Aihe: Ei enää ikinä Paistetta!
1 2 3
Clayrooster
15.04.2004 14:23:03 (muokattu 29.10.2005 04:07:04)
....
Itsellä on 502 crashi kestänyt jo kolme vuotta, vaikka olen lyönyt välillä sinne reunaan varrella. Siitä lähtee kiva soundi, eikä pellille käynyt mitään, mutta kapulat meni lommoille, niin jätin sitten sen väliin...
...

Hanki jotkut alumiinikapulat..
Itselläni on Aheadin Peter Crishin 7a Signature konsertti kapulat.
EDIT: En mä niitä oikeasti käytä.
"Syö sukset, jos et, aja viikset"
Remo
15.04.2004 14:37:21
Itsellä on 502 crashi kestänyt jo kolme vuotta, vaikka olen lyönyt välillä sinne reunaan varrella. Siitä lähtee kiva soundi, eikä pellille käynyt mitään, mutta kapulat meni lommoille, niin jätin sitten sen väliin.

Tosiaan lähtee mukava ääni reunaan lyödessä. Eikä 502 rikki saa vaikka kuinka paasais. Kyllä kapuloita malttaa ostaa aina sillon tällön ei ne heti rikki mee vaikka vähän reunat kuluisikin.
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
AP
15.04.2004 17:16:24
Rumpuopettaja...

Saanen hymähtää tuolle...itse en rumputunneilla käynyt varmaan kolmea kertaa enempää...beat kompin oppin kunnolla.

Niin...kannattaa se tekniikka kehittää ihan itse, ettei tule tilanteita, että "Tuo vitun kusipää mulkku varasti mun idean!"
.

NO, kyllä siinäkin tyypissä vikaa on, joka tuommoista alkaa vinkua. Ei kenelläkään voi olla ideaan copyrightia, jos ei sitten aio sitä patentoida. Epäilenpä kyllä, että kun kyseessä ei ole konkreettinen tuote, sille ei saa edes mallisuojaa.

Sitä paitsi, eikös sitä sanota että kopiointi on yksi imartelun muoto.
jpistokoski
15.04.2004 17:42:05
Itsellä ollu Paiste Rude haikanpellit jo v*tun kauan. Yritän tahallaan mättää niitä paskaksi, jotta saisin hyvän syyn ostaa uudet. Mutta ei pääse ostaan. heh-he!
Rokänroolfoevömään!
helma29
15.04.2004 17:48:21

Ostin vuonna 1987 Paiste Rude 1000 sarjalaiset.

Seuraavanlaiset:

16 crash/ride
- ei minkäänlaista kuluman jälkeä

18 crash/ride
- sama homma

16 china
- tästä on lähtenyt reiän ympäriltä lohkeilemaan, johtuu pelkästään siitä, että pidin aiemmin chinaa muodinmukaisesti perkeleen kireellä ständissä

14 hi-hat
- myin vuosi sitten pois, alkoi jo väsymään/lohkeilemaan

Onkohan käynyt niin, että Rudet ovat laadultaan huonontuneet?
Viceroy
15.04.2004 18:09:15 (muokattu 15.04.2004 18:12:03)

Eikä 502 rikki saa vaikka kuinka paasais.

16-tuumainen 502-crashini kesti käytössä ehkä neljä-viisi kuukautta. Reunasta lähti lohkeamaan...

Onkohan käynyt niin, että Rudet ovat laadultaan huonontuneet?

Olen kyllä joo ymmärtänyt, että 1000-sarjan Rudet ovat laadultaan parempia kuin tämä meikäläisen edesmennyt 2002:nen.
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
olvekopo
15.04.2004 19:59:54
Tosin huono tekniikka ei ole välttämättä ainoa syy peltien halkeilemiseen. Faktahan on, että kunnon rokkia soitetaan helvetin kovaa jolloin kamat kärsii hyvästä tekniikasta huolimatta.
MoonDog
15.04.2004 20:01:47
Tosin huono tekniikka ei ole välttämättä ainoa syy peltien halkeilemiseen. Faktahan on, että kunnon rokkia soitetaan helvetin kovaa jolloin kamat kärsii hyvästä tekniikasta huolimatta.

Tottakai pellit hajoavat, jos niitä ylikovaa lyö. Tässä tapauksessa syynä onkin typerän peltivalinnan tehnyt rumpali, jos pellit eivät kestä kovaa (mutta teknisesti oikeata) soittoa.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
Groovi
16.04.2004 19:03:10

enpäs ole samaa mieltä, paitsi jos ihan äärimmäisyyksiin mennään. huomaa monella soittajalla virvelitekniikassa: jotku lyö aivan sikamaisen kovaa rikkomatta kalvoa virpasta juuri koskaan, kun toiset hajoittaa kalvoja tiheään soittaessaan "normaalisti". sama juttu pelleissä.
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
Acryl
16.04.2004 19:35:46 (muokattu 16.04.2004 19:37:36)
Jaahas

Mä en vaan tajua mitä merkitystä tuolla soittotekniikalla on yhtään sen kanssa miten pelti kestää.

Itsellä on mennyt montakin peltiä rikki noin 3-5 vuoden soittamisen jälkeen. Peltien kulmat on säädetty niin että niihin voi soittaa komppia ja yksittäisiä iskuja niin ettei vastaheilaus osu kapulaan väärin (soundi on samanlainen). Soittotapa vaihtelee erittäin rankasta hevistä kevyempään tanssimusaan.

Tanssimusassa nuo varmaan kestää ikuisuuden, mutta ei hevissä. Ja tässä ei oo mitään tekemistä millään tekniikalla jos pitää soittaa helvatan lujaa crässiin komppia (lue: niin paljon ku käsistä irtoo)

Paksumpi pelti kestää kauemmin ohuemman rikkoontuessa aikasemmin. Mainittakoon että, sabianin B8 ja B8 plus on ride ja haikka, jotka ostin käytettynä yli 10 vuotta sitten ja vieläkin pelittää eikä loppua näy. Sen sijaan moni muu Zildjianin pelti on hajonnut soiton tiimellyksessä. 8" K-splash lienee vähiten kestänyt (3 vuotta).

Että semmosta siitä perkkeleen tekniikasta.

Eikä sillä merkilläkään ole väliä.
palikka
Remo
16.04.2004 20:14:55
No olet kumminkin saanut peltejä rikki ja ei niitä muuten kyllä saa kun väärällä tekniikalla. Voitko verrata splashiä johonkin crashiin siis iskujen määrässä. Tuskin komppaat splashiin yhtä paljon kuin crashiin. Tekniikalla ja peltien merkeillä on väliä! =)
helma29
16.04.2004 21:37:36

... olen ainakin nähnyt enemmän rikkimenneitä symbaaleita eri merkeiltä, kuin Paisteelta ....

Se on totuus!

... ja tekniikasta edelleen.... niin kauan, kuin homma toimii ja kuulostaa/tuntuu hyvältä, peltejä/kapuloita/kalvoja saa mennä niin paljon kuin lystää...

Pitää myöskin muistaa se, että symbaaleissakin on maanantaikappaleita, joista ei edes päällepäin näe mitään poikkeavaa.

Lopetaan pojat (/tytöt) tämä turha leukojen louskutus!

Mennään treenaamaan sitä kakkosnelosta ja pannaan groovi kohilleen!!!

/Isi
Ammattilaisen ja harrastelijan erottaa ainoastaan tilipussista
Groovi
16.04.2004 23:33:33
Tanssimusassa nuo varmaan kestää ikuisuuden, mutta ei hevissä. Ja tässä ei oo mitään tekemistä millään tekniikalla jos pitää soittaa helvatan lujaa crässiin komppia (lue: niin paljon ku käsistä irtoo)

Että semmosta siitä perkkeleen tekniikasta.

mitä tekemistä tommosella on enään soittamisen kans?
eihän se pelti edes soundaa enään luonnolliselta jos vetää sen mitä fysiikka antaa myöten.
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
Alpha
17.04.2004 09:26:48
mitä tekemistä tommosella on enään soittamisen kans?
eihän se pelti edes soundaa enään luonnolliselta jos vetää sen mitä fysiikka antaa myöten.

