fox 04.05.2012 19:54:57 | |
---|
Gabe: Septimisti taitaa olla Kärnän fanipoika ;D No, sivustolla (siis blogissa) mainitaan, että 25 vuoden aikana on mestari korjannut 6000-7000 soitinta, kyllähän sellasta pitää jo fanittaa. Se on 240 soitinta per vuosi, tuon alemman arvion mukaan. 240 Slipstone-satulaa? |
Ziggy Bubba 04.05.2012 19:55:19 | |
---|
Gabe: Mulla on ollut vielä paskempi tuuri! En ole vielä kertaakaan onnistunut ostamaan sellaista ns. aitoa vireongelmaista matalalla satulalla varustettua hutiloiden viimeisteltyä Gibsonia jossa nauhan päät törröttää. En vaikka sokkonakin olen niitä pari tilannut. Aina ne perkeleet ovat olleet käyttökelpoisia ja hyvin viimeisteltyjä. Noh, ehkä vielä tulevaisuudessa! :) Noissa Faded- ja muissa vastaavissa sarjoissa tuota kyllä on nähtävissä - ihan kaupasta bongattuna :) Omissa kitaroissa vain vaahteraotelautaiset tekee ikinä tuota törröttämistä, nekin vaan näillä Suomen äärikuivilla talvikeleillä. |
fox 04.05.2012 19:59:56 | |
---|
Gabe: nauhan päät törröttää. Tuota ei oikein voine pitää tekovikana missään soittimessa, huonolla varastoinnilla ja/tai huonolla hoidolla olleessa Martinin akustisessakin olen moiseen törmännyt - tosin oli siin muutakin "olosuhdevauriota". Puhumattakaan sellasesta Brasiliasta tuodusta klasarikitarasta, joka ei kerta kaikkiaan pysynyt täällä Pohjolassa ns. kasassa.. :'( Todella harmi, oli upeaa työtä, ja niin komeet puut. Omistaja oli syystäkin murheen murtama. |
Gabe 04.05.2012 20:01:51 (muokattu 04.05.2012 20:05:05) | |
---|
fox: No, sivustolla (siis blogissa) mainitaan, että 25 vuoden aikana on mestari korjannut 6000-7000 soitinta, kyllähän sellasta pitää jo fanittaa. Se on 240 soitinta per vuosi, tuon alemman arvion mukaan. 240 Slipstone-satulaa? Asiallinen hemmo toi Kärnä on ei siinä mitään :) Se mun kitaranikin aina rukkaa. Olipa vaan pakko heittää kun septimisti niin allerginen jonkun asian ihannoimiselle näyttää olevan :) Gabe: nauhan päät törröttää. fox: Tuota ei oikein voine pitää tekovikana missään soittimessa Ei minunkaan mielestäni. Olen sellaiseltakin tosin säästynyt. Eli tuskin on mikään tyypillinen Gibsonin ominaisuus kuten tunnutaan olettavan. E: No jaa, törröttipä vaahterakaulaisessa stratossa kerran kuivana talvena vähän. Mut muuten ei mitään. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
fox 04.05.2012 20:03:10 | |
---|
Ziggy Bubba: Noissa Faded- ja muissa vastaavissa sarjoissa tuota kyllä on nähtävissä - ihan kaupasta bongattuna :) Omissa kitaroissa vain vaahteraotelautaiset tekee ikinä tuota törröttämistä, nekin vaan näillä Suomen äärikuivilla talvikeleillä. Noissa meikäläiselle "rakkaissa" Ibanezin wanhoissa Artisteissa tuo rungon ja kaulan liitos tekee kyllä sellasen lakkahalkeaman, että äkkinäisempi pelkäis, että "nyt se lähtee irti koko kaula"! Mahonkirunko ja vaahterakaula elää vaan niin kovin eri tahtiin, ja polylakkakerros rapsahtaa saumasta. Upsis, väärä merkki ketjussa... |
Ziggy Bubba 04.05.2012 20:03:46 (muokattu 04.05.2012 20:23:32) | |
---|
fox: Tuota ei oikein voine pitää tekovikana missään soittimessa, huonolla varastoinnilla ja/tai huonolla hoidolla olleessa Martinin akustisessakin olen moiseen törmännyt - tosin oli siin muutakin "olosuhdevauriota". Puhumattakaan sellasesta Brasiliasta tuodusta klasarikitarasta, joka ei kerta kaikkiaan pysynyt täällä Pohjolassa ns. kasassa.. :'( Todella harmi, oli upeaa työtä, ja niin komeet puut. Omistaja oli syystäkin murheen murtama. Njaa. Vähän harvemmin oon ns. stankku-Studiossa noihin törmännyt kuin näissä joanjetteissä ynnä muissa puolet halvemmissa. Varsinkaan kun kummassakaan ei siis ole reunalistoja. Halvalla saa Gibsonilta vähän raffimpaa viimeistelyä: otelaudan viimeistely (ja puiden kuivattelu?) jos mikä on just tota. E: en muuten puhunut vain vaahteraisista otelaudoista Giboissa. Sori, jos ei selvinnyt. |
fox 04.05.2012 20:05:49 | |
---|
Gabe: Asiallinen hemmo toi Kärnä on ei siinä mitään :) Se mun kitaranikin aina rukkaa. Olipa vaan pakko heittää kun septimisti niin allerginen jonkun asian ihannoimiselle näyttää olevan :) Heitin tuon slipstone-satulan vuoksi tuon, ja ihanhan se on blogin etusivulla.. Mites, onko tuo slipstone sitte jotain muovia, niinku tusq tai corian? Vai onko se vuolukiveä? En oo noissa Gibson-kitaroissa tuohon törmännyt, tosin enhän mä oo ollu vuosiin mitenkään korjaustoimi-aktiivinenkaan. |
Gabe 04.05.2012 20:11:25 | |
---|
fox: Heitin tuon slipstone-satulan vuoksi tuon, ja ihanhan se on blogin etusivulla.. Mites, onko tuo slipstone sitte jotain muovia, niinku tusq tai corian? Vai onko se vuolukiveä? Täytyy sanoa että mulla ainakaan ei ole faktatietoa asiasta. Muovia on veikkaukseni. Ihan tehdas satulat on olleet mulla näissä Gibsoneissa toistaiseksi. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
Confidentum 04.05.2012 20:11:28 | |
---|
Katottaisko nää MM- kisat tässä välissä ja jatkaisitte sitten. Kummola puhuu just avajaissanoja usealla kielellä ja Sauliki on siellä |
fox 04.05.2012 20:29:39 | |
---|
Confidentum: Katottaisko nää MM- kisat tässä välissä ja jatkaisitte sitten. Kummola puhuu just avajaissanoja usealla kielellä ja Sauliki on siellä Ihan vapaasti, kyllä sinä saat mennä toki katsomaan. |
Uusissa kitaroissa kyllä tuppaa hiukan nauhojen päät kurkkimaan muutamana ensimmäisenä sydäntalvena. Ei se mikään ongelma ole pienissä määrin, jos kaula pysyy suorana, etenkään kun ei ole reunalistoja pullistelemassa/halkeilemassa. Näitä ilmiöitä on kyllä näkynyt kaikenlaisissa kitaroissa, myös Gibsoneissa. En tosiaan itse ole käyttänyt kostuttimia muuten, paitsi kokopuisessa akustisessa. |
Ziggy Bubba 04.05.2012 20:51:22 (muokattu 04.05.2012 20:53:40) | |
---|
Guildfinger: Uusissa kitaroissa kyllä tuppaa hiukan nauhojen päät kurkkimaan muutamana ensimmäisenä sydäntalvena. Ei se mikään ongelma ole pienissä määrin, jos kaula pysyy suorana, etenkään kun ei ole reunalistoja pullistelemassa/halkeilemassa. Näitä ilmiöitä on kyllä näkynyt kaikenlaisissa kitaroissa, myös Gibsoneissa. En tosiaan itse ole käyttänyt kostuttimia muuten, paitsi kokopuisessa akustisessa. Eniten tota musta näkyy vaahterapuisissa otelaudoissa. Siksi ne vähän ihmetyttääkin niin monessä mun räpeltämässä ruusupuisessa halpis-Giban kaulassa. E: Vaikkapa Squjun Classic Vibet on tossa suhteessa parempaa viimeistelyä, reippaasti. Eikä se taida edes nauhojen päihin jäädä ;) Eri malleja tietty, mutta silti. MIA-kitaraan ei samaa lakkaa ynnä muuta tunnu halvalla saavan, lopulta ihan ymmärrettävää. |
slapvete 04.05.2012 20:53:25 | |
---|
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman |
Ziggy Bubba 04.05.2012 20:56:35 (muokattu 04.05.2012 20:57:23) | |
---|
slapvete: Tuolla taas ollaan sitä mieltä, että septimistin mainitsema ongelma on satulaongelma, ei niinkään lavan kulman ongelma (eikä edes ekslusiivinen Gibsoneille): http://theunofficialmartinguitarfor … Why-the-sharp-headstock-angle-.html Varsinkaan kun Gibson ei ole läheskään yksin täysin saman kaulakulman kanssa. "Mitä isot edellä"... Tokai, ESP sun muut on ainakin samassa veneessä. Ehkä se on sitten Gibsonin "vikaa". E: Ja missä LP-mallisessa kepissä muuten ei ole samaa kulmaa lavassa? |
Gabe 04.05.2012 21:00:50 | |
---|
slapvete: http://www.edroman.com/rants/les_paul_necks.htm Lavan katkeaminen tuntuu tosiaan olevan headstockin perusongelma: Tähän väliin tällainen pikagallup että kuinka moni on onnistunut tämän mallisen lavan katkomaan? Ja miten/millaisessa tilanteessa on rikki mennyt? Itse olen tältä säästynyt. Pari olen nähnyt ja nekin olisi olleet vältettävissä kitaran oikeanlaisella säilytyksellä. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
lonelyplayer 04.05.2012 21:02:09 (muokattu 05.05.2012 09:33:46) | |
---|
virhe |
Kuha 04.05.2012 21:06:46 (muokattu 04.05.2012 21:11:29) | |
---|
Gabe: Tähän väliin tällainen pikagallup että kuinka moni on onnistunut tämän mallisen lavan katkomaan? Ja miten/millaisessa tilanteessa on rikki mennyt? Itse en ole saanut Gibsonin lapaa poikki, mutta kerran tilasin ES 335:n, josta oli kuljetuksen aikana lapa katkennut. Osa laukun salvoista oli myös auki - varmaan saanut haipakkaa joltain anti-Gibson henkilöltä. Lisää: ja tosiaan omat Gibsonit säilytän miten ja missä sattuu. Jos menee kaula poikki, niin sit se korjataan. |
Ziggy Bubba 04.05.2012 21:08:04 (muokattu 04.05.2012 21:09:55) | |
---|
Gabe: Tähän väliin tällainen pikagallup että kuinka moni on onnistunut tämän mallisen lavan katkomaan? Ja miten/millaisessa tilanteessa on rikki mennyt? Itse olen tältä säästynyt. Pari olen nähnyt ja nekin olisi olleet vältettävissä kitaran oikeanlaisella säilytyksellä. Kyllähän toi nyt on jo rakenteen vika, siis jos joku on G-kitaroissa. Mutta taas palataan siihen markkinoiden tarpeeseen vs mikä ois fiksua... Toi kaulan ja lavan liitoskohta on äärimmäisen heikko, ei siitä mihinkään pääse. Omia Lepakoita en kyllä jätä pystyyn seisomaan, ellen ole hetkellisesti jotenkin pihalla muuten vaan. Vaikka olisivat laukussa tai missä vaan. E: Veto kielistä on just siinä kohtaa aivan älyttömän kova... Ja siihen lisätään helvetin iso reikä kaularaudan takia. |
Kuha 04.05.2012 21:10:52 (muokattu 04.05.2012 21:11:16) | |
---|
tupla..... |
lonelyplayer 04.05.2012 21:12:16 | |
---|
Ziggy Bubba: Kyllähän toi nyt on jo rakenteen vika, siis jos joku on G-kitaroissa. Mutta taas palataan siihen markkinoiden tarpeeseen vs mikä ois fiksua... Toi kaulan ja lavan liitoskohta on äärimmäisen heikko, ei siitä mihinkään pääse. Omia Lepakoita en kyllä jätä pystyyn seisomaan, ellen ole hetkellisesti jotenkin pihalla muuten vaan. Vaikka olisivat laukussa tai missä vaan. E: Veto kielistä on just siinä kohtaa aivan älyttömän kova... Ja siihen lisätään helvetin iso reikä kaularaudan takia. Niinpä, kannattaa kokeneempaa kuunnella...:) |