Funkånaut 29.12.2011 17:28:14 | |
---|
Neponen: He ottaisivat yhteyttä ynkkään, että tulisi Suomeen. Miks Ynkän pitäisi tulla Suomeen? Ainakin kuuntelen musiikkia. Sä vaan keskityt mnetissä ulisemiseen ja jonkun middle beerin ryystämiseen. - M4ss3 m/ Kuuntelen tälläistä |
sticky fingers 29.12.2011 17:32:06 | |
---|
Funkonaut: Miks Ynkän pitäisi tulla Suomeen? Duh... Soittamaan tilulilua. Ite olin Pakkahuoneella jotain vuosia sitten ihmettelemässä menoa. Ihan hauskaahan se oli, kuulla varhaisnuoruuden suosikkibiisejä, joista monet toimii (varauksella) edelleen. ... |
Karipiirto 29.12.2011 18:43:57 | |
---|
Jequ: Kaikki jotka parasta ynkkää etsii, kuunnelkaa Alcatrazz - Metallic '84 Live. Kyllä se Yngwie vaan parhaimmillaan oli Rising Force, ja Alcatrazz aikoina. Amen. Silloin sen jutuilla oli vielä selkeä pointti. Soolot oli rakennettu tyylillä ja taidolla ja kaverilla oli nuorta näyttämisen halua. :) Joku älypää keksi että Rock kuoli vuonna -86. Minä synnyin -87. Olen niin katkera että menen kyllä kuselle sen haudalle, enkä lopeta ennen ku se nousee ja huutaa että "Nyt saatana loppuu se luruttaminen!!!" |
Gritsen 29.12.2011 19:08:43 | |
---|
Itse väittäisin että huippukohta oli Odyssey ja Trial By Fire. Jälkimmäisen aidosta liveydestä voidaan vääntää kättä vaikka kuinka, mutta onhan se video yks mielestäni parhaista keikkataltionneista koskaan. Siinä on tulta. Far Beyond the Sun siltä albumilta on elävämpi ja rajumpi kuin mikään muu versio. Odyssey sisälsi fiksuimmat biisit, jumalattoman ison yleissoundin ja tietenkin Joe Lynn Turnerin. Hienoin kansi menee kyllä Trilogylle. Hankin sen aikanaan vaan kuvan takia! |
Neponen 29.12.2011 22:02:18 | |
---|
Jequ: Kaikki jotka parasta ynkkää etsii, kuunnelkaa Alcatrazz - Metallic '84 Live. Kyllä se Yngwie vaan parhaimmillaan oli Rising Force, ja Alcatrazz aikoina. Alcatrazzia on tullut soiteltua myös :) |
kärsä 29.12.2011 23:52:31 | |
---|
Minulla lähti Yngwien kuuntelu siitä kun kuulin biisin Im the viking ensimmäistä kertaa. Sitten hommasinkin levyn Marching Out, joka pyörii edelleen soittimessa välillä. Aivan loppuun kulutettu - eniten kuuntelemani Yngwien levy. Oikeastaan kitaransoiton harjoittelu lähti ihan väärästä päästä liikenteeseen, kun tuolta levyltä piti opetella kaikennäköistä. Nyt jo vuosikausia soitelleena, en edelleenkään kyllä vetele kuin ne riifit suunnilleen. Disciples of Hellin soolo on se mitä oon tahkonnut vuosia, ja nyt sen jo muistaa miten se menee, mutta ei se lähde niinkuin Yngwiellä. Liian korkealle tullut tähdättyä alkumetreillä. :) |
Sakmongkol 29.12.2011 23:57:07 | |
---|
Gritsen: Itse väittäisin että huippukohta oli Odyssey ja Trial By Fire. Jälkimmäisen aidosta liveydestä voidaan vääntää kättä vaikka kuinka, mutta onhan se video yks mielestäni parhaista keikkataltionneista koskaan. Siinä on tulta. Far Beyond the Sun siltä albumilta on elävämpi ja rajumpi kuin mikään muu versio. Odyssey sisälsi fiksuimmat biisit, jumalattoman ison yleissoundin ja tietenkin Joe Lynn Turnerin. Hienoin kansi menee kyllä Trilogylle. Hankin sen aikanaan vaan kuvan takia! Mää en Odysseysta tykkää yhtään mutta Trial by Fire on kiistatta videona hieno. Odysseyn molemmin puolin tuli Trilogy ja Eclipse jotka ovat helvetisti parempia. |
Gritsen 30.12.2011 00:22:15 | |
---|
Eclipse on toki menevä, mutta Göran Edman on vaan melko heikkoääninen näin miehekkääseen musiikkiin. Lohikäärmeistä ja viikingeistä. John Noruminkin eka soololevy on vaan kertakuunneltava tän takia. Eclipsen biisit ovat kyl parempia kun Total Controlin suoraan vanhasta bändistä matkitut biisit. Tai ainakin se yks, "Love Is Meant To Last Forever": http://www.youtube.com/watch?v=JQhPm45olpg&ob=av2e Trilogyn biisien taso heittelee jumalattomasti kyllä. Ovathan ne kaikki hyviä, mutta Fire, You Don't Remember-- ja Crying erottuvat toki todella isolla marginaalilla muista. Boals on ihan kiva. Trilogy Suite, vaikka rakastettava, on hieman pettymys mitä enemmän sitä kuuntelee: kaikki riffit ja osathan ovat mahtavia, mutta jotenkin kokonaisuus olisi kaivannut vähän lisää hallintaa ja vähemmän toistoa. Siitä sit olisi ollut Far Beyond the Sunin voittajaksi ehkä jopa. Olisi teoriassa kiva joskus kokeilla tehdä Musescorella oma sovitus Trilogystä sinfoniaorkesterille! En tiä kyllä et kuinka kauan kestää että saisin massiiviset klassiset pallit sen yrittämiseen ees. |
HXY 01.01.2012 15:38:26 | |
---|
Rising Force ja Trilogy on kyllä molemmat ensikuuntelun perusteella ihan helvetin kovaa kamaa, mitä nyt jälkimmäisellä muutama täytebiisi (Queen in Love, Fire). "Harold Camping on kokenut maailmanloppujen ennustaja." -Iltalehti |
Kiksaus 23.03.2012 22:57:04 | |
---|
"Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history." |
Sakmongkol 23.03.2012 23:23:45 | |
---|
|
sakked 28.03.2012 00:15:08 | |
---|
"Makuasioista ei voi kiistellä, mutta huonosta mausta on velvollisuus huomauttaa." - Kyösti Pöysti |
arppah8 28.03.2012 12:15:36 | |
---|
Sakmongkol: En ole itse ikinä katsonut Housea mutta ilahduin kun törmäsin tähän: http://www.youtube.com/watch?v=BtXNLuyqMaQ Heh, melekosta :) GW sai ihan hitosti hatemailia tuon Ynkän sokkokuuntelutestin jälkeen. Jengi veti hernettä nokkaan urakalla. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
CountX 29.04.2012 21:50:10 | |
---|
Mikäs noista Ynkän dvd:istä kannattaisi hommata ensimmäisenä? Whatever you got, I'm against it. |
Mad-Mike 29.04.2012 22:01:33 | |
---|
CountX: Mikäs noista Ynkän dvd:istä kannattaisi hommata ensimmäisenä? Melkein suosittelisin far Beyond The Sunia. Liveä 80-luvulta ja Ynkän musaa parhaimmillaan. Settilistaa kun katsoo, itse DVD:tä en ole nähnyt. Dreadmonboogaloo |
CountX: Mikäs noista Ynkän dvd:istä kannattaisi hommata ensimmäisenä? Tässä järjestyksessä kun etenee niin hyvä tulee: Far Beyond The Sun, Live in Brazil, Raw, G3 - Live in Denver, Live In The Budokan, Live Animal, Live In Korea, Concerto Suite for Electric Guitar and Orchestra. Harmi, ettei äijä ole saanut vieläkään saanut julkaistua nykymittapuilla hyvää blu-ray tai dvd julkaisua. Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa! |
CountX 29.04.2012 22:23:14 | |
---|
Joo kiitti vinkeistä. Tosiaan unohtui mainita että 80- ja 90-luvun materiaali uppoaa parhaiten. Sanotaan johonkin Alchemyyn asti. Whatever you got, I'm against it. |
Sakmongkol 30.04.2012 17:06:43 | |
---|
On Alchemykin ihan hyvä. Melkeen jopa väittäisin että Perpetual Flameakin jaksaa kuunnella. |
CountX 30.04.2012 17:24:18 | |
---|
Sakmongkol: On Alchemykin ihan hyvä. Melkeen jopa väittäisin että Perpetual Flameakin jaksaa kuunnella. Samaa mieltä, vaikka noita kahta tulee jostain syystä kuunneltua vähemmän. Whatever you got, I'm against it. |
Musta Arkipyhä 30.04.2012 20:27:28 (muokattu 30.04.2012 20:32:20) | |
---|
Eclipseen asti hienoja biisejä ja hyvinkin tasokasta matskua.Sitten hyvin,hyvin epätasaista kamaa sekä sävellyksellisesti ,että soundillisesti.Tästä huolimatta mies on eräs rock-kitaran suurista vaikuttajista Hendrixin,Van Halenin,Claptonin,Uli jon Rothin ja kumppaneiden rinnalla.On rock -ja varsinkin hevi- kitarointia ennen ja jälkeen Yngwien ekan soolon.Miehen antamat vaikutteet kuuluivat ja kuuluvat edelleen vahvasti oli hän sitten ihmisenä millainen tahansa.Yngwien kohdalla usein miehen vähemmän pieni ego ja vähemmän vaatimaton persoona sotketaan mukaan kun keskustellaan miehen musiikista. Ynkän TOP-levyt minun mielestäni: -Alcatrazz: No parole from rock'n'roll -Yngwie J.Malmsteen's Rising Force -Marching Out -Trilogy -Odyssey "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |