
-Dr.DW-
05.05.2012 23:12:20 (muokattu 05.05.2012 23:18:40)
markkuliini: 24 vuotta vanha video. :D Voi olla että ohjeet on vaihtunut matkan varrella jo pariinkin otteeseen.

Niin, varmaan saundin osalta. Mutta, mie en tiennykkään, että sie oot kitaristikin! :O
Noh, oikeille muusikoille se musiikki annetaan ilmeisesti pihistelemättä! Itsehän yritin opetella Guitar pro:lla Master of Puppetsin. Vaikea on biisikin, varmaankin -mutta se minun epätoivoinen yritys oli kyllä niin karmeeta kuultavaa että... :) Silloin mie "lupasin" itelle, että tässä rummuissa riittää, yhdelle Dr:n elämälle ja möin kitaran pois=D

E: Siitä Puppetsista, en mie päässy ees introsta pitemmälle... Kun välillä, valehtelematta piti auttaa toisen käden sormia oikeeseen paikkaan, toisella kädellä.

EE: Ja olen yrittänyt pitää kirjakielen, että olis ees hiukan selvemminluettavaa, tämä minun teksti. :) Noh, tänään oon kyllä kännissä, synttärit. Fak jea! -30v - t.minus 365.
"Alcoholic? I prefer, drinking enthusiast!" =D
-Dr.DW-
06.05.2012 02:53:12
markkuliini: En mä kitaransoitosta juuri mitään tiedä. Ihan biisintekovälineeksi ostin, ja ettei tarvis ihan aina midinä tehdä demoille, vaan vois vaikka itsekin soittaa perusjuttuja. Rämpytyspohjalla vielä...

Sentään osaat sujuvasti rämpyttää! =D
"Alcoholic? I prefer, drinking enthusiast!" =D
Vallu-Veke
06.05.2012 09:09:13
-Dr.DW-:

E: Siitä Puppetsista, en mie päässy ees introsta pitemmälle... Kun välillä, valehtelematta piti auttaa toisen käden sormia oikeeseen paikkaan, toisella kädellä.

Doctori tais lähteä vähän liian hankalasta kohdasta opettelemaan. Puppetsin soitto vaatii vuosikausien kovan duunin, ennen kuin se ns. lähtee.
Kitaralla oppii perusotteet aika nopeasti.
http://www.kitarasoinnut.net/fi/
Only Onet ja yesterdayt lähtee aika nopsaan perusotteilla, jos sellainen komppi ja säestysosasto riittää alkuun.
Yhdellä barreotteella voi soittaa melkein kaikki Status Quon biisit, kun pikkusormen pistää vispaamaan lisäksi sitä tänttä ränttää,....
Kitaralla pääsee yhtä helposti alkuun kuin rummuilla. Sitten kun kitaralla osaa perusjuttuja, basson perusjutut on simppeleitä. Seinä tulee sitten kyllä kehityksessä vastaan aika äkkiä jokaisessa soittimessa, jos ei panosta treenaamiseen.
Heissask
06.05.2012 14:26:07
^Nyt päästiin kyllä jo aika rankasti offtopiciin :D
Vallu-Veke
06.05.2012 15:37:38
Heissask: ^Nyt päästiin kyllä jo aika rankasti offtopiciin :D

Ei ollenkaan.
Lähesty asiaa vaikka tälleen. Kun bassarijalka on pipi, niin opettele siinä välissä, kun jalka paranee vaikka soittamaan kitaraa. Voi olla hyödyksi, että bonjaa alkeet jostain toisestakin soittimesta. Siitä voi olla jopa enemmän hyötyä kuin siitä, että väkisin treenaa rumpuja jalkapuolena. No onhan se "stick control for the snare drummer" toisaalta olemassa, niin saa sen ajan kulumaan hyödyllisesti oman alan soittimienkin kanssa ;)
griip
15.05.2012 22:26:51
Kiitokset vinkeistä ja mielipiteistä! Tänään pääsin vihdoin setin ääreen, ja alkukankeuksien jälkeen simppelit kuviot tuntuivat alkavan rullaamaan vasurillakin basarilla. Tuplaiskut toki todella hakusessa kun niitä ei ole vasemmalla tullut laisinkaan treenattua, ja tunnin soiton jälkeen alkoi takareisi jumittaa ihan tajuttomasti johtuen varmaankin päälle kuukauden soittotauosta ja tosta oikeasta jalkapuolesta jota joutuu kompensoimaan vasurilla. Riden pitäminen vasemmalla tuntuu kyllä todella oudolta ja oikea soittokulma ja pellin asettelu vaatinee varmaan vielä muutaman testikerran.

Kuitenkin ihan positiivinen fiilis jäi, nyt pitää malttaa vaan olla treenaamatta liikaa ettei toi vasenkin jalka jumiudu :P
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)