Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 524 25 26 27 28497 498 499 500 501
Jeszse
02.05.2012 08:04:03
RamoQ: Hämmennyin myös: "Erikoisuutena
kitaran taakse asennettava 9 voltin paristokotelo jolla kitarasta saa 60-luvun soundin"

Kysymysosiossakin ihmetellään samaa näemmä.

Miten helvetissä patterinkotelolla saa 60 -luvun soundin???????

Sillä nyt vaan saa.

:--------------------------------------------DDD
Karvamammutti: Mutta siulla on ultra-secks-Salovaara -ääni.| The Jasser Arafats | Alternaty
markus16
02.05.2012 09:35:56
Sinne patterikoteloon tietysti kätketään hapot ja hassikset. Autenttinen 60-luvun saundi.
Kirka saatana!
naavanka_
02.05.2012 11:24:15
markus16: Sinne patterikoteloon tietysti kätketään hapot ja hassikset. Autenttinen 60-luvun saundi.

Tämä.

Virhe! Tyhmä ja liian lyhyt kirjoitus!
Jucciz
02.05.2012 20:09:50 (muokattu 02.05.2012 23:56:55)
Sanotaan näin: jompikumpi alla olevista on päätön hintapyyntö, päättäkää te:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=633795
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=633717

Totta puhuen, 1500 euroa on järkevä pyyntö, tuo toinen taas ei siellä päinkään.

E: Kappas, 2400 euron hinta pompsahti 2000 euroon ja kommentointimahdollisuus poistui. Enää 500 euroa ylihintaa. ;)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
balanced1
03.05.2012 17:23:34
Jucciz: Sanotaan näin: jompikumpi alla olevista on päätön hintapyyntö, päättäkää te:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=633795
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=633717

Totta puhuen, 1500 euroa on järkevä pyyntö, tuo toinen taas ei siellä päinkään.

E: Kappas, 2400 euron hinta pompsahti 2000 euroon ja kommentointimahdollisuus poistui. Enää 500 euroa ylihintaa. ;)

Ylihintaa varmaankin tai yläkanttiin ainakin, mutta eipä tule 2000€:lla mieleen parempaa vahvisitinta äkkiseltään. Rahalle saa vastinetta enemmän kuin tarpeeksi. No kohta joku kumoaa tämänkin mielipiteen kai :).
vazrider
03.05.2012 21:30:37

Eihän noita sunkaan ilmoja voi kommentoida, Jucciz.
Billion year old carbone.
Jucciz
03.05.2012 23:39:13
vazrider: Eihän noita sunkaan ilmoja voi kommentoida, Jucciz.

Usein käynti optikolla riittää. Ainakin jokaista tämänhetkistä voi.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jucciz
03.05.2012 23:40:52 (muokattu 03.05.2012 23:41:30)
balanced1: Ylihintaa varmaankin tai yläkanttiin ainakin, mutta eipä tule 2000€:lla mieleen parempaa vahvisitinta äkkiseltään. Rahalle saa vastinetta enemmän kuin tarpeeksi. No kohta joku kumoaa tämänkin mielipiteen kai :).

Rehellisyyden nimissä mun on pakko olla sitä mieltä, että 2000 eurolla saa paremmankin vahvistimen kuin 70-luvun Voxin. Eri homma, jos 60-luvun alkupuoliskon AC30:stä ois kyse... mut sit hinnat alkaakin kolmosella tai liekkö jo nelosella, en tiiä.

Kahteen tonniin löytyy monenmoista hyvää, haluttavampaa ja paremmin arvonsakin säilyttävää kuin 70-luvun Vox. Mut kuten huomattu, samanlainen kone liikahtaa nytkin torilla 1500 eurolla, mikä on mun mielestä lähempänä totuutta. 70-luvun Voxeista ei ikinä tule tulemaan sillä tavalla klassikkoja kuin 60-lukulaisista.
lukeman
04.05.2012 10:03:28
Jucciz: Rehellisyyden nimissä mun on pakko olla sitä mieltä, että 2000 eurolla saa paremmankin vahvistimen kuin 70-luvun Voxin. Eri homma, jos 60-luvun alkupuoliskon AC30:stä ois kyse... mut sit hinnat alkaakin kolmosella tai liekkö jo nelosella, en tiiä.

Kahteen tonniin löytyy monenmoista hyvää, haluttavampaa ja paremmin arvonsakin säilyttävää kuin 70-luvun Vox. Mut kuten huomattu, samanlainen kone liikahtaa nytkin torilla 1500 eurolla, mikä on mun mielestä lähempänä totuutta. 70-luvun Voxeista ei ikinä tule tulemaan sillä tavalla klassikkoja kuin 60-lukulaisista.

Jep, tuon hinta alkaa nelosella. :))

http://www.vintageandrare.com/produ … le-Super-Overdrive-Combo-1989-23392
munkero
04.05.2012 16:24:09
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=634439

Reipas tonni lapinlisää.

Tuo oli tosiaan Mr.Speedin oma tilaus samoihin aikoihin kun meikä tilas Amfisoundin. Amfi oli 3k€ ja muistaakseni amfin hinnalla olis saanu noita kaks ja jokuset kaljatki vielä.
"En ymmärrä mistä jäähyistä puhutte, en tiedä mikä on komodo, en tiedä mitä tarkoittaa rölöttäminen." - Nainen Muusikoiden.netin facebook-sivulla.
Funkånaut
04.05.2012 16:54:39

munkero: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=634439

Reipas tonni lapinlisää.

Saman yhtiön 8-kielinen myynnissä tonnilla jossaki liikkeessä Tsekeissä. Hieno hintapyynti kyllä. :) http://www.boogiestan.com/category/kytary/
Otan täyden vastuun siitä mitä sanon ja kirjoitan. En siitä mitä sinä ymmärrät. Kuuntelen tälläistä
Jucciz
05.05.2012 17:52:21
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=634740

Reipas kuus tonnia lapinlisää.

Vaikka varmasti upea peli, parempikuntoisia, modaamattomia ja ehjälogoisia saa puoleen hintaan. Vielä. Silloin harvoin kuin saa.
slapvete
05.05.2012 18:22:50
^Jep jep.

Onhan vanha Marski iloinen asia, mutta tuossa kunnossa ja kahdellatoistatonnilla? Ehdottomasti kattellaan - ja hei soitellaan, pysy kotona...

Muutenkin, jos rituaalisesti initioidun 30 vuotta marskeja tutkineen hifinäpittäjän sukat jalassa ja hengityssuojain päällä kolvaaman NOS-putkitetun plexikloonin saa about parilla tontulla, niin kolmekin tonnia orkkiskamasta alkaa olla hieman arveluttavaa. Eihän sitä uskalla keikoille viedä, ja jos konkkarempankin teet (funktionaalisista syistä), niin voi juutas kun arvon kanssa on jännää. No, keräily ja eräily on erikseen. Ja kuksassa voi yllättäen ollakin merivettä kossun sijaan, mutta se onkin eri stoori.
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
harryk
05.05.2012 18:38:22

Tuli joku aika sitten huoltoon ja entisöitäväksi Marshall JMP100 vuodelta 1969. Tähän koneeseen jouduttiin rakentamaan kokonaan uusiksi bias-piiri, purkamaan jonkun aikanaan väsäämä "modaus" etuasteessa ja palauttamaan kytkentä alkuperäiseksi. Lisäksi jouduttiin vaihtamaan kaikki suotoelkot, pari vastusta ja kaikki putket, jotta saatiin vahvari taas henkiin. En kutsuisi tätä vahvaria enää vintageksi tai keräilykappaleeksi. Melkein kaikilla noin vanhoilla vahvistimilla on jossain vaiheessa tuo sama operaatio edessään. Tästä taas herää kysymys mikä vanha vahvari on sitten vaikka 12 tontun arvoinen jos puolet sisuksista on vaihdettu.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Tympee Huttunen
05.05.2012 18:56:33
Jucciz: Jos kone on muuten orkkis, mutta toiminnallisista syistä esim. elkot on vaihdettu, ei konkkarempan periaatteessa pitäis vaikuttaa jälleenmyynriarvoon - etenkin jos vanhat konkat säilyttää. Työkaluna konkkarempattu kone on parempi ja luotettavampi ja keräilijä voi sitten halutessaan ulkonäkösyistä heittää vanhat elkot takaisin niin tahtoessaan - mitään järkeähän moisessa ei toki ole. Mää oon kaikkiin vanhoihin Marshalleihini vaihdattanut elkot ja lisännyt myös bias-trimmerin sekä suojahilavastukset pääteputkien kannoille. Ei mitään peruuttamatonta, mutta järkeviä toimenpiteitä.

Samoin jos nyt joku yksittäinen vastus tai pari on ryöminyt aivan väärän arvoiseksi (kuten esim. tuossa '71 JMP:ssäni V3:n 100k anodivastus oli muuttunut 3 megaohmiin), onhan se järkevämpi vaihtaa ja pitää kone toimintakuntoisena kuin pitää oikean näköinen mutta väärän arvoinen komponentti pilaamassa vempeleen soundin ja toiminnan.

Olen samoilla linjoilla. Konkkarempat ovat pakollisia vahvistimille, eikä ne arvoa pudota, - pikemminkin päinvastoin. Kunnon konkkien jälkeen voi olla taas 30 vuotta melko häiriötöntä soittoa edessä. Olen itse kolmeen 60/70-luvun nuppiin konkat vaihtanut ja ihan huvin vuoksi säilyttänyt alkuperäiset.

Kuinka suuret suojahilat muuten olet vaihdattanut?
Jucciz
05.05.2012 19:00:39
Lastinen: Olen samoilla linjoilla. Konkkarempat ovat pakollisia vahvistimille, eikä ne arvoa pudota, - pikemminkin päinvastoin. Kunnon konkkien jälkeen voi olla taas 30 vuotta melko häiriötöntä soittoa edessä.

