ferodoz 25.04.2012 22:37:20 | |
---|
WideAwake: Mitä mieltä ihmiset on Yamahan suoravetotuplista? Ite en oo koskaan polkassu. Tottakai testailen ensin, kun kerta saman kylän miehellä myynnissä. Mutta yleisiä mielipiteitä tässä haeskelen. Onko tyyppivikoja yms? Mun jalan alle istui parhaiten nimenomaan Yamaha DFP9500d, joka oikeesti pesi kaikki demondrivet ja kumppanit ihan 6-1. Päädyin toki myöhemmin sitten samaan pedaaliin mutta ketjuvetoisena eli DFP9500c. www.suhdelukucoverband.fi |
VeKrio 26.04.2012 00:13:40 | |
---|
WideAwake: Mitä mieltä ihmiset on Yamahan suoravetotuplista? Ite en oo koskaan polkassu. Tottakai testailen ensin, kun kerta saman kylän miehellä myynnissä. Mutta yleisiä mielipiteitä tässä haeskelen. Onko tyyppivikoja yms? Mulla oli tuplana aikoinaan, ja se oli kyllä ok. Erilainen kuin Iron Cobra joka mulla oli aiemmin ja mulle ensitatsiltaan paljon parempi. Ainoa ongelma oli basarin vanteen alle jäävä kohta, jossa on semmonen kuminen lämiskä jossa on se pito ja muoto minkä pedaali vaatii toimiakseen. Se pedaali minkä hankin osoittautui sudeksi siltä osin, että se kumijuttu oli kateissa, eikä edes F-Musiikista sellaista saanut. Viritelin siihen sitten auton kumimatosta systeemin, jolla se toimi aika ok. Vaikka diggaan Yamahaa ja se on mun merkki, niin musta on törppöä tehdä pedaali, jossa on osa, joka kadotessaan pilaa pedaalin toimivuuden täysin. F-Musiikissa myös oli tullut yksi kappale takuuseen kun joku metalliosa oli pettänyt. Mun parhaat kokemukset pedaaleista on DW 9000 -sarjasta. Nyt ei oo varaa semmosta hankkia ja mennään 2000-sarjalla. Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä. |
Hakki 26.04.2012 15:18:06 | |
---|
WideAwake: Mitä mieltä ihmiset on Yamahan suoravetotuplista? Ite en oo koskaan polkassu. Tottakai testailen ensin, kun kerta saman kylän miehellä myynnissä. Mutta yleisiä mielipiteitä tässä haeskelen. Onko tyyppivikoja yms? Mulla on tollaset uudemmanmalliset Yamahan suoravedot, ja olen tykännyt todella paljon. En tosin niillä ole hirveän kauan ehtinyt soittamaan, joten tyyppivikoja yms ei ole ainakaan vielä tullut vastaan. Ainoa miinus on vähän heppoisenoloiset nuijat. while(true) {play(metal);} |
fnb112 28.04.2012 14:03:55 | |
---|
On pieni paniikkitila päällänsä ja kaipailisinkin kipeästi apua tähän kammottavaan ongelmaani: soitteln tässä muutama päivä takaperin ihan normaalisti inspiraatiolla ja fiiliksellä. Ei tässä vielä mitään, mutta sain idean alkaa harjotella jotain nopeaa rock tyyppistä. Nooh tuumasta toimeen. Kaivoin harvemmin käyttämäni vähän paksummat kapulat esiin ja soittelin puolisen tuntia. Järkytys oli suuri, kun tämän session jälkeen haikan top pellissä oli pieni painauma reunassa siinä kohtaa, johon kapula soitettaessa oli osunut. Ei mitään murtumaa, keskireiät oli suorat yms yms. Pelkkä notkahdus. Tämän jälkeen en ole pahemmin uskaltanut rumpuja soitella ja kaipaisinkin vinkkejä mitä tehdä välttyäkseen hajottamasta kamojaan. En ole omasta enkä parin kaverinkaan, joilta asiaa kysyin, mielestä kovin kovakätinen rumpali ja käytän aika paljon käden joustoa ja painovoimaa hyväksi noiden kakkos iskujen soitossa. Eli tavallaan vaan nostan vähän kättä ykkösen jälkeen ja kakkonen sujahtaa siitä alas. Säästää rannetta. Lisäksi pidän haikkaa aika matalalla niin, että soittokulma ei ole kovin jyrkkä. Mikä siis neuvoksi? Vai pitäisikö vastoin mieltymystään ostaa paksummat haikat, jotka myöskin kestävät enemmän? Terv: Ahdistunut |
Kailis 28.04.2012 21:58:40 | |
---|
Mitkä haikat? pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |
joku muu sikko 28.04.2012 22:09:02 | |
---|
MItähän tapahtui kun saunaa ootellessa soittelin jonkun levyn mukana aika yksinkertaista biittiä ja ihan yhtäkkiä meni ihan niinkuin joku Lars Ulrich oikeaan jalkaan, bassarin soitto ei vaan osunut ollenkaan kohdalleen ja ykköset meni ihan pieleen. Tätä kesti ehkä yhden biisin ajan, seuraavassa meni jo paremmin mutta piti oikein keskittyä. Tuli ihan kauhun tunne että tämähän voi sattua vaikka yleisönkin edessä.. Musiikki ei välttämättä ole hyvää vaikka se kuulostaisikin siltä. |
fnb112 28.04.2012 22:35:26 | |
---|
Kailis: Mitkä haikat? Zildjianin A-customit. |
OPJ1974 29.04.2012 00:18:40 | |
---|
joku muu sikko: MItähän tapahtui kun saunaa ootellessa soittelin jonkun levyn mukana aika yksinkertaista biittiä ja ihan yhtäkkiä meni ihan niinkuin joku Lars Ulrich oikeaan jalkaan, bassarin soitto ei vaan osunut ollenkaan kohdalleen ja ykköset meni ihan pieleen. Tätä kesti ehkä yhden biisin ajan, seuraavassa meni jo paremmin mutta piti oikein keskittyä. Tuli ihan kauhun tunne että tämähän voi sattua vaikka yleisönkin edessä.. Mulla kävi noin ihan keikalla tässä männä kesänä. Ihan perusrullausta piti biisissä olla, ei basarin kanssa siis sen kanssa mitään ongelmaa. Mutta jalka ei totellut lainkaan tämän yhden kyseisen biisin aikana. Sieltä tuli ihan mitä sattuu. Pelotti ihan. Seuraava biisi sitten oli kuin ei mitään olisi sattunutkaan. Paranormaaleja ilmiöitä nää taitaa olla....? |
MxS 29.04.2012 06:20:26 | |
---|
joku muu sikko: MItähän tapahtui kun saunaa ootellessa soittelin jonkun levyn mukana aika yksinkertaista biittiä ja ihan yhtäkkiä meni ihan niinkuin joku Lars Ulrich oikeaan jalkaan, bassarin soitto ei vaan osunut ollenkaan kohdalleen ja ykköset meni ihan pieleen. Tätä kesti ehkä yhden biisin ajan, seuraavassa meni jo paremmin mutta piti oikein keskittyä. Tuli ihan kauhun tunne että tämähän voi sattua vaikka yleisönkin edessä.. All of us in our time are visited by the melty man. http://www.youtube.com/watch?v=bs1zz4zZhdM "Harkintaa ja faktaa on vähän, mutta luuloa ja oman näkemyksen erinomaisuutta sitäkin enemmän." |
Hommasin joutessani Rogers 14" x 6,5" Dynasonic -snaren. Rummusta kuitenkin uupuu tuo Dynasonic-badge. Magneetti ei tartu runkoon, joten kyseessä lienee aito COB-peli. Googlettelin hieman, ja maailmalla on muutamia vastaavia rumpuja. Onko täällä kyseisestä kummajaisesta kellään tietoa? Otoksia: https://picasaweb.google.com/AkuMies/RogersDynasonic |
Kailis 29.04.2012 11:02:21 (muokattu 29.04.2012 11:07:49) | |
---|
RstoU: Hommasin joutessani Rogers 14" x 6,5" Dynasonic -snaren. Rummusta kuitenkin uupuu tuo Dynasonic-badge. Magneetti ei tartu runkoon, joten kyseessä lienee aito COB-peli. Googlettelin hieman, ja maailmalla on muutamia vastaavia rumpuja. Onko täällä kyseisestä kummajaisesta kellään tietoa? Otoksia: https://picasaweb.google.com/AkuMies/RogersDynasonic Mulla on sekä 5" että 6,5" versiot. Tuon syvemmän ostin muistaakseni sulta =D Hienoja rumpuja. Hyvin säädettynä toi kelkkasysteemi on todella herkkä eikä tapa alakalvon sointia, eli rummussa on botnea riittämiin. Vaatii paneutumista mutta kannattaa. EDIT Joo, kauppaa käytiin 2009 loppupuolella ja linkkasit silloin noi samat kuvat. Jompi kumpi meistä mun lisäksi on loman tarpeessa =D pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |
WideAwake 29.04.2012 14:19:21 | |
---|
Onko kellään kokemuksia discolandin dimavery symbaaleista? |
RstoU 29.04.2012 16:01:45 | |
---|
Kailis: Mulla on sekä 5" että 6,5" versiot. Tuon syvemmän ostin muistaakseni sulta =D Hienoja rumpuja. Hyvin säädettynä toi kelkkasysteemi on todella herkkä eikä tapa alakalvon sointia, eli rummussa on botnea riittämiin. Vaatii paneutumista mutta kannattaa. EDIT Joo, kauppaa käytiin 2009 loppupuolella ja linkkasit silloin noi samat kuvat. Jompi kumpi meistä mun lisäksi on loman tarpeessa =D Jep, muistin myyneeni sinulle tuon ex-Dynikseni. :) Kuvat oli otettu varmaankin samassa paikassa. Tämä rumpu on eri yksilö ja tästä tosiaan se Dynasonic-badge uupuu kokonaan. Sitä aloin ihmettelemään. Loma kyllä kelpaisi.. |
joku muu sikko 29.04.2012 21:06:02 | |
---|
Musiikki ei välttämättä ole hyvää vaikka se kuulostaisikin siltä. |
Kailis 30.04.2012 03:14:03 | |
---|
Melty -> Having a high tendency to melt. Sulava? pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |
hollmi-5 30.04.2012 08:59:37 | |
---|
RstoU: Hommasin joutessani Rogers 14" x 6,5" Dynasonic -snaren. Rummusta kuitenkin uupuu tuo Dynasonic-badge. Magneetti ei tartu runkoon, joten kyseessä lienee aito COB-peli. Googlettelin hieman, ja maailmalla on muutamia vastaavia rumpuja. Onko täällä kyseisestä kummajaisesta kellään tietoa? Otoksia: https://picasaweb.google.com/AkuMies/RogersDynasonic Tuommoinen peli oli 24" 13, 14 ja 16" setin mukana vakiona. Kyllä niitä jonkin verran on jatkuvasti jossain tarjolla. Kaikki metallirunkoiset Dynasonickit ovat COB-rungolla. Superhaluttu 6,5x14" puurunkoinen Dynasonic onkin sitten hintaluokkaa moninkertaisesti metallinen ;) Soundit, piuhat ja kajarit. |
arse 30.04.2012 12:17:52 | |
---|
hollmi-5: Tuommoinen peli oli 24" 13, 14 ja 16" setin mukana vakiona. Kyllä niitä jonkin verran on jatkuvasti jossain tarjolla. Kaikki metallirunkoiset Dynasonickit ovat COB-rungolla. Superhaluttu 6,5x14" puurunkoinen Dynasonic onkin sitten hintaluokkaa moninkertaisesti metallinen ;) Aamen! Eikä pienempikään puinen juuri alle tonnilla liiku. Nyt joku pistää tähän kuitenkin jonkun ruotsalaisen osto-myyntipalstan linkin :) Ai hitto kun mie tykkään! |
MxS 06.05.2012 04:35:19 | |
---|
Osaako joku sanoa millaista aanta voi odottaa virvelilta, jossa on "zinc alloy" valuvanteet eli siis jotain sinkkiseosta? Tarkoitan nyt verrattuna esim. prassivanteisiin, terasvaluvanteisiin tai alumiinivaluvanteisiin. Vehje mika heratti kysymyksen on DW:n VLT virppa. Mun kasityksen mukaan aluvaluvanteiden vaikutus aaneen on yleisesti ottaen lahempana prassivanteita kuin terasvaluvanteiden. Eli mahdollistavat laskimman soundin, vai..? Jos nain on niin mihin tuo DW:n zinc alloy mahtaa tuolla akselilla sijoittua ja onko kyse kovinkin merkittavista eroista? "Harkintaa ja faktaa on vähän, mutta luuloa ja oman näkemyksen erinomaisuutta sitäkin enemmän." |
-Dr.DW- 06.05.2012 05:12:00 (muokattu 06.05.2012 05:14:41) | |
---|
MxS: Osaako joku sanoa millaista aanta voi odottaa virvelilta, jossa on "zinc alloy" valuvanteet eli siis jotain sinkkiseosta? Tarkoitan nyt verrattuna esim. prassivanteisiin, terasvaluvanteisiin tai alumiinivaluvanteisiin. Vehje mika heratti kysymyksen on DW:n VLT virppa. Mun kasityksen mukaan aluvaluvanteiden vaikutus aaneen on yleisesti ottaen lahempana prassivanteita kuin terasvaluvanteiden. Eli mahdollistavat laskimman soundin, vai..? Jos nain on niin mihin tuo DW:n zinc alloy mahtaa tuolla akselilla sijoittua ja onko kyse kovinkin merkittavista eroista? Mie mielellään kyllä vastausta odottelen=P E: Tuon DW:n klippiä en ole kuullut. Mutta kuuntelen mielellään ensin "replican"! Voinpahan sitten lelettää=P "Alcoholic? I prefer, drinking enthusiast!" =D |
markkuliini 06.05.2012 08:31:52 | |
---|
MxS: Osaako joku sanoa millaista aanta voi odottaa virvelilta, jossa on "zinc alloy" valuvanteet eli siis jotain sinkkiseosta? Tarkoitan nyt verrattuna esim. prassivanteisiin, terasvaluvanteisiin tai alumiinivaluvanteisiin. Vehje mika heratti kysymyksen on DW:n VLT virppa. Mun kasityksen mukaan aluvaluvanteiden vaikutus aaneen on yleisesti ottaen lahempana prassivanteita kuin terasvaluvanteiden. Eli mahdollistavat laskimman soundin, vai..? Jos nain on niin mihin tuo DW:n zinc alloy mahtaa tuolla akselilla sijoittua ja onko kyse kovinkin merkittavista eroista? Mun käsittääkseni teräksisiä valuvanteita ei olekaan vaan ne "normaalit" die cast hoopit on nimenomaan noita sinkkisiä. Sitten Yamahalla on alumiinisia ja joskus olen tainnut nähdä myös messinkisiä jossain Taman rummussa. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |