kiriminni 08.03.2012 18:28:43 (muokattu 08.03.2012 18:30:32) | |
---|
Larry Kela: En havainnut ainakaan parempaa keskustelualuetta tälle asialle mutta sellaista mietiskelin kun uutta akustista kitaraa olen ostamassa ja mietin että mikä kitara irwinillä on tässä videossa? http://www.youtube.com/watch?v=ofEoZqsn3VISellainen käsitys on,että Irwini soitti paljon Hagström kitaroilla(ainakin sähkökitaroilla). Tuo voisi olla 12-kielinen Hagström mallin voi joku muu tietää. Saattaa olla muuten Höfnerkin,kuitenkin joku "halvempi"malli ei ainakaan Gibson eikä Martin. |
Larry Kela 08.03.2012 21:17:49 | |
---|
kiriminni: Sellainen käsitys on,että Irwini soitti paljon Hagström kitaroilla(ainakin sähkökitaroilla). Tuo voisi olla 12-kielinen Hagström mallin voi joku muu tietää. Saattaa olla muuten Höfnerkin,kuitenkin joku "halvempi"malli ei ainakaan Gibson eikä Martin. Juu kiitos jelppasi paljon. Kun vertasin noita merkkejä niin epäilen että se olisi tuo Hagström. |
trih 10.03.2012 07:22:42 (muokattu 10.03.2012 07:36:09) | |
---|
Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
kiriminni 10.03.2012 22:32:03 | |
---|
|
Prophet 12.04.2012 21:28:47 | |
---|
|
Rocket Records 13.04.2012 02:20:04 | |
---|
Mainontaahan tämä on, mutta ketjuun sopivaa. "Kulkurin kulta" on varsinaisista Irwinin studioalbumeista ainoa, jota ei ole cd-muodossa kokonaisuudessaan koskaan julkaistu. Ensi viikolla tuokin tilanne muuttuu, kun platan cd-versio ilmestyy: www.rocket-records.com/kauppa/hanne_ja_irwin_kulkurin_kulta Irwinin tuotannosta on siis cd:istämättä enää kaksi 80-luvun "kellarikasettia", joiden oikeudenomistaja ei ole ollut kiinnostunut niitä lisensoimaan. http://www.rocket-records.com |
Atomic Cafe 13.04.2012 18:46:25 (muokattu 13.04.2012 18:47:57) | |
---|
|
Prophet 13.04.2012 19:42:13 | |
---|
Atomic Cafe: Tuo on kyllä kulttuuriteko. Mielenkiinnolla odotan, kun en ole nähnyt koskaan. |
Atomic Cafe 14.04.2012 10:03:45 (muokattu 14.04.2012 15:15:16) | |
---|
Sitä ei ole kyllä turhan usein telkkarista tullut, vaikka sehän on todellinen mestariteos. |
rockjihad 14.04.2012 14:53:25 | |
---|
|
Kefiiri 15.04.2012 07:40:24 | |
---|
K gas: Onko kukaan miettinyt I:n kitaransoittoa? Päivällä kuulin Lievestuoreen Liisan radiosta ja rupes se koneen tarkkuus ihmetyttämään, onkohan sittenkään itse soittanut. Heikki Laurila? Irwiniä mitenkään halveeraamatta, tietysti. Hirmuinen Irwin-fani en ole, mutta alkuaikojen triona soitetut biisit ovat mainioita minimalistisine sovituksineen. 2010 ilmestyneessä "Irwin Goodman - vain elämää" -kirjassa kerrotaan että Irwinin ensimmäisellä LP:llä "Irwinismi" kitaraa soitti Irwin, bassoa Erik Lindström ja rumpuja Ilpo Kallio. Lievestuoreen Liisa tehtiin myöhemmin kovalla kiireellä, ja Irwin kävi laulamassa sen valmiiden pohjien päälle. Tokkopa Irwin suosion kasvaessa enää soitti kitaraa levyillään itse, kun oli varaa palkata ammattilaisiakin. Mainitsemani Vexi Salmen ja Juha Rantalan kirja on sujuvaa luettavaa. Se jakautuu kahteen osaan: Irwinin tarinaan Vexin muistelemana ja levy levyltä etenevään musiikilliseen elämäkertaan, joka ei ole ollenkaan tylsä sekään. Sekaan on ripoteltu hauskoja anekdootteja, kuten Kivisydämessäkin nähty hernekeiton tilaaminen viiden tähden hotellissa. |
hevikivinen 17.04.2012 20:53:24 | |
---|
Kefiiri: Lievestuoreen Liisa tehtiin myöhemmin kovalla kiireellä, ja Irwin kävi laulamassa sen valmiiden pohjien päälle. Tokkopa Irwin suosion kasvaessa enää soitti kitaraa levyillään itse, kun oli varaa palkata ammattilaisiakin. Seppo Keurulainen soitti kitaraa Lievestuoreen Liisalla. Tieto selviää "Vain elämää" kirjan laajemmasta painoksesta, jossa on kaikkien Irwinin biisien pilkuntarkat tekijätiedot. |
Sperm Donor 18.04.2012 20:24:57 | |
---|
Kivisydämessä oli hyvä Irwinmäinen biisi: Henkipatto jonka Irwin levytti myöhemmin. |
Calliope 19.04.2012 15:41:37 | |
---|
hevikivinen: Seppo Keurulainen soitti kitaraa Lievestuoreen Liisalla. Tieto selviää "Vain elämää" kirjan laajemmasta painoksesta, jossa on kaikkien Irwinin biisien pilkuntarkat tekijätiedot. Voitko kertoa ketkä soittavat kappaleella "Las Palmas"? "Your mind makes a promise that your body can't fill" |
hevikivinen 25.04.2012 11:48:25 | |
---|
Calliope: Voitko kertoa ketkä soittavat kappaleella "Las Palmas"? Käyhän se. Pasuunoita soittivat Sointu Huuskonen ja Juhani Aalto, kitaraa Ilpo Saastamoinen ja Antero Jakoila, bassoa Pave Maijanen ja rummuissa olivat näköjään sekä Ande Päiväläinen että Nappi Ikonen. Taustalaulut hoitivat Marjukka Gustafsson, Kai Lind, Irma Tapio ja Martti Metsäketo. |
köpi62 28.04.2012 13:07:10 | |
---|
Vieläkin ihmettelen tämän taiteilijan esiintymis -rutiinia, jonka ite sain todistaa paikan päällä "Rentun ruusu" menestyksen aikana! Parhaimmillaan Irwin myös sai yleisön keikalla mukaansa uskomattomalla intensiteetillä...todellinen ammattilainen yleisön viihdyttäjänä.. Terveisiä kotiin...soitellaan!
http://www.youtube.com/watch?v=1GjITyTPd9o |
hevikivinen: Käyhän se. Pasuunoita soittivat Sointu Huuskonen ja Juhani Aalto, kitaraa Ilpo Saastamoinen ja Antero Jakoila, bassoa Pave Maijanen ja rummuissa olivat näköjään sekä Ande Päiväläinen että Nappi Ikonen. Taustalaulut hoitivat Marjukka Gustafsson, Kai Lind, Irma Tapio ja Martti Metsäketo. Tuosta tulikin mieleen että Irwinin levyillä soitti jo 70-luvulta alkaen maan parhaat studiomuusikot, kun taas keikoilla soitti ihan eri porukka. Siinä mielessä Irwin taisi olla aika tyypillinen iskelmälaulaja. Suomalaiset soittajat ei osaa soittaa, saatana...mutta eihän se nyt mun vika voi olla kun jätkät sanoo studiolla että kädet puutuu... http://www.youtube.com/watch?v=mK1rTa8Akhs&feature=related |
kitaraHeppu3000 15.07.2012 16:22:06 | |
---|
Mahtavia biisejä tässä MUN top 5... 1. Rentun ruusu 2. Las palmas 3. Härmäläinen perusjuntti(anteeks jos nimi on väärin...) 4. Kaikki alkoi siitä kun mä lopputilin sain.... ;) 5. Haistakaa paska koko valtiovalta..... |
besamme 26.08.2012 13:59:10 | |
---|
|
Tilumiässs 17.09.2012 05:49:42 | |
---|
1. Jätkä jammailee 2. Tule kultaiseen ankkuriin 3. On kapakka mun kotini 4. Ryysyranta meni 5. Koko elämä on blues |