AnonHero 27.04.2012 21:20:55 | |
---|
Katson kyllä tuon paskiaisleffan vielä ennen tätä uutta. Silloin kun se tuli niin en kyllä tykännyt. "The trouble with quotes on the internet is that its difficult to discern whether or not they are genuine."
-Abraham Lincoln |
dixi19 27.04.2012 21:35:37 | |
---|
Tarantino on aikamoisen yliarvostettu elokuvantekijä, mutta kyllä miekin kovasti tuota uutta odottelen, hyvä cast on ainakin. Listaanpa vielä ihan huvikseni tähän ukon leffat parhausjärjestyksessä hatarien muistikuvieni perusteella.: Jaettu ensimmäinen sija: Pulp Fiction / Jackie Brown 2. Reservoir Dogs 3. Inglourious Basterds 4. Kill Bill 1 5. Kill Bill 2 (Kill Billien katsomisesta on sen verran aikaa, että tämä kakkonen saattoi olla jopa parempi, mut mennään nyt näillä) 6. Death Proof Lisäksi mainittakoon, että From Dusk Till Dawn on helvetin hyvä ja Four Rooms taas päinvastoin. Meni offtopiciksi, sori. anomus.com |
bedlam 27.04.2012 21:38:59 (muokattu 27.04.2012 21:42:18) | |
---|
AnonHero: Katson kyllä tuon paskiaisleffan vielä ennen tätä uutta. Silloin kun se tuli niin en kyllä tykännyt. Niin alkuperäinen kai on 70-luvulta, vai mistä nyt puhuttiin? Mutta itse en Tarantinon tyylistä ole oikein osannut isommin tykätä. Katselen mielummin niitä "alkuperäisiä" Corman-leffoja. Monet tuntemani Tarantino-fanit eivät ole näitä ohjaajan imitoimia 70-luvun halpisleffoja nähneet ja pitävät siksi kai tyyliä ainutlaatuisena. Ja onhan herra tästä pitkälti oman tyylin luonutkin, ei siinä, mutta mielummin katson aitoa halpista kuin kalliilla tehtyä halpismaiseen muotoon väsättyä kopiota. http://www.petrilampela.net |
Bongowing 27.04.2012 21:53:44 | |
---|
Tarantinon leffojen vetovoima perustuu pitkälti loistaviin näyttelijöihin (ja dialogiin). Malliesimerkkinä se IB:n natsipahis. But where the heck is magenta? |
bedlam: mielummin katson aitoa halpista kuin kalliilla tehtyä halpismaiseen muotoon väsättyä kopiota. Tähän yritin itsekkin humalaisella päällä tähdätä. Kyllä aidossa halpiksissa on sitä aitoa tekemisen makua mikä näistä isolla rahalla tehdyistä filmeistä puuttuu. Whatever you got, I'm against it. |
CountX 27.04.2012 21:58:53 | |
---|
Bongowing: Tarantinon leffojen vetovoima perustuu pitkälti loistaviin näyttelijöihin (ja dialogiin). Malliesimerkkinä se IB:n natsipahis. No joo, mutta itse ottaisin esimerkiksi mieluummin Samuel L. Jacksonin roolisuoritukset Pulp Fictionissa ja Jackie Brownissa. Whatever you got, I'm against it. |
itsy 27.04.2012 23:27:22 | |
---|
CountX: No jos Inglorious Bastards (siis alkuperäinen) ei ole b-elokuva, niin sitten ei mikään. En alkuperäisestä tiedä, mutta Tarantinon versiota en hyvällä tahdollakaan kutsuisi b-elokuvaksi, vaikka estetiikassa ja taustoissa onkin sinne viitteitä. bedlam: Ja onhan herra tästä pitkälti oman tyylin luonutkin, ei siinä, mutta mielummin katson aitoa halpista kuin kalliilla tehtyä halpismaiseen muotoon väsättyä kopiota. Vaikka se estetiikka onkin ryöstöviljeltyä omilta idoleilta, niin se mikä Tarantinon erottaa näistä tekijöistä on se vakavuus ja oma ote sisältöön (johon Bongowing viittasi), joka tekee niistä elokuvista ainutlaatuisia ja saavat seisomaan omilla jaloillaan. Oikeastaan sen takia en tykännyt Jackie Brownista niin paljon kuin olisin halunnut, koska se tuntui vain lähinnä b-elokuvamehustelulta ängettynä "oikean" elokuvan puitteisiin, joka yritti olla omalaatuinen mutta sisällössä ei onnistuttu, toisin kuin PF:ssä ja IB:ssa. |
author 28.04.2012 00:45:18 | |
---|
Mä en tykkää Tarantinon leffoista. "runkkaaminen on vähän kuin söisi peniksellä" -laakeri |
elbowski 28.04.2012 02:29:20 | |
---|
Pulp Fiction on yksi elokuvahistorian suuria mestariteoksia ja Inglourious Basterds on "vain" hyvä Tarantino-leffa. 'The police? The streets are flooded with the ejaculate of the homeless and you people are counting on the police?!'
|
MV 28.04.2012 08:51:34 | |
---|
Tarantino käyttää helvetin hyvin musiikkia elokuvissaan ja dialogi oli hyvää ensimmäisissä elokuvissa, sen jälkeen ei niinkään. Basterds oli kyllä positiivinen yllätys susipaskan Deathproofin jälkeen. |
carnation 28.04.2012 09:24:36 | |
---|
MV: Tarantino käyttää helvetin hyvin musiikkia elokuvissaan... ...ja toinen on se tapa, millä hän nostaa kuuluisiksi varsin tuntemattomia nimiä. Väitän, että se on hyvinkin suurilta osin Tarantinon ansiota, jotta sellaiset nimet kuin Samuel L. Jackson, Tim Roth, Harvey Keitel, Steve Buscemi ja Uma Thurman saivat kunnon boostaukset urilleen. Tarantino nosti myös ryvettyneen John Travoltan taas hetkeksi aikaa cooliksi. Nyt Basterdsin Christoph Waltz näyttää olevan kuuminta hottia ja ihan ansaitusti. Lisäksi Dogs ja Pulp määrittivät monessa mielessä hyvin pitkälti uusiksi 90-luvun lopun (rikos)elokuvan tyylin, dialogista lähtien. Herranjestas sitä jäljittelijöiden määrää silloinkin. Merkittäviä elokuvia ja merkittävä elokuvantekijä. Ei ole yliarvostettu, vaikkei joka käänteessä ihan nappiin ole osunutkaan. Keskinkertaisemman Death Proofin jälkeen tuo Basterds palautti kertalaakista uskon miehen kykyihin. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
juuso a 28.04.2012 11:55:44 | |
---|
author: Mä en tykkää Tarantinon leffoista. Mä oon tykännyt kaikista. Just tein sellaisen hauskan pienen havainnon, ettei meikäläisellä ole ensimmäistäkään Tarantinon leffaa alkuperäisenä. Piti ostaa se boxi aikanaan, mutta jäi ostamatta. Varmaan sama sitten ostella ne Blu-rayna kaikki. "Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi." |
Bluesmies 28.04.2012 13:00:09 | |
---|
Vittu te ette tiedä kyllä mistään mitään. :D Pulp Fiction on paras. Heti perässä Inglo. Reservoir Dogs on huikea. Kill Billit ovat mahtavia. Death Proof on paska. Jackie Brown on paska. Kiitos. :) |
SnowCrow 28.04.2012 19:21:00 | |
---|
En oo nähny muita Tarantinoja ku Kill Billit, jotka on tosi hyviä, ja Jackie Brownin joka oli saatanan hyvä. Ei mulla muuta. |
Bluesmies 28.04.2012 20:25:34 | |
---|
SnowCrow: En oo nähny muita Tarantinoja ku Kill Billit, jotka on tosi hyviä, ja Jackie Brownin joka oli saatanan hyvä. Ei mulla muuta. Siinä tapauksessa marssit tänään leffavuokraamoon hakemaan Inglourious Basterdsin ja Pulp Fictionin. Ei mulla muuta. |
Herrah 28.04.2012 20:45:50 | |
---|
Bluesmies: Siinä tapauksessa marssit tänään leffavuokraamoon hakemaan Inglourious Basterdsin ja Pulp Fictionin. Ei mulla muuta. Tai et kumpaakaan mut Reservoir Dogsin, mulla muuta ehkä. |
Tuomoo 28.04.2012 20:54:35 | |
---|
CountX: IB, DP ja Kill Billit menee miun kirjoissa samaan kuonasäiliöön. Sama. Tarantino on mies, joka on uransa aikana suoltanut elokuvakankaille vain ja ainoastaan paskaa. En arvosta miehen tuotantoa pätkän vertaa, enkä ymmärrä, miksi häntä pidetään ohjaajanerona yms. Yhdessäkään miehen käsialaa olevassa elokuvassa ei ole ollut mitään mullistavaa millään muotoa, joten on jotenkin absurdia edes ajatella, että miehellä on jäljittelijöitä niin paljoa. Kill Bill 1 on yksi niitä harvoja elokuvia, minkä katsomisen jätin kesken, kun elokuva oli oikeasti niin vitun paska. Kolmannella kerralla sain itseni pakotettua katsomaan sen loppuun asti, ja silloinkin teki tiukkaa, etten nukahtanut välillä. Aivan täysin yliarvostettua paskaa. |
carnation 28.04.2012 21:07:40 | |
---|
Tuomoo: Sama. Tarantino on mies, joka on uransa aikana suoltanut elokuvakankaille vain ja ainoastaan paskaa. En arvosta miehen tuotantoa pätkän vertaa, enkä ymmärrä, miksi häntä pidetään ohjaajanerona yms. Yhdessäkään miehen käsialaa olevassa elokuvassa ei ole ollut mitään mullistavaa millään muotoa, joten on jotenkin absurdia edes ajatella, että miehellä on jäljittelijöitä niin paljoa. Kill Bill 1 on yksi niitä harvoja elokuvia, minkä katsomisen jätin kesken, kun elokuva oli oikeasti niin vitun paska. Kolmannella kerralla sain itseni pakotettua katsomaan sen loppuun asti, ja silloinkin teki tiukkaa, etten nukahtanut välillä. Aivan täysin yliarvostettua paskaa. http://i0.kym-cdn.com/photos/images … ed/000/200/420/BRTky.jpg?1321408042 "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
M4ss3 m/ 28.04.2012 21:09:42 | |
---|
Tuomoo: Kill Bill 1 on yksi niitä harvoja elokuvia, minkä katsomisen jätin kesken, kun elokuva oli oikeasti niin vitun paska. Kolmannella kerralla sain itseni pakotettua katsomaan sen loppuun asti, ja silloinkin teki tiukkaa, etten nukahtanut välillä. Aivan täysin yliarvostettua paskaa. Taidat olla joku ponihomo. Paska ketju muutenkin. Oon nyt koko päivän katellu miten täällä on jauhettu vaan jostain vitun Tarantinosta. Pysykää aiheessa helvetti. Oikeasti uus biisi: http://maihinnousu.net/s/15724 |
carnation 28.04.2012 21:25:30 | |
---|
M4ss3 m/: Paska ketju muutenkin. Oon nyt koko päivän katellu miten täällä on jauhettu vaan jostain vitun Tarantinosta. Pysykää aiheessa helvetti. Joillekin voi tulla suurenakin uutisena se, että Tarantino on oikeasti erinomainen elokuvantekijä. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |