Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mesalle toista kaappia
1
juso
27.04.2012 10:45:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens. Mesan triaksis etuaste ja 2x20 stereopäättärille toinen kaappi hakusessa. Nykyisin käytössä on marsun 4x12 stereokaappi ja marsun 2x12 kaappi jossa celestionin g12H65 elementit. Tuossa pikkukaapissa ihan maukkaat saundit ja ajattelinkin hankkia toisen 2x12 kaapin ja luopua tosta 4x12 kaapista kokonaan (sitkas liikuteltava). Ulkonäöllisesti olis paras vaihtoehto pysytellä samassa 1936 kaapissa vintage elementein. Jotku vaan kehuu et mesa olis niin paljo tota perus marsua parempi saundinen, mene ja tiedä. Voisko joku heittää arviota paljostako jää paitsi jos jättää mesan 2x12 ostamatta ja pysyttelee marshallin kaapeissa.
Mainittakoon vielä että alapäätä tuntuu löytyvän omiin tarpeisiin enempi kuin riittävästi tuossa marsussakin ja musa genre pääasiassa suomirokkia suht raskailla saundeilla sekä vanhempi 70s-80s hard rock. Mihinkään alavireisiin mättöihin kaapin ei tarvi kyetä.
 
lavaamo
27.04.2012 10:59:15 (muokattu 27.04.2012 13:52:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juso: Morjens. Mesan triaksis etuaste ja 2x20 stereopäättärille toinen kaappi hakusessa. Nykyisin käytössä on marsun 4x12 stereokaappi ja marsun 2x12 kaappi jossa celestionin g12H65 elementit. Tuossa pikkukaapissa ihan maukkaat saundit ja ajattelinkin hankkia toisen 2x12 kaapin ja luopua tosta 4x12 kaapista kokonaan (sitkas liikuteltava). Ulkonäöllisesti olis paras vaihtoehto pysytellä samassa 1936 kaapissa vintage elementein. Jotku vaan kehuu et mesa olis niin paljo tota perus marsua parempi saundinen, mene ja tiedä. Voisko joku heittää arviota paljostako jää paitsi jos jättää mesan 2x12 ostamatta ja pysyttelee marshallin kaapeissa.
Mainittakoon vielä että alapäätä tuntuu löytyvän omiin tarpeisiin enempi kuin riittävästi tuossa marsussakin ja musa genre pääasiassa suomirokkia suht raskailla saundeilla sekä vanhempi 70s-80s hard rock. Mihinkään alavireisiin mättöihin kaapin ei tarvi kyetä.

 
Mulla on ollut Triaxis, ja pari muutakin etusta VHT:n päätteen kanssa. Kaappina on toiminut Mesan Roadster 2x12, kaappi on mukavan pieni ja helppo roudata mutta soundit on perkeleen hyvät. Mulla käväisi Marsun 1936 kun ajattelin kokeilla levittää soundia keikoilla. 1936 kävi yksissä reeneissä ja yhdellä keikalla, mutta roudaamisesta oli liikaa vaivaa joten myin pois. Ei voi verrata samana päivänäkään Roadsteriin tuota marsun kaappia, soundi oli kuin pahvilaatikossa kun vierekkäin vertas.
 
Ja tosiaan, musa jota vedetään on tollaista raskaampaa rokkia, ei mitään alavire metallia.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
juso
27.04.2012 12:18:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Mulla on ollut Triaxis, ja pari muutakin etusta VHT:n päätteen kanssa. Kaappina on toiminut Mesan Roadster 2x12, kaappi on mukavan pieni ja helppo roudata mutta soundit on perkeleen hyvät. Mulla käväisi Marsun 1936 kun ajattelin kokeilla levittää soundia keikoilla. 1936 kävi yksissä reeneissä ja yhdellä keikalla, mutta roudaamisesta oli liikaa vaivaa joten myin pois. Ei voi verrata samana päivänäkään Roadsteriin tuota marsun kaappia, soundi oli kuin pahvilaatikossa kun vierekkäin vertas.
 
Ja tosiaan, musa jota vedetään on tollaista raskaamapaa rokkia, ei mitään alavire metalia.

 
No huh huh. Käykö tässä sitte vielä niin että jos hankkii yhen mesan niin kohta hankittava se toinenki. Onkos noissa mesan kaapeissa yleensä myös stereomahdollisuus?
 
_Tony_
27.04.2012 20:23:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juso: No huh huh. Käykö tässä sitte vielä niin että jos hankkii yhen mesan niin kohta hankittava se toinenki.
 
No on se ainakin erittäin todennäköistä;-) Kannattais käydä itse musakaupassa testaamassa ennenkuin ostat. Otat sen oman kaapin mukaan niin voit rinnakkain testata, sitten tiedät onko se sen arvoista vai. Kaksi Mesan 2x12 kaappia maksaa aika helvetisti.
 
Paremman, hienomman, ja halvemmalla saisit täältä.
 
http://www.zillacabs.com/
 
Mä tilasin olen tilannut sieltä pari 2x12 Studio Pro kaappia sieltä jotka kustomoitu mun speksien mukaan. Maksoi vain vähän yli 600€/kpl, Mesat maksaa yli tonnin eikä soundaa niin hyvälle.
 
Kuvia täällä.
 
http://www.flickr.com/photos/78158915@N03/
 
"Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa
Ambitus
27.04.2012 21:14:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_Tony_: No on se ainakin erittäin todennäköistä;-) Kannattais käydä itse musakaupassa testaamassa ennenkuin ostat. Otat sen oman kaapin mukaan niin voit rinnakkain testata, sitten tiedät onko se sen arvoista vai. Kaksi Mesan 2x12 kaappia maksaa aika helvetisti.
 
Paremman, hienomman, ja halvemmalla saisit täältä.
 
http://www.zillacabs.com/
 
Mä tilasin olen tilannut sieltä pari 2x12 Studio Pro kaappia sieltä jotka kustomoitu mun speksien mukaan. Maksoi vain vähän yli 600€/kpl, Mesat maksaa yli tonnin eikä soundaa niin hyvälle.
 
Kuvia täällä.
 
http://www.flickr.com/photos/78158915@N03/

 
Öööö...en menis nyt noinkaan sanomaan. Ootko koskaan testannu 2x12 zillaa ja 2x12 mesaa? Mulla sattuu olemaan kummatkin V30 elementeillä (Studio Pro ja Recto) ja kyl voin sanoa, et on se Mesa paremman kuuloinen melkein joka suhteessa....ainakin jos haetaan todella selkeetä hifisoundia ja laajaa ja tasaista taajuuskaistaa. Zillassa on enemmän middlekääkkää, eikä botnetoisto oo ihan yhtä tiukka. Sitäpaitti 2x12 Mesan saa just tohon 600e:n pintaan käytettynä. Tykkään kylläkin molemmista paljon ja niitä tulee käytettyä eri tarkoituksiin, mutta en kyllä sano et Zilla olis parempi kuin mesa.
 
juso
27.04.2012 22:31:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Mä tilasin olen tilannut sieltä pari 2x12 Studio Pro kaappia sieltä jotka kustomoitu mun speksien mukaan. Maksoi vain vähän yli 600€/kpl, Mesat maksaa yli tonnin eikä soundaa niin hyvälle.
 
Kuvia täällä.
 
http://www.flickr.com/photos/78158915@N03/

 
Tuo mesan rectifier 2x12 näyttää olevan rapiat 700 euroa. Yhden kaapin tarvis tässä tähän hätään. Hintaero ny ei olis kummiskaan päätähuimaava vintage elementilliseen marsuun. Se että onhan se kieltämättä vähä joulukuusen näkönen jos kahta täysin erinäköstä kaappia kasailee kuppilan nurkkaan.
Ihan lähikulmilla ei oo semmosia musakauppoja et noita mesan kaappeja olis hyllyssä, joten pitäis luottaa vaan vainuun. Marsuunki oon ollu tyytyväinen ku paremmasta ei tiiä. Ja jos ny päättäs mesan tilata ja marsu alkais kuulostaan pahvilta niin en mää siihenkään olis hirveen pettyny, sillä siihenhän olis resepti olemassa.
 
_Tony_
27.04.2012 22:52:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

@Ambitus
 
Olen testannut kaikki Mesan kaapit mitä Levytukusta löytyi joskus 2004. Menin nimenomaan ostamaan 2x12 kaappia silloin, mutta testattuani kaikkia mukaanlukien 4x12 kaappeja, parhaaksi osoittautui Mesan Quarter Back 4x12 kaappi. Siinä oli selkeästi tuhdimpi soundi kuin Quarter Back 2x12 kaapissa. En silloin miettinyt mitään stereojuttuja ja roudausongelmia mikä oli virhe. Kaksi Quarter Back 2x12 kaappia olis ollut paljon parempi vaihtoehto jälkeenpäin ajateltuna.
 
Joka tapauksessa Mesan kaapit yleisesti ottaen on kaikki hyviä kaappeja. Kysymys on enemmänkin makuasioista. Diggasin itse tosi paljon omasta Mesan Quarter Back 4x12 kaapista. Ongelma oli lähinnä se että kotona en saanut siitä pienillä voluumeilla hyviä soundeja, treenikämpällä se toimi todella hyvin. Mesan Quarter Backissa Mesan C90 kaiuttimet, ne on todella hyvät yleisesti ottaen, mutta ei toimi hyvin pienillä voluumeilla. Mesa ei tietenkään suunnittele 360W:n kaappia sillä perspektiivillä että kuinka hyvät soundit siinä on makuuhuonevoluumeilla.
 
Treenikämpälle (ison firman omistama) meillä on useiden eri vendoreiden kaappeja, mun Mesa oli mun mielestä parempi kuin mikään niistä.
 
Elikkä en ole sanomassa että Mesa tekee huonoja kaappeja, päinvastoin.
 
Sanoisin että Zillan kaapin konstruktio on samaa tasoa Mesan kanssa. Se mikä tekee Zillasta paremman on seuraavat asiat:
1) Valitse itse kaiuttimet. V30:t hyvät vähänkin raskaammille särösoundeille mutta ei puhtaille tai light crunch soundeille. Mun makuun ja soittotarpeisiin hyvä kombinaatio on V30 + G12H
2) Saat määritellä connectivity ratkaisut. Esim itse halusin sekä 6.3mm jackit ja Neutrikin. 6.3mm jackit sen takia että jälleen myynnin suhteen ei tule ongelmia. Neutrikit sen takia että jossain vaiheessa voin laittaa kaappiin EVM-12L kaiuttimet jos siltä tuntuu.
3) Voit tehdä kaapista sellaisen jossa vois testata yksittäisiä kaiuttimia erikseen tai esim kytkeä kaksi kitaristia samaan kaappiin niin että molemmilla on oma kaiutin ja soundi. Esim. pyysin Zillaa tekemään kytkennät siten että
- Valkoisessa reissä plugi, molemmat kaiuttimet toimii
- Mustassa reissä plugi, pelkästään G12H toimii
- Molemmissa plugi: Toinen signaali tulee V30:stä ja toinen G12H:sta
4) Closed back, semi-closed back, open back. Mun kaapeilla onnistuu kaikki
5) Ulkonäkö: Saat suunnitella ulkonäön, pyörät, kahvat, jne hyvin pitkälle itse.
 
Mikään noista yllämainituista ei onnistu Mesalla. Joo, molemmat on yhtä hyvälaatuisia, mutta Zilla on selkeästi parempi kun ottaa koko paketin huomioon.
 
"Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa
_Tony_
27.04.2012 23:04:11 (muokattu 27.04.2012 23:08:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

@juso
 
Silloin kun testasin Mesan kaappeja niin testasin myös Recton 2x12 ja 4x12. Se on hyvä valinta jos soittaa pääasiassa heavya. Mutta jos soitat myös rockia, bluesia, jazzia, jne muuta kevyempää niin Mesan Quarter Back oli mun mielestä kokonaisuuden kannalta parempi.
 
"Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa
_Tony_
27.04.2012 23:20:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos saa vielä vähän ulostaa, niin paras soundisin valmiskaappi jolla olen ikinä soittanut on THD:n 2x12 kaappi. Tosin se oli kombo, mutta kaiuttimet on soundin osalta merkittävässä asemassa. Jos tuon ostaa niin ei osta huonoa.
 
Ei tosin ole paras kaappi pelkästään raskaaseen heavyyn. Mutta jos yksi "tehdasvalmisteisista" pitäis valita niin tämä se olis.
 
"Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa
oiva tumpeloinen
27.04.2012 23:33:27 (muokattu 27.04.2012 23:34:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_Tony_:
 
Sanoisin että Zillan kaapin konstruktio on samaa tasoa Mesan kanssa. Se mikä tekee Zillasta paremman on seuraavat asiat:
1) Valitse itse kaiuttimet. V30:t hyvät vähänkin raskaammille särösoundeille mutta ei puhtaille tai light crunch soundeille. Mun makuun ja soittotarpeisiin hyvä kombinaatio on V30 + G12H
2) Saat määritellä connectivity ratkaisut. Esim itse halusin sekä 6.3mm jackit ja Neutrikin. 6.3mm jackit sen takia että jälleen myynnin suhteen ei tule ongelmia. Neutrikit sen takia että jossain vaiheessa voin laittaa kaappiin EVM-12L kaiuttimet jos siltä tuntuu.
3) Voit tehdä kaapista sellaisen jossa vois testata yksittäisiä kaiuttimia erikseen tai esim kytkeä kaksi kitaristia samaan kaappiin niin että molemmilla on oma kaiutin ja soundi. Esim. pyysin Zillaa tekemään kytkennät siten että
- Valkoisessa reissä plugi, molemmat kaiuttimet toimii
- Mustassa reissä plugi, pelkästään G12H toimii
- Molemmissa plugi: Toinen signaali tulee V30:stä ja toinen G12H:sta
4) Closed back, semi-closed back, open back. Mun kaapeilla onnistuu kaikki
5) Ulkonäkö: Saat suunnitella ulkonäön, pyörät, kahvat, jne hyvin pitkälle itse.
 
Mikään noista yllämainituista ei onnistu Mesalla. Joo, molemmat on yhtä hyvälaatuisia, mutta Zilla on selkeästi parempi kun ottaa koko paketin huomioon.

 
Miten elementin vaihto Mesaan eroaa Zillasta? Jos taasen haluat lisäjakkeja, niin ei ole kovin vaikea laittaa niitä Mesaan. Mesan kaapit on myös yleensä (taitaa olla kaikki 1x12" suuremmat kaapit) stereokaappeja, milloin siihen voi ihan hyvin soittaa kahdella eri vahvistimella.
 
Yleensäkin tuommoiset piuhoitusjutut on todella pieniä ongelmia kaapeissa. Jos niille tulee tarvetta, eipä niiden laittaminen ole mikään iso juttu, eikä millään tavalla kallis, vaikka ei itse osaisikaan. Joissain Mesan kaapeissa onnistuu myös omalla tavallaan tuo avoin/takaa suljettu rakenne. Ei toki siinä mielessä, missä Zillassa. Ulkonäkö on sitten se asia, mihin joutuu panostamaan enemmän, jos haluaa Mesasta eri näköisen. Muutenkin Mesan hinnoista sen verran, että uusi maksaa about 700 euroa, ja torilla 600 on tänä päivänä kohtuullisen paljon. Ne liikkuu kovin usein 500-550 euron välillä.
 
Tämän ei ole mitenkään tarkoitus haukkua Zilla-komeroita, mutta jotenkin tuo kirjoitus vaikuttaisi tulevan kohtuullisen värjättyjen lasien läpi. Zilla on itsellä kokeilematta, joten en osaa siitä sen enempiä sanoa. Vaikkakin melkein tilasin moisen aikanaan. Olisin tilannutkin, mutta sitten sattui tulemaan haluamani kaappi käytettynä vastaan.
 
E:
_Tony_: Jos saa vielä vähän ulostaa, niin paras soundisin valmiskaappi jolla olen ikinä soittanut on THD:n 2x12 kaappi. Tosin se oli kombo, mutta kaiuttimet on soundin osalta merkittävässä asemassa. Jos tuon ostaa niin ei osta huonoa.
 
Ei tosin ole paras kaappi pelkästään raskaaseen heavyyn. Mutta jos yksi "tehdasvalmisteisista" pitäis valita niin tämä se olis.

 
THD:stä vielä sen verran, että on kyllä ihan hyvä, mutta ei se mun mielestä mitenkään ylivertainen muihin laatukaappeihin nähden ole.
_Tony_
28.04.2012 00:04:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä kysymyksiä!
 
oiva tumpeloinen: Miten elementin vaihto Mesaan eroaa Zillasta? Jos taasen haluat lisäjakkeja, niin ei ole kovin vaikea laittaa niitä Mesaan. Mesan kaapit on myös yleensä (taitaa olla kaikki 1x12" suuremmat kaapit) stereokaappeja, milloin siihen voi ihan hyvin soittaa kahdella eri vahvistimella.
 
Ero on siinä että saat kaapin valmiiksi sellaisilla elementeillä kuin haluat. Jos esim ostat Mesan Quarter Backin, niin siinä on aina ne kaks C90:stä. Sen jälkeen joudut itse vaihtamaan ainakin toisen kaiuttimen tai molemmat. Maksat turhaan sellaisesta jota et aio pitää. Mesan C90 kaiutin aika kallis kaiutin, maksaa tällä hetkellä $129 kappale. Jos noi tulee tarpeettomiksi niin sulla menee siinä $258 rahaa hukkaan.
 
Yleensäkin tuommoiset piuhoitusjutut on todella pieniä ongelmia kaapeissa. Jos niille tulee tarvetta, eipä niiden laittaminen ole mikään iso juttu, eikä millään tavalla kallis, vaikka ei itse osaisikaan.
 
Totta! Jos ymmärrät elektroniikan perusteet, niin se kyllä onnistuu itseltäkin. Veikkaan kuitenkin että aika monilla ne perusteet eivät ole hallussa. Toinen asia on se, että eipähän ole sitäkään vaivaa.
 
Joissain Mesan kaapeissa onnistuu myös omalla tavallaan tuo avoin/takaa suljettu rakenne. Ei toki siinä mielessä, missä Zillassa. Ulkonäkö on sitten se asia, mihin joutuu panostamaan enemmän, jos haluaa Mesasta eri näköisen. Muutenkin Mesan hinnoista sen verran, että uusi maksaa about 700 euroa, ja torilla 600 on tänä päivänä kohtuullisen paljon. Ne liikkuu kovin usein 500-550 euron välillä.
 
Kuulostaa kohtuu hintaiselta. Tsekkasin just hinnat netistä.
 
http://www.levytukku.fi/www/tuotteet.html?serie_id=62
 
Oli iloinen yllätys että hinnat ovat tippuneet huomattavasti alaspäin. Mä olen varma siitä että hinnat oli vielä vuosi sitten paljon korkeammalla silloin kuin myin omaa Mesan kaappia.
 
Soundi on makuasia, mutta tällä hinnalla (469€) Three Quarter Back on kyllä erittäin kilpailukykyinen. Thielekin on tullut tosi paljon alaspäin.
 
http://www.levytukku.fi/www/tuotteet.html?serie_id=62
 
Tämän ei ole mitenkään tarkoitus haukkua Zilla-komeroita, mutta jotenkin tuo kirjoitus vaikuttaisi tulevan kohtuullisen värjättyjen lasien läpi. Zilla on itsellä kokeilematta, joten en osaa siitä sen enempiä sanoa. Vaikkakin melkein tilasin moisen aikanaan. Olisin tilannutkin, mutta sitten sattui tulemaan haluamani kaappi käytettynä vastaan.

 
En tiedä mistä tuollainen "värjättyjen lasien läpi" näkemys tulee. En koskaan rakastu mihinkään kamoihin vaan jatkuvasti etsin parempaa. Tällä hetkellä ajatus olis käyttää zilloja pelkästään keskellä W/D/W setupissa, ja W:t olisivat RCF NX 12SMA:t. Tämäkin todennäköisesti taas muuttuu vuoden päästä kun tulee Matrix FRFR 1x12 Coaxial kaapit. Ja jos rahaa haluais pistää vähän lisää niin pitäis ostaa Matrix 1000 päättäri.
 
Koko ajan tulee parempia vehkeitä. Mutta on mielenkiintoista kokeilla kaikkea uutta. Myös vintagea on tarjolla erittäin kova tasoista. Jos diggaa pelkästään tietystä jutusta ja soundista, niin vintage saattaa olla paras ratkaisu.
 
"Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa
oiva tumpeloinen
28.04.2012 00:12:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_Tony_: Ero on siinä että saat kaapin valmiiksi sellaisilla elementeillä kuin haluat. Jos esim ostat Mesan Quarter Backin, niin siinä on aina ne kaks C90:stä. Sen jälkeen joudut itse vaihtamaan ainakin toisen kaiuttimen tai molemmat. Maksat turhaan sellaisesta jota et aio pitää. Mesan C90 kaiutin aika kallis kaiutin, maksaa tällä hetkellä $129 kappale. Jos noi tulee tarpeettomiksi niin sulla menee siinä $258 rahaa hukkaan.
 
Mä tarkoitin elementinvaihdolla lähinnä sitä, että kovin moni ei oikeasti tiedä, mitkä elementit haluaa tai mikä soundaa miltäkin, niin siinä on kovin usein edessä pienimuotoinen vaihtorumba kaapista riippumatta. Silloin on kohtuullisen sama, mikä kaappi sulla on. Ja vaikka Mesan omat elementit ei olisikaan sitä parasta bestiä, niin ainahan sitä voi myydä ne pois. Silloin ei tule niin paljon kärsittyä. Toinen juttu kokonaan on ajan saatossa mahdollisesti muuttuva maku, tai vaihtuneen vahvistimen aiheuttamat ongelmat elementin suhteen.
 
Tahtoo siis sanoa, että Zilla on varmasti specsien puolesta hyvä sillä hetkellä, kun se tilataan. Vuoden päästä se ei välttämättä eroa tuossa suhteessa mitenkään Mesasta.
 
Niillä laseilla mä tarkoitin lähinnä sitä, että askit on vaneriaskeja merkistä riippumatta, ja niiden kanssa pulaaminen kaipaa jotakuinkin saman määrän työtä aina merkistä riippumatta.
_Tony_
28.04.2012 00:18:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niillä laseilla mä tarkoitin lähinnä sitä, että askit on vaneriaskeja merkistä riippumatta, ja niiden kanssa pulaaminen kaipaa jotakuinkin saman määrän työtä aina merkistä riippumatta.
 
Mä olen kyllä tämän suhteen aivan eri mieltä. Monien valmistajien kaapit tulee nykyään V30:llä. Jos huomaat niissä eroa niin ymmärrät mitä skobella on vaikutusta.
 
Tsekkaa esim Mesan Recto vs Harley Benton
 
On soundissa vähän eroa.
 
"Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa
oiva tumpeloinen
28.04.2012 00:21:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_Tony_: Mä olen kyllä tämän suhteen aivan eri mieltä. Monien valmistajien kaapit tulee nykyään V30:llä. Jos huomaat niissä eroa niin ymmärrät mitä skobella on vaikutusta.
 
Tsekkaa esim Mesan Recto vs Harley Benton
 
On soundissa vähän eroa.

 
Mitä mä tarkoitin tuossa oli siis, että elementin vaihtaminen Mesan kaappiin on kohtuullisen yhtä iso duuni kuin elementin vaihtaminen Harrikkaan. Tosin juuri tässä kyseisessä tapauksessa saattaa tulla eroa, harrikka kun muistaakseni on edestä ladattu, ja Mesa takaa. Mutta noin lähtökohtaisesti työn määrä elementtiä takaa ladattuun kaappiin vaihdettauessa on sama: pitää irrottaa/kiinnittää elementti ja sama piuhojen kanssa.
 
Toki itse askeilla soundieroa on. En mä sitä tarkoittanut missään nimessä.
_Tony_
28.04.2012 00:40:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä keskustelu tähän asti.
 
Mutta kun katsoo taakse päin mistä tää kaikki alkoi. Jusolla on hyviä kitaroita (Gibsonia, Music Mania) ja hyviä styrkkareita.
 
Se mihin mä kiinnitän huomiota on se että Jusolla Mesan etunen (Triaxis) ja päättäri (2x20). Tästä tulee mieleen että Juso todennäköisesti diggaa mesan ominaissoundista. Jos näin on niin suosittelisin Mesan Quarter Backiä.
 
"Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa
hevikukko
28.04.2012 01:20:51 (muokattu 28.04.2012 06:38:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Recto 2x12 on ihan jees. Suljetulla saa kyllä aika pirun maukkaita pehmosia myös ulos, ei tarvii aina olla sitä alapää mättöä.
 
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
_Tony_
28.04.2012 02:15:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hevikukko: Suljetulla saa kyllä aika pirun maukkaita pehmosia myös ulos, ei tarvii aina olla sitä alapää mättöä.
 
Kaikista paras kun testaat itse ylläolevan kommentin. Mä olen aivan eri mieltä. Meille voi tulla kokeilemaan, päätä itse sen jälkeen.
 
"Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa
juso
28.04.2012 11:50:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Mä tarkoitin elementinvaihdolla lähinnä sitä, että kovin moni ei oikeasti tiedä, mitkä elementit haluaa tai mikä soundaa miltäkin, niin siinä on kovin usein edessä pienimuotoinen vaihtorumba kaapista riippumatta. Silloin on kohtuullisen sama, mikä kaappi sulla on. Ja vaikka Mesan omat elementit ei olisikaan sitä parasta bestiä, niin ainahan sitä voi myydä ne pois. Silloin ei tule niin paljon kärsittyä. Toinen juttu kokonaan on ajan saatossa mahdollisesti muuttuva maku, tai vaihtuneen vahvistimen aiheuttamat ongelmat elementin suhteen.
 
Tahtoo siis sanoa, että Zilla on varmasti specsien puolesta hyvä sillä hetkellä, kun se tilataan. Vuoden päästä se ei välttämättä eroa tuossa suhteessa mitenkään Mesasta.
 

 
Kiitokset vastaajille. Tässähän tuli asiaa ilman että mopo kuitenkaan olis karannu käsistä. Toi zilla vaihtoehto ihan uus tuttavuus mulle ja varmasti toimivia kaappeja. Mä kallistun kummiskin mesaan ja paan sen tulemaan sokkona, sillä huono se ei varmasti voi olla. Yhtenä syynä myöskin jälleenmyyntiarvo. Uuteen kaappiin kaipaan nimenomaan v30 tuomaa tiukkuutta ja tosiaan iteltä löytyy vielä 2kpl g12-H65 elementtejä pari kipaletta mikäli tekee mieli sekaan vähä "tunkkasempaa" saundia. PS: Mikäli jollakulla kiinnostusta vanhasta marshallin jcm800 alakaapista ladattuna rola celestion 80 ämyreillä niin tarjousta voi heittää pikaviestillä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «