Aihe: Monster El Monarca Bass Head tai Orange tai kenties..
1 2 3 4 5 6 7 8 9
absqua
12.02.2011 19:35:12
velluh: Celestion 250W /kpl

aivan. mä ilmaisin itseäni epäselvästi - minkä kokoiset nuo kartiot ovat halkaisijaltaan ja kuinka monta niitä on per kaappi?
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
velluh
12.02.2011 19:47:17

absqua: aivan. mä ilmaisin itseäni epäselvästi - minkä kokoiset nuo kartiot ovat halkaisijaltaan ja kuinka monta niitä on per kaappi?

Samoin tein itsekin, eli 1x15" ja 250W/kaappi.
Maisteri
12.02.2011 20:19:00
velluh: El Monarca Bassosetti -06 hankittu, lostava peli jo alkutestauksen mukaan:
http://muusikoiden.net/dyn/users/83633.jpg

Jummijammi että on komian näkönen setti! Tuskin tosiaan hullumman kuuloinenkaan...
http://www.myspace.com/thegeorgedoubleuse http://www.thegeorgedoubleuse.com
chief
13.02.2011 14:02:11
Jos olisin just nyt hankkimassa putkinuppia ni Monster tai Bluetone olis vahvoja ehdokkaita.
"It's the ear, not the gear. "
burning wee
25.02.2011 16:13:45
king kong: vaikka joku vanha härski ja hyvä putki nuppi bassolle.

Eli onko kellään kokemusta tosta Monster el monarca nupista? ei tunnu kauheesti olevan..tai sitten en vaan löydä.

Samalla kyl kiinostais jotain yleistä höpinää orangesta tai jostain muista vastaavista putkilaitteista bassolla soitettuna, esim erikaappien kanssa jne?

Mulla on se El Monarca 300W nuppi ja 8x10 kaappi. Vitun kova setti, säröäkin löytyy mukavasti eli taittuu moneksi!
Only GIBSON is good enough! FGW rulaa myös!!
cheez
30.09.2011 23:31:26

burning wee: Mulla on se El Monarca 300W nuppi ja 8x10 kaappi. Vitun kova setti, säröäkin löytyy mukavasti eli taittuu moneksi!
Itselläni ollut tässä nyt kolmisen viikkoa hallussa Monster el Monarca 300W - bassovahvistin. Nupilla olen japanilaisen jazzarin ja laina-Rickenbackerin kanssa soitellut sekä 2x15"- että 4x10"-kaappien kautta ja olen kyllä tykännyt ja paljon. Tilauksen pistelin sisään kesäkuun viimeinen päivä ja päivän pari yli kaksi kuukautta valmistus- ja testailuprosesseissa meni. Kesäaika saattoi hiukan vielä viivästyttää tekovaihetta, eli mielestäni erittäin nopeasta prosessista oli kyse, vaikka eittämättä sormet aikalailla syyhysivätkin tekovaiheen aikana. Informaatio kulki valmistajan ja asiakkaan välillä erittäin hyvin ja kokoajan olin tietoinen, että missä mentiin. Asiakaspalvelu 10+. Taito Mäntymaa, eli Monsterin isä, oli vielä ainakin tähän meikäläisen El Monarcaan hoidellut pitkälti tuon elektroniikkapuolen, vaikka pitkälti Taiton poika Juha on tätä Monsterin uutta tulemista hoidellut.

Vahvistin vääntyy kyllä erittäin moneksi, eli Volume/Master-säätöjä rukkaamalla suuntaan ja toiseen saadaan aikaiseksi tuollainen vanhakantainen saundi, joka saadun informaation ja käsitykseni mukaan on aikalailla lähellä 70-luvun SVT-henkeä. Mukavat murahtelut saa aikaiseksi. Päällekytkettävä Gain-aste sitten taasen vääntyy lämpimästä rokkirososta tuollaiseen "modernimetallisäröön" saakka, eli liikkumavaraa tuntuu olevan valtavasti. Käyttö on silti erittäin simppeliä, eli paneeli on mukavan yksinkertainen.

Hintaa laitteelle toki tuli, mutta juuri ja vain minulle suomalaisena käsityönä valmistettu spesifinen vahvistin sopi loistavasti omaan arvomaailmaani. 8x10"-kaappia itsekin tuohon alle olen miettinyt seuraavaksi hankkivani, vaikka suomalaista käsityötä löytyy nytkin jo nupin alta (kiitosta vain jäsen asaksala, Aurinnko))) palvelkoon Sound Cityn kanssa sitten jatkossa). Pitopeli aivan varmasti loppuun asti, vaikka joskus varmaan tarvitseekin vielä vaan ihan omistamisen ilosta ja vaimokkeen ilahdutukseksi varustaa itseään ainakin Electric/Green Ampin 180W Power Unitilla ja 70-luvun Hiwattilla...

http://muusikoiden.net/dyn/users/91204.jpg Tuossa vielä kännykkäkameralla otettu huonohko kuva Monsterista. Melkein itkin luovutus- ja testaustilanteessa kun näin "pojan" ensimmäisen kerran parin kuukauden kiivaan odotuksen jälkeen.
velluh
24.03.2012 18:13:37

No nyt on tilaus tehty, Monster 200W putkinuppi + 2x12 kaappi...vielä kun reilun kuukauden jaksaa odotella.
cheez
24.03.2012 19:06:57

velluh: No nyt on tilaus tehty, Monster 200W putkinuppi + 2x12 kaappi...vielä kun reilun kuukauden jaksaa odotella.

Annoitko Juhalle ihan vapaat kädet vai onko jotain spesiaalia tiedossa nupin ja/tai kaapin suhteen sisäkaluiltaan tai ulkomuodoltaan? Onko kaapista tulossa yhtä leveä kuin nupista? On kyllä sen verran kova setti sinulle tulossa, että ei muuta kuin kosolti onnea vain perheenlisäyksestä...sinulla taisi ollakin aikanaan tuo El Monarca 160W + 2* 1x15" - setup, jollen aivan väärin muista?
http://nauticus.bandcamp.com/album/the-wait
velluh
24.03.2012 19:23:41 (muokattu 24.03.2012 22:00:52)

cheez: Annoitko Juhalle ihan vapaat kädet vai onko jotain spesiaalia tiedossa nupin ja/tai kaapin suhteen sisäkaluiltaan tai ulkomuodoltaan? Onko kaapista tulossa yhtä leveä kuin nupista? On kyllä sen verran kova setti sinulle tulossa, että ei muuta kuin kosolti onnea vain perheenlisäyksestä...sinulla taisi ollakin aikanaan tuo El Monarca 160W + 2* 1x15" - setup, jollen aivan väärin muista?

Laiton viestinä specksejä.
Joo, oli tuo 160W ja 2x15 kaapit aikaisemmiin.
Kiitos, lasketaan päiviä valmistumiseen.
Geezler
24.03.2012 22:28:02 (muokattu 24.03.2012 22:30:48)
velluh: No nyt on tilaus tehty, Monster 200W putkinuppi + 2x12 kaappi...vielä kun reilun kuukauden jaksaa odotella.

Vaihdoin alkuvuodesta Ampeg V4BH:n Orange AD200B:n, joka oli paha virhe. Orange ei toiminut plekusoitossa, särö muuttui ikäväksi rätinäksi. Sain Orangen myydyksi ja olin jo tilaamassa Ampeg SVT Heritagea, kun ihan viime hetkillä helmikuussa mieleen juolahti kääntyä Mäntymaan puoleen. Sain kutsun tulla Forssaan testaamaan 300W El Monarcoa. Mäntymaan vintillä tehty testaus hautasi kyllä ostohalut samanhintaisesta piirilevyampegista.

Mainio kaveri tuo Mäntymaa, todella asiaan paneutunut ja terveesti ylpeä laitteistaan. Oli jopa ennen testisessiota googlannut meikälaisen soittohistorian ja tiesi jo millaista myllyä ukko tulee hakemaan. Mahtavaa. Huhtikuussa pitäis hirviön valmistua. Sietämätön odotus!
velluh
24.03.2012 22:33:42

Geezler: Vaihdoin alkuvuodesta Ampeg V4BH:n Orange AD200:een joka oli paha virhe. Orange ei toiminut plekusoitossa, särö muuttui ikäväksi rätinäksi. Sain Orangen myydyksi ja olin jo tilaamassa Ampeg SVT Heritagea, kun ihan viime hetkillä helmikuussa mieleen juolahti kääntyä Mäntymaan puoleen. Sain kutsun tulla Forssaan testaamaan 300W El Monarcoa. Mäntymaan vintillä tehty testaus hautasi kyllä ostohalut samanhintaisesta piirilevyllä toteutetusta Ampegista.

Mainio kaveri tuo Mäntymaa, todella asiaan paneutunut ja terveesti ylpeä laitteistaan. Oli jopa ennen testisessiota googlannut meikälaisen soittohistorian ja tiesi jo millaista myllyä ukko tulee hakemaan. Mahtavaa. Huhtikuussa pitäis hirviön valmistua. Sietämätön odotus!

Totta, olen yhdet kaupat hänen kanssaan tehnyt, ja asiakaspalvelu on erittäin kohdallaan kaikilla osa-alueilla.
Mun setti valmistuu varmaan sun jälkeen siinä toukokuun alkupuolella...odottaminen on tuskallista kyllä!
Geezler
29.04.2012 21:48:39
cheez: Onko ihmiset saaneet Monstereitaan haltuun?

Itse löysin tuossa muistikortilta kuvia tonkiessani videopätkän, jossa testailin pelkästä 300wattisesta El Monarcasta lähtevää särön määrää. Ei siis mikään kovinkaan informatiivinen testivideo tai kerro juuri vahvistimesta mitään, mutta ainakin antaa kuvan siitä, että ei ole pelkkä blues-miehien kone :) http://www.youtube.com/watch?v=pd_4ech4vwM Tuolta löytyy. On se monipuolisin värme, jota on vastaani tullut. En luovu, ikinä!

Viikko sitten hain Forssasta ja heitin treenikämpille. Yhdesti yksin testattuna erittäin lupaava ja monipuolinen vehje. Säröä on joka lähtöön, erikseen kytkettävä gain-piiri on loistava! Olisi pitänyt tajuta pyytää sille jalkakytkin niin ei tarvitsisi erillistä pöristintä pitää laudassa. No, sen kai saa vielä siihen jälkikäteenkin.

Lievänä miinuksena paneelien ulkoiset seikat: etupaneeli on kahdesta eri kappaleesta, kytkinten ja liittimien tekstit epäselviä eikä kaikki ihan paikkaansapitäviäkään (samat paneelit samoilla painatuksilla eri vahvistimille).

Soundi on siis loistava, vintagesoundin lisäksi siitä saa modernimpiakin sävyjä (mulle turhaa). Pääsen vasta ens viikolla testaamaan bändin kanssa, jolloin selviää onko tämä "se"!
cheez
06.05.2012 11:10:00 (muokattu 06.05.2012 11:10:30)

Onko Geezler sattumoisin kuvaa tuosta vahvistimestasi? Ihan mielenkiinnosta tiedustelisin, että paljonko on muuttunut ulkomuodoltaan elokuusta 2011. Monster-Juhan mukaan pieniä muutoksia elektroniikkapuoleen oli vielä tuon meikäläisen El Monarcan jälkeen tulossa, mutta en kuollaksenikaan muista yhtäkään...

edit. Mites Vellun läjä edistyy?
velluh
07.05.2012 10:16:00 (muokattu 07.05.2012 11:05:25)

cheez: Onko Geezler sattumoisin kuvaa tuosta vahvistimestasi? Ihan mielenkiinnosta tiedustelisin, että paljonko on muuttunut ulkomuodoltaan elokuusta 2011. Monster-Juhan mukaan pieniä muutoksia elektroniikkapuoleen oli vielä tuon meikäläisen El Monarcan jälkeen tulossa, mutta en kuollaksenikaan muista yhtäkään...

Moi

Vielä pari viikkoa pitäisi odotella....21.5. arvioitu nouto.
Geezler
15.05.2012 14:51:15
cheez: Onko Geezler sattumoisin kuvaa tuosta vahvistimestasi? Ihan mielenkiinnosta tiedustelisin, että paljonko on muuttunut ulkomuodoltaan elokuusta 2011. Monster-Juhan mukaan pieniä muutoksia elektroniikkapuoleen oli vielä tuon meikäläisen El Monarcan jälkeen tulossa, mutta en kuollaksenikaan muista yhtäkään...

Jonkinlainen kuva lisätty omiin kuviin.
cheez
16.05.2012 14:33:10

Geezler: Jonkinlainen kuva lisätty omiin kuviin.

Samannäköinen värkki kuin itselläni, joskin paneeli on erivärinen kuten myös nuo potikkanupit. Tolex vaikuttaa olevan jotain kiiltävää materiaa?!? Hienon hieno peli kyllä ja varmasti ääntelehtii myös komeasti.
Geezler
19.05.2012 19:44:40
cheez: Samannäköinen värkki kuin itselläni, joskin paneeli on erivärinen kuten myös nuo potikkanupit. Tolex vaikuttaa olevan jotain kiiltävää materiaa?!? Hienon hieno peli kyllä ja varmasti ääntelehtii myös komeasti.

Pinta on käsitelty ilmeisesti silikonisprayllä, siitä kiilto jota vielä kameran salama korostaa. Ja ääntelehtii se, komeasti!
velluh
23.05.2012 20:43:06 (muokattu 23.05.2012 22:54:46)

Tuollainen pino sitten kotiutui Monster Factorylta.
Nuppi 200W (20,8kg)
Kaappi 2x12 Neo / 300W (15,2kg)
http://muusikoiden.net/dyn/users/100099.jpg
cheez
24.05.2012 11:02:59

Kaunista, silmä lepää. Ei muuta kuin soundiclippiä kollegoille. Onnea ja pitkää ikää, nyt ei tarvinne enää koskaan vaihtaa :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)