Ziggy Bubba 04.05.2012 21:12:53 (muokattu 04.05.2012 21:14:33) | |
---|
Kuha: Itse en ole saanut Gibsonin lapaa poikki, mutta kerran tilasin ES 335:n, josta oli kuljetuksen aikana lapa katkennut. Osa laukun salvoista oli myös auki - varmaan saanut haipakkaa joltain anti-Gibson henkilöltä. Lisää: ja tosiaan omat Gibsonit säilytän miten ja missä sattuu. Jos menee kaula poikki, niin sit se korjataan. Omia G-kapuloita en ole vielä saanut tolla tapaa hajalle, mutta tiedostan asian erittäin hyvin. Varon niiden "seisomista" just missään siis tarkkaan. E: Tosiaan kun tohon lisätään ne suorat kaulan suunnassa menevät puun syyt... Kuka on yllättynyt ettei se kohta just kestä iskuja? |
lonelyplayer 04.05.2012 21:18:28 | |
---|
Confidentum: Katottaisko nää MM- kisat tässä välissä ja jatkaisitte sitten. Kummola puhuu just avajaissanoja usealla kielellä ja Sauliki on siellä Olepa hyvä vaan. Ei vaan kaikia ko. "taide" kiinnosta. |
Confidentum 04.05.2012 21:46:13 | |
---|
lonelyplayer: Olepa hyvä vaan. Ei vaan kaikia ko. "taide" kiinnosta. Okei, haen takin :) |
lonelyplayer 04.05.2012 21:47:15 | |
---|
No miten kävi... voittiko Suomi ? Onko meillä muunlaisia ongelmia...Kitara vai kiekkomailla ? |
lonelyplayer 04.05.2012 21:48:15 | |
---|
Confidentum: Okei, haen takin :) No ei kannata... :) |
Ziggy Bubba 04.05.2012 21:50:03 | |
---|
Kukaan ei oo lähteny puolustamaan Giban heikkoa lapaliitosta? Ei varmaan kannata :) |
slapvete 04.05.2012 21:52:00 | |
---|
Ziggy Bubba: Kukaan ei oo lähteny puolustamaan Giban heikkoa lapaliitosta? Ei varmaan kannata :) Gabe yritti, mutta luovutti. Ehkä tää tästä. "There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman |
Ziggy Bubba 04.05.2012 21:58:49 | |
---|
slapvete: Gabe yritti, mutta luovutti. Ehkä tää tästä. Mutta anyhoo, tuo ei tee niistä kitaroista huonoja. Ite olen tosiaan kriittinen myös omistamieni kapuloiden suhteen :) Toi on vaan semmonen mikä on kaikkien - varsinkin painavien Les Paulien omistajien - erittäin hyvä tiedostaa. Vieläkään en oo tosiaan niiden noin 500e Gibbojen laadusta ihan varma, mutta onko se sitten toinen tarina. Ehkä :) |
Gabe 04.05.2012 22:04:22 (muokattu 04.05.2012 22:17:22) | |
---|
slapvete: Gabe yritti, mutta luovutti. Ehkä tää tästä. Totesin kyllä tuolla aiemmin että minun mielestäni se on heikko lenkki tällaisissa kitaroissa ja se voitaisiin tehdä kestävämminkin. :) Itse olen vain säästynyt sen rikkimenemiseltä vaikka on pari kertaa hurjastikin kolahtanut. Pyrin kyllä kohtelemaan kitaroitani niin hyvin kuin suinkin ja säilyttämään turvallisesti. Mutta joo, eihän se näistä huonoja tee :) Pääasiassa päälle tonnin Gibsoneista mulla on kokemusta. Mutta nuo 600€ Les Paulit ovat ainakin kelpo pelejä olleet... ainakin ne mitä olen nähnyt. MusaMasalla on hyviä artikkeleita näistä jos enemmän kiinnostaa. Omistamani Les Paul junior maksoi kans reilu kuusi sataa ja on loistava. En noista melody makereista sitten tiedä sen paremmin.. nehän on kai ainoita alle 500? Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
lonelyplayer 04.05.2012 22:18:05 (muokattu 05.05.2012 09:32:41) | |
---|
.... |
Ziggy Bubba 04.05.2012 22:20:03 (muokattu 05.05.2012 11:22:51) | |
---|
Gabe: Mutta joo, eihän se näistä huonoja tee :) Pääasiassa päälle tonnin Gibsoneista mulla on kokemusta. Mutta nuo 600€ Les Paulit ovat ainakin kelpo pelejä olleet... ainakin ne mitä olen nähnyt. MusaMasalla on hyviä artikkeleita näistä jos enemmän kiinnostaa. Omistamani Les Paul junior maksoi kans reilu kuusi sataa ja on loistava. En noista melody makereista sitten tiedä sen paremmin.. nehän on kai ainoita alle 500? Mä en kyllä varsinaista "Gibson-laatua" haluis noista ainakaan etittävän. Tosi raffi ja kulmikas maalipinta sen rujon kaulan päälle... Noissa on aika ilkeitä esimerkkejä. Varsinkin jos rinnalle ottaa vaikka semmosen kiinalaisen CV-Squierin. Joka maksaa muuten just puolet hinnasta... (Enkä omista moista edes.) En ole siis iso fani näiden super-halpis -Gibsonien suhteen. |
Gabe 05.05.2012 00:03:53 (muokattu 05.05.2012 00:26:57) | |
---|
Ziggy Bubba: Mä en kyllä varsinaista "Gibson-laatua" haluis noista ainakaan etittävän. Tosi raffi ja kulmikas maalipinta sen rujon kaulan päälle... Noissa on aika ilkeitä esimerkkejä. Varsinkin jos rinnalle ottaa vaikka semmosen kiinalaisen CV-Squierin. Tottakai ne laadukkaimmat Gibsonit ovat siellä hinta haitarin yläpäässä, sehän on ihan luonnollista. Mutta rohkenen kyllä väittää että esimerkiksi Les Paul Studioista löytyy jo loistavia kitaroita. Ja noin ylipäätään Standardit ja Traditionalit on olleet pääsääntöisesti kaikki hyviä mihin olen törmännyt. Kuten sanoin niin ei mullakaan ole noista melody makereista kokemusta joten en osaa sanoa. Tuskin tulen ostamaan kuitenkaan. CV-squier on ihan hauska kyllä mut made in china on mulle niin hirvee turn off.. Noh, ostajakuntansa jokaiselle :) Tuli tästä muuten mieleen seuraava juttu. Mikä on teidän mielestänne se raja minkä jälkeen ei enää kannata laittaa rahaa tiskiin kitaraostoksilla jos ajatellaan pelkästään soitettavuutta, soundia ja viimeistelyä, ei keräily arvoa tms. itse asiaan epäoleellista. Eli minkä euromääräisen summan jälkeen ei kitara enää parane? Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
Ziggy Bubba 05.05.2012 00:20:56 | |
---|
Ite juurikin omistan LP Studion vuodelta 2004, ellen väärin muista. Tuon päälle on se Traditional, joka on kieltämättä parempi soitin. Puhuinkin näistä noin 500-600e Gibsoneista, niissä on säästetty just about kaikesta. |
Gabe 05.05.2012 08:11:28 | |
---|
Mulla on kans ollut Studio ja Standard. Molemmat hyviä ja hintansa arvioisia. Nyt ykkös soittimena Standard SG missä ei siinäkään ole valittamista. Custom shop keppi kyllä houkuttelisi kovasti jossain vaiheessa elämäänsä vielä omistaa, näihin soittotarpeisiin se olisi vain vähän yliampumista. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
the-Antero 05.05.2012 09:39:05 | |
---|
Gabe: Tuli tästä muuten mieleen seuraava juttu. Mikä on teidän mielestänne se raja minkä jälkeen ei enää kannata laittaa rahaa tiskiin kitaraostoksilla jos ajatellaan pelkästään soitettavuutta, soundia ja viimeistelyä, ei keräily arvoa tms. itse asiaan epäoleellista. Eli minkä euromääräisen summan jälkeen ei kitara enää parane? Mielenkiintoinen kysymys. Jos olisi ylimäärästä rahaa ja puhutaan uusista kitaroista eikä käytetyistä niin tässä vois olla esimerkkejä tällä hetkellä eri kitaroista mitä voisin maksaa. Fender Strato noin 1500€ Gibson Les Paul 1500 -2300€ Gibson Flying V 800€ Gibson SG 900€ Gibson Explorer 800€ ESP M-II 1400€ Tuossapa tollaista, onneks ei oo ylimäärästä rahaa :D Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
"This guy makes me sick. He waits until I'm 90..."
- Les Paul Tommy Emmanuelista |
MusaMasa 05.05.2012 10:52:42 | |
---|
Gabe: Custom shop keppi kyllä houkuttelisi kovasti jossain vaiheessa elämäänsä vielä omistaa, näihin soittotarpeisiin se olisi vain vähän yliampumista. http://www.coda-music.com/product_i … id=1fffd2db6c91fe9e06055b9aef66a20c Tuo video klippi kertoo hyvin vuoden 2012 LP Standardista. Tuo olisi kyllä ihan asiaa... Ja samat sanat, "näihin soittotarpeisiin se olisi vain vähän yliampumista" ; ) Life is for living! |
the-Antero 05.05.2012 11:11:19 | |
---|
Kiva peli tuo 2012. Ja porukka väittää ettei tule mitään uutta Gibsonin kitaroihin :D Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Muovinen 05.05.2012 11:18:16 | |
---|
Gabe:.Eli minkä euromääräisen summan jälkeen ei kitara enää parane? Itse en ole silmäkarkkikitaroiden perään ollenkaan, joten mulle löytyy tällä hetkellä hyvä kitara max 1500e hintaluokassa. Vaikka raha ei olisi este, niin todennäköisesti en mielellään maksaisi mistään kitarasta 3000e enempää. Tuohon hintaan pitää kitarassa olla jo aimo annos mojoa ja fiilistä ja siksipä se todennäköisesti olisi jokin vanha helmi. Reilun tonnin hintaluokassa (ja usein hieman halvemmallakin) saa jo hyvän, toimivan työkalun, joka tekee sen mitä pitääkin; soi vireessä ja soundaa oikealta. -General Petrovsky |
mattim 05.05.2012 11:37:40 (muokattu 05.05.2012 16:54:46) | |
---|
Ziggy Bubba: Kukaan ei oo lähteny puolustamaan Giban heikkoa lapaliitosta? Ei varmaan kannata :) Eikös kipsoni parane kun siihen se lapaliitos lopulta tehdään korjauksen yhteydessä ;-) |