Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laulaja ja lauluntekijä Veikko Lavi 100 vuotta!
1
EP
23.04.2012 14:15:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://teema.yle.fi/ohjelmat/juttuarkisto/tv-arkisto-veikko-lavi-100-v
 
Aina tykänny vaikka onkin itse aikanaan kertonut tekevänsä lauluja vanhoille ja rumille ihmisille! : )
 
half
23.04.2012 17:04:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: http://teema.yle.fi/ohjelmat/juttuarkisto/tv-arkisto-veikko-lavi-100-v
 
Aina tykänny vaikka onkin itse aikanaan kertonut tekevänsä lauluja vanhoille ja rumille ihmisille! : )

 
Niin tai näin jokainen ihminen on laulun arvoinen.
 
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
Qsine
23.04.2012 21:35:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja muistakaa sitten myös, ettei "Silakka-apajalla" ole mikään Veikko Ahvenaisen sävellys, vaan ainakin A-osa on kansansävelmä itänaapurista päin. Asia käsiteltiin takavuosina Harmonikkaliiton jäsenlehdessä hyvin diskreetisti, nuottijulkaisun keinoin, nimiä mainitsematta ja kummempia syytöksiä esittämättä.
 
Muistan varhaisteinivuosiltani Lavin puhelinhaastattelun, jossa hän sanoi pitkän ikänsä ja hyväkuntoisuutensa salaisuuden olevan sen, että hän panee aina leivän päälle reilusti voita!
 
Äiti oli parikymmentä viimeistä työvuottaan tarjoilijana kaupunkimme pahimmissa räkälöissä. Kerran eräässä pöydässä oli todella huonon näköinen, selkeä rantojen mies, nuokkui sammumispisteessä naama punaisna ja nenä turvoksissa jne. Äiti meni pokelle sanomaan, että tuon nyt voisi heittää ulos, en minä tuollaiselle voi enää tarjoilla. Poke siihen, että enhän mä nyt raaski Veikko Lavia ulos heittää! Oli mies esiintynyt aiemmin illalla vähän matkan päässä, eikä hän nyt niin huonokuntoinenkaan loppujen lopuksi ollut...
 
http://jannekuusinen.blogspot.com/
pekkajau
23.04.2012 21:41:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää on hieno biisi! Kunnon progea Vepalta!
http://www.youtube.com/watch?v=Ea1kdTl0Wn0
 
EP
23.04.2012 22:11:02 (muokattu 23.04.2012 22:11:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Qsine: Ja muistakaa sitten myös, ettei "Silakka-apajalla" ole mikään Veikko Ahvenaisen sävellys, vaan ainakin A-osa on kansansävelmä itänaapurista päin. Asia käsiteltiin takavuosina Harmonikkaliiton jäsenlehdessä hyvin diskreetisti, nuottijulkaisun keinoin, nimiä mainitsematta ja kummempia syytöksiä esittämättä.
 
Onhan Ahvenainen voinu saada vaikutteita itänaapurin keikoillaan?
Mut olis mukava kuulla toi ko. kansansävelmä, mikä sitten lieneekin.
Teoston mukaan sävel on kuitenkin Ahvenaisen.
 
Muistan varhaisteinivuosiltani Lavin puhelinhaastattelun, jossa hän sanoi pitkän ikänsä ja hyväkuntoisuutensa salaisuuden olevan sen, että hän panee aina leivän päälle reilusti voita!
..

 
Mä muistan sen joskus sanoneen, että ulkonäkönsä vanhemmalla iällä taas olevan nestemäisten nautintoaineiden syytä. : ))
 
Qsine
23.04.2012 22:18:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Onhan Ahvenainen voinu saada vaikutteita itänaapurin keikoillaan?
Mut olis mukava kuulla toi ko. kansansävelmä, mikä sitten lieneekin.
Teoston mukaan sävel on kuitenkin Ahvenaisen.

 
Ei sitä kukaan täälläpäin kuullut ole, mutta tapaus on siis jostain arkistosta kaivettu nuotti, joka sitten puhtaaksikirjoitettuna julkaistiin pari-kolme vuotta Hanuri-lehdessä (joojoo hehe hehe). A-osa on täysin yksi yhteen Silakka-apajalla:n kanssa.
 
Ja sävelhän on Teostolle aina hänen, joka säveltäjäksi ilmoittautuu.
 
Sanotaan nyt vielä vaikka niin, että takavuosina tuli vertailtua Veikko Ahvenaisen ja Onni Laihasen tuotantoja keskenään, ja tehtyä muutamakin johtopäätös.
 
http://jannekuusinen.blogspot.com/
EP
23.04.2012 23:04:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkajau: Tää on hieno biisi! Kunnon progea Vepalta!
http://www.youtube.com/watch?v=Ea1kdTl0Wn0

 
Mun mielestä ehkä paras on Evakon laulu!
 
Rämppy
24.04.2012 12:45:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua nauratti Vepan kertomus siitä kun häneltä jäi Irving Berlinin keikka näkemättä. "Perrrr...kun olisivat sanoneet että Irvin Perlin tulee konsertoimaan, mutta eihän joku öövingböölin sanonut mulle mitään".
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
jape2
24.04.2012 13:33:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle on jäänyt mieleen Lavin muistelmista kohta jossa kertoi Kairosta tullessaan
eksyneensä vain yhden kadun verran Kotkan keskustassa. Oli niin samannäköiset
kadut ja kun heräsi niin vieressäkin oli Sylvi niminen nainen, eli vaimon kaima.
Kerrankos sitä tuon verran erehtyy.
 
Soettakkee humppoooooooo!
EP
24.04.2012 15:58:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jape2: Mulle on jäänyt mieleen Lavin muistelmista kohta jossa kertoi Kairosta tullessaan
eksyneensä vain yhden kadun verran Kotkan keskustassa. Oli niin samannäköiset
kadut ja kun heräsi niin vieressäkin oli Sylvi niminen nainen, eli vaimon kaima.
Kerrankos sitä tuon verran erehtyy.

 
No voi pyhä sylvi!!
Tuosta ei ymmärtäväisen vaimonkaan enää luulis kimpaantuvan?
 
Prophet
24.04.2012 22:35:48 (muokattu 24.04.2012 22:39:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkynvihreä flyygeli Jani Uhleniuksella. Bassossa ilmeisesti Richard Jaws Kiel.
 
Kyllikki
28.04.2012 19:07:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

half: Niin tai näin jokainen ihminen on laulun arvoinen.
 
Minusta Veikko Lavi ansaitsisi jonkinlaisen muistomerkin. Ainakin Veikko on taulun arvoinen.
 
Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä...
Prophet
28.04.2012 20:38:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: http://teema.yle.fi/ohjelmat/juttuarkisto/tv-arkisto-veikko-lavi-100-v
 
Aina tykänny vaikka onkin itse aikanaan kertonut tekevänsä lauluja vanhoille ja rumille ihmisille! : )

 
Täytyypä tallentaa, kun tulee huomenna uusintana.
 
Paisu
29.04.2012 03:23:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Qsine: Ja muistakaa sitten myös, ettei "Silakka-apajalla" ole mikään Veikko Ahvenaisen sävellys, vaan ainakin A-osa on kansansävelmä itänaapurista päin.
 
EP: Onhan Ahvenainen voinu saada vaikutteita itänaapurin keikoillaan?
Mut olis mukava kuulla toi ko. kansansävelmä, mikä sitten lieneekin.
Teoston mukaan sävel on kuitenkin Ahvenaisen.

 
Suomessa sen on levyttänyt Jari Rahkonen 1988, Viljo Vesterinen -nimikkokilpailun voittajien esityksistä kootussa (ei varmaan kuitenkaan live) levyssä (SHLCD-001) se on nimellä Saratovilaisia säveliä, ven. kans.mus.
 
Tässä sen soittaa Alexandr Dmitriev: http://www.youtube.com/watch?v=xo88YHXhEoo
 
friikki
29.04.2012 10:05:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllikki: Minusta Veikko Lavi ansaitsisi jonkinlaisen muistomerkin. Ainakin Veikko on taulun arvoinen.
 
Eikös jokainen ihminen ole laulun arvoinen , siis myös Veikko. Eikös Veikolle pitäisi tehdä oma nimikko laulu, onhan hän sen varmasti ansainnut.
 
Näillä mennään.....
peaak
29.04.2012 17:50:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

friikki: Eikös jokainen ihminen ole laulun arvoinen , siis myös Veikko. Eikös Veikolle pitäisi tehdä oma nimikko laulu, onhan hän sen varmasti ansainnut.
 
Niin pitäisi. Tekihän hänkin laulun Olavi Virrasta (Tangokuningas). Luin jostakin lehdestä kauan kauan sitten, että hän olisi saanut tähän lauluun inspiraation nähtyään kuinka "komea vokalisti vanhalle avun tuo, ja taluttaa auton luo, kepinkin noutaa unohtuneen..."
 
Jos en ihan väärin muista, niin tuo komea vokalisti oli Tapani Kansa.
 
Olsvoint Ola
02.05.2012 00:17:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin 1970 Virran ehkä viimeisellä keikalla (Lohjanlava heinäkuu) todistamasa tätä tapausta, mistä Lavin Tangokuningas kertoo. Olin silloin kaksikymppinen sen ajan nuorisomusiikkia soittava rumpali. Isäni lauloin tanssibändissä Virran biisejä, ja itsekin häntä kavereilta salaa fanitin. Kun hän sitten astui lavalle, olin eturivissä, ja muistan kuin eilisen sen tunnelman. Olen empaatinen luonne ja muistan tunteneeni sääliä mestaria kohtaan. Kun sitten paljon myöhemmin ensi kertaa kuulin Lavin "dokumentin" niin kyllä todella kosketti. Biisi tavoittaa niin täydellisesti sen tunnelman jonka silloin koin. Tippa tulee linssiin vieläkin aina kun tuon biisin kuulen. No, komeaa vokalistia en ainakaan muista, mutta siitä olen varma, että TK.ta ei paikalla ollut. Ei myösköön Vepa, mutta on vaikea uskoa, että olis voinut. niin osuvat sanat järjästää, jos ei olis tapausta itse nähnyt. Virta tosin veti silloin 1970 pari muutakin keikkaa, mutta mielestäni, tämä Lohjanlavan oli viimeinen, ols voint ola.
 
peaak
03.05.2012 22:19:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olsvoint Ola: Olin 1970 Virran ehkä viimeisellä keikalla (Lohjanlava heinäkuu) todistamasa tätä tapausta, mistä Lavin Tangokuningas kertoo. Olin silloin kaksikymppinen sen ajan nuorisomusiikkia soittava rumpali. Isäni lauloin tanssibändissä Virran biisejä, ja itsekin häntä kavereilta salaa fanitin. Kun hän sitten astui lavalle, olin eturivissä, ja muistan kuin eilisen sen tunnelman. Olen empaatinen luonne ja muistan tunteneeni sääliä mestaria kohtaan. Kun sitten paljon myöhemmin ensi kertaa kuulin Lavin "dokumentin" niin kyllä todella kosketti. Biisi tavoittaa niin täydellisesti sen tunnelman jonka silloin koin. Tippa tulee linssiin vieläkin aina kun tuon biisin kuulen. No, komeaa vokalistia en ainakaan muista, mutta siitä olen varma, että TK.ta ei paikalla ollut. Ei myösköön Vepa, mutta on vaikea uskoa, että olis voinut. niin osuvat sanat järjästää, jos ei olis tapausta itse nähnyt. Virta tosin veti silloin 1970 pari muutakin keikkaa, mutta mielestäni, tämä Lohjanlavan oli viimeinen, ols voint ola.
 
Missä on sanottu, että tuo Vepan ikuistama kohtaus olisi tapahtunut Olan viimeisellä keikalla? Kyllä siinä Hymyn jutussa oli mukana Tapsakin.
 
Olsvoint Ola
03.05.2012 23:09:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En väittänytkään, että olis viimeiseltä keikalta, mutta ei kai nuo muutkaan melkein viimeiset paljon toisistaan eronneet. Mutta jos olet sen Hymystä lukenut, että TK oli niin sitten sen täytyy olle totta, Hymy tiesi kaikesta kaiken.
Tässä todistamasanii tapauksessa paikalla oli paikallenen humppapändi joka säesti.
vokalisti ei ollut yleisesti tunnettu.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «