Aihe: Kokemuksia m.net torista.
1 2 3 4 533 34 35 36 37
Gabe
27.04.2012 19:57:17
Spiral: Pääasiassa hyviä kokemuksia. Joku urpo on joskus heittänyt jotain että jos myyty laite hajoaa pian niin "tullaan sitten isolla porukalla reklamoimaan, tiedän missä asut" jne. Ei siinä mitään, kerran menee vitsinä, mutta jos sitä alkaa toistelemaan niin ei se enää niin valtavan hauskaa ole.

Aika mautonta tuollainen. Menee jo rikollisen toiinnan puolellle jopa. Tässä syy miksi yleensä mulla ollut tavaroiden vaihto neutraalilla maaperällä.
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Töynävä
30.04.2012 17:02:17
Jos jokin on liian hyvää ollakseen totta, niin se on sitä.

Aina kun rahaa liikutellaan, niin Suomen vaarallisin eläin - Pärvän Kyy - eksyy joukkoon. Omalta osalta on tullut tehtyä ostoja ja myyntejä ja hurjasti oon plussan puolella -> kokemuspuolella.
Meikäläiseltäkin on monasti kysytty, että voinko puoltaa jotain nimimerkkiä tai vast. Aina sen tekee mielellään, ja kaiken rehellisyyden nimissä, niin hyvässä kuin huonossa (huonoa ei vaan ole vielä kertaakaan tarvinnut kertoa).
Parhaita kokemuksia on, kun itsellä on jokin kapine hakusessa ja saa ystävällisen pikaviestin linkin muodossa jossa kyseinen härpäke on tyrkyllä - sen palveluksen jakaa jollekin toiselle sitten mieluusti mahdollisuuden tullen.
Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT, tipi tuovinen, avantz, mattipar, Rakoni...
Jeszse
30.04.2012 17:06:52
Töynävä: Jos jokin on liian hyvää ollakseen totta, niin se on sitä.

Viimesin kauppa itse asiassa meni tällä kaavalla. Myin pikkuprojektirhoadsia, pistin ilmotukseen et kulkeutuu sillon ja sillon tarvittaessa helsinkiin. Kiinnostunut renkaanpotkija löyty, sano et ostaa pois pyytämättä kuvia tai kyselemättä mitään lisätietoja. Kyseessä oli viel todella raskaasti modattu kitara, josta ite ostaessa pyysin melko paljon kuvia ja tietoa ennen maksua.

No, kuitenki otin sit kepin mukaan lähtiessäni helsinkiin, ja ku saavuin paikalle ni jannu odotteli Kampin bussiterminaalissa, katto kitaran päällisin puolin laukusta ja löi tinkimättä pyyntihinnan käteisenä kouraan.

Erittäin helpot ja toimivat kaupat.
Karvamammutti: Mutta siulla on ultra-secks-Salovaara -ääni.| The Jasser Arafats | Alternaty
Harris
30.04.2012 18:15:06
Itse olen ostanut ja myynyt ainakin parikymmentä kertaa torilla. Yksi ainoa ohari on koettu. Pistin postiennakolla pedaalin ostajalle, joka ei koskaan sitä lunastanut. Siinä meni "hurjat" parikymppiä hukkaan, mutta silti suosin mieluummin posti- ja bussiennakkoa, kun rahat etukäteen tilille touhua.
" Jäähyn syy: Kaikki jäähylle"
Töynävä
30.04.2012 19:16:42
Jeszse: Viimesin kauppa itse asiassa meni tällä kaavalla. Myin pikkuprojektirhoadsia, pistin ilmotukseen et kulkeutuu sillon ja sillon tarvittaessa helsinkiin. Kiinnostunut renkaanpotkija löyty, sano et ostaa pois pyytämättä kuvia tai kyselemättä mitään lisätietoja. Kyseessä oli viel todella raskaasti modattu kitara, josta ite ostaessa pyysin melko paljon kuvia ja tietoa ennen maksua.

No, kuitenki otin sit kepin mukaan lähtiessäni helsinkiin, ja ku saavuin paikalle ni jannu odotteli Kampin bussiterminaalissa, katto kitaran päällisin puolin laukusta ja löi tinkimättä pyyntihinnan käteisenä kouraan.

Erittäin helpot ja toimivat kaupat.

^^Tällaiset diilit on parhautta^^.

Kommenttini koski 'Kokemuksia m.net torista' kokonaisuutena - eli, jos koko Torilla ei tapahdu koskaan vilppiä, niin silloin siellä ei mikään myöskään liiku. Löytyjä yms. tapahtuu toki.

Itse myös olen ostanut sokkona ja ollut sangen tyytyväinen tuotteeseen.

Mutta kun lähdetään hakemaan esmes vintage-/keräilykamaa, niin silloin - vaikkakin kuvaus olisi kuinka tarkka - on syytä itsekin tsekata tuote. Nyt lähtee jo ohi otsakkeen linjalle, joten - tästä tähän.
Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT, tipi tuovinen, avantz, mattipar, Rakoni...
Muusikonrenttu
02.05.2012 10:32:30

Varmaan suurin syy toistuvaan akuuttiin rahapulaan on juurikin Mnetin tori. Soittimista suurin osa on ostettu torilta meiningillä "Onkohan mitään vasureita..." ja (liian) usein niitä on sitten matkaan tarttunutkin. Vaimollekin piti selittää että ei näitä kamoja myydä, vaan ostetaan. :P

Ja siis itse kysymykseen voinen vastata, että kaikki kaupat sekä ostajana että myyjänä ovat onnistuneet hyvin joko suoraan pikaviestein, puhelimitse tai kasvotusten sekä posti-/bussiennakkona, verkkomaksuna tahi käteisellä. Joskus jopa paketti ollut postissa jo ennen maksua.

Jokunen vuosi takaperin bassoa ostaessani päädyttiin verkkopankkiin ja postitukseen. Kun maksun suoritettuani ajattelin ottaa tapahtumasta kuvakaappauksen olikin koko suoritus hävinnyt verkkopankista, joten ei muuta kun uutta maksua kehiin. Seuraavana päivänä näkyi tilisiirto tuplana ja mnetissä viesti "Hei. Maksu on tullut kahteen kertaan. Jos haluat sen toisen osan takasi nii pistähän tilinumeroo" eli onni onnettomuudessa sain liiat rahat takaisin ja tietty sen basson. :)
Aika vintage..
Funkånaut
02.05.2012 10:48:42 (muokattu 02.05.2012 10:48:53)

Ite oon useasti kauppaa tehnyt Torin kautta, ja aina on onnistunut mainiosti.

Kerran jouduin kaupan perumaan, mutta sekin sujui hyvin, sillä ilmoitin etukäteen päivän, jolloin tiedän, että voinko ostaa. Peruin asialliseen sävyyn, ja perustelin, miksen voinut ostaa.
Otan täyden vastuun siitä mitä sanon ja kirjoitan. En siitä mitä sinä ymmärrät. Kuuntelen tälläistä
the-Antero
02.05.2012 10:59:44

Just pari viikkoa sitten ostin torilta H&K Red Boxin. Halvalla sain ja olipa vielä paljon parempi mitä olin kuvitellut :)

Tällä hetkellä taitaapi olla kamoistakin iso osa torilta ostettua

1 kitara ja kymmenestä pedaalista 8 on torilta hommattu. Hyvin on toiminu kaikki toistaiseksi "Koputtaa puuta"...

Yhden kerran muistan erikoisen myyjän :D Olin aikeissa ostaa stratolle Fenderin kovaa laukkua. Myyjä tarjosi kyllä kovaa laukkua. Se oli telecasterin eikä ollut fenderin vaan joku t-kaupan oma. Hinta oli korkea ja kun huomautin että eihän tuo ole se mitä ilmoituksessa haetaan niin vastauksena myyjä rupesi käymään ihan kuumana ja mainitsi että kyllähän tähän strato mahtuu...
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
AngieRainbow
02.05.2012 11:02:00 (muokattu 02.05.2012 11:06:14)
Funkonaut

Vittu Funkonaut! Nyt on Avatar kunnossa!!! Mie annan plussan.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Jucciz
02.05.2012 11:53:37 (muokattu 02.05.2012 11:54:23)
Jos joitakin kymmeniä renkaanpotkijoita ei lasketa, kaupankäynnistä torilla on kyllä jäänyt erittäin hyvät kokemukset. Olen tehnyt tähän mennessä valehtelematta satoja onnistuneita kauppoja eri ihmisten kanssa. Viimemmäksi talosta on lähtenyt Sennheiser 441 -mikki varaosiksi, muutamia etuasteputkia, Bad Cat Black Cat ja 65 Amps Soho. Tänne päin puolestaan on tullut viimemmäksi Marshallin 4x12"-kaappi vuodelta '79, 50-wattinen plexi-Marshall vuodelta '68 sekä Sennheiser e906 -mikrofoni. Kaikki nämä ovat kiertäneet parin kuukauden sisällä, joten kyllä tori mulla ainakin on tehokäytössä, kiitokset siitä ylläpidolle!

Kiitos myös kaikille teille hyville kauppakumppaneille, joiden kanssa homma on sujunut kuten pitääkin!

P.S. Ostakaas muuten Matamp. ;)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Funkånaut
02.05.2012 15:20:30

AngieRainbow: Vittu Funkonaut! Nyt on Avatar kunnossa!!! Mie annan plussan.

Paras! Hienoa, että jengi tukee oikeita asioita.
Otan täyden vastuun siitä mitä sanon ja kirjoitan. En siitä mitä sinä ymmärrät. Kuuntelen tälläistä
munkero
02.05.2012 16:12:29
Hämmentävän hyvin on kyllä kaupat sujunu. Jokunen ostajaehdokas on katoamistempun tehny mut eihän näille mitään voi. Toisaalta, mulla on iso osa kaupoista ollu aika kallista kamaa ja usein jo sillä on välttynyt pahimmilta renkaanpotkimisilta.

Kasvotusten tehdyt kaupatkin on poikkeuksetta ollu mukavia, on turistu niitä näitä soittokamoista ja välillä muustakin, nii ja välillä on jotain myyty/ostettukin.
"En ymmärrä mistä jäähyistä puhutte, en tiedä mikä on komodo, en tiedä mitä tarkoittaa rölöttäminen." - Nainen Muusikoiden.netin facebook-sivulla.
Noll_a
02.05.2012 21:58:54
Myös täällä kaikki mennyt paremmin kuin hyvin jo toistakymmentä kauppaa. Muutamien kanssa tehnyt kauppaa jo useamman kerran (mm. jäsen muna247 kanssa on vaihdeltu kitaroita ja nyt rahaa ja päättäriä).
Rahat laitoin kaverille tilille ennen kuin edes lähetin omaa osoitettani. Pikaviestein saatiin tämäkin kauppa hoidettua.
Pikkuhiljaa kauppaa tehdessä kehittyy jonkinlainen kusetustutka. Sopiva luottamus sujuvoittaa kaupankäyntiä, mutta ei saa olla tyhmä.
Arttu_Ace
04.05.2012 10:06:06

Useampia onnistuneita kauppoja olen tehnyt ja onhan noista joku kussutkin. Se vitutti kun yritin myydä 30e pedaalia ja ostaja halusi ehdottomasti postiennakolla eikä sitten käynyt hakemassa kun tuli postiennakkokulut niin kalliiksi. Tästä viisastuneena en ole suostunut postiennakkona noita halpoja laitteita myymään. Eri asia tietenkin sitten kun puhutaan satojen tai tuhansien eurojen laitteista, niin sitten se postiennakkokulun osuus siitä kauppasummasta muuttuu merkityksettömäksi.

Hyviä, rehellisiä myyjiähän teistä 95% on, ja se riittää minulle. :)
Kicking ass like never before!
MikaHekkanen
07.05.2012 15:04:14
Ajelin parin päivän Keski-Suomen turneen viime viikolla.

Keräsin torilta ja vähäsen muutenkin m.netistä mukavan määrän uusia vermeitä sopien kaupat ja noudot etukäteen ja aivan kaikki meni tismalleen niin hyvin kuin uskalsi edes odottaa.

Hyvin siis tori toimi etenkin kun kaupat tehtiin lopulta naamakkain.
Neath the bougie a nimble rigger slyly rolls the pea
BoNey
07.05.2012 16:18:35

Tosi vähän on kyllä mitään ongelmia ollut. Usein jo pikaviestivaiheesta huomaa ketkä ovat tosissaan ja ketkä ei. Katoamisia nyt aina silloin tällöin tulee, mutta niitäkään ei onneksi paljoa.

Ainoastaan kerran on käynyt sillä tavoin, että sovittiin vaihtokaupat n. 400km välimatkalla. Käytiin keskustelut puhelimen välityksellä ja sovittiin vaihto puoleen väliin matkaa. Aamulla lähdin ajelemaan ja hetken päästä tulee puhelu, että on sairaana eikä voi tullakaan. Tiedä vaikka olisi ollutkin sairaana, mutta tämän jälkeen ei enää kuulunutkaan mitään. Vitutti
Hillboy
08.05.2012 11:48:39

Pääosin hyviä kokemuksia toritouhuiluista. Pääosin ostoa ja myyntiä. Pienemmät ostot oon uskaltanu tehdä tilisiirtona jne. Isommat kaupat teen tottakai kasvokkain. Marshallin 2x12"-kaapin taisin muinoin lähettää ostajan pääsemättä testaamaan (ja itse asiassa ostinkin sen kokeilematta). Ei oo kusetusyrityksiäkään osunu kohdalle ellei lasketa yhtä vaihtokauppaa, jossa mun piti tuo tälläkin hetkellä myynnissäoleva Ibanez S Prestige Fender American Deluxe Stratoon, joka kehumisesta ja vakuuttelusta huolimatta osoittautui kunnoltaan aivan muuksi kuin mitä oli luvattu.

Erityisen hyväksi kaupantekokaveriksi voin nimetä nimim. Tilu-Ukon... taitaa Timpalla olla tälläkin hetkellä muutama huikea kitara myynnissä suht huokeaan hintaan.

- L
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
Alfons Åberg
08.05.2012 12:39:55 (muokattu 08.05.2012 12:40:34)
Sellaiset halvat/keskihintaiset kamat menevät kyllä äkkiä, mutta nyt kun on kolme viikkoa myynyt kalliimpaa kitaraa, niin voi kyllä sanoa että hiljaista on ollut. Pari "varmasti sitten ostan"-tyyppiä on pikaviestitellyt, mutta naamatusten en ole ketään asian tiimoilta tavannut. Mulla tosin pyyntihinta on yli sen maagisen 0,7xT-Kaupan hinta, mutta mikäänhän ei estä esittämästä tarjousta. Ilmaiseksi ei ole kuitenkaan tarkoitus antaa.
fox
08.05.2012 12:47:59

IntriguingMan: Sellaiset halvat/keskihintaiset kamat menevät kyllä äkkiä, mutta nyt kun on kolme viikkoa myynyt kalliimpaa kitaraa, niin voi kyllä sanoa että hiljaista on ollut. Pari "varmasti sitten ostan"-tyyppiä on pikaviestitellyt, mutta naamatusten en ole ketään asian tiimoilta tavannut. Mulla tosin pyyntihinta on yli sen maagisen 0,7xT-Kaupan hinta, mutta mikäänhän ei estä esittämästä tarjousta. Ilmaiseksi ei ole kuitenkaan tarkoitus antaa.

Kannattasko sun tuolla akkaripuolella avata joku thriidi? Vaikka keskustelupuolella ei passais mainostella niin ainahan voit kehittää jonkun kyssärisäikeen tyyliin "onko kokemusta..." ja sitten pistää sinne, että joo, itse asiassa *köh* saattais olla myynnissä..
On vähän jo sen tason akustinen, että saattaa olla rajattu ostaja"kunta"..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)