Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Baritonikitara normikitaravireessä?
1 2
bimbi
24.04.2012 20:08:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen rock/blueskitaristi ja omaan jumalattomat nakit.
 
Kokeilin sattumalta PRS Mike Mushok baritonia liikkeessä.
Siinäpä oli hyvä soittotuntuma, kaulakin ei-rimpula paksuudeltaan ja leveydeltään.
Baritonin matalille taajuuksille minulla ei sinänsä ole tarvetta.
 
Viritin piruuttani kepin EADGHE vireeseen, hirvitellen kaulan kestävyyttä. Kestihän tuo menemättä juurikaan mutkalle. No, kielethän oli sitten piukalla ja venytykset pois pelistä.
Tuli mieleen että baritoniinhan voisi laittaa "normipaksuiset" kielet, minun tapauksessani 12-52 setti.
Eli kouraansopiva kaula ja skaala mutta normaalivire.
 
Onko kellään kokemusta moisesta modauksesta, muuttuuko kielten tatsi, soiko erilailla, miten?
 
Oi kertokaa
 
elbowski
24.04.2012 20:15:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bimbi: Viritin piruuttani kepin EADGHE vireeseen, hirvitellen kaulan kestävyyttä. Kestihän tuo menemättä juurikaan mutkalle.
 
Arvostivat liikkeessä varmaan ihan helvetisti.
 
'The police? The streets are flooded with the ejaculate of the homeless and you people are counting on the police?!'
naavanka_
24.04.2012 21:33:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin pitkäsormisena pidän baritonikitaroista ja kyllähän ne normaaliin vireeseen menevät peruskielillä.
Sointi on ainakin minusta voimakkaampi ja ehkä jopa hippusen enemmän sustainia, nämä kuitenkin ovat niin kitarakohtaisia asioita ettei niistä voi juuri väitellä.
Koita itse, suosittelen lämpimästi baritonikitaroiden villiä maailmaa.
 
Epi
26.04.2012 11:16:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elbowski: Arvostivat liikkeessä varmaan ihan helvetisti.
 
Rah rah ;D Plussa pamahti!
 
Kun miehet rumenee niin soitto kovenee!
Hynkel
26.04.2012 12:45:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bimbi: Olen rock/blueskitaristi ja omaan jumalattomat nakit.
 
Saanko käyttää allekirjoituksena? Mihin osoitteeseen lähetän laskun kahvilla tuhotusta näppiksestä?
 
Never argue with idiots. They drag you to their level and beat you with experience.
SURf
27.04.2012 07:27:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jumalattomat Nakit - siinäpä hieno nimi bändille!
 
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
naavanka_
27.04.2012 07:31:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SURf: Jumalattomat Nakit - siinäpä hieno nimi bändille!
 
DIBS!
 
Pakko kasata punkbändi nimeltä Jumalattomat nakit :D
 
oamkbonor
27.04.2012 07:53:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: DIBS!
 
Pakko kasata punkbändi nimeltä Jumalattomat nakit :D

 
Ja vielä kun sais Saarioisten tai HK:n endorsementin:)
 
Terry Pantheras
27.04.2012 10:12:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oamkbonor: Ja vielä kun sais Saarioisten tai HK:n endorsementin:)
 
Chuck Berrylla varmaan jo on...
 
http://guitar-licks-n-tricks.com/wp … ent/uploads/2010/03/chuck-berry.jpg
 
*kvarts*
bimbi
27.04.2012 18:07:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viihdyttäviä vastauksia :)
 
Jumalattomat nakit vapaasti käytettävissä mutta omalla vastuulla
 
Entäs Perkeleelliset Vihannekset?
 
Antaa palaa vaan
 
arppah8
27.04.2012 19:04:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bimbi: Viritin piruuttani kepin EADGHE vireeseen, hirvitellen kaulan kestävyyttä. Kestihän tuo menemättä juurikaan mutkalle.
 
Kait sä sitten viritit sen takaisin oikeaan baritonivireeseen? Näin soitinkaupan setänä ei hirveesti arvostusta tuu jos asiakas virittää kitaran päin helevettiä ja vielä jättää sen siihen.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
bimbi
27.04.2012 19:11:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arppah8: Kait sä sitten viritit sen takaisin oikeaan baritonivireeseen? Näin soitinkaupan setänä ei hirveesti arvostusta tuu jos asiakas virittää kitaran päin helevettiä ja vielä jättää sen siihen.
 
Jättäessäni liikkeen kitara kuulosti mandoliinilta
 
the-Antero
27.04.2012 21:28:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bimbi: Jättäessäni liikkeen kitara kuulosti mandoliinilta
 
Kai meinaat ostaa kyseisen mandoliinin?
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Funkånaut
27.04.2012 22:03:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arppah8: Kait sä sitten viritit sen takaisin oikeaan baritonivireeseen? Näin soitinkaupan setänä ei hirveesti arvostusta tuu jos asiakas virittää kitaran päin helevettiä ja vielä jättää sen siihen.
 
Toi on aina perseestä, ku jotkut Jonnet käy virittelemässä soittimia ihan ihme vireisiin, ja neki päin persettä. Ja sit jättää niin.
 
Saatana, bassotki aina droppi-D:ssä. MIKSI? Virittäs takasin samointein, ku on kokeillut. En mäkään mee virittelemään hevikirveitä subdominantti-D:hen. Tai no, joskus pitäs tehdäkin noin. :)
 
Otan täyden vastuun siitä mitä sanon ja kirjoitan. En siitä mitä sinä ymmärrät. Kuuntelen tälläistä
Gabe
27.04.2012 22:21:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua kans vähän hirvitti tuo viritysepisodi... varsinkin jos se nyt jäi sinne venymään kitaraparka :/
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
hevikukko
27.04.2012 22:22:26 (muokattu 27.04.2012 22:40:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saa sitä kitaran soimaan ja klangaamaan monella tapaa. Yksi mitä kannattas kanssa liikkeessä kokeilla ilman lupaa, on virittää kitara G-A vireeseen E:stä. Tässä näkisi hyvin kuinka hyvät puut on kitarassa "tarvitseeko kaula öljyä vai ei?" ja samalla ei tarttis ainakaan murehtia kuinka kielet rämisee nauhoja vasten. Vanhastakin kitarasta voi unohtaa kokonaan nauharempan ei meinaan rämise!...kyllä on mutkalla sopivasti ainakin ja Relief on kohdallaan.
Ei mennä kuiteskaan liian vakavalla ilmeellä =)
 
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
madcow2
27.04.2012 22:43:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bimbi: Jättäessäni liikkeen kitara kuulosti mandoliinilta
 
*reps* Hattua nostan. Voin vaan kuvitella tuon äänen.. :--DDDDD
 
Möö. Koti on mun stage.
aoi
27.04.2012 22:56:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkonaut: Toi on aina perseestä, ku jotkut Jonnet käy virittelemässä soittimia ihan ihme vireisiin, ja neki päin persettä. Ja sit jättää niin.
 
Saatana, bassotki aina droppi-D:ssä. MIKSI? Virittäs takasin samointein, ku on kokeillut. En mäkään mee virittelemään hevikirveitä subdominantti-D:hen. Tai no, joskus pitäs tehdäkin noin. :)

 
Bassoni oli virunut melko pitkän ajan liikkeen seinällä, ja olin siihen ennakkoon tutustunut. Viisikielinen basso oli B-E-A-D-G -vireessä kuten kuuluukin niillä kielillä. Yhtenä päivänä sitten kävin basson sieltä ostamassa melko lailla tuosta vaan. Kotona hämmennys oli suuri, kun basso oli E-A-D-G-C -vireessä. Kielet oli niin kireällä että ihan pahaa teki. Ärsytti vähän kovasti.
 
bimbi
28.04.2012 11:22:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ettei nyt ihmiset suutu suotta niin kyllä, viritin kitaran takaisin baritoni vireeseen. Sitäpaitsi niitäkin on monia...
Ja toki olin pirun varovainen virittäessäni ylöspäin.
 
Mites kun mielessäni pähkäilen että jos pitempiskaalaiseen kitaraan virittää E-vireen niin onko kielet sitten kireämmällä vai löysemmällä kuin lyhempiskaalaisessa?
 
Decadetroll
28.04.2012 12:04:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bimbi: Ettei nyt ihmiset suutu suotta niin kyllä, viritin kitaran takaisin baritoni vireeseen. Sitäpaitsi niitäkin on monia...
Ja toki olin pirun varovainen virittäessäni ylöspäin.
 
Mites kun mielessäni pähkäilen että jos pitempiskaalaiseen kitaraan virittää E-vireen niin onko kielet sitten kireämmällä vai löysemmällä kuin lyhempiskaalaisessa?

 
Kireämmällä.. baritonikitarassahan on ideana se, että voi virittää ohkasemmilla kielillä matalemmille, säilyttäen kuitenkin sopivan jännityksen kielissä.
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «