Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 522 23 24 25 26297 298 299 300 301
Laulava Kylätohtori
30.04.2012 18:39:43
Krice: En ole "toistanut" mitään. Yrittäkää nyt sisäistää tämä asia. Ei pitäisi olla kovin vaikeaa, kun vain ajattelee eikä käytä huonoa argumentointia (="mitenkäs omat kokemukset?").

Krice: Eli jos joku kirjoittaa tänne kokemuksistaan niin se on "kuulopuhetta"? Hyvä, kiellä vaan kaikki edelleen. Se että monikin ihminen kirjoittaa omista kokemuksistaan on seikka, joka on esimerkiksi minusta henkilönä täysin riippumaton

Ok, eli jos puhutaan Gibsonin laadusta, niin paljon tärkeämpää, uskottavampaa ja luotettavampaa ovat kuulopuheet ja nettikirjoitukset kuin omat kokemukset omista Gibsoneista...

Ok, ei tähän varmaan ole kenelläkään enää lisättävää...
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
Laulava Kylätohtori
30.04.2012 18:44:21
Krice: Ei tämä voi olla näin vaikeaa. Pitääkö minun hankkia ensin Gibson, että voin kertoa miten muut ihmiset ovat kirjoittaneet laatuongelmista. Miten se muuttaa mitään?

No, miten se muuttaa mitään, jos kerrot, mitä muut kertovat Gibsonista? Miksi sinun ylipäätään tarvitsee kertoa Gibsonista yhtään mitään, jos et ole ikinä sellaista omistanut? Jos toistelet vain toisten kirjoituksia, niin mistä edes tiedät, että ovatko ne totta, valetta, liioittelua, kuulopuheita vai vain kateudessa keksittyä panettelua?

Näissä jutuissa on pointtina, että kaikki kertovat tositarinoita omista kokemuksista. Eihän tällaisessa foorumissa ole muuten mitään järkeä.
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
Ziggy Bubba
30.04.2012 18:45:55 (muokattu 30.04.2012 18:46:41)

Laulava Kylätohtori: No, miten se muuttaa mitään, jos kerrot, mitä muut kertovat Gibsonista? Miksi sinun ylipäätään tarvitsee kertoa Gibsonista yhtään mitään, jos et ole ikinä sellaista omistanut? Jos toistelet vain toisten kirjoituksia, niin mistä edes tiedät, että ovatko ne totta, valetta, liioittelua, kuulopuheita vai vain kateudessa keksittyä panettelua?

Näissä jutuissa on pointtina, että kaikki kertovat tositarinoita omista kokemuksista. Eihän tällaisessa foorumissa ole muuten mitään järkeä.

Sekin auttaisi, että olisi useasta Gibsonista soittokokemusta. Olisi vaikka kiinnostuksesta testaillut niitä taajaan kaupassa.

Kerro Krice jos tommosta kuitenkin on.

E: Ite omistan tosiaan 2 G-kitaraa, yksi on lähtenyt jo myyntiin.
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
korvaoo
30.04.2012 18:49:03
kelpaako lankaan jos omistaa yhen 498T:n? :)
kaikki paitsi on turhaa.
Wradlin
30.04.2012 18:49:50
Krice: Ei tämä voi olla näin vaikeaa. Pitääkö minun hankkia ensin Gibson, että voin kertoa miten muut ihmiset ovat kirjoittaneet laatuongelmista. Miten se muuttaa mitään?

Miksi sinun pitää ylipäätään kirjoittaa, että muut ovat kirjoittaneet laatuongelmista? Hyvää vappua saatana.
Ziggy Bubba
30.04.2012 18:50:43

korvaoo: kelpaako lankaan jos omistaa yhen 498T:n? :)

Gibsonilla on myös potikat omilla leimoilla... Mulla on niitä selkeesti enemmän kun omiin Giboihin mahtuu, ehkä ois pitäny mainita? :)
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
jpw
30.04.2012 19:08:52
Krice: Ei tämä voi olla näin vaikeaa. Pitääkö minun hankkia ensin Gibson, että voin kertoa miten muut ihmiset ovat kirjoittaneet laatuongelmista

Tää on kyllä todella PRO meininkiä :-)
Jii-Gee
30.04.2012 19:56:46

Omistan kaks Gibsonia ja kaikki on hyvin ,ja ny sit on aivan karmee F -gäs päällänsä..prkl.
Firebird tai Flying V hotsittaa..lääh...
Äijärokkia; WHOLE LOTTA 70's
lonelyplayer
30.04.2012 20:00:08
Krice: Ibanez on varmaan aika lailla samaa kokoluokkaa, mutta enpä muista edes nähneeni kenenkään valittaneen Ibanezin huonosta laadusta (varsinkaan kalliimpien mallien yhteydessä). Itse olen toki havainnut pientä hutilointia halvemmissa Ibanezeissa, mutta soittamiseen se ei ole vaikuttanut.

Sorry Krice. Varmaan on hibanetsit hyviä kitaroita...ei vaan kiinnosta vitunkaan vertaa ! Ihan sama kuin ehdottaisit Jenkki autojen rakentajalle... mikset osta Toyoyta...vähemmän vikoja saksalaisten lehtien mukaan.

Ja ei ollut tarkoitus kärjistää... jotkun vaan hakee sitä nuoruuden "mojoa"... :)

Ja jos on pätäkkää maksaa...niin mikä ettei !
lonelyplayer
30.04.2012 20:12:30
Ihan kunnioituksesta Gabea kohtaan, onko teillä Gibsonin omistajilla joku ongelma ???
Rupeaa oleen riittävästi eli kolme uutta ketjua samasta aiheesta... varsinkin kun TELECASTER X-kertaa parempi on !
Vai ootteko vähän tyhmiä tai hitaita ?
Gabe
30.04.2012 20:23:48
Pakko nyt tarttua pariin kohtaan. Olet niin mainio esimerkki sellaisesta tallaajasta jonka vuoksi päädyin tämän ketjun perustamaan.

Krice: Ei mutta kuten on moneen kertaan todettu niin pitäisi olla toimiva laadunvalvonta jos kitaroiden hinnat alkaa tonnin paikkeilta. Gibsonilla ei vaan hirveästi ehkä välitetä siitä mitä ulos lähtee, kunhan saadaan nopeasti tuotteita kuluttajille. Tuloksen tekeminen näkyy niin räikeästi, mutta kyseessähän on toisaalta jenkkifirma.

Mitä ihan oikeaa faktaa sulla on heittää tästä? Se ei kelpaa että netissä joku ehkä joskus kai sanoi jotain sen suuntaista. Minulla on ollut useampi Gibson vuosien varrella ja missään ei ole ollut mitään hälyttävää ikinä. Oikein loiistavia yksilöitä molemmat. Useampia Gibsoneita olen nähnyt ja soittanut niin sukulaisilla ja ystävillä. Missään niistäkään ei ole ollut mitään vikaa. En ole oikeassa elämässä kenenkään suusta kuullut mistään suuremmista ongelmista Gibsonin yhteydessä. Parissa on ollut pientä valmistusvikaa ja nämä tapaukset on hoidettu hyvin ja niin että asiakkaalle on jäänyt hyvä mieli jälkeen. Nämä ovat tosielämän kokemuksia, eivät kuulopuheita netistä.

Krice:Ei tämä voi olla näin vaikeaa. Pitääkö minun hankkia ensin Gibson, että voin kertoa miten muut ihmiset ovat kirjoittaneet laatuongelmista. Miten se muuttaa mitään?

Jos sinulla ei ole omakohtaista kokemusta kyseisen valmistajan tuotteista niin miksi koet tarpeeksi levitellä netissä kirjoitettua juttua faktana? Vaikka et millään voi varmistua näiden tapausten aitoudesta. Minusta tällainen on todella kysenealaista toimintaa. Tottakai netistä löytää joka merkistä jotain rutinaa ja jos kymmenen ihmistä lukee saman asian ja alkaa sitä sitten leviämään käsistä niin eihän siitä tule yhtään mitään.

Onko niin että Gibsonin omistaja on keskimääräistä tyytyväisempi omaan kitaraansa eikä näinollen koe tarpeeksi lähteä nettiin trollaamaan muiden merkkien kitaroita ja nostamaan omaa itsetuntoaan?

Krice: Ibanez on varmaan aika lailla samaa kokoluokkaa, mutta enpä muista edes nähneeni kenenkään valittaneen Ibanezin huonosta laadusta (varsinkaan kalliimpien mallien yhteydessä). Itse olen toki havainnut pientä hutilointia halvemmissa Ibanezeissa, mutta soittamiseen se ei ole vaikuttanut.

No nyt kun kerroit niin kerronpa sitten omakohtaisen kokemukseni tästä sinun ihailusi kohteena olevasta brändistä. Ostin joku aika sitten Ibanez RGA42TFMZ:n, aktiivimikit ja ulkonäkö houkuttelivat. Jouduin tilaamaan kitaran koska sitä ei saanut läheltä. Kotiin saapui kitara jonka kaulaliitoksen kahden ruuvin ympärillä oli aika pahat halkeamat. Kitaran bodyn takaosa oli täynnänsä hiushalkeamia. Eipä muuta kuin kitara takaisin ja rahat tilille. Sen verran säikäytti etten ole Ibanezeja vilkuillut. Silti tiedostan että tällainen voi olla yksittäistapaus eikä anna luotettavaa ja kattavaa kuvaa yhtiön kitaroista yleisellä tasolla.
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Gabe
30.04.2012 20:29:00
lonelyplayer: Ihan kunnioituksesta Gabea kohtaan, onko teillä Gibsonin omistajilla joku ongelma ???
Rupeaa oleen riittävästi eli kolme uutta ketjua samasta aiheesta... varsinkin kun TELECASTER X-kertaa parempi on !
Vai ootteko vähän tyhmiä tai hitaita ?

Minun ongelmani Gibsonin omistajana on se että minulle suututaan kun haluan puhua omistamastani kitarasta eikä minulla ole pahaa sanottavaa :)

Kaikella kunnioituksella pakko kysyä että mikä sinua sitten riivaa tulemaan tällaisiin ketjuihin mielesi pahoittamaan? Telecaster ihmisille on oma ketjunsa jossa tästä kitaramallista voi keskustella ja taputella selkään omistajien kesken... ehkä kannattaisi hakeutua sinne jos tämä kiukuttaa?

Vai ootteko vähän tyhmiä tai hitaita ? ;)
jpw
30.04.2012 20:53:08

Todistettavasti olen tyhmä ja hidas hidas Gibson soittaja jo montakymmentävuotta...

Mutta vieläkin piti laittaa tämä vuosikymmenen juttu uusiksi.
Kun Ampeg rantasaunan ja Ludwigien soittajat niin vaativat.
Tässä on jotain todella ihmeellistä.....:-)

" Krice: Ei tämä voi olla näin vaikeaa. Pitääkö minun hankkia ensin Gibson, että voin kertoa miten muut ihmiset ovat kirjoittaneet laatuongelmista "

Tähän Kummeli huumorikaan pysty.. ikinä....:-)
Jucciz
30.04.2012 21:19:22 (muokattu 30.04.2012 21:20:43)
Kricellä ei ole ikinä ollut yhtään Gibsonia. Ehkä äiti ostaa joskus?

Viikonloppuna olin perjantaina ja lauantaina Kuopion Ilonassa keikalla ja pääasiallisena keikkakeppinä oli Gibson 355, eikä todellakaan jättänyt pulaan. Soundi oli viimeisen päälle kohdallaan. Lisäksi viritin kitaran perjantaina ennen keikkaa ja lauantain keikan jälkeen vire oli edelleen kohdallaan. Missä vika?
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jii-Gee
30.04.2012 21:25:01

Jucciz: Kricellä ei ole ikinä ollut yhtään Gibsonia. Ehkä äiti ostaa joskus?

Kricen mutsilla taatusti paskemmat Gibsonit ku teidän mutsilla !!?

Netissä jossain kun sanottiin että just näin..
Äijärokkia; WHOLE LOTTA 70's
s151669
30.04.2012 21:37:33

Jucciz: vire oli edelleen kohdallaan. Missä vika?

Sä et heilunut liikaa kesken kappaleen lopetuksen ja tästä syystä et lyönyt kesken keikan lapaa basistin instrumentin kaulaan --> on se SG niin onneton instrumentti kun tuosta meni ihan epävireeseen. Edes paljon parjattuun nitrolakkaan ei tullut jälkeä -- olen pettynyt, kun ei ole vieläkään rock-uskottavassa kunnossa tuo keppi.
Antikitarasankari
Terry Pantheras
30.04.2012 21:49:41
Peräkammarista kuuluu jotain rutkuttamista lillukanvarsista. Gibsonit paistetaan voissa, Godinit rypsiöljyssä. Toinen maistuu paremmalta ja toinen on terveellisempi, ja kyse on makuasiasta. Otan siis paremmalta maistuvan!
*kvarts*
Gabe
30.04.2012 21:58:35 (muokattu 30.04.2012 22:00:03)
Ylipäätään mä olen ymmälläni siitä miksi se on joltain pois että joku kannattaa jotain tiettyä brändiä jonka on oman kokemuksensa kautta todennut hyväksi?

Ja toisekseen en ymmärrä miksi tällainen ihminen kokee niin suurta raivoa jos joukko samanhenkisiä samasta merkistä pitäviä kerääntyy keskustelemaan siihen liittyvistä asioista ilman että siinä sitten pitää joka toisessa komentissa puolustella ja selitellä sitä.

Olisiko pitänyt laittaa aiheeksi Omistan Gibsonin, mitä se sulle kuuluu?

En mä koe mitään tarvetta hillua parjaamassa kitaroita joita en ole nähnyt ja mistä en pidä. Tämän ketjun perustin koska kaipasin tänne tällaista ketjua missä voisi nimenomaan keskustella Gibsoneista ja siihen liittyvistä asioista.

Tottakai voi puhua myös jos on jotain negatiivista sanottavaa, mutta se että tulee parjaamaan merkkiä nettikeskusteluista saadun informaation pohjalta on täysin hyödytöntä ja turhaa kaikkien osapuolien kannalta.

Tämä ketju esimerkiksi on ollut suurelta osin todella mielenkiintoinen ja informatiivinen. Kiitos kaikille osallistuneille siitä!

Yksi erittäin hauska Gibsoniin liittyvä asia on myös se, että Gibson on niin suuri osa musiikin historiaa. Tuossa taannoin isoisän veljenkin kanssa saatin todella pitkä ja antoisa juttutuokio tästä merkistä aikaan. Hän on todella pitkän linjan Gibson mies. Eipä olisi tullut yhtäpitkää juttutuokiota esimerkiksi Ibanezista vaikka ihan hyviä kitaroita tämäkin brändi tekee.
lonelyplayer
30.04.2012 22:08:50
Gabe: Minun ongelmani Gibsonin omistajana on se että minulle suututaan kun haluan puhua omistamastani kitarasta eikä minulla ole pahaa sanottavaa :)

Kaikella kunnioituksella pakko kysyä että mikä sinua sitten riivaa tulemaan tällaisiin ketjuihin mielesi pahoittamaan? Telecaster ihmisille on oma ketjunsa jossa tästä kitaramallista voi keskustella ja taputella selkään omistajien kesken... ehkä kannattaisi hakeutua sinne jos tämä kiukuttaa?

Sorry Gabe. En ehkä niin tosissani ollut... Les Paul ja SG American Standard kotona
on. Eli en ole mieltäni pahoittanut. Pientä piristystä ketjuun halusin koska aika töykeellä tavalla erään epäilijän tyrmäsitte.... ette varmaan huomanut kaiken kiiren keskellä ?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)