Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 516 17 18 19 20297 298 299 300 301
Joees
25.04.2012 16:03:52
Gabe: Mua miellyttää myös nuo kevennysporaukset enemmän kuin kunnon rouhinta(chambered) se on kiva kompromissi. Jaksaa soittaa keikan seisten ilman että hartiat menee rikki mutta ei ole ihan ontto kuitenkaan.

Tuollainen Gs tai Gypsy on houkutellut pitkään. Tälleen tilaisuutta lainaten niin onko teillä omakohtaista kokemusta millaista tuo brasilian seetri on soitinpuuna?

Brasilian seetristä ei mitään hajua mut espanjalaisesta moisesta on. Tiiä sit mitä eroa niillä on.
Anyway, vallan loistavaa soitinpuuta on ainakin tuo espanjalainen.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
dropD
25.04.2012 16:08:42

Methis: Brasilian seetristä ei mitään hajua mut espanjalaisesta moisesta on. Tiiä sit mitä eroa niillä on.
Anyway, vallan loistavaa soitinpuuta on ainakin tuo espanjalainen.

Taitavat olla sama puu. Ruokangashan käyttää tuota espanjan seetriä (joka kasvaa braisiliassa), joten kai se ihan kelpoista on. Toi mun onttokoppa taitaa olla kuusta ja koivua, joten seetristä en omakohtasta osaa sanoa ennen kun matkalla oleva GS on käpistelty.
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
FastEddie
25.04.2012 16:56:17

dropD: Taitavat olla sama puu. Ruokangashan käyttää tuota espanjan seetriä (joka kasvaa braisiliassa), joten kai se ihan kelpoista on. Toi mun onttokoppa taitaa olla kuusta ja koivua, joten seetristä en omakohtasta osaa sanoa ennen kun matkalla oleva GS on käpistelty.

Offtopic: Mikäs GS sulle on tulossa?
"Rehab is for quitters"
lonelyplayer
25.04.2012 19:55:43 (muokattu 26.04.2012 07:58:30)
.....
Gabe
25.04.2012 19:58:53
Heh :D ... Les Paul ja SG ovat molemmat hienoja omalla tavallaan...molemmissa mojoa omalla tavallaan. SG:ssä enemmän minulle. Telekin on hieno kitara. Olen aika moniruokainen :)

Niin joo, ruokangashan käyttää seetriä, vois sieltä kans kysellä vähän.
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
lonelyplayer
25.04.2012 20:10:02 (muokattu 25.04.2012 20:45:19)
Sorry Gabe mutta loppuuks tää koskaan, siis tää keskustelu.

Toteappa nyt ketjun aloittajana että Gibson on hieono merkki ja siirtyy Telecaster ketjuun...
Gabe
25.04.2012 21:01:28
lonelyplayer: Sorry Gabe mutta loppuuks tää koskaan, siis tää keskustelu.

Toteappa nyt ketjun aloittajana että Gibson on hieono merkki ja siirtyy Telecaster ketjuun...

Eikun jatkuu vaan :D Täällähän oppii kokoajan kaikkea uutta Gibsoneista ja kitaroista ylipäätään :)
Joees
25.04.2012 21:11:04
dropD: Taitavat olla sama puu. Ruokangashan käyttää tuota espanjan seetriä (joka kasvaa braisiliassa), joten kai se ihan kelpoista on. Toi mun onttokoppa taitaa olla kuusta ja koivua, joten seetristä en omakohtasta osaa sanoa ennen kun matkalla oleva GS on käpistelty.

Jotain tämmöstä mä vähän ounastelinkin. Mun seetrilankkuinen kitara on nimenomaan Ruokangas. Paha sinänsä siitä yksinään muuta sanoa kuin että on oikeinkin soiva ruoska. Jos vois vertailla vaikka mahongista tai jostain muusta puusta tehtyyn vastaavanlaiseen ruoskaan niin sit vois kertoilla jotain vähän järkevämpää.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
dropD
26.04.2012 08:13:53

FastEddie: Offtopic: Mikäs GS sulle on tulossa?

Tulee GS1.5 vaahterakaulalla ja otelaudalla. Tulee vielä "natural" burstina kun en osannut päättää olisko pelkkä seetriväri vai jotain sävyä. Nyt on vähän sekäettä;-)

Jännä nähdä miltä moinen kuulostaa. Jotenkin aavistus menisi jonnekkin SG:n ja telen välimaastoon...
FastEddie
26.04.2012 14:05:18

dropD: Tulee GS1.5 vaahterakaulalla ja otelaudalla. Tulee vielä "natural" burstina kun en osannut päättää olisko pelkkä seetriväri vai jotain sävyä. Nyt on vähän sekäettä;-)

Jännä nähdä miltä moinen kuulostaa. Jotenkin aavistus menisi jonnekkin SG:n ja telen välimaastoon...

Mun, mulla on vaan sunburst kokolakkauksella. Kitara on lähempänä LPtä, kuin kumpaakaan noista.
Plussana; - leveä otekaula, hieno akustinen sointi, helppo soitettavuus.
Miinuksena; - hieman kaulapainoinen, melko diskanttiset mikit.
Hinta/laatusuhde erinomainen.
"Rehab is for quitters"
Gabe
26.04.2012 20:54:29
dropD: SG -06 ei ole vaatinut ylimääräistä huoltoa. Molempiin olen vaihtanut valetut kokokromiset virittimet ja lespaan kaulamikiksi P90-johdannaisen. Nämä vain henkilökohtaisten mieltymysten takia.

Minkä merkkiset koko kromiset ja millainen P90- johdannainen? Toi mikki kuullosti jännältä :)
dropD
27.04.2012 08:34:53 (muokattu 27.04.2012 09:05:26)

Gabe: Minkä merkkiset koko kromiset ja millainen P90- johdannainen? Toi mikki kuullosti jännältä :)

Lespassa on Groverin virittimet ja SG:ssä Gotoh. Sellaisia tulppaaninuppisia molemmat. Toi P90 on Toneriderin Rebel. Mun mielestä todella hyvänä kuulonen ja oli aikanaan kohtuuhintanenkin. Noita saa näköjään nykyään kotimaastakin http://www.amplisonic.fi/shop/product_details.php?p=748

EDIT: tollasia Grovereita http://www.thomann.de/fi/gibson_moderne_mechaniken.htm
Gabe
27.04.2012 09:50:50
Kiitos infosta dropD. Olen SG:hen pohtinut josko kuitenkin vaihtaisin mikit ja P90 kuullostaa mun korvaan parhaalta niin nuo voisivat olla varteenotettava vaihtoehto.
Andy Six
27.04.2012 10:05:20
Gabe: Kiitos infosta dropD. Olen SG:hen pohtinut josko kuitenkin vaihtaisin mikit ja P90 kuullostaa mun korvaan parhaalta niin nuo voisivat olla varteenotettava vaihtoehto.

Tilasin just Midtowniin Seymour Duncan Phat Catin tallamikiksi.....Pidän p-ysikympin erottelevammasta soundista...
...All the Way from Memphis...
Gabe
27.04.2012 10:43:07
Sama täällä :) Kunnon rosotkin lähtee tarvittaessa ja puhtaat kuullostaa vähän paremmilta.
dropD
27.04.2012 10:55:22

Toi Rebel on spekseiltään hyvin lähellä Phat Cattia ja laadultaan vähintään yhtä hyvää. Jos kirkkaampaa ja räyhäkkäämpää hakee, niin kimppatilaushuoneen kautta kannattaa tiedustella Tesla Opus-2 mikkejä. Mulla olis yks setti jota vakavasti harkitseen asentaa SG:hen.
novo
27.04.2012 10:57:08
dropD: Toi Rebel on spekseiltään hyvin lähellä Phat Cattia ja laadultaan vähintään yhtä hyvää. Jos kirkkaampaa ja räyhäkkäämpää hakee, niin kimppatilaushuoneen kautta kannattaa tiedustella Tesla Opus-2 mikkejä. Mulla olis yks setti jota vakavasti harkitseen asentaa SG:hen.

Laita jo ne kiinni, hyvät on =)
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
Gabe
27.04.2012 17:46:33
dropD: kimppatilaushuoneen kautta kannattaa tiedustella Tesla Opus-2 mikkejä. Mulla olis yks setti jota vakavasti harkitseen asentaa SG:hen.

Paljonko oli hintaa muuten setillä kimppatilauksena?
novo
27.04.2012 18:01:54
Gabe: Paljonko oli hintaa muuten setillä kimppatilauksena?

Minen ostana kimpasta, mutta hinta oli jotain 45-60e setille, kun tuossa kaverilta semmosen hommasin. En nyt tarkkaan muista mitä sovittiin, kun kamaa liikku kerralla enemmänkin.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)