Samaa asiaa olen ihmetellyt...ei rässit kestä/soi hyvin. Crash/Ride on erikseen, muttei sitäkään ole tollaseen halonhakkuuseen tarkoitettu...
Mikko A
17.04.2004 14:23:29

Minkähän ihmeen takia sitä muka pitää hakata niin lujaa kun käsistä lähtee?? Jos kaikki hevarit ei soittais aina niin saatanan lujaa, siitä musasta vois mahdollisesti saada jotain selvääkin... Aina kun hevi/metallikeikoilla käy niin soundit on yhtä puuroa kun kaikki vaan mättää niin lujaa ku lähtee. Kyllä se on tekniikasta kiinni, jos peltejään hakkaa aina niin lujaa että soundi menee jo tukkoon niin onhan se nyt ilman muuta selvää että ne menee rikki.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Acryl
17.04.2004 16:17:48
Minkähän ihmeen takia sitä muka pitää hakata niin lujaa kun käsistä lähtee?? Jos kaikki hevarit ei soittais aina niin saatanan lujaa, siitä musasta vois mahdollisesti saada jotain selvääkin... Aina kun hevi/metallikeikoilla käy niin soundit on yhtä puuroa kun kaikki vaan mättää niin lujaa ku lähtee. Kyllä se on tekniikasta kiinni, jos peltejään hakkaa aina niin lujaa että soundi menee jo tukkoon niin onhan se nyt ilman muuta selvää että ne menee rikki.

jaha sitä pitänee ettiä teille mp3 mistä voitte kuunnella mitä tarkoitan.
palikka
Acryl
17.04.2004 16:35:16 (muokattu 17.04.2004 16:43:09)
jaha sitä pitänee ettiä teille mp3 mistä voitte kuunnella mitä tarkoitan.

http://www.kolumbus.fi/hirmuinen/pala.mp3

ja tuolla aikaisemmin sanoin että soitetaan niin paljon kun käsistä lähtee. HALOO. Toki sen verran siinä on eroa että en ole tahallaan hajottamassa peltiä, eikä toisekseen "täysiä" soittamista kauaa jaksaisi.

tuon clipin keskivaiheilta lähtee komppi missä on 19" zildjian medium crashiä lyöty tuo minun tarkoittamani kovaa. kyllä sen tuommoista rääkkiä pitäisi kestää.

edelleenkin sitä mieltä ettei tekniikalla ole mitään väliä. Remo tai joku muu voisi sitten varmaan kertoa mitä eroa on minun käyttämässäni "väärässä" tekiikassa ja oikeassa tekniikassa?
Kun te kerran kaikki tiedätte niin hyvin =)

Helmalla oli pointtia. Mitäs se oikeesteen muille kuuluu miten soitan ja miten nuo kamat hajoaa, kun itse kustannan kaikki omasta palkkapussista. Ja uutta rautaa saa aina lisää.

kevään jatkoja kaikille
palikka
Remo
17.04.2004 21:16:50
tuon clipin keskivaiheilta lähtee komppi missä on 19" zildjian medium crashiä lyöty tuo minun tarkoittamani kovaa. kyllä sen tuommoista rääkkiä pitäisi kestää.

edelleenkin sitä mieltä ettei tekniikalla ole mitään väliä. Remo tai joku muu voisi sitten varmaan kertoa mitä eroa on minun käyttämässäni "väärässä" tekiikassa ja oikeassa tekniikassa?
Kun te kerran kaikki tiedätte niin hyvin =)

Kyllä se tollaisen rääkin kestää jos et vaan lyö laitoihin etkä koko kapulan varrella. Oikea lyönti tyyli on sivallus pellin pintaan. Tästä aiheesta on ollut enemmänkin juttua mikä on oikea tekniikka kannattaa tsekata.

Sinun tekniikassa toden näköisesti on se, että lyöt koko kapulan varrella ja silloin pelliin kohdistuu paljon kovempi isku joka rasittaa peltiä enemmän. Kun oikeassa tekniikassa pitää lyödä kapulan päällä ja sivaltaen. Lue lisää Paisteen kotisivuilta.
Acryl
18.04.2004 02:34:53 (muokattu 18.04.2004 02:36:35)
Eli pellit pitäs sitten kallistaa niin että niihin osuu kuten mainitsit. Silloin setin look näyttää aika skeidalta, ja toisekseen soundi/soittotuntuma ei ole sama. Sopiihan tota kokeilla, mutta luulen että vanhassa pysyy.

Jännä ettei musaopistoaikoina tämmöiseen puututtu ollenkaan.

haitsuun lyönnit ovat siis järjestäen väärää tekniikkaa, ellei soita tiukkaa komppia tosiaan kapulan nupilla.
palikka
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)