Samaa mieltä. Hyvät konkat pitää turhat häiriöäänet yms. loitolla.

1k vastukset noihin on tupsahtanut. Muutaman watin tehonkestolla. Hovikorjaajallani on vieläpä ollut hyllyssä monesti sopivan vintagen näköisiä vastuksia, jotka istuvat tyyliin. ;)
jii.haanpaa
05.05.2012 19:13:26 (muokattu 05.05.2012 19:15:07)
Lastinen: Olen samoilla linjoilla. Konkkarempat ovat pakollisia vahvistimille, eikä ne arvoa pudota, - pikemminkin päinvastoin. Kunnon konkkien jälkeen voi olla taas 30 vuotta melko häiriötöntä soittoa edessä. Olen itse kolmeen 60/70-luvun nuppiin konkat vaihtanut ja ihan huvin vuoksi säilyttänyt alkuperäiset.

Mulla ei mitään hirveen kallista vanhaa nurkissa ole, mutta sen verran vanhaa kuitenkin, että niitä on ollut pakko ronkkia kolvilla kuntoon. Mun mielestä on ihan selvää, että silloin irtoaa pari markkaa jälleenmyyntiarvosta. Kun vinteitsistä puhutaan, niin kyllä mä ainakin ottaisin mielummin täysin koskemattoman ja neitseellisen yksilön kuin ns. toiminnallisesti järkeväksi rempatun laitteen. Eihän tuossa mitään järkeä ole, mutta silti ja olen aina ollut siinä uskossa, että markkinat olisivat ainakin jossakin määrin samaa mieltä kanssani?

Mites reconatut kajarit?
slapvete
05.05.2012 19:34:06
harryk: Tästä taas herää kysymys mikä vanha vahvari on sitten vaikka 12 tontun arvoinen jos puolet sisuksista on vaihdettu.

No tämä juurikin oli pointtini. Harryn Bluetone, Metroamp, Germino, Cornell... kaikki nuo duunaisivat varmasti about kuudesosahintaan stygen, joka on soonisesti aivan tarpeeksi lähellä tuota puhkiajettua ja modailtua Lapin-marsua. Eikä olisi vanhojen komponenttien kanssa ropaamista kymmeneen vuoteen. Tämä on tietty joskus styrkkareita soittavan hampin mielipide. Tiedänpä yhden finanssialalla työskentelevän heebon Luxemburgissa, jonka harrastus on ostella ikääntyviltä keski-eurooppalaisilta humppatöröiltä vintage-styrkkareita pois. Ei se niillä soita, kun ei edes ehdi johdannaispörsseilyltään. Keräilee vain.

Jucciz: Samoin jos nyt joku yksittäinen vastus tai pari on ryöminyt aivan väärän arvoiseksi (kuten esim. tuossa '71 JMP:ssäni V3:n 100k anodivastus oli muuttunut 3 megaohmiin), onhan se järkevämpi vaihtaa ja pitää kone toimintakuntoisena kuin pitää oikean näköinen mutta väärän arvoinen komponentti pilaamassa vempeleen soundin ja toiminnan.

No juu. Mutta kun aletaan menemään überkeräilykamaan ja useiden tonnien hintoihin, niin 100 % orkkis -- vaikkei sillä olisikaan keikalle asiaa -- on arvokkaampi kuin käyttöön korjattu. Sairasta? Joo, mutta tälllee markkinatalous rullaa.

Tuo anodivastusasia on muuten tullut ihan 80-luvun Marskeissakin vastaan. Kulutustavaraa ovat he, ilmeisesti.
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
oiva tumpeloinen
05.05.2012 19:45:33
Jucciz: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=634740

kuusa

Vaikka varmasti upea peli, parempikuntoisia, modaamattomia ja ehjälogoisia saa puoleen hintaan. Vielä. Silloin harvoin kuin saa.

Jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin puolikas hinta tuosta pyynnistä on aika reilusti yläkanttiin, olkoon kuinka siistissä kuosissa tahansa. Tai pyytäähän toki saa, mutta on ihan eri asia sitten, mihin hintaan ne oikeasti liikkuu.

Muuten olen kohtuullisen pitkälti samaa mieltä tuossa esiin tulleiden mielipiteiden kanssa, että keräilyyn vaikuttaa oikeastaan kohtuullisen pitkälti pelkästään alkuperäiskunto. Vaikkakin remppa olisi tehty kuinka tarpeeseen, se pudottaa sen keräilyarvoa. Toki semmoinen poikkeus pitää sanoa, että alkuperäisessä kunnossa olevan vahvistimen tulee toimia. Kovin usein kohinoille meinataan antaa anteeksi siinä, mutta noin lähtökohtaisesti äänen pitää tulla pihalle. Samaa periaatetta kertoo aika pitkälti se, että esim. oikeasti vanhoissa kitaroissa uudet juotokset pudottavat hintaa, vaikka osat olisi kuinka alkuperäisiä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)