askomiko 16.04.2004 19:53:36 | |
---|
Määenkyllä V-twinistä ole tykännyt. Se on vähän semmonen..."göö?" Kaverilla oli muutaman vuoden, ja eri comboihin sitä yritettiin, mutta ei se oikein lähtenyt jenkkaamaan. |
Herra Rapu 16.04.2004 20:02:29 | |
---|
Määenkyllä V-twinistä ole tykännyt. Se on vähän semmonen..."göö?" Kaverilla oli muutaman vuoden, ja eri comboihin sitä yritettiin, mutta ei se oikein lähtenyt jenkkaamaan. Mut nuppi on ihaaan eri asia. Noo pitäs ekan hankkii se nuppi.. |
askomiko 16.04.2004 20:03:05 | |
---|
Tiijäks, hommaa Screamer? |
Herra Rapu 16.04.2004 20:34:30 | |
---|
Tiijäks, hommaa Screamer? E. Liian vähä tehoo!! :) |
askomiko 16.04.2004 20:54:17 | |
---|
Mulla ois tuolla 1.3kW pääte siihen avuksi. |
Jormaz 16.04.2004 23:15:40 | |
---|
E. Liian vähä tehoo!! :) Niin ja siinä ei oo Crab Juice- eikä Klav Kalash-kanavia. So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov. |
päänahka 17.04.2004 00:22:57 | |
---|
Eli kertokaas mulle mesafriikit, mikä siinä on niin loistavaa, että kannattaa maksaa tuplahinta vaikkapa Engliin verrattuna? Onko se soundi sitten vain niin mahtava? Idea on juuri siinä, että en suostu siihen, että mikään vahvistin voisi olla niin loistava, että siitä kannattaisi maksaa monin verroin enemmän kuin ihmisoikeudet sallivat. Rectoverbin särökanava on tähän mennessä parasta mihin olen päässyt käsiksi, ja se toimii oikeasti myös vähemmillä säröillä. F-50 on cleanilla parempi, mutta se puoli on itselleni vähemmän tärkeä, vaikkakin tärkeä myös. Rectoverb tuntui olevan sellainen vahvistin, jossa ei (säröpuolella varsinkaan) tule rajat vastaan, eli niiden potikoiden nollan ja kympin välillä on niin helvetisti lääniä, ja ne on ikään kuin säädetty "yli". Siksi kysynkin, että olisiko ehkä ENGListä samaan, koska samansuuntaista vähintään haluan. Mutta ihmisten palkoilla. No, joka tapauksessa herään lauantaina aikaisin ja menen testaamaan. Toivottavasti on parempi kuin Mesa. Mesa on löysempi, ehkä rokimpaan taipuva, Fireball on nopeampi. :) Vaihdoin Rectoverbin Screameriin ja rahaa jäi vielä puolet. Tosin Mesan soundi oli ehkä tähän meijän löysään poppimenoon toimivampi, Engl tahtoo mennä liian rajuksi. Ei haittaa. Liian rajuksi...kuulostaa lupaavalta. Mun mielestä Rectoverb ei ollut löysä edes suurilla gaineilla. Toisaalta isommissa Rectoissa (Dual ja Triple) oleva putkitasasuuntaus ja sen tuoma löysyys olisi kiva joissain jutuissa. Mutta ei yleensä, ja niissä sen voi valita silloin kun haluaa. Perkele, ois se kiva. Mutta pitää tsekata ENGL. Soolot on perseestä. |
tunkki 17.04.2004 01:15:43 | |
---|
Niin ja siinä ei oo Crab Juice- eikä Klav Kalash-kanavia. Hohoo! :DDDD Noista eroista Marsuihin ja Mesoihin vielä... ENGL:issä oli juuri sellainen "jyrähtävä", botnekas ja timmi soundi, josta pidän. Sopivasti beissiä eikä liikaa keskiääninarinaa. Jotain Recton ja JCM 900-välillä. Näin vartin tyyppien perusteella. Toki tästäkin saa varmasti sen scoopedmids- soundin mikä tuntuu nykyään olevan kova sana. Mulle riitti säröt ENGLissä jo kolmosessa! Mesan särösoundi on ehkä enemmän "mattomainen", kun taas 900:n särö on aika nasaali ja joillain kaapeilla tosi karu. Fireball on siis jotain hyvää molemmista! Tuhannen megawatin totuus! |
januszian 17.04.2004 03:54:16 | |
---|
Mesa päättäri piti saada koska oli Mesan kaappi. Ja Mesan kaappi piti saada koska olin lukenut että Marsun V30 elementeillä varustettu vastaava on huonosti rakennettu eli särisee, rätisee, paukkuu. Ja kuulemma vielä piereskelee basson lisääntyessä. Mutta mä en itte todellakaan diggaa tosta Mesa saundista etuasteissa. Jotenki hirvee. Okei, mulla on ollut PODxt jossa olen kokeillut Mesa mallinnuksia mutta myös testannut Mesa kaappia Mesa nupilla ja XT:ssä on perusasiat kohdallaan eli liian löysä, liian fuzzmainen särökanava. En diggaa... ENGLissä on tiukka mutta silti agressiivisen munakas. Life's too short, Carpe Diem. http://www.jamespriestell.tk
Tai EX-bändin sivu, http://www.thenecklace.net |
askomiko 17.04.2004 16:38:40 | |
---|
Liian rajuksi...kuulostaa lupaavalta. Mun mielestä Rectoverb ei ollut löysä edes suurilla gaineilla. Jso Rectoverb oli tarpeeksi nopea niin Englillä saat jo sakot. :) |
askomiko 17.04.2004 16:39:57 (muokattu 17.04.2004 16:40:11) | |
---|
Mesan särösoundi on ehkä enemmän "mattomainen", Tuo on hyvin sanottu, mattoiluun se on tosi hyvä. Semmoisiin isoihin sointurymistelyihin. (Kunhan ne on vitosia ja lähisukulaisia. :) |
Screameria ja Fireballia lähdin testaamaan, mutta Screamerissa ei ainakaan noilla volyymeilla riittänyt gain, ja soundi oli jotenkin pieni. Olis pitäny kokeilla vielä kaapin kanssa. Fireball oli soundeilta pirun hyvä, mutta kovin monta soundia siitä ei napinpainalluksella saa. Mutta Powerball vei jalat alta. Soitin sitä Marshallin Powerbraken läpi 4x12" kaappiin, ja sillä soundilla ois voinu kaataa puita. Siinä on vielä ne kaks eri middleä, mikä on kätevää. Nyt taisi löytyä mun vahvistin. Soolot on perseestä. |
BlackD 17.04.2004 18:35:16 | |
---|
Screameria ja Fireballia lähdin testaamaan, mutta Screamerissa ei ainakaan noilla volyymeilla riittänyt gain Jaahas. Kävin tuossa keskiviikkona kokeilees Screameria ja vetelin makuuhuonevoluumeilla omatekoista death metallia menemään. Ja gain oli noin kello kahden kohdalla.. jospa olikin soittajassa vika? Tuo vahvari muuten tais pamahtaa hankintalistalle. Haluaisko joku ostaa hyvän päätevahvistimen? |
päänahka 18.04.2004 01:07:24 | |
---|
Ja gain oli noin kello kahden kohdalla.. jospa olikin soittajassa vika? Tuo vahvari muuten tais pamahtaa hankintalistalle. Haluaisko joku ostaa hyvän päätevahvistimen? No Fireballissa ja Powerballissa tuntui tuo gain riittävän siinä puolessa välissä mutta Screamer ei ainakaan comboversiossa huutanut yhtään samalla lailla. En tiedä. Kuulosti aneemiselta. Olis ollu kiva testata nuppi+4x12"-vaihtoehtoa mutta ei löytynyt. Siis olisihan sen combon voinut liittää siihen nuppiin, mutta kun aloin sillä Powerballilla soitella, ja sen sounditarjonta oli muutenkin niin paljon monipuolisempaa, niin ei enää Screamer kiinnosta. Soolot on perseestä. |
januszian 18.04.2004 01:36:56 | |
---|
Päättärin omistajat, KANNATTAA testata se Tubetoner! Samaa jyrämulkkua ku Powerballissa mutta kovasti halvempi! Itelleni on tulossa tosiaan toi ENGL 530 etunen ja olen kuullut että soundillisesti se on sama vehje kuin tuo Tubetoner. Life's too short, Carpe Diem. http://www.jamespriestell.tk
Tai EX-bändin sivu, http://www.thenecklace.net |
Herra Rapu 18.04.2004 03:24:20 | |
---|
Mä ostan vaan kallista koska oon opiskelija. |
askomiko 18.04.2004 12:45:44 | |
---|
Se on ihan hyvä strategia. |
Dr. Muff 18.04.2004 21:24:02 | |
---|
Screameria ja Fireballia lähdin testaamaan, mutta Screamerissa ei ainakaan noilla volyymeilla riittänyt gain Taitaa vika olla siellä piuhan toisessa päässä tai sitten säätäjässä, mutta kyllä siinä säröä piisaa. Irtileikatusta sukkahousun kärkiosasta saat
kätevän kuonokopan erittäin heikkoleukaiselle koiralle. |
Dumb 18.04.2004 21:38:12 | |
---|
Torilla on myynnissä Mesan Triple Recto nuppi, nyt valuu kuola... 8-) |
J.Tervo 18.04.2004 22:14:57 | |
---|
On, Tarjouksia vaan kehiin! :P Myynnissä:
B.C.Rich Warlock ja
Mesa Boogie Triple Rectifier. |