Aihe: Carl Martin Plexitone Suomesta?
1 2 3 4
AngieRainbow
27.04.2012 23:01:48
lonelyplayer: Kehtaako kysyä että mikä kotimaisessa jälleenmyyjässä oikein tökki ? Suoraan sanottuna pikkuisen vitut.... kun ei kauppa kelpaa. En ymmärrä. Olen ollut teknisella ja kaupallisella alalla ja yhtään potentiaalista asiakasta en päästäisi jos tässä bisneksesä olisin !

Kehtaa kysyä, totta kai.

Siis:

Laitoin asiallisen sähköpostin, jossa sanoin, että haluaisin ostaa Carl Martinin Plexitonen. Kerroin, että heillä pedaali maksaa 299 euroa + 15 euron postikulut. Laitoin linkin heidän sivuille. Sitten kerroin, että sama pedaali maksaa Thomannilla 215 euroa + 12 euron postikulut, ja laitoin linkin Thomannin sivuille. Kysyin, kummalta luulevat minun pedaalin ostavan.

Kerroin, että mielelläni ostan suomalaisesta liikkeestä, mutta opiskelijalle tuo hintaero on liikaa. Sanoin, että lupaan ostaa pedaalin heiltä, jos myyvät samaan hintaan kuin Thomann. Lopuksi allekirjoitin vielä ystävällisin terveisin ja oma nimi.

En saanut heiltä yhteydenottooni mitään vastausta.

Tilasin pedaalin Thomannilta ja samalla sitten ostin Thomannilta muutakin tavaraa.

Kyseinen suomalainen liike on siis Musicmanfinland.com
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
lonelyplayer
27.04.2012 23:24:45 (muokattu 27.04.2012 23:32:23)
Kiitti vastauksesta. Ei voi muuta kuin todeta että meillä suomalaisilla on vielä paljon opittavaa.

Vähän aluksi ajattelin että menit aika suoraviivaisella tyylilläsi ( sorry :) kysymään ja siksi pakit tuli mutta eihän se niin ollut. Toisaalta hyvä myyjä kääntää tilanteen aina edukseen...ja saa kaupan.

No ei kannata kivijalkaliikeiden valittaa kun tilaukset ulkomaille menevät.

Ai niin... menestystä opiskeluun kuten myös kitaransoittoonkin !
AngieRainbow
27.04.2012 23:39:48
lonelyplayer: Kiitti vastauksesta. Ei voi muuta kuin todeta että meillä suomalaisilla on vielä paljon opittavaa.

Vähän aluksi ajattelin että menit aika suoraviivaisella tyylilläsi ( sorry :) kysymään ja siksi pakit tuli mutta eihän se niin ollut. Toisaalta hyvä myyjä kääntää tilanteen aina edukseen...ja saa kaupan.

Joo ehkä vähän suoraan kysyin, mutta mielestäni tässä tapauksessa oli aihettakin. Melkein satasen hintaero ja postikulut olivat suuremmat, kun tuote lähetetään Suomen sisällä kuin Saksasta Suomeen. Lisäksi viestini sävy oli ystävällinen. Minunkin mielestäni hyvä myyjä olisi ehdottomasti vastannut jotakin, vaikka ei olisikaan halunnut tulla hinnassa vastaan, koska nyt on hyvin epätodennäköistä, että tilaan tuolta yhtään mitään.

Asiallin vastaus olisi voinut olla: "Kiitos palautteesta, mutta emme valitettavasti voi myydä noin halvalla."

Olisi kestänyt puoli minuuttia vastata ja tulevia kauppoja & liikeen mainetta ajatellen ensiarvoisen tärkeää.

Mulla menee välillä tämä "kyllä nykyään saa kivijalkaliikkeistä Thomannin hintaan" hypetys vähän ohi. Eräs Tampereleinen liike pyysi haluamastani vahvistimesta noin vuosi sitten yli 500 euroa. Tinkaamisen jälkeen hinta oli noin 450 euroa. Ostin kyseisen styrkkarin Thomannilta 250 eurolla kotiin kannettuna.

Off topiciksi meni, mutta menköön.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
aristoteles666
28.04.2012 00:29:10 (muokattu 28.04.2012 00:29:32)

AngieRainbow: Asiallin vastaus olisi voinut olla: "Kiitos palautteesta, mutta emme valitettavasti voi myydä noin halvalla."

Olisi kestänyt puoli minuuttia vastata ja tulevia kauppoja & liikeen mainetta ajatellen ensiarvoisen tärkeää.

mitä tulevia kauppoja?

ethän sä nyttenkään ollut ostamassa kuin sieltä mistä halvimmalla saa.
sitten alat saamaan halvemmalla kun ostat samasta paikasta jatkuvasti kaikkea ja et kysele koko ajan "saanko halvemmalla kuin tomaatilta?"
en yhtään ihmettele miksi ei tullut vastausta tai miksi ei tule tarjousta joka on paljon thomannia halvempi, katsos, ne on ne vakiasiakkaat jotka hyötyy.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Laulava Kylätohtori
28.04.2012 09:30:36
aristoteles666: mitä tulevia kauppoja?

sitten alat saamaan halvemmalla kun ostat samasta paikasta jatkuvasti kaikkea ja et kysele koko ajan "saanko halvemmalla kuin tomaatilta?"
en yhtään ihmettele miksi ei tullut vastausta tai miksi ei tule tarjousta joka on paljon thomannia halvempi, katsos, ne on ne vakiasiakkaat jotka hyötyy.

Miksei sitten suoraan perusta suljettua kerhoa ja myy vain jäsenilleen, jos kerran ei-vakiasiakkaat eivät kiinnosta. Ja miten tuolla meiningillä ylipäätään saa lisää vakiasiakkaita?

Jokaiseen kysymykseen kuuluu vastata, olipa se sitten kuinka typerä tahansa. Kuten jo todettiin, osaava kauppias kääntää kaikki tilanteet eduksi ja kaupoiksi - ja jos ei jostain syystä kauppoja tule, pitää tilanne hoitaa niin, ettei potentiaaliselle tulevaisuuden asiakkaalle jää huono maku. Paha kello kauas kuulu jne jne...

Taitaa syy suomalaisten kivijalkakauppojen huonolle tilanteelle löytyä ainoastaan peilistä, eikä suinkaan Saksanmaalta. Mutta niinhän se on, että muita on aina helpompi syyttää, vaikka vika olisi omassa osaamattomuudessa, väärässä asenteessa, palveluhaluttomuudessa, ylimielisyydessä ym. hienoissa ominaisuuksissa....
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
Aivoproteesi
28.04.2012 10:10:48
Laulava Kylätohtori: Miksei sitten suoraan perusta suljettua kerhoa ja myy vain jäsenilleen, jos kerran ei-vakiasiakkaat eivät kiinnosta. Ja miten tuolla meiningillä ylipäätään saa lisää vakiasiakkaita?

Jokaiseen kysymykseen kuuluu vastata, olipa se sitten kuinka typerä tahansa. Kuten jo todettiin, osaava kauppias kääntää kaikki tilanteet eduksi ja kaupoiksi - ja jos ei jostain syystä kauppoja tule, pitää tilanne hoitaa niin, ettei potentiaaliselle tulevaisuuden asiakkaalle jää huono maku. Paha kello kauas kuulu jne jne...

Taitaa syy suomalaisten kivijalkakauppojen huonolle tilanteelle löytyä ainoastaan peilistä, eikä suinkaan Saksanmaalta. Mutta niinhän se on, että muita on aina helpompi syyttää, vaikka vika olisi omassa osaamattomuudessa, väärässä asenteessa, palveluhaluttomuudessa, ylimielisyydessä ym. hienoissa ominaisuuksissa....

Kylätohtori puhuu tässä asiaa. Suomalaisten yritysten (tarkoitan myös "vähän" suurempia yrityksiä kuin peruskaupat) ongelma on just siinä, ettei asialliseenkaan viestiin vastata. Näinä päivinä ei luulisi yrityksillä olevan varaa olla vastaamatta yhteenkään viestiin. Ja siihen viestiin pitää vastata niin pian kuin mahdollista. Jos ei osata heti sanoa vastausta, niin ainakin vastaan sen verran, että kyselijä näkee, että hänet on huomioitu.

Hyvä palvelu tuo niitä asiakkaita, huono palvelu karkoittaa kaikki. Yritykset - tai työntekijät - eivät ajattele sitä, kuinka paljon kalliimpaa on uuden asiakkaan hankkiminen vanhan tilalle. Toisaalta suuren munauksen tekeminen vakiasiakasta kohtaan ja sen korjaaminen vasta pitkän ajan kuluttua on myös kallista.

Hyvä neuvo asiakastyössä oleville: Hyvä palvelu ei maksa mitään. Tai mietipä, jos itse olet siinä asiakkaan paikalla: Haluatko saada samanlaista palvelua, kun itse tarjoat?
lonelyplayer
28.04.2012 11:20:48
aristoteles666: mitä tulevia kauppoja?

Hyräilee hiljaa hän tangoa: Tuhon tietä mä kuuuljeeen....
AngieRainbow
02.05.2012 17:58:18 (muokattu 02.05.2012 18:00:22)
penatuna: Ilmoittele ihmeessä tänne miten pedaali pelaa Black Facen kanssa. Itselläni Bluetone Deluxe Reverb, joten varmaan aika saman kaltainen pohjasoundi kyseessä.

No niin nyt on Plexitone saapunut ja Black Face:n eteen laitettu. Olen kokeillut vasta ihan makuuhuonevolumeilla, mutta ensi vaikutelmat on sangen hyvät. Täytyy odotella, että pääsen tositoimiin treenikämpälle.

Tämä on ehdottomasti paras säröpedaali, mitä on ollut. Saundi on tymäkkä. Tietenkään tällä ei päästä todellisen Plexin tasolle eikä myöskään muiden laadukkaiden yksikanavaisten särönuppien tasolle. Mulla on afd100-nuppi, jossa on takuulla parempi saundi, mutta täytyy huomioida, että tämä maksoi vain vähän yli pari sataa.

Laitoin afd100-nupin torille (ostakaa pois), koska siitä ei saa kunnon puhdasta. Aiemmin siis säröt ja cleanit ovat tulleet eri vahvistimista. Nyt siis Bluetonesta puhdasta ja Plexitonesta säröä. GNR-saundi on Slash-vahvistimessa parempi, mutta koska soitan niin monipuolista musiikkia, Black Face + Plexitone on helppo roudattava yhdistelmä.

Miinuksena mun mielestä on se, että noiden kahden särökanavan saundeissa on todella pieni ero. Crunch ja High Gain kanavat antavat aika samanlaisen saundin, jos gain laitetaan esim. klo kolmeen. High Gain kanava oli hieman muhjuisen oloinen, eli gnr:ää soittaessa laitoin gainia vähän yli puolen välin Crunch kanavasta ja sillä oli mukava vedellä. Crunch kanavan saundi oli vähän erottelevampi. Sitten kun soitin Metallican Kill 'em all:in biisejä, niin silloin High Gain kanava oli paikallaan. Olisin kuitenkin toivonut näiden välille selkeämpää eroa. Se on vähän hassua, että high gain kanavaa ei saa yksinään päälle, eli ensin täytyy crunch-valo palaa. Volumeboosti on helvetin hyvä.

Oikein hyvä pedaali ja rahansa arvoinen. On kohtuutonta olettaa, että kahden sadan euron pedaalilla päästään samaan lopputulokseen kuin 2000 euron nupilla.

Nyt odottelen, miten pedaali toimii isolla volumella ja miten se reagoi siihen kun Black Face kovalla ollessaan fendermäisesti säröytyy. Mulla on kohta hallussa myös Lee Jacksonin Mr. Springgy kaikupedaali. Odottelen siis mielenkiinnolla, miten se toimii Plexitonen kanssa. Plexitone on nyt nupin edessä ja Mr. Springgy on matkalla efektilooppiin jahka saan sen. Juuri äskettäin makselin verot tulliin prkl. eli springgy on jo Suomessa.

Tässä kuva nykytilanteesta: http://muusikoiden.net/dyn/users/99369.jpg

Mun kokemus on, että paras särösaundi tulee laadukkaasta yksikanavaisesta särönupista. Tällainen Plexitonen kaltainen pedaali on kuitenkin niin mukava roudattava, että tämä jää taloon. Pedaalin saundi on hyvä, mutta ei niin maaginen, että paska tulisi housuun.
Kidi
02.05.2012 22:01:28
lonelyplayer: Kiitti vastauksesta. Ei voi muuta kuin todeta että meillä suomalaisilla on vielä paljon opittavaa.

Ai niin... menestystä opiskeluun kuten myös kitaransoittoonkin !

Suomessa suomalaisilla musaliikkeillä on kyllä paljon opittavaa esim tuossa viestien vastaamisessa. Ei luulisi olevan kova homma! Turha itkeä että asiakkaat tilaavat Thomanilta jne... Itse olen huomannut että suomessa on kaksi liikettä ketkä vastaavat sähköposteihini suht nopeasti ja hinnatkin ovat kilpailukykyiset. Liikkeet on stpauls sound nummelasta ja Markun musiikki seinäjoelta. Stpaulsonilta olen tilannut aikanaan paljonkin äänentoistokamaa, mutta viime vuodet olen tilannut melkein kaikki kitara- ja ääni/valokamani markun musasta, siellä homma toimii.
AngieRainbow
04.05.2012 18:21:31
Mä lisään vähän tohon edelliseen viestiini, koska jotkut ovat kyselleet kokemuksiani.

Tänään olin treenikämpällä ja huh huh oli hyvä saundi. Vähän otan takaisin hieman kriittistä sävyäni sillä ollessaan Bluetonen edessä Pleixtone oli aivan jäätävän hyvä. Kyllä se saundi oli siinä.

Miinuksena on, että se high gain puoli on lähes käyttökelvoton. Vinkuu niin hitosti, mutta sillä ei toisaalta ole mitään väliä, koska sillä crunch-kanavalla saa tosi hyvän saundin. Kun ottaa huomioon Bluetonen dynamiikan ja PPIMV volumen sekä Plexitonen gain säädön, niin kyllä lähti. Rumpalikin oli, että mikäs saundi sieltä vehkeistä nyt tulee.

Plexitone tulee ehdottomasti aktiivikäyttöön. Kokonaisuuten tietysti vaikuttaa muiden laitteiden laatu, eli Bluetone vahvistin, Bluetone kaapi sekä Gibson Les Paul.
Confidentum
04.05.2012 19:09:09
AngieRainbow: Mä lisään vähän tohon edelliseen viestiini, koska jotkut ovat kyselleet kokemuksiani.

Tänään olin treenikämpällä ja huh huh oli hyvä saundi. Vähän otan takaisin hieman kriittistä sävyäni sillä ollessaan Bluetonen edessä Pleixtone oli aivan jäätävän hyvä. Kyllä se saundi oli siinä.

Miinuksena on, että se high gain puoli on lähes käyttökelvoton. Vinkuu niin hitosti, mutta sillä ei toisaalta ole mitään väliä, koska sillä crunch-kanavalla saa tosi hyvän saundin. Kun ottaa huomioon Bluetonen dynamiikan ja PPIMV volumen sekä Plexitonen gain säädön, niin kyllä lähti. Rumpalikin oli, että mikäs saundi sieltä vehkeistä nyt tulee.

Plexitone tulee ehdottomasti aktiivikäyttöön. Kokonaisuuten tietysti vaikuttaa muiden laitteiden laatu, eli Bluetone vahvistin, Bluetone kaapi sekä Gibson Les Paul.

Jos higainilla vinkuu, niin peruuttele pikkuisen alaspäin sitä ja ehkä kitarasta volaa ja tonea ihan pikkuisen juuri niille rajoille, että vinkuna hellittää. Sitten aletaan olla oikein chunkachunkaosastolla. Plexitone on näköjään melko tarkka säädettävä. Itse löysin parhaat dynamiikat kun levelit on klo 12-13, higainit samoin ja cruntsi 10-11. Vahvari saapi olla kans reilusti auki, niin saundi pysyy tukevana ja avoimena. Tukkoon se menee, jos higainia ja cruntsia liikaa laittaa
AngieRainbow
04.05.2012 20:41:38 (muokattu 04.05.2012 20:42:04)
Confidentum: Jos higainilla vinkuu, niin peruuttele pikkuisen alaspäin sitä ja ehkä kitarasta volaa ja tonea ihan pikkuisen juuri niille rajoille, että vinkuna hellittää. Sitten aletaan olla oikein chunkachunkaosastolla. Plexitone on näköjään melko tarkka säädettävä. Itse löysin parhaat dynamiikat kun levelit on klo 12-13, higainit samoin ja cruntsi 10-11. Vahvari saapi olla kans reilusti auki, niin saundi pysyy tukevana ja avoimena. Tukkoon se menee, jos higainia ja cruntsia liikaa laittaa

Joo ihan saman huomasin. Jos haluaa Plexitonesta enemmän jytyä, niin kannattaa vääntää sitä Plexitonen volumea isommalle. Eli jos gainit on suunniilleen klo 12 ja haluaa vielä astua askeleen tymäkämpään suuntaan, niin sen sijaan, että koskisi niihin gaineihin, laittaa enemmän pedaalista volumea.

Mä vähän pelkäsin, että pedaali tosi toimissa ei kuulosta niin erottelevalta ja hyvältä kuin kotona, mutta tämä ei ollut lainkaan tilanne. Se saundi oli tosi hyvä. Se oli just semmonen sopivan moderni, mutta plexi-marsu henkinen. Eli ei ihan semmonen rehellinen vintage saundi, mutta positiivisesti modernimpi, jolloin sillä pystyi vetämään hyvin esim. Metallicaa. Pienillä säädöillä lähti gnr, hurriganes ja metallica, mitkä ovat pääasialliset cover kohteet rumpalin kanssa. Vetelin myös Pipelinea ja hyvin toimi.
lonelyplayer
04.05.2012 21:09:33
AngieRainbow: Joo ihan saman huomasin. Jos haluaa Plexitonesta enemmän jytyä, niin kannattaa vääntää sitä Plexitonen volumea isommalle. Eli jos gainit on suunniilleen klo 12 ja haluaa vielä astua askeleen tymäkämpään suuntaan, niin sen sijaan, että koskisi niihin gaineihin, laittaa enemmän pedaalista volumea.

Mä vähän pelkäsin, että pedaali tosi toimissa ei kuulosta niin erottelevalta ja hyvältä kuin kotona, mutta tämä ei ollut lainkaan tilanne. Se saundi oli tosi hyvä. Se oli just semmonen sopivan moderni, mutta plexi-marsu henkinen. Eli ei ihan semmonen rehellinen vintage saundi, mutta positiivisesti modernimpi, jolloin sillä pystyi vetämään hyvin esim. Metallicaa. Pienillä säädöillä lähti gnr, hurriganes ja metallica, mitkä ovat pääasialliset cover kohteet rumpalin kanssa. Vetelin myös Pipelinea ja hyvin toimi.

Itse olen tymäkän vahvarisoundin ystävä...mutta hienoa jos Carl Martin Kelpasi..
Jucciz
11.05.2012 00:40:36
Käytetty Carl Martin Plexitone saapui tänään (okei, eilen, vuorokausi ehti vaihtua).

Semmoisenaan noin tunnin kotisoittelun perusteella arvosana ois semmonen kasi miikka ehkä. Suurimmat ongelmat (ja niiden ratkaisut) ovat:
- liikaa bassoa ja alamiddle-muhjua (korjattavissa yhden konkan vaihdolla)
- higain-kanava vuotaa hieman myös bypassilla (korjattavissa uudella 3PDT-kytkimellä)
- boost-potikan järkevä käyttöalue on noin ekan 10 prosentin matkalla potikan liikeradasta (korjattavissa erilaisella potikalla)
- crunch-potikan järkevä käyttöalue on niin ikään about potikan ekalla neljänneksellä (korjattavissa erilaisella potikalla)

Soundin perusluonne on sinänsä aivan kelpo ja pedaali on aivan hyvä lisä nykyiseen soundipalettiin. Voisin ehkä modauttaa nuo ongelmakohdat pois jossain vaiheessa. Tietty sekin ois kiva, ettei tätä tarvitsisi kytkeä verkkovirtaan, vaan vempele ottaisi virtansa sieltä mistä muutkin pedaalit, vaan eipä tämä varmaan ihan heti lautaan ole päätymässäkään (kun ei sinne tällä hetkellä mahdu uutta rojua!). Sen sijaan joillekin pikkukeikoille Plexitone + pieni combo vois olla oikein hyvä ratkaisu: saisi kolme eri soundia ja sooloboostin vähällä vaivalla.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
AngieRainbow
11.05.2012 00:51:50
Jucciz: Käytetty Carl Martin Plexitone saapui tänään (okei, eilen, vuorokausi ehti vaihtua).

- higain-kanava vuotaa hieman myös bypassilla (korjattavissa uudella 3PDT-kytkimellä)

Tarkoitatko, että jos sulla on vahvistimesta clean saundi, ja plexitonessa ei pala mikään valo, niin siihen tulee mukaan säröä vai mitä? Sorry tyhmä kysymys...
Jucciz
11.05.2012 01:04:50
AngieRainbow: Tarkoitatko, että jos sulla on vahvistimesta clean saundi, ja plexitonessa ei pala mikään valo, niin siihen tulee mukaan säröä vai mitä? Sorry tyhmä kysymys...

Jeps, näin juuri. Voi olla, että uudemmissa malleissa tuo on korjattu jo, mutta mulla tulee pientä pörinää silloin, jos higain-potikka on yli puolenvälin ja pedaali itse on bypass:illa. Tää ongelma on tiedostettu foorumeilla ja Carl Martinillakin ja sen korjaaminen on pikkujuttu sinänsä: 3PDT-kytkin nykyisen bypass-kytkimen tilalle ja säröpotikat maihin bypass-asennossa. Ei tota bändisoiton seasta todellakaan kuule, mutta yksin soitellessa sen erottaa kun vähän tarkemmin kuuntelee.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jucciz
24.07.2012 14:53:03
Tässä pieni pätkä tuosta modatusta pedaalista hieman-yli-makkarivolumella soitettuna:
https://dl.dropbox.com/u/4302688/ac30_plexitone.mp3

Kitarana Stratocaster, vahvistimena Vox AC30 Top Boost '64. Alussa on vertailun vuoksi hieman Voxin puhdasta soundia, ennenkö polkaisen pedaalin päälle.
moikki
24.07.2012 21:30:20
Vuonna 2007 ostin tämän pedaalin uutena hintaan 220€ suomalaisesta kivijalkaliikkeestä :)
http://www.mikseri.net/artists/croowed.99773.php
Socialite
25.07.2012 10:24:55 (muokattu 25.07.2012 10:33:54)
moikki: Vuonna 2007 ostin tämän pedaalin uutena hintaan 220€ suomalaisesta kivijalkaliikkeestä :)

Omani ostin vuonna 2012 uutena hintaan 214€ ranskalaisesta kivijalkaliikkeestä :)

Tässä pieni pätkä tuosta modatusta pedaalista hieman-yli-makkarivolumella soitettuna

Hyvältä kuulostaa! Vaikea kuitenkaan lähteä arpomaan eroja modaamattomaan clipin perusteella.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)