Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvä mättöstyge kotiin alle 500 eurolla?
1 2
rajamd
28.04.2012 13:07:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan jotain aiheita tästä löytyis, mutta kun ei löydä niin ei.
 
Kitaraharrastus on ollu nyt telakalla aika laikka viiden vuoden ajan ja nyt alkaa hiljalleen kiinnostus kasvaa uudestaan. Oon siis tipahtanu kamarintamalla kehityksen kärryistä, kun ei oo tullu seurattua vuosikausiin.
 
Nyt olis siis tarve hankkia kotiin sellaiseen In Flames tyyppiseen rymistelyyn sopiva styrkkari ja hintaa sais olla max. 500 euroa, mielummin vähemmänkin.
 
Mielipiteitä lienee niin monia kuin mielipiteen antajiakin, mutta antakaa kuulua! Puhdasta kanavaa tarvin todella harvoin ja mielusti soittelis ilman ylimääräisiä säröpurkkejakin, jos vain paukut antaa myöden.
 
Putki tai trankku, ei sillä niin väliä harjoitusvehkeessä. Ehkä jopa mieluummin laadukas trankku kuin halpa putkilaite. Eikä sitä putkitehoa niin voi kotona hyödyntääkään.
 
Tärkeintä on ettei tee elämässä lainkaan virheitä.
the-Antero
28.04.2012 13:13:17 (muokattu 28.04.2012 13:20:03)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otsikosta päätellen haet siis jotakuta säveltämään itsellesi hyvän mättöstygen kotiin soiteltavaksi alle 500€?
 
Saako ilmoittautua vapaaehtoiseksi? 450€ on hinta ;)
 
Edit Harmi että hinta saa olla maksimissaan toi 500€ jos voit venyä 89€ niin tossa vois olla oiva peli http://www.thomann.de/fi/krank_revolution_sst.htm
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Kahviakiitos
28.04.2012 13:16:11 (muokattu 28.04.2012 13:16:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/search.htm … =8195&wgf8195=&wgfid6=8196&wgf8196=
 
Kokemusta ei ole, mutta mitä mnetin keskusteluja olen lueskellut niin kaikki noista on ihan käypiä mättövehkeitä.
 
Edit: Paitsi V55
 
There are some less likeable things, like the badguys (who are evil) and the women (who are female).
benny
28.04.2012 13:44:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kahviakiitos: http://www.thomann.de/fi/search.htm … =8195&wgf8195=&wgfid6=8196&wgf8196=
 
Kokemusta ei ole, mutta mitä mnetin keskusteluja olen lueskellut niin kaikki noista on ihan käypiä mättövehkeitä.
 
Edit: Paitsi V55

 
Mites laatu? Olen lukenut että jotkut on soitellut viikon pari ja laittanut paketin takas t-kauppaan.
 
shitfuck inc.
the-Antero
28.04.2012 14:12:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

benny: Mites laatu? Olen lukenut että jotkut on soitellut viikon pari ja laittanut paketin takas t-kauppaan.
 
Ekoissa versioissa oli kuulemma joku osa joka suli kun vahvaria käytti...vissiin nykyään ei ole ainakaan samaa ongelmaa. Laatu....niin 500€ ei valitettavasti saa sitä +2k vahvarin soundia...
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
novo
28.04.2012 14:14:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ENGL 112, Jet Cityn 20-wattinen putkinuppi ja buusteripedaali neljällä huntilla piisas ainakin mulle mätöstyksiin.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
benny
28.04.2012 14:50:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Ekoissa versioissa oli kuulemma joku osa joka suli kun vahvaria käytti...vissiin nykyään ei ole ainakaan samaa ongelmaa. Laatu....niin 500€ ei valitettavasti saa sitä +2k vahvarin soundia...
 
No mikäs siinä sitten jos tuollaiset lastentaudit on korjattu ja chinamanit puskee laatua.
 
http://www.youtube.com/watch?v=eFv-VBRrtlA
 
shitfuck inc.
the-Antero
28.04.2012 15:10:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

benny: No mikäs siinä sitten jos tuollaiset lastentaudit on korjattu ja chinamanit puskee laatua.
 
http://www.youtube.com/watch?v=eFv-VBRrtlA

 
Tuolla on eräällä käyttäjällä oiva kommentti asiaan ;)
 
I hear a distinct difference in the lows and low mids as well as cleaner highs. The Marshall signature sound is very dark and warm. The Bugera sounds like a fender. It has a mid honk similar to Marshall but it doesn't do the same thing it sounds more open and gritty while the Marshall sounds warmer and darker and thicker. I think it depends upon what you are going for in tone. If you pull out some high and presence the bugera could get closer.
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
slapvete
28.04.2012 15:17:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Marshall signature sound is very dark and warm.
 
Kahvilla tykkään käydä minäkin.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Gabe
28.04.2012 15:34:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marshallin tai engl:in suuntaan kääntyisin. Thomannin sivuilla on aika kattavasti kun rajaa aina haun valmistajiin. kannattaa toki liikkeessäkin käydä kokeileen... on niin vaikea toiselle sanoa mikä häntä miellyttäisi :) On itsellekin käynyt monesti niin että joku speckseiltään sopivan kuuloinen ei sitten käytännössä kuitenkaan nappaa.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Dinorocker
28.04.2012 16:34:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peaveyn 6505+ 112 - Mahtaiskohan irrota 500e pintaan. Aika kova peli rokkiin ja rankempaan menoon.
 
Turbo!!!
JuSu
28.04.2012 16:50:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dinorocker: Peaveyn 6505+ 112 - Mahtaiskohan irrota 500e pintaan. Aika kova peli rokkiin ja rankempaan menoon.
 
Irtoaa kotimaasta useammastakin paikasta viiteen sataan.
 
Mutta ei kyllä ole mikn kotivahvain, sanovatten että tarttee jonninverran avata hanikkaa, ennenku alkaa toimia yhtään.
 
JuSu
Dinorocker
28.04.2012 17:02:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Irtoaa kotimaasta useammastakin paikasta viiteen sataan.
 
Mutta ei kyllä ole mikn kotivahvain, sanovatten että tarttee jonninverran avata hanikkaa, ennenku alkaa toimia yhtään.
 
JuSu

 
On se noinkin varmaan, itse olen kyllä mielestäni pienehkölläkin volumella saanut mielestäni ihan hyvää soundia, mutta totkai se parhaimmillaan on kun saa avata hanaa enemmän...
 
60w mörssäri kuitenkin kyseessä, ja vaati ainakin iteltä jonkun verran säätöä et sain haluamani soundit. Value for money!
 
Turbo!!!
JuSu
28.04.2012 18:04:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dinorocker: On se noinkin varmaan, itse olen kyllä mielestäni pienehkölläkin volumella saanut mielestäni ihan hyvää soundia, mutta totkai se parhaimmillaan on kun saa avata hanaa enemmän...
 
60w mörssäri kuitenkin kyseessä, ja vaati ainakin iteltä jonkun verran säätöä et sain haluamani soundit. Value for money!

 
Siis... Sullako on moinen? Itseäni kuumotellut, mutta en ole pystynyt perustelemaan hankintaa riittävästi itselleni. =)
 
Mitenkäs se kliiniosasto, jota kovasti parjataan? Monesti mainitaan, että puhdasta ei käytännössä ole, vaan rhythm -kanava menee murolle todella herkästi. Onko totta? Saako kamppeesta ruuvattua puhtaan soundin bändivolumeilla?
 
Todella edukas kampehan tuo on ominaisuuksiin nähden. Kovasti houkuttaisi tuollainen, voisi sitten ehtiessään nikkaroida sen nupiksi ja kaapiksi...
 
JuSu
naavanka_
28.04.2012 18:08:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Siis... Sullako on moinen? Itseäni kuumotellut, mutta en ole pystynyt perustelemaan hankintaa riittävästi itselleni. =)
 
Mitenkäs se kliiniosasto, jota kovasti parjataan? Monesti mainitaan, että puhdasta ei käytännössä ole, vaan rhythm -kanava menee murolle todella herkästi. Onko totta? Saako kamppeesta ruuvattua puhtaan soundin bändivolumeilla?
 
Todella edukas kampehan tuo on ominaisuuksiin nähden. Kovasti houkuttaisi tuollainen, voisi sitten ehtiessään nikkaroida sen nupiksi ja kaapiksi...
 
JuSu

 
Aika etäisesti muistuttaa "oikeaa" SISOa tuo combo, en ainakaan hiljaisella volumella saanut mitään hyvää irti ja puhdaskin on melkoista kolinaa.
En tiä kuinka käyttäytyy isommalla volalla ja/tai isommalla kaapilla, tuskin mikään täysin sus.
 
rajamd
28.04.2012 18:21:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli aikoinaan 6505 212 kotona, eikä kestäny avata volaa edes 0.5 kohtaan. Muutenkaan en saanu siitä mielestäni soundia ulos ja siinä oli kaiken maailman vikoja alusta asti. Kovin helpolla en lähde uudestaan samaan kelkkaan, mutta pitänee tuokin kokeilla.
 
Krank vois mennä hintaan 585, mutta eipä sillä ilman kaappia mitään tee.
 
Tarkennetaan siis vielä, että pitää olla combo!
 
Tärkeintä on ettei tee elämässä lainkaan virheitä.
rajamd
28.04.2012 18:23:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli aikoinaan 6505 212 kotona, eikä kestäny avata volaa edes 0.5 kohtaan. Muutenkaan en saanu siitä mielestäni soundia ulos edes kunnon volumella treeniksellä ja siinä oli kaiken maailman vikoja alusta asti. Kovin helpolla en lähde uudestaan samaan kelkkaan, mutta pitänee tuokin kokeilla.
 
Krank vois mennä hintaan 585, mutta eipä sillä ilman kaappia mitään tee.
 
Tarkennetaan siis vielä, että pitää olla combo!
 
Tärkeintä on ettei tee elämässä lainkaan virheitä.
novo
28.04.2012 19:05:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rajamd:
 
Tarkennetaan siis vielä, että pitää olla combo!

 
Miks pitää olla combo?
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
naavanka_
28.04.2012 19:33:49 (muokattu 28.04.2012 19:35:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten ois Peavey Classic 30 combo?
Ei varsinaisesti mikään heviuskottava mörkövahvistin mutta mitä sitten.
Itse soittelin pitkään niin dödöt kuin humpatkin tuommosella.
Käytettynä saa hyvän hintaan ja usein jopa paremmalla elementillä.
Itse laittelin alkuperäisen elementin tilalle Eminencen texas heatin ja kyllä jytisi.
 
Tai vaikkapa Blackstarin pienemmät, niistä saa kyllä metukat irti ja cleanitkin todella maukkaat jopa pienemmillä volumeilla.
 
Gabe
28.04.2012 19:45:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Miks pitää olla combo?
 
Niinpä, turhaan suljet pois kaikki hyvät pikkunupit :)
 
Blackstarin ht1/ht5 vois olla hyvä tarkastaa.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «