Aihe: Children of Bodom
1 2 3 4 550 51 52 53 54173 174 175 176 177
munkero
04.05.2012 12:44:02
reaper666: Iteki mietin samaa mut varmaan ihan ystävällisyyttään siitä luopui. Mutta kyllähän tollaset rahallisestikin vituttaa jos häviää puhumattakaan tunnesiteestä mitä joihinkin tiettyihin kitaroihin tulee.

Tosta musamaailman-varakitara-jutusta en ole kuullutkaan????

Alluhan sai RR-1:n keltasilla pinstripeilla lainaan kunnei ollu keppejä millä hoitaa keikkoja.

Mutta tää on ihan muistin varassa, ei jaksanu lähtee tällä duunin paskanetillä hakee kuvia/videoo. Mut jollain tuska livellä se veti tolla vihreeraitasella ja espillä, varmaan samoihin aikoihin ollu RR-1 messissä.
"En ymmärrä mistä jäähyistä puhutte, en tiedä mikä on komodo, en tiedä mitä tarkoittaa rölöttäminen." - Nainen Muusikoiden.netin facebook-sivulla.
munkero
04.05.2012 12:45:43
reaper666: Tällä hetkellä ei varmasti olekkaan rahasta kiinni!!!

Mutta tosta Jackson vs. Esp-jutusta oon kyllä samaa mieltä. Jossain haastattelussa siitä kysyttiinkin ja vastaus oli vähän kiertelevä. Johtuen varmaan just tosta ESP-diilistä :D :D

Olihan niitä huhuja että RR24 olis ollu Laiho-signaturen prototyyppi, mutta Allu olis todennu vaan että "It's too fucking late now..."
"En ymmärrä mistä jäähyistä puhutte, en tiedä mikä on komodo, en tiedä mitä tarkoittaa rölöttäminen." - Nainen Muusikoiden.netin facebook-sivulla.
munkero
04.05.2012 13:06:22
Ja palatakseni vielä aiheeseen Laihon jaskat vs. espit...

Kaveri saa customina ihan mitä vaan, mutta päätyy eri tallaratkasuun kun jacksoneissa. Non-recessed floikasta recessediin... Miksiköhän? Ainakin mulle tuo ero merkkaa ihan vitusti. Roopehan teki loogisemman ratkasun ja pysy kaulakulmallisessa...
reaper666
04.05.2012 13:08:57
munkero: Ja palatakseni vielä aiheeseen Laihon jaskat vs. espit...

Kaveri saa customina ihan mitä vaan, mutta päätyy eri tallaratkasuun kun jacksoneissa. Non-recessed floikasta recessediin... Miksiköhän? Ainakin mulle tuo ero merkkaa ihan vitusti. Roopehan teki loogisemman ratkasun ja pysy kaulakulmallisessa...

Mitä eroja noissa sitten on? En ole kuullutkaan.

Itellä on kaks jacksonia ja toisessa licenssi floikka ja toisessa kahler ja kahleri on kyl kaikkist paras.
munkero
04.05.2012 13:14:34
reaper666: Mitä eroja noissa sitten on? En ole kuullutkaan.

Itellä on kaks jacksonia ja toisessa licenssi floikka ja toisessa kahler ja kahleri on kyl kaikkist paras.

Non-recessed: https://lh5.googleusercontent.com/- … AAA9o/qAe34X2cIQ0/s800/P6140094.JPG

Recessed: https://lh6.googleusercontent.com/- … AABOA/V03VzCiWTck/s800/PB290772.JPG

Eli ensimmäisessä talla on kitaran kannen päällä, jälkimmäisessä upotettu kanteen.

Non-recessedin kanssa kanteen on voitu tehdä pieni upotus että pääsee kampeamaan ylemmäs, mutta ei aina. Hyvin pitkälti tatsikysymys että kummasta tykkää. Ero on vähän sama kun TOM tallassa ja jossain vintagetremolossa.
Vestu
05.05.2012 13:18:08 (muokattu 05.05.2012 15:34:26)
munkero: Saa kyllä olla aika hyvä espi että pärjää mojossa vanhalle customjaskalle...

Eikä Laiholla nyt kuitenkaan pitäs olla ainakaan soittokamojen suhteen rahasta kiinni...

Komppaan. Laihon soundi Jackson-aikoina toimi parhaiten ja teki syvän vaikutuksen omaperäisellä leikkaavuudellaan ja purevuudellaan ollen silti metallitoneksi orgaaninen kovasta gainista huolimatta.

Semmonen viikatemainen soundi.

EDIT: Follow The Reaperilla on parhaat Laiho-soundit. Kissing The Shadows on edelleen uskomaton kitarabiisi ja esittelee monipuolisesti myös Laihon silloista soundia.
Like father like scum
munkero
05.05.2012 13:38:14
Vestu: Komppaan. Laihon soundi Jackson-aikoina toimi parhaiten ja teki syvän vaikutuksen omaperäisellä leikkaavuudellaan ja purevuudellaan ollen silti metallitoneksi orgaaninen kovasta gainista huolimatta.

EDIT: Follow The Reaperilla on parhaat Laiho-soundit. Kissing The Shadow on edelleen uskomaton kitarabiisi ja esittelee monipuolisesti myös Laihon silloista soundia.

Hyvin pitkälti samoilla linjoilla. Latvalan tulon jälkeinen Bodomi on mun mielestä paljon tylsempää ja asteen amerikkalaisempaa, vaikka herra onkin mun kitarasankari nro. 1.

Last.fm ilmottaakin Follow the Reaperin meikän kuunnelluimmaks levyks. :)
reaper666
05.05.2012 15:33:06
Vestu:

EDIT: Follow The Reaperilla on parhaat Laiho-soundit. Kissing The Shadow on edelleen uskomaton kitarabiisi ja esittelee monipuolisesti myös Laihon silloista soundia.

Hyvin sanottu toi viikatemainen :)

Kissing the Shadowssissa on muuten ihan SAAKELIn siisti sellainen nouseva kosketinmatto taustalla. Muistaakseni just kertsissä. Sitä ei edes kuule kunnolla, ellei kuuntele tarpeeksi kovaa ja hyvillä soundeilla. Välillä mulla soi se meinaan koneelta ja ei cd:ltä ja en sitä kuule mutta voi vitsi on hieno.

Ja jännä, että kyseinen biisi tehtiin asta studiossa kun huomattiin, että muuten levy on liian lyhyt.

Ja Laihon kitarasankaruudesta vielä sellainen. Että onhan suomessakin varmaan miljoona ihmistä kun pystyisivät samat jutut soittamaan. Mutta koitas tehä yhtä hyvät biisit. Tätä seikkaa ihmiset eivät tajua koskaan, mikä ärsyttää. Plus mitä nyt youtubesta tms kattoo noita pätkiä niin nykyajan kitaristit ovat lyhyttukkaisia nörttejä. Mun mielestä Laiholla on sellainen joku tietynlainen cooliusaspekti mitä en kenessäkään muissa(suomalaisissa) muusikoissa ole havainnut vaikka muuten hyvää musaa veivaisikin.
allupatukka
05.05.2012 15:43:08

reaper666:Mun mielestä Laiholla on sellainen joku tietynlainen cooliusaspekti mitä en kenessäkään muissa(suomalaisissa) muusikoissa ole havainnut vaikka muuten hyvää musaa veivaisikin.

Idiootti se vain on miehenä, kitaristina loistava. Se teinijaujau motherfuckers!1 -juttu ei ainakaan minusta ole coolia, vaikka jätkä vetää sen karismalla. Makuasiahan tuo on. Ja sinänsä huvittavaa, että kitaristien, jotka soittavat kotona eivätkä edes oikeassa bändissä, pitäisi näyttää tietynlaiselta. :)
"sä vain tunnut ottavan sen sillätavalla ku kukaan ei vittu määrää mun ajatuksia nih lässynlää."
reaper666
05.05.2012 15:51:04
allupatukka: Idiootti se vain on miehenä, kitaristina loistava. Se teinijaujau motherfuckers!1 -juttu ei ainakaan minusta ole coolia, vaikka jätkä vetää sen karismalla. Makuasiahan tuo on. Ja sinänsä huvittavaa, että kitaristien, jotka soittavat kotona eivätkä edes oikeassa bändissä, pitäisi näyttää tietynlaiselta. :)

Joo piti lisätä, että noi jotkut teinijaujau-jutut ei oo coolei silleen mutta se yleinen olemus yms.. Jos vertaa vaikka Amorphiksen nörtteihin.

Tunnetko kyseisen henkilön paremmin kun idiootiksi sanot? Itse en tunne mutta meillä on pari yhteistä tuttua ja sanovat ainakin, että kivaa biletys/ryyppy-seuraa mies olisi.

Tohon ulkonäköjuttuun: Joo olet oikeassa tuossa. Mutta monet ketkä treenailevat niin ehkä haluisivat myös bändeineen menestyä ja tollasia nörttibändejä on kämästä kattoa musta :D

Esim. Mikä bändi oli Dream Theatterin lämppärinä??? Siinä vasta niin kämänen bändi, että en haluis livenä kattoa hetkeäkään :D

En sitten tiedä vaikuttaako noi ulkonäköseikat alitajuisesti muhun jos musa on paskaa :D
M4ss3 m/
05.05.2012 16:11:39
reaper666:

Esim. Mikä bändi oli Dream Theatterin lämppärinä??? Siinä vasta niin kämänen bändi, että en haluis livenä kattoa hetkeäkään :D

Painoin varoitusta.
Oikeasti uus biisi: http://maihinnousu.net/s/15724
Jeszse
05.05.2012 16:12:39
M4ss3 m/: Painoin varoitusta.

Tais olla Periphery? :DDDDDDDD
Karvamammutti: Mutta siulla on ultra-secks-Salovaara -ääni.| The Jasser Arafats | Alternaty
M4ss3 m/
05.05.2012 16:13:34
Jeszse: Tais olla Periphery? :DDDDDDDD

Sehän tietääkseni siellä DT:tä oli lämppäämässä. Ainakin itse luulin näkeväni kyseiset "nörtit" siellä lavalla pyörimässä.
reaper666
05.05.2012 16:26:39
M4ss3 m/: Sehän tietääkseni siellä DT:tä oli lämppäämässä. Ainakin itse luulin näkeväni kyseiset "nörtit" siellä lavalla pyörimässä.

ai dark tranquillity?
reaper666
05.05.2012 16:27:17
M4ss3 m/: Sehän tietääkseni siellä DT:tä oli lämppäämässä. Ainakin itse luulin näkeväni kyseiset "nörtit" siellä lavalla pyörimässä.

Jos pidät ko. orkesterista niin voit varmaan myöntään, että ulkomusiikillisesti ihan paskaa. Ja musta on aika nörttiä jos lavalla on Applen tuotteita :D
M4ss3 m/
05.05.2012 16:28:18 (muokattu 05.05.2012 16:28:52)
reaper666: Jos pidät ko. orkesterista niin voit varmaan myöntään, että ulkomusiikillisesti ihan paskaa. Ja musta on aika nörttiä jos lavalla on Applen tuotteita :D

No joo mee nyt vittuun. Se jo mainittu Laihon teinijau-meininki taas on niin vitun coolia? Itse ainakin diggaan Peripheryä just takia ettei siellä ole mitkään 50v kaljamahaset heviukot risupartoineen veivaamassa.
Jeszse
05.05.2012 16:29:04
reaper666: Jos pidät ko. orkesterista niin voit varmaan myöntään, että ulkomusiikillisesti ihan paskaa. Ja musta on aika nörttiä jos lavalla on Applen tuotteita :D

http://muusikoiden.net/keskustelu/rules.php#rules

Kohta 10.
Karvamammutti: Mutta siulla on ultra-secks-Salovaara -ääni.| The Jasser Arafats | Alternaty
munkero
05.05.2012 16:45:31 (muokattu 05.05.2012 16:47:02)
reaper666: Sillä oli samoihin aikoihin myös Roopelta keppi lainassa missä olis ristit otelaudassa.

Emmä muista sitä Laiholla koskaan nähneeni.

http://www.youtube.com/watch?v=hjZXUyvFQDA

Tuossa sensijaan on se Roopen legendaarinen rhoads.

E: ilmeisesti oli vaan videon kuvauksissa käytössä
allupatukka
05.05.2012 16:52:08

reaper666: Tunnetko kyseisen henkilön paremmin kun idiootiksi sanot? Itse en tunne mutta meillä on pari yhteistä tuttua ja sanovat ainakin, että kivaa biletys/ryyppy-seuraa mies olisi.

No en tunne henkilökohtaisesti, mutta siltä jätkä vaikuttaa ja monet haastattelut mitä löytyy youtubesta antavat siihen suuntaan viittaavaa kuvaa. Ja idiootit ovat usein rentoa ryyppyseuraa, ei se sitä pois sulje. En minä oikeasti tiedä millainen mies Laiho on, mutta ei hän miltään älyköltä vaikuta. Mutta niin, olen muodostanut käsitykseni vain kaverin yleisestä olemuksesta lavan ulkopuolella julkisuudessa, joten en tiedä enkä todellakaan aio väitellä aiheesta, ei kinosta.
"sä vain tunnut ottavan sen sillätavalla ku kukaan ei vittu määrää mun ajatuksia nih lässynlää."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)