Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mielipitetä vox vt40+ vahvistimesta
1
Lape500
26.04.2012 18:10:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä olisin ehkä ostamassa tota vox vt40+:saa ja haluaisin mielipiteitä siitä ja onko parempia (sama hintaluokan) vahvistimia?
 
Lape500
26.04.2012 18:20:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen siis aloittelija joten en tiedä musatyyliäni tarkkaan tod. näk. rock. Sais olla mahollisimman laajat soundit. Kitara scuier classic vibe.
 
jkourula
26.04.2012 19:02:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan kiva vahvarihan se on. Itseäni vähän vaivasi tietty laatikkomaisuus ja likaisuus saundissa.
 
Fender Mustang II olisi toinen samanhintainen vaihtoehto, joka kannattaa tsekata. Ei ehkä omiaan pelkästään metallia soittavalle, mutta muuten löytyy kivoja saundeja.
 
Antti1
26.04.2012 19:58:13 (muokattu 26.04.2012 19:59:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jkourula: Fender Mustang II olisi toinen samanhintainen vaihtoehto, joka kannattaa tsekata. Ei ehkä omiaan pelkästään metallia soittavalle, mutta muuten löytyy kivoja saundeja.
 
Ihan ok, mä pidän Voxista suurimmalta osalta enempi puutteineen kuitenkin. Ainakin mitä on uskomista saman sarjan vanhempiin malleihin, tota nimenomaista en oo testannut. Kukaties huonompi, mutta epäilen. Fenderissä on pari ihan kivaa puhdasta ja ihan ok kevyttä rokkiosastoa. Mikään muu ei oikein toimi mulle ja säätämiseen on pakko olla tietokone, aivan hemmetin iso miinus.
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Heroooh
26.04.2012 22:21:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen voxia, sillä valikoima on laajempi suoraan vahvistimessa(eli siis pelkkillä potikoilla säädettäessä). Fenderissähän tarvii konetta jos jotain erikoisempia saundeja hakee. Toi fenkku saundaa omasta mielestä liian mällintavalta, ja onhan voxissa kai pari putkeekin:) asamaleikkum
 
Cow`s go moo when they poo -HeavyMetal Farmer
Gabe
27.04.2012 00:16:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloittelija ei kotisoittoon ehkä tarvii noinkaan isowattista peliä? Ei kannata heti alkuun yliampua vahvarin tehoilla :) Vox VT20+ vois olla osuvampi, noi fenderin mustangit kans hyviä, Yamahan THR5 tai THR10 kannattaa ehdottomasti katsastaa, itselläni kotisoitossa se ja on yllättävän monipuolinen peli.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Antti1
27.04.2012 00:23:42 (muokattu 27.04.2012 00:24:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Aloittelija ei kotisoittoon ehkä tarvii noinkaan isowattista peliä?
 
Mä valitsisin mieluummin kaiuttimen, kuin tehojen puolesta. Ei noilla tehoilla oikeasti oo mitään merkitystä ko. vahvareilla kotikäytössä. Noi 8" tötteröt ovat tähän asti täysin poikkeuksetta kuulostaneet ainakin mun korvaan aika kusisilta. Ei ole kitarakäytössä mun hakemilla soundeilla kyllä aina 10" elementeilläkään juhlimista ollut, mutta askel parempaan kuitenkin.
 
E: Missä muuten on puhuttu edes kotikäytöstä?
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Lape500
27.04.2012 08:54:20 (muokattu 27.04.2012 08:54:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin olisi siis tulossa pidemmälle aikavälille, joten ei vielä tiedä onko keikkoja, mutta kotikäyttöä ainakin.
 
Laulava Kylätohtori
27.04.2012 09:29:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mä valitsisin mieluummin kaiuttimen, kuin tehojen puolesta. Ei noilla tehoilla oikeasti oo mitään merkitystä ko. vahvareilla kotikäytössä. Noi 8" tötteröt ovat tähän asti täysin poikkeuksetta kuulostaneet ainakin mun korvaan aika kusisilta. Ei ole kitarakäytössä mun hakemilla soundeilla kyllä aina 10" elementeilläkään juhlimista ollut, mutta askel parempaan kuitenkin.
 
E: Missä muuten on puhuttu edes kotikäytöstä?

 
Eikö se ole ihan fysiikan lakien mukaista, ettei 8" elementillä voi saada samaa saundia kuin 12"? Välillä vaan mietityttää, kun noita pieniä laatikoita 6" tai 8" elementeillä hehkutetaan kuin Marshallin fullstackiä, että miten mahtaa oikeasti olla.
 
Varmasti näissä on suhteessa hyvä saundi, mutta aloittelijalle saattaa olla vähän hämäävää tuo suhteellisuus. Ei siis osata ajatella, että hyvä saundi pienestä laitteesta ei välttämättä ole sama asia kuin hyvä saundi isommasta laitteesta. Ja näin varsinkin, jos on kunnon hevi- tai mättösaundi hakusessa....
 
Emmää näistä silti mitään tiedä, kunhan kirjoittelin.... ;)
 
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
Gabe
27.04.2012 09:47:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Missä muuten on puhuttu edes kotikäytöstä?
 
Kun viestissä mainittiin että aloittelijalle tulee, squierilla soitetaan ja sanottiin ettei vielä tiedä millainen soundi olis edes hakusessa/oma juttu. Ajattelin näihin nojaten että varmaan kotona soitellaan alkuun ja toinen ajatus joka mieleen juolahti oli ettei ehkä kannata hirveästi törsätä siihen vahvistimeen tässä vaiheessa kun ei edes tiedä tarkkaan millaista haetaan :) Joku pieni edullinen alkuun ja sitten kun alkaa se oma tyyli ja näkemys vahvistumaan voisi katsella pidemmän aikavälin vahvistinta.
 
Onhan se totta että 12 tuumaa kuullostaa paremmalta kuin kahdeksan. Kuullostaa minunkin 100wattinen 12 tuumainen combo paremmalta kuin Yamahan 2x8 tuumaa mutta kyllä silläkin kotona soittaa ihan hyvin. Treenit on asia erikseen kun rummut tulee päälle jne. Mutta minusta tulisi edetä askel kerrallaan. Ensin hyvä kotivahvari, sitten kun taidot karttuu ja bändi kasataan niin voisi katsella niitä isompia ja kalliimpia.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Laulava Kylätohtori
27.04.2012 10:24:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: ... toinen ajatus joka mieleen juolahti oli ettei ehkä kannata hirveästi törsätä siihen vahvistimeen tässä vaiheessa kun ei edes tiedä tarkkaan millaista haetaan :) Joku pieni edullinen alkuun ja sitten kun alkaa se oma tyyli ja näkemys vahvistumaan voisi katsella pidemmän aikavälin vahvistinta.
 
Tässä olen kyllä ehdottomasti samaa mieltä. Ja tuonkin, kun ostaa torilta, niin ei tarvitse pahemmin oppirahojakaan maksaa. Mallintavalla on hyvä testailla, mihin suuntaan se oma saundimieltymys menee ja ostella seuraava sen pohjalta.
 
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
Gabe
27.04.2012 10:41:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näinpä juurikin :) Torille vaan ostoksille!
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Lape500
01.05.2012 13:18:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääsponsori ei oikein niele käytetyn ostoa. :(:(
 
Gabe
01.05.2012 17:38:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan käytettyä katsoa musiikkiliikkeestäkin jos se äippää pelottaa :)
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «