Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Basson puhdistaminen
1
Blackbeard
28.04.2012 15:10:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve vaan kaikille bassomaistereille tasavertaisesti! Ihan näin aluksi joudun toteamaan, etten keskusteluja ole hirveän pitkään vielä aktiivisesti seurannut, joten en tiedä onko tästä ollut keskustelua aikaisemmin..
 
Noh anyway nyt olisi tiedossa uuteen (käytettyyn) bassoon ensimmäinen itse tekemäni kielien vaihto, ja ajattelin että samalla voisi olla ihan fiksu idea puhdistella myös kaulalta ja otelaudalta vähän rasvaa yms. scheissea pois.
Onko muilla mitään hyödyllisiä tai hyödyttömiä kokemuksia, joita haluaisitte jakaa?
 
Itse olen nähnyt akustisen kitaran otelautaa puhdistettavan vanhalla hammasharjalla ja vedellä (en ole varma oliko seassa jotain ainetta tms.) Ajattelin soveltaa tätä itsekin bassooni. Onko muilla tietoa ja vinkkejä esimerkiksi joistain aineista, joita voisi hyödyntää puhdistusoperaatiossa?
 
Myös muita vinkkejä otetaan vastaan enemmän kuin mielellään!
 
okabass
28.04.2012 18:14:54 (muokattu 29.04.2012 01:51:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kommunisti ja Oraakkeli: Terve vaan kaikille bassomaistereille tasavertaisesti! Ihan näin aluksi joudun toteamaan, etten keskusteluja ole hirveän pitkään vielä aktiivisesti seurannut, joten en tiedä onko tästä ollut keskustelua aikaisemmin..
 
Noh anyway nyt olisi tiedossa uuteen (käytettyyn) bassoon ensimmäinen itse tekemäni kielien vaihto, ja ajattelin että samalla voisi olla ihan fiksu idea puhdistella myös kaulalta ja otelaudalta vähän rasvaa yms. scheissea pois.
Onko muilla mitään hyödyllisiä tai hyödyttömiä kokemuksia, joita haluaisitte jakaa?
 
Itse olen nähnyt akustisen kitaran otelautaa puhdistettavan vanhalla hammasharjalla ja vedellä (en ole varma oliko seassa jotain ainetta tms.) Ajattelin soveltaa tätä itsekin bassooni. Onko muilla tietoa ja vinkkejä esimerkiksi joistain aineista, joita voisi hyödyntää puhdistusoperaatiossa?
 
Myös muita vinkkejä otetaan vastaan enemmän kuin mielellään!

 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=187882&oo=30
 
Tuolta. Toivottavasti et ole kovin tiukkapipoinen. Tuolta linkistä niitä (siis tiukkapipoja) löytyy enemmän kuin lääkäri määrää. Heh.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «