Aihe: Jääkiekon MM-kisat, Helsinki & Tukholma 4.-20.5.2012
1 2 3 4 59 10 11 12 1371 72 73 74 75
aivokuolio
30.04.2012 11:51:36
Rhesus: Minä olen jääkiekkofani ollut aina ja pidän lajista hyvin paljon. Silti minua suorastaan vituttaa että mikä mediamylläkkä tavallaan pienestä lajista voi velloa mm-kisojen aikaan.

Semisti sama mutta toisaalta mitäpä voi odottaa kun kotikisat ja viime keväänä kisat meni ihan ookoosti.
ruusteri
30.04.2012 11:54:11
Rhesus: MM-kisat eivät edes ole jääkiekon mittapuulla iso tapahtuma, NHL:n Stanley Cup on kovempi meriitti, ja niitä pelataan paraikaa.

Pakollinen: http://media.tumblr.com/tumblr_m10aoqGAOo1r2rk9v.jpg
"Damn good coffee, and hot!"
Rattata
30.04.2012 12:02:48
Rhesus: Minä olen jääkiekkofani ollut aina ja pidän lajista hyvin paljon. Silti minua suorastaan vituttaa että mikä mediamylläkkä tavallaan pienestä lajista voi velloa mm-kisojen aikaan.

MM-kisat eivät edes ole jääkiekon mittapuulla iso tapahtuma, NHL:n Stanley Cup on kovempi meriitti, ja niitä pelataan paraikaa.

Monet itkevät aina sitä, ettei MM-jäillä nähdä kaikkia parhaita. No, tänäkin vuonna sinne kuitenkin jaksaa raahautua maailman paras jääkiekkoilija. Ja jottei nyt joku ala itkemään, ettei Malkin ole maailman paras, niin sanotaan että yksi maailman parhaista. Ja mua on aina kiehtonut MM-kisoissa just se, ettei ihan kaikki tähdet sinne tuu. On enemmän nuoria lupauksia, joille kisat on hieno näyttöpaikka. Tuli vaan mieleen...
MV
30.04.2012 12:22:52
Rhesus:Silti minua suorastaan vituttaa että mikä mediamylläkkä tavallaan pienestä lajista voi velloa mm-kisojen aikaan.

MM-kisat eivät edes ole jääkiekon mittapuulla iso tapahtuma, NHL:n Stanley Cup on kovempi meriitti, ja niitä pelataan paraikaa.

Mutta Suomessa se on iso laji ja intohimoisesti sitä seurataan. En ole ikinä ymmärtänyt miksi sitä huumaa pitäisi vähätellä, koska Sepp Blatter ei ymmärrä hyvän päälle.
Stradlin
30.04.2012 12:28:33
Eniten ihmetyttää kun jotain EHT-pelejä hehkutetaan ja joskus pistetään telkkaristakin muut ohjelmat jäähylle kun pitää näyttää joku kaljaturnauspeli. Nehän on arvoltaan verrattavissa johonkin futismaajoukkueen harjoituspeleihin, jos nyt ihan sitäkään.
"Voi elämä teidän kanssa oikeasti. Joku erottuu vähän noista teidän massamielipiteistä niin sitten heti ollaan oven takana hiilihankojen ja soihtujen kanssa." - M4ss3 m/
Vaihtovirta
30.04.2012 12:28:51
MV: Tuleeko pelejä muuten radiosta?

Radio Novalta tais tulla.. No ylen radiokanavilta ei tule ainakaan..
Atomic Cafe
30.04.2012 13:01:06 (muokattu 02.05.2012 01:35:48)
http://www.iltasanomat.fi/mmkiekko/ … nteeksi-vain/art-1288465637740.html

Vähän kyllä vituttaa kun vanhaa miestä noin nöyryytetään. Ville on niin perkeleen symppis jätkä että ei se tuollaista olisi ansainnut kun ura on jo muutenkin katkolla.
Jos Jalonen ei ollut varma siitä että sopiiko mies joukueeseen, niin paskaakos sitä turhaan juoksuttamaan ja susille heittämään.

Muilta osin homma meni varmasti juuri kuten pitikin mennä, edelliset kisat olivat nuoruuden juhlaa ja sillä reseptillä tuli kultaa, nyt jatketaan samalla rungolla ja se on ihan järkevää touhua se. Minä olen aina ollut sitä mieltä että niistä kokeneista mutta väsyneistä tähdistä on enemmän haittaa kun hyötyä.
DJKaaos
30.04.2012 13:08:21
Atomic Cafe: Vähän kyllä vituttaa kun vanhaa miestä noin nöyryytetään. Ville on niin perkeleen symppis jätkä etä ei se tuolaista olisi ansainnut kun ura on jo muutenkin katkolla.
Jos Jalonen ei ollut varma siitä että sopiiko mies joukueeseen, niin paskaakos sitä turhaan juoksuttamaan ja susille heittämään.

Samaa mieltä minäkin ja Tami sanoi aika hyvin:

" Jos valmennusjohto on nähnyt, ettei hänen jalkanopeutensa riitä, niin minkä takia roikottaa mukana loppuun saakka? Äijä on noilla meriiteillä antamassa näyttöjä, kiskaisee laatan verkkoon ja voittaa Ruotsin. Sen jälkeen sanotaan "näkemiin", Tami ihmetteli MTV3.fille."
Minä olen minä.
Atomic Cafe
30.04.2012 13:27:33 (muokattu 01.05.2012 13:48:44)
http://www.iltasanomat.fi/mmkiekko/ … tosen-kanssa/art-1288465638770.html

Tästä touhusta vahvistuu se käsitys että Jalonen on sellainen insinööri joka ei tähtiä ja kuvia kumartele. Jalosen joukkueessa ei ole yksilöitä eikä edes ihmisiä vaan muurahaisia. Jalosen johtamassa joukkueessa jokainen pelaaja on vain pieni ja lähes olematon osa suurta kekoa.

Ennen edellisiä kisoja pidin tuota asiaa Jalosen suurimpana heikkoutena kun oletin että se mikä toimi HPK:ssa ei toimi maajoukkueessa missä pelaajat tulevat ja menevät hyvin nopeaan tahtiin, mutta väärässä olin ja hyvä niin. Saa sitten nähdä mihin tuolla systeemillä päästään näissä tulevissa kisoissa, runko on suunnilleen sama kun viimeksi joten ei se ainakaan siitä kiinni jää.

Mielenkiintoista tulee olemaan myös se miten Venäjä tulee näissä kisoissa pelaamaan. Edellisellä kierroksella ne olivat Leijonien vastakohta kun ketjut oli täynnä maailmanluokan tähtiä mutta kukaan ei tuntunut tietävän mitä siellä jäällä pitäisi tehdä. Pelataanko jääkiekkoa, jääpalloa tai peräti pesäpalloa vai seistäänkö vain kaukalon reunalla ja katsellaan kun se King Kong mätkii vastustajaa turpaan niin että veri lentää. Leijonat voittivat venäläiset peräti kaksi kertaa eikä se ollut edes vaikeaa.
riimu
30.04.2012 21:29:42 (muokattu 30.04.2012 21:30:04)
Karlsson Ruotsin joukkueeseen. Noillahan on ihan olympiajoukkue jo pikkuhiljaa kasassa. Toisaalta leiritysaikaa jää kavereille pari päivää, joten saa nähdä miten kemiat pelaa. Molariosasto on kans tosi iso kysymysmerkki. Onhan ennenkin nuo viimetinkaan kasatut änäristarat kusseet kaiken. Mutta pelottavan kova joukkue paperilla indeed.
Don't ask me about Grim Fandango.
sahkuifk
30.04.2012 21:34:33
Ihmetyttää kuinka suurella antaumuksella moititaan ja vähätellään tulevia kisoja. Jos ei kiinnosta ja et arvosta niin katselee sitten pölöpalloa tai survasee lenkille. Minä tykkään ja elän mukana, kisat kuin kisat.
Kävelin sumussa koulun ohitse.
Bongowing
30.04.2012 21:47:08
En omista telkkaria, eikä maikkarin netistä kisoja kait näe, mutta ajattelin ratkaista ongelman tällä: http://www.tvkaista.fi/
Onko kellään kokemuksia tuosta?
But where the heck is magenta?
Vaihtovirta
30.04.2012 21:49:18
Tänä vuonna alkaa rosterit näyttää siltä, että on ihan turha vähätellä kisojen "tasoa". Lähes kaikki saatavilla olevat tulevat pelaamaan, mutta silti jostain syystä näitä kisoja odottaa vähemmän kuin aikasempia, kiitos mtv:n ja Kummolan.
Rhesus
01.05.2012 10:52:36
Fiilis alkaa nousemaan kun käsittää että skabat on tosiaan ihan just käsillä.
Vaihtovirta
01.05.2012 11:46:30
MV: Tuleeko pelejä muuten radiosta?

Näköjään tekivät sitten oman radiokanavan noille kisoille..

http://www.ess.fi/?article=369609
bedlam
01.05.2012 14:55:50 (muokattu 01.05.2012 14:58:02)

Bongowing: En omista telkkaria, eikä maikkarin netistä kisoja kait näe, mutta ajattelin ratkaista ongelman tällä: http://www.tvkaista.fi/
Onko kellään kokemuksia tuosta?

On kokemuksia ja hyvin toimii muuten, mutta suoranahan tuolla ei pysty katsomaan mitään ohjelmia. Katselun voi aloittaa vasta kun ohjelma on kokonaan päättynyt. Eli kannattaa se Katsomon paketti ottaa mielummin.
http://www.petrilampela.net
Jag
01.05.2012 16:59:28

bedlam: On kokemuksia ja hyvin toimii muuten, mutta suoranahan tuolla ei pysty katsomaan mitään ohjelmia. Katselun voi aloittaa vasta kun ohjelma on kokonaan päättynyt. Eli kannattaa se Katsomon paketti ottaa mielummin.

Mä taidan olla sortumassa tähän http://www.katsomo.fi/?progId=114308

Periaatteelliset syyt kyllä laittaa vastaan, mutta voisihan tuo kattavuudessaan olla hyvä palvelu. Ja tv:täkään, kun en omista niin jostainhan noita matseja olisi kiva katsella. Aiemmin Yle Areena + veikkaus.fi lähetykset on piisannut enemmän, kuin hyvin. Kuitenkin toimiessaan tuo antaisi mahdollisuuden katsoa kaikki matsit. Nyt vielä tuntuisi mukana olevan normaalia mielenkiintoisemmat joukkueet.

Kisaveikkaukseni on, että puolivälieriinkin selviytyminen tulee olemaan tiukkaa. Viime vuonna kuitenkin mentiin Latvian ja Saksan kanssa rankkareihin asti. Ne oli todella tiukkoja matseja ja kisojen tulos olisi voinut olla hyvinkin toisenlainen noiden otteluiden päättyessä erilailla. Nyt suomen lohkon neljästä puolivälieräpaikasta kisaa suomen lisäksi Kanada, Slovakia, USA ja Sveitsi. Kanadalla on kova joukkue. Ennakoin jotain 1-7 tyylistä tappiota siitä alkusarjapelistä. Ja kun muistetaan, että vuosi sitten suomi hävisi tsekille ja voitti todella niukasti saksan ja latvian. Slovakia kaatui viime vuonna, mutta Charan myötä hekin saavat tänä vuonna yllätysvalmiin joukkueen. Sveitsi voitti suomen harjoituspelissä ja kykenee yllätyksiin arvokisoissa.

Sitten kun mietitään miten joukkue vertautuu viime vuotiseen. Ykköskentän laiturit on vaihtuneet. J.Jokinen + Filppula on paperilla parannusta Aaltonen - Ruutu kaksikkoon. Tuo ykkönen taisi tehdä viime vuonna yhteensä 9 maalia (Ruutu 6, Koivu 2, Aaltonen 1). Ulkomuistista heittäen. Samanlaiseen panokseen on edellytykset, mutta ei sekään itsestään selvää ole. Olympialaisissa Filppula - Koivu ei toiminut, mutta siellä nyt ei toiminut mikään muukaan.

Pesonen, Immonen, Granlund porukasta kukaan ei tunnu olevan samassa iskussa, kuin viime keväänä. Tähän päälle vielä ylisuuret odotukset tältä ketjulta. Ei varmastikaan yllä samaan, mitä vuosi sitten. Toivottavasti tämä porukka tarpeen ollen rikotaan. Laidassa voisi Pessin tilalla olla Komarov tai Filppula.

Kolmos ja nelosketjun pitäisi pystyä myös maalintekoon ainakin noita heikompia ja keskikovia maita vastaan. Kisojen alku näyttää, kuinka homma lähtee sujumaan. Näiden kuitenkin pitäisi onnistua viime vuotta paremmin. Tavallaan siis paikata tuon kakkosketjun tehoa.

Puolustus on hyvin vastaavaa tasoa, kuin vuosi sitten. Siis paperilla todella heikko. Etenkin pohjoisamerikkalaisia joukkueita vastaan tulee olemaan ongelmissa. Kuitenkin viime vuonna kokonaisuus toimi niin hyvin, että puolustuksesta ei tullut ongelmaa. Samaa odotan tältä vuodelta.

Maalivahtiosasto myös tuntuisi olevan parempi, kuin vuosi sitten. Kotikisojen paineet kuitenkin voi kuitenkin aiheuttaa tason laskua. Luottoa on kyllä Lehtoseen, mutta katsotaan nyt pystyykö jatkuviin huippusuorituksiin jaffalassa. Joukkueen menestys on täysin riippuvainen siitä. Muutenkin viime vuosina on nähty aika paljon näitä romahduksia kotikisoissa. Esim. slovakia viime vuonna. Jos peli ei ala kulkea voi siitä syntyä sellainen kasvava lumipallo, mitä ei pysäytetä. Esim. tappio slovakialle toisessa ottelussa, niin Sveitsi pelissä alkaa olemaan todella kovat paineet. Ja onhan tuota männä vuosina Valko-Venäjänkin kanssa menty rankkareille asti.

Pessimisti ei pety. Ja koska kotikisoissa asiat pernteisesti meneen ns. vituiksi sanon suomen sijoittuvan alkulohkossaan sijalle 5-3. Jos sinne puolivälieriin päästään niin vastaan tulee Kanada tai USA ja pelistä tulee tappio. Perustelen ihan vaan kotikisakortilla. Nyt nuo paineet on varmasti kaikkien aikojen suurimmat, kun härdelli on ympärillä niin suuri. Ympärivuorokautinen lätkäkanava tarkoittanee sitä, että harjoituksetkin varmaan lähetetään suorina lähetyksinä :D.

Tietysti mihin vaan on mahdollisuudet. Oikeastaan ratkaisevaa mitalipeleihin selviytymiselle on se ettei kanada tule vastaan tuossa puolivälierä matsissa.
Rakki35
01.05.2012 18:52:09
Millasia kentällisiä haluisitte nähä kisoissa, oma suosikki ois tämmöne

Lehtonen-Vehanen/Rämö

Hietanen-Niskala
Salmela-Mäenpää
Järvinen-Väänänen
Kukkonen-Jaakola

Jokinen-Koivu-Filppula
Pesonen-Immonen-Granlund
Kiiskinen-Kapanen-Joensuu
Pihlström-Kontiola-Komarov

Kyllä Petrell ois kuulunu joukkueesee, ei sitte tartte valittaa, jos av ei toimi!
Kuka vittu senkin genren keksi? Pikkusiskon farkut, pandameikit
Jag
01.05.2012 19:22:38

Rakki35: Millasia kentällisiä haluisitte nähä kisoissa, oma suosikki ois tämmöne

Lehtonen-Vehanen/Rämö

Hietanen-Niskala
Salmela-Mäenpää
Järvinen-Väänänen
Kukkonen-Jaakola

Jokinen-Koivu-Filppula
Pesonen-Immonen-Granlund
Pyörälä -Kapanen-Joensuu/Kiiskinen
Pihlström-Kontiola-Komarov

Kyllä Petrell ois kuulunu joukkueesee, ei sitte tartte valittaa, jos av ei toimi!

Vaihtoehto:
Kiiskinen - Koivu - Jokinen
Filppula - Immonen - Granlund
Komarov - Kapanen - Pyörälä
Pihlström - Kontiola - Tuppurainen/Joensuu

Nahila ykköskenttä on kuiteknin lyöty jo lukkoon. Samoten PIG kakkonen. Kolmosen ja nelosen voi koostaa monella tapaